آی وی اف IVF و افزایش احتمال رخداد انواع سرطان

آی وی اف

آیا آی وی اف IVF احتمال رخداد سرطان را بالا می برد؟

امروزه آی وی اف IVF شایعترین روش کمک باروری می باشد. استفاده از این روش شانس موفقیت بالایی برای درمان ناباروری دارد.

امروزه مطالعات پزشکی فراوانی به بررسی استفاده از داروهای کمک باروری بویژه قرص کلومیفن یا کلومید و میزان افزایش شانس سرطان سینه یا سرطان رحم پرداخته اند. این مطالعات نشان داده اند برخی داروهای کمک باروری بویژه کلومید، می تواند شانس رخداد سرطان را افزایش دهد. این داروها ممکن است سال ها بعد از انجام آی وی اف IVF، احتمال رخداد سرطان را افزایش دهد.

لقاح مصنوعی

برخی مطالعات انجام گرفته در این زمینه در سال 2015، نشان می دهد که مصرف داروهای کمک باروری قبل از آی وی اف IVF، می تواند شانس رخداد سرطان را تا حدودی افزایش دهد.

butterfly

بعد از این مطالعات اولیه، مطالعات تکمیلی دیگری هم انجام شد تا در نهایت اعلام گردید برخی داروهای کمک باروری استفاده شده قبل و حین آی وی اف IVF، می تواند ارتباط معنی داری با افزایش خطر سرطان رحم گردد.

همچنین مطالعات پزشکی نشان می دهد زنانی که طیف وسیعی از داروهای کمک باروری را برای باردار شدن استفاده می کنند، نسبت به زنانی که به دنبال مصرف داروهای متعدد کمک باروری نیستند، احتمال بالاتری برای رخداد سرطان روده دارند.

لقاح مصنوعی

آی وی اف IVF و افزایش احتمال رخداد انواع سرطان

بطور کلی، اگر بخواهیم بیشتر درمورد ارتباط بین آی وی اف IVF و افزایش احتمال رخداد سرطان هایی نظیر سرطان روده، سرطان سینه، سرطان رحم و سرطان تخمدان توضیح دهیم، باید گفت استفاده از داروهای متعدد کمک باروری نظیر کلومید در طولانی مدت ممکن است باعث افزایش ریسک رخداد سرطان گردد. درنتیجه، مصرف داروهای کمک باروری در آی وی اف IVF ، شانس رخداد سرطان را ممکن است افزایش دهد.

لقاح مصنوعی

البته باید توجه داشت که این مطالعات فقط احتمال رخداد سرطان را مورد توجه قرار می دهد و به احتمال بالایی شما علیرغم مصرف داروهای کمک باروری در آی وی اف IVF، تا آخر عمر هیچ مشکلی نخواهید داشت و به زندگی طبیعی خود ادامه خواهید داد و می توانید فرزندان بیشتری داشته باشید و بدون هیچ مشکلی، زندگی خود را تشکیل دهید.

آیا آی وی اف IVF موجب سرطان افراد می شود؟

تاکنون براساس مطالعات انجام شده توسط پزشکان، آزمایشگاه ها و دانشگاه ها مشخص شده است که ارتباط معنی داری بین رخداد سرطان در خانم هایی که در گذشته برای درمان ناباروری خود، داروهای متعدد کمک باروری استفاده کرده اند، وجود دارد.

باید توجه داشت مطالعات فراوان دیگری وجود دارند که نشان می دهد در برخی افرادی که از داروهای کمک باروری برای آی وی اف IVF استفاده کرده اند، و احتمال رخداد سرطان در آینده، هیچ ارتباط معنی داری وجود ندارد و مادرانی که داروهای هورمونی کمک باروری استفاده کرده اند، در ریسک ابتلا به سرطان در آینده نیستند.

لقاح مصنوعی

بنابراین باید به این نکته مهم توجه کنید که شما می توانید برای درمان ناباروری، با اطمینان از روش درمانی آی وی اف IVF با استفاده از داروهای مخصوص با نظر پزشک خود استفاده کنید که هیچ عارضه فعلی یا آتی برای شما نداشته باشد.

در حالت کلی، عدم استفاده از روش های کمک باروری مثل آی وی اف IVF برای باردار شدن و فرزند آوری در مقابل نگرانی از افزایش بسیار اندک ریسک سرطان، کاملا بی معنی و غیرمنطقی می باشد. زیرا با فرزند دار شدن، وضعیت روحی و روانی شما به میزان بسیار بالایی بهبود می یابد که این بهبود وضعیت روحی – روانی، تاثیر پیشگیری کننده شگرفی بر احتمال وقوع سرطان و سایر بیماری ها در نقاط مختلف بدن شما دارد.

برای دریافت اطلاعات کامل تر مقاله: همه چیز درباره آی وی اف (IVF) در ایران را مطالعه بفرمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

التلقيح الصناعي أو التخصيب في المختبر

IVF in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟