انواع جراحی پلاستیک

انواع جراحی های پلاستیک

جراحی پلاستیک برای بهبود ظاهر و اصلاح عیوب بدن انجام می شود. برای برخی از افراد، این موضوع ممکن است به معنای شکل دادن و فرم دادن به بدن، از بین بردن چین و چروک، افزایش حجم به نواحی خاص یا بهبود رنگ پوست باشد. گزینه های زیادی برای جراحی پلاستیک وجود دارد که افراد می توانند انتخاب کنند تا با ظاهر خود احساس اعتماد به نفس و راحتی بیشتری داشته باشند. امروزه تعداد افرادی که تصمیم به انجام جراحی پلاستیک می گیرند رو به افزایش است. بنابراین اگر چیزی وجود دارد که در بدن خود دوست ندارید، ممکن است جراحی پلاستیکی وجود داشته باشد که می توانید برای برآورده کردن نتیجه دلخواه از آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است که فناوری پزشکی و جراحی پلاستیک در تمامی زمینه ها به سرعت در حال توسعه است. محبوب ترین جراحی های پلاستیک عبارتند از: بزرگ کردن سینه، لیپوساکشن، جراحی بینی، جراحی پلک یابلفاروپلاستی، ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم و لیفت صورت. اما اگر می خواهید در مورد جراحی پلاستیک، جراحی زیبایی و ترمیمی بیشتر بدانید، لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

butterfly

انواع جراحی های زیبایی، پلاستیک و ترمیمی

 

برای کسانی که به جراحی زیبایی فکر می کنند اما از گزینه های موجود مطمئن نیستند، لیست زیر شرح مختصری از انواع مختلف جراحی زیبایی ارائه می دهد. اگر می‌خواهید چیزی را  در مورد خودتان اصلاح کنید، می‌توانید با استفاده از یکی از روش‌های زیر راهی برای این کار پیدا کنید.

 

لیفت صورت

لیفت پوست یکی از موثرترین جراحی های امروزی است که تمام علائم پیری را از بین می برد. ضرب المثلی وجود دارد که می گوید لیفت صورت  می تواند شما را 10 سال جوانتر نشان دهد، بنابراین تعجبی نیست که این روش یکی از محبوب ترین جراحی های پلاستیک است. لیفتینگ همانطور که از نامش پیداست با هدف لیفت کردن پوست انجام می شود. این کار باعث کاهش افتادگی یا شلی پوست می شود. این جراحی می تواند مشکلات صورت مانند افتادگی گونه، غبغب و اطراف خط فک را بهبود بخشد و به شما امکان می دهد چهره ای جوان و زیبا داشته باشید. برخلاف تصور اکثر مردم، لیفت صورت در از بین بردن چین و چروک های موجود چندان موثر نیست، اما می تواند رشد و شکل گیری چین های جدید را کاهش دهد. انواع مختلفی از لیفت صورت وجود دارد که می توانید انجام دهید. برای مثال، کشش کوچکی از پوست تنها بخشی از صورت را پوشش میدهد و تنها نواحی را که کشیده می شوند سفت می کند. نتیجه این کار، زمان بهبودی کوتاه‌تر و هزینه کمتر در مقایسه با سایر انواع لیفت صورت است.

درمان بر حسب نوع جراحی متفاوت است. لیفت صورت کامل کل پوست صورت را به عقب لیفت می کند. این روش برای خانم های مسن با پوست شل و افتاده توصیه می شود.

یک جراحی پلاستیک موفقیت آمیز می تواند فرد را سالها جوان تر نشان دهد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که این روش ها نتایج دائمی به همراه ندارند. با افزایش سن، پوست باید هر 10 تا 15 سال یکبار مورد درمان مجدد قرار گیرد تا جوان نگه داشته شود.

 

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک با برداشتن پوست اضافی اطراف چشم، زیبایی صورت را بهبود می دهد. به عنوان مثال، جراحی پلک فوقانی می تواند پوست زیر ابرو را از بین ببرد. افتادگی پلک باعث می شود فرد خسته بنظر برسد و در موارد شدید حتی می تواند دید را تحت تاثیر قرار دهد.

جراحی پلک درمان خسته بنظر رسیدن چشم است. اینها شبیه کیسه های زیر چشمی هستند که به آن پف زیر چشم نیز می گویند. بر حسب نوع عمل، پوست اضافی همراه با ماهیچه های زیرین و گاهی چربی برداشته می شود.

پس از جراحی، اسکارها تقریباً نامرئی هستند و اغلب در زیر پوست پنهان می شوند. افرادی که تحت عمل جراحی پلک چشم قرار می‌گیرند، نتایج بسیار مثبتی دریافت می کنند زیرا چشم‌هایشان بزرگ‌تر و درخشان‌تر شده و باعث می‌شود هوشیار‌تر و سالم‌تر به نظر برسند.

 

 

لیفت ابرو (لیفت پیشانی)

برخی از افراد از چروک شدن پیشانی شکایت دارند. بنابراین، به جای لیفت کردن کل صورت، شما ممکن است به لیفت پیشانی نیاز داشته باشید (که گاهی به آن “لیفت ابرو” می گویند). این روش می تواند به رفع یا کاهش چین و چروک، افتادگی ابروها، خط پایین مژه ها و اخم کمک کند. نتیجه این جراحی بهبود چهره بیمار و جوانتر و هوشیار جلوه دادن آن است. تزریق بوتاکس می تواند نتایج مشابهی به همراه داشته باشد، اما اکثر مردم به دلیل موقتی بودن نتیجه، روش لیفت ابرو را انتخاب می کنند چون پایدارتر است. لیفت ابرو نتایج بهتری نسبت به بوتاکس دارد، هرچند که عیب آن باقی ماندن جای زخم است. اما خبر خوب این است که زخم ها اغلب زیر مو پنهان می شوند.

 

 

پروتزهای زیبایی صورت

اگر از ظاهر صورت خود ناراضی هستید، ممکن است استفاده از پروتزهای زیبایی را در نظر بگیرید. تقریباً برای هر قسمت از صورت از جمله چانه، فک و گونه پروتزهای مخصوصی وجود دارد. از پروتزها می توان برای برجسته کردن قسمت های خاصی از صورت یا از بین بردن بی نظمی ها استفاده کرد.

بنابراین با قراردادن پروتزهای مختلف در زیر پوست می توانید چهره منحصر بفرد و زیباتری داشته باشید. هنگامی که پروتزهای صورت برای اهداف زیبایی استفاده می شوند، اغلب به جای جراحی پلاستیک به عنوان کانتورینگ بدن و جراحی زیبایی طبقه بندی می شوند.

 

رینوپلاستی (جراحی بینی)

رینوپلاستی (جراحی بینی)

بینی در مرکز صورت قرار دارد و توجه زیادی را به خود جلب می کند. اگر بینی بزرگی دارید، جراحی زیبایی بینی که به آن رینوپلاستی  نیز گفته می شود، می تواند راهی عالی برای بهبود ظاهر شما و افزایش اعتماد به نفس شما هنگام ملاقات و تعامل با افراد دیگر باشد. راه های زیادی برای تغییر بینی از نظر زیبایی و عملکرد وجود دارد. همچنین می تواند گرفتگی بینی را اصلاح کرده و اندازه بینی را کاهش دهد.

با این حال، شکل بینی باید طبیعی باشد و هر جراح پلاستیک سعی می کند تمام تلاش خود را انجام دهد. به همین دلیل، نمی توانید از پزشک خود بخواهید که بینی شما را شبیه به کسی که در تلویزیون می بینید درست کند، زیرا بینی آنها با چهره دیگران متفاوت خواهد بود. این احتمالا یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد جراحی بینی است. بسیاری از بیماران بعد از فهمیدن اینکه نمی توانند بینی رویایی خود را داشته باشند ناامید می شوند.

 

عمل پروتز سینه

مانند بسیاری از جراحی های پلاستیک، انواع مختلفی از جراحی سینه وجود دارد که فرد می تواند تحت انجام آن قرار گیرد. جراحی سینه روشی است که هم برای آقایان و هم برای خانم ها قابل انجام است. رایج ترین جراحی سینه، عمل پروتز سینه است. این امر شامل ایجاد یک برش در اطراف سینه و قرار دادن یک ایمپلنت در آنجا است تا سینه بزرگتر و پرتر به نظر برسد.

اگر نگران جای زخم هستید، ایمپلنت را می توان از طریق یک برش در زیربغل و یا شکم در جای خود قرار داد. حتی با روش معمول، اسکارهای ناشی از جراحی به خوبی در زیر سینه‌ها پنهان می‌شوند، بنابراین با آویزان شدن سینه جای زخم‌ها مخفی می‌شود. انواع دیگر جراحی سینه عبارتند از:

علاوه بر این، مردانی که سینه های بزرگ دارند (ژنیکوماستی یا بزرگ شدن سینه مردانه) نیز می توانند تحت این نوع جراحی قرار گیرند.

با جراحی سینه می توانید از شر افتادگی سینه ها خلاص شوید و ظاهری جوانتر داشته باشید. با استفاده از ایمپلنت در جراحی بزرگ کردن سینه، جراح حجم کاهش یافته سینه را پر می کند. با این حال پس از کاشت، باید تقریبا هر 10 تا 15 سال یکبار ایمپلنت تعویض شود.

 

 

کانتورینگ بدن

برای فرم دادن به بدن و زیبایی بیشتر از روش های کانتورینگ بدن استفاده می شود. این روش مخصوصا برای خانم هایی که به تازگی زایمان کرده اند و نمی توانند با رژیم غذایی و ورزش وزن کم کنند و به سرعت وزن کم کرده اند مناسب است.

روش کانتورینگ بدن با سه قسمت بدن شروع می شود.

به طور کلی، این روش با خارج کردن پوست و چربی اضافی از بدن انجام می شود. اما این جراحی می تواند جای زخم بزرگی به جای بگذارد که یکی از بزرگترین مشکلات این جراحی است.

اغلب بوجود آمدن این اسکارها به داشتن افتادگی و شلی پوست ترجیح داده می شوند. به عنوان مثال، افرادی که وزن زیادی از دست می دهند، برای داشتن یک زندگی عادی باید از شر پوست اضافی خود خلاص شوند.

برای قسمت‌های کوچک‌تر بدن، مانند برداشتن مقدار کمی چربی از دور شکم،لیپوساکشن می‌تواند بدون بر جای گذاشتن جای زخم‌های بزرگ روشی بسیار موثر باشد.

 

کانتورینگ بدن

روش های غیر جراحی

روش های زیبایی غیرجراحی در مقایسه با سایر جراحی های پلاستیک شامل حداقل مقدار تهاجم و درد هستند. آنها هزینه کمتری دارند، اما نتایج دایمی مشابه با جراحی را ارائه نمی دهند. در اینجا چند نمونه از عمل های زیبایی بدون جراحی آورده شده است:

  • بوتاکس
  • فیلرهای پوستی
  • لابه برداری پوست با مواد شیمیایی
  • جوان سازی پوست
  • میکرودرم ابریژن

بیشتر روش‌های غیرجراحی برای ایجاد بهبودی کوتاه‌مدت طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، تزریق بوتاکس می تواند به کاهش افتادگی کمک کند و از فیلرها می توان برای حجم دادن به برخی نواحی مانند لب ها استفاده کرد.

میکرودرم ابریژن یا لایه برداری با لیزر نیز برای درمان پوست آسیب دیده و آفتاب سوخته بسیار مفید باشد، بنابراین می تواند به کاهش چین و چروک یا افزایش گردش خون کمک کند. اگر روش های جراحی را دوست ندارید یا توانایی پرداخت هزینه جراحی را برای بهبود ظاهر خود ندارید، روش‌های غیرجراحی می‌توانند در کاهش علائم پیری و جوان‌تر به نظر رسیدنتان موثر باشند.

سخن پایانی

در بالا رایج ترین انواع جراحی های پلاستیک زیبایی و ترمیمی را توضیح داده ایم. در صورت نیاز می توانید از هر یک از این روش ها استفاده کنید. همه جراحی های پلاستیک آسان نیستند. پس از آن باید مراقبت و سبک زندگی خاصی وجود داشته باشد. همه این جراحی ها می توانند شما را تا حد امکان زیبا کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از پزشک خود در مورد جراحی و دوران بهبودی سوال کنید. TebMedTourism بهترین کیفیت جراحی های پلاستیک را با نازلترین قیمت در ایران به مشتریان بین المللی خود ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با پزشکان ما با شماره واتساپ درج شده تماس بگیرید.

butterfly

کانال یوتیوب عصر طب بین الملل

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان جراح پلاستیک با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت انواع جراحی های پلاستیک را با قیمتی مناسب و مقرون بصرفه به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟