آیا می توانید رحم جایگزین را انتخاب کنید؟

آیا می توانید رحم جایگزین را انتخاب کنید

در حالی که داشتن فرزند یک الزام نیست، اما اغلب اوقات انتخاب یک زوج است. با این حال، بارداری و زایمان ممکن است برای همه اتفاق نیفتد. رحم اجاره ای به زوج ها کمک زیادی می کند تا به آرزوی خود در مورد خانواده دار شدن برسند. اگر قصد دارید از طریق روش رحم اجاره ای بچه دار شوید، قبل از طی کردن این مسیر، همیشه مهم است که در مورد این فرآیند اطلاعات بیشتری کسب کنید.طب مد توریسم به عنوان یکی از بهترین best surrogacy agency در کنار شماست.

می‌توانید درباره همه گزینه‌های موجود برای فرزنددار شدن بیشتر بدانید. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها، به فرزندخواندگی یک بچه است که قبل از اینکه بتوانید آن را محقق کنید نیاز به طی کردن چندین مرحله دارید. به نظر می رسد انتخاب یک رحم جایگزین به عنوان روشی برای بچه دار شدن گزینه ای ارجح برای برخی از زوج ها باشد. شرایط هر زوج با دیگری متفاوت است، اما دلایل مهم زیادی وجود دارد که چرا داشتن یک رحم جایگزین ممکن است بهترین انتخاب برای شما برای فرزندآوری باشد. قبل از انجام این فرآیند، یک والدین آینده نگر باید تمام مسائل مهم در مورد رحم جایگزین را درک کنند تا تصمیم بگیرند که آیا این روش برای آنها مناسب است یا خیر.

رحم جایگزین به چه معناست؟

رحم جایگزین روشی برای کمک به تولیدمثل است که در آن جنین ایجاد شده از تخمک و اسپرم زوج (نطفه ها می‌توانند متعلق به خود والدین یا اهداکنندگان باشند) در رحم شخص سوم کاشته می‌شود و در طول 9 ماه بارداری تا زمانیکه نوزاد به دنیا بیاید در آنجا تکامل می یابد. در روش رحم جایگزین، یعنی زمانی که جنین از طریق نطفه های والدین مورد نظر ساخته شده است، نوزاد ژنتیکی مشابه با والدین دارد. در روش رحم جایگزین سنتی، از تخمک های مادر جایگزین برای ساختن جنین از طریق فناوری IVF یا سایر روش ها استفاده می شود. سپس جنین بوجود آمده به رحم مادر جایگزین منتقل می شود. فرزند پس از زایمان متعلق به زوج مورد نظر است و زنی که رحم او میزبان جنین بوده است در ازای اجاره رحم خود از زمان لانه گزینی تا زمان زایمان مبلغی تحت عنوان اجاره رحم دریافت می کند.

چرا مردم رحم جایگزین را انتخاب می کنند؟

دلایل مختلفی برای انتخاب رحم جایگزین  (choose a surrogate mother)به عنوان روش کمک باروری به منظور بچه دار شدن وجود دارد. شایع ترین دلایل استفاده از رحم جایگزین عبارتند از:

  • هیسترکتومی یا فقدان رحم (مادرزادی یا اکتسابی)
  • خانم های دارای رحم که دارای برخی ناهنجاری های رحمی، چسبندگی شدید رحم و… هستند یا اندومتر نازکی دارند.
  • تجربه مکرر IVF ناموفق علیرغم کاشت جنین های با کیفیت بالا
  • سقط های مکرر
  • وجود یک بیماری خاص در مادر که حاملگی باعث تشدید بیماری به گونه ای می شود که برای فرد غیرقابل تحمل یا تهدید کننده زندگی است (مانند نارسایی قلبی پیشرفته یا دیابت پیچیده شدید).
  • فشار خون بالا یا بیماری های قلبی و تنفسی و غیره.
  • حاملگی خارج رحمی
  • زایمان های نارس متوالی و غیره.
  • ناباروری زوجین: ممکن است به دلایلی مانند اندومتریوز شدید یا سندرم آشرمن (زخم رحم) نابارور باشند.
  • چسبندگی شدید لگن، به عنوان مثال، به دلیل آندومتریوز شدید یا جراحی های مکرر رحم و تخمدان ها.
  • استفاده از برخی داروها که حاملگی را خطرناک می کنند.

شرایط لازم برای رحم جایگزین

زنانی که می خواهند مادر جایگزین (surrogate) شوند باید شرایط لازم برای این روند را داشته باشند. برخی از این شرایط علمی و ثابت است و برخی با توجه به شرایط فرهنگی و قانونی هر جامعه وضع می شود. رحم اجاره ای در ایران نیز شرایط خاصی دارد که مشاور حقوقی قبل از شروع روند به داوطلبان توضیح می دهد. متقاضیان رحم جایگزین باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • باید کمتر از 35 سال سن داشته باشند.
  • داشتن سابقه بارداری و بچه دار شدن ترجیح داده می شود.
  • شوهر فرد باید رضایت کامل داشته باشد.
  • مادر جایگزین باید رضایت و تعهد کامل برای ادامه بارداری داشته باشد.
  • او باید در مورد بیماری های جسمانی که از بارداری و استفاده از برخی داروها جلوگیری می کنند بررسی شده باشد.
  • آزمایش هپاتیت و ایدز او باید منفی باشد.
  • مادران جایگزین نباید اعتیاد داشته باشند یا سیگار بکشند.
  • سلامت روانی او باید تایید شده باشد.
  • او باید تابعیت ایرانی داشته باشد.
  • داشتن صلاحیت اخلاقی
  • سلامت روانی و جسمی

سوالاتی که باید از یک داوطلب رحم جایگزین بپرسید:

مهم است که با رحم جایگزین بالقوه خود بیشتر آشنا شوید و دید بهتری نسبت به او داشته باشید تا بتوانید با توجه به برنامه بارداری و زایمانی که در ذهن دارید بهترین مادر جانشین را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که از آنجایی که بدن رحم جایگزین متعلق به خود اوست، آنها باید در انجام کارها راحت باشند و شما نمی توانید آنها را مجبور به انجام کاری برخلاف میل خودشان بکنید. بنابراین، ممکن است قبل از شروع، سؤالات خاصی از رحم جانشین احتمالی خود بپرسید:

 

چرا تصمیم گرفتید مادر جایگزین شوید؟

گاهی اوقات دانستن دلیل داوطلب شدن رحم جانشین کل وضعیت را بهتر روشن می کند. بسیاری از جانشینان از ایده به دنیا آوردن نوزاد و محقق کردن معجزه برای یک خانواده لذت می برند، در حالی که ممکن است برخی از مادران جانشین باشند که بیشتر به پولی که دریافت می کنند اهمیت می دهند.

آیا می توانیم شوهرت را ملاقات کنیم؟

اگر مادر جانشین با شوهرش زندگی می کند، ممکن است بخواهید با او ملاقات کنید تا ببینید او چه کسی است و مطمئن شوید که از همسرش حمایت می کند. اگر احساس می کنید که او از این روند حمایت نمی کند، می توانید تصمیم عاقلانه ای در مورد آن بگیرید زیرا این موضوع می تواند یک بارداری استرس زا برای رحم جایگزین و جنین شما ایجاد کند.

آیا با برقراری ارتباط و همکاری در مورد مسائل مشکلی ندارید؟

در مورد برنامه ارتباطی صحبت کنید و ببینید که آیا آنها می توانند در مورد چالش ها به توافق برسند یا خیر. این سؤالات را بپرسید تا ببینید در مسائل کلی با یکدیگر موافق هستید: آیا او موافق است که شما را به خانه خود دعوت کند؟ اگر نه، آیا او آماده است قبل از زایمان با شما تماس بگیرد؟ اگر تماس پوستی با نوزاد بعد از زایمان برایتان مهم است، باید رحم جانشینی را پیدا کنید که با آن موافق باشد.

با او در مورد مکمل هایی که باید مصرف کرده و پروتکل های پزشکی که باید رعایت شود صحبت کنید. می توانید در مورد اینکه آیا می توانید رحم جانشین خود را در آزمایش های قبل از زایمان یا جلسات ویزیت پزشک همراهی کنید یا خیر صحبت کنید. اگر در دوران بارداری اصرار دارید که مادر جایگزین یک رژیم غذایی ارگانیک داشته باشد، می توانید قبل از شروع در مورد آن صحبت کنید و بودجه ای اضافی برای آن در نظر بگیرید.

آیا خواهرم می تواند مادر جایگزین فرزند من باشد؟

پاسخ کوتاه بله است! اگر خواهر شما شرایط لازم برای رحم اجاره ای را دارد چرا که نه؟

  • محدودیت سنی مناسب برای جانشین بودن 18 تا 40 سال است. بنابراین، لازم نیست حتماً در دهه بیست سالگی خود باشید.
  • اگر BMI سالم بین 18 تا 32 دارید، شاخص توده بدنی مناسبی دارید.
  • بهترین کاندیداهای رحم جایگزین سابقه مشکل در دوران بارداری یا زایمان ندارند.
  • نباید سابقه مصرف مواد مخدر یا الکل داشته باشند.
  • داوطلب باید غیر سیگاری باشد و در محیطی بدون دخانیات زندگی کند.
  • معمولاً مادر جایگزین نمی تواند سابقه کیفری داشته باشد، حتی اگر او خواهر شما باشد.
  • اگر فکر می کنید که تمام شرایط لازم را دارید، قدم بعدی شما این است که به یک شرکت تسهیل کننده حرفه ای مانند TebMedTourism مراجعه کنید. ما شما را در مورد تمامی اقدامات مورد نیاز راهنمایی می کنیم و روند را شروع می کنیم.

در نهایت، سفر رحم جایگزین لذت بخش است. مخصوصاً چون مادر جانشین خواهر شماست. او می تواند این هدیه گرانبها را به خواهر و برادری بدهد که با ناباروری دست و پنجه نرم می کند. وقتی یک خواهر مار جانشین فرزند شما باشد، احساس اعتماد خواهید کرد و رابطه مستقر تری خواهید داشت.

ملاحظات لازم قبل از انتخاب خواهر به عنوان مادر جایگزین خود

لازم به ذکر است که رحم جایگزین از نظر عاطفی و عملی یک سفر پیچیده است و هر دو طرف باید قبل از شروع پروسه از این موضوع آگاه باشند. در اینجا برخی از مشکلات رایجی که ممکن است در زمانی که خواهرتان مادر جانشین شما است به وجود بیاید آورده شده است:

  • رقابت بین خواهران: اگر می‌خواهید مادر جانشین خواهرتان باشید، چالش‌های انجام آن را در نظر بگیرید. حس رقابت بین دو خواهر می تواند به سرعت خود را نشان دهد. وقتی نمی توانید بچه دار شوید، ممکن است به توانایی های خواهرتان حسادت کنید، که این موضوع می تواند رابطه شما را پیچیده کند.
  • مسائل مالی: اگر قصد دارید یک خواهر یا برادر به عنوان جانشین خود داشته باشید، ممکن است به یک روند رحم جایگزین نوعدوستانه فکر کنید. خواهر شما برای اینکه مقداری از پول شما را پس انداز کند، ممکن است با عدم دریافت غرامت برای خدمات شما موافق باشد. با این حال، ممکن است مجبور باشید برای برخی از هزینه‌های رحم اجاره‌ای، مانند ترک محل کار، جلسات ویزیت پزشک، آزمایش‌ها، سونوگرافی، و غیره هزینه بپردازید. بنابراین، ما همیشه نوعی غرامت را برای راضی نگه داشتن هر دو طرف در طول و بعد از فرآیند توصیه می کنیم.
  • عبور از مرزهای شخصی: هنگامی که با خواهر تان به سفر رحم اجاره ای پا می گذارید، رابطه ای که قبلا داشتید برای همیشه تغییر خواهد کرد. ممکن است برخی بحث ها پیش بیاید که قبلاً هرگز در مورد آنها با خواهر یا برادر خود صحبت نکرده باشید. مثلاً خواهری که فرزند برادرش را حمل می کند باید در هنگام زایمان و جلسات ویزیت با پزشک زنان با او راحت باشد.
  • تغییرات در پویایی خانواده: در نهایت، هرکسی که می‌خواهد یک خواهر یا برادر به عنوان جانشین خود داشته باشد، باید در نظر بگیرد که این انتخاب چگونه بر روابط خانوادگی تأثیر می‌گذارد. در رحم جایگزین سنتی این رابطه می‌تواند پیچیده‌تر شود، که باعث می‌شود همیشه رحم جایگزین بارداری توصیه شود. مادر جایگزین رابطه منحصر به فردی با خواهرزاده یا برادرزاده خود خواهد داشت که ممکن است با سایر اقوام نداشته باشد. نحوه برخورد خانواده با این موضوع در زمان بزرگ شدن کودک باید قبل از شروع پروسه رحم جایگزین مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

ارزان ترین راه پیدا کردن رحم جایگزین چیست؟

رحم جایگزین قیمت ثابتی ندارد و به شدت به کشوری (cheapest country for surrogacy )که در آن این روش را انجام می دهید و هزینه ای که شرکت تسهیلگر مراقبت های بهداشتی شما نیاز دارد بستگی دارد. برای داشتن یک مادر جایگزین، می توانید تصمیم بگیرید که اینکار را به طور مستقل انجام دهید یا می توانید از یک شرکت تسهیلگر مراقبت های بهداشتی با تجربه کمک بگیرید. حقیقت این است که در برخی موارد، افراد ممکن است با انجام دادن رحم جایگزین بصورت مستقل مقداری پول پس انداز کنند. با این حال، آنها خدمات مورد نیازشان را در روش رحم اجاره ای بصورت مستقل دشوارتر خواهند یافت. علاوه بر این، آنها از پشتیبانی قانونی و یک مشاور متخصص برای هدایت آنها در کل فرآیند برخوردار نخواهند بود و باید به تنهایی به تمام مشکلات رسیدگی کنند.

با توجه به حساسیت روند رحم اجاره ای، شما به یک شرکت مجرب نیاز دارید که از ابتدا تا انتها از تمام جزئیات این عمل مطلع باشد.

TebMedTourism تجربه هزاران مورد رحم اجاره ای را دارد و از قراردادهای قانونی و اسنادی که شما مشتریان برای داشتن تجربه ای مطمئن و موفق از رحم اجاره ای به آن نیاز دارید، آگاهی کامل دارد. TebMedTourism تا زمانی که پاسپورت نوزاد خود را دریافت کنید و به عنوان یک خانواده به کشور خود بازگردید، به طور قانونی از شما حمایت می کند و در هر مرحله از راه شما را راهنمایی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشیدکافیست روی لینک زیر کلیک کنید.

tebmed

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟