چرا ایران بهترین مقصد برای انجام عمل پیوند کلیه است؟

ایران بهترین مقصد برای انجام عمل پیوند کلیه

بهترین مقصد برای انجام عمل پیوند کلیه

پیوند کلیه در ایران:

کلیه عضوی در بدن انسان است که وظیفه ی پاکسازی مواد زائد و نمک اضافی بدن را بر عهده دارد.

زمانیکه کلیه ها از کار می افتند و یا در عملکردشان اختلال به وجود می آید، به طور عمده دو روش درمانی در پیش روی بیمار است:

دیالیز و عمل پیوند کلیه

بسیاری از مردم ترجیح میدهند به جای انجام دیالیز به مدت طولانی، عمل پیوند کلیه را انجام دهند، زیرا با وجود دشواری اولیه، مزایای بسیار بیشتری را به همراه خواهد داشت.

butterfly

عمل پیوند کلیه نه تنها میتواند طول عمر بیمار کلیوی را افزایش دهد، بلکه زندگی به مراتب راحت تر و با کیفیت بالاتری را نیز برای او به ارمغان می آورد. در صورتی که این عمل موفقیت آمیز باشد، بیمار کلیوی دیگر نیازی به انجام دیالیز ندارد. درمان به روش دیالیز، مستلزم مراجعه ی مکرر بیماران به واحد دیالیز، و انجام دیالیز تا سه بار در هفته و هربار تا چهارساعت خواهد بود.

جدا از سختی هایی که انجام دیالیز برای بیمار کلیوی به همراه دارد، هزینه های این روش درمانی نیز ممکن است به نسبت بالا باشد و باری بر دوش خود بیمار و خانواده ی او خواهد بود.

در مقاله ی مزایا و معایب عمل پیوند کلیه چیست؟“، با جزئیات بیشتری، به مزایای عمل پیوند کلیه در مقایسه با دیالیز اشاره شده است.

اگرچه عمل پیوند کلیه، در مقایسه با روش درمانی دیالیز، به طور کلی مزایای بیشتری خواهد داشت، اما در همه ی کشورها به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

در برخی از کشورهای غربی، از جمله آمریکا، تنها روش پذیرفته شده برای انجام عمل پیوند کلیه، دریافت کلیه از یک فرد متوفی است. در چنین حالتی، تنها از افرادی که برای مثال با مرگ مغزی و یا سکته قلبی یا مغزی فوت کرده اند، اهدای عضو صورت میگیرد. به این دلیل، مشخص است بیماران کلیوی مجبور خواهند بود مدت زمان زیادی (شاید حتی تا 5 سال) را در صف انتظار باقی بمانند تا کلیه ای متناسب با شرایط بدن خویش را دریافت کنند و در این دوره،  تحت درمان دیالیز قرار بگیرند.

ایران بهترین مقصد برای انجام عمل پیوند کلیه

با این وجود، آمار نشان می دهد که در سال 2016، حدود هفت هزار بیمار دیالیزی در آمریکا جان خود را از دست داده اند.

اما در ایران وضعیت به مراتب متفاوت است و سالانه، حدود ۲هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه انجام می شود که این رقم در دنیا بی نظیر است.

اگر کنجکاو شده اید تا بدانید دلیل این تفاوت چیست و یا خودتان متمایل هستید عمل پیوند کلیه را انجام دهید و از سوی دیگر، از ماندن در لیست انتظار خسته شده اید، با ما در این مقاله همراه شوید.

مدل ایرانی پیوند کلیه

در ایران، شیوه ای نوین برای پیوند کلیه وجود دارد که به آن “پیوند کلیه از فرد زنده غیرفامیل” و یا همان “مدل ایرانی پیوند کلیه” گفته میشود. این روش، که روشی کاملا قانونی و بهداشتی و تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان کشور است، از سال 1988 رایج بوده است. در این روش، بیماران کلیوی، از طریق ” انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران” به اهداکنندگان زنده ای که هیچگونه نسبت فامیلی با بیمار ندارند، متصل شده و کلیه ای سالم را در زمان انتظاری معمول دریافت خواهند کرد.

این روش مزایای بسیاری دارد که در این قسمت به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

مهم ترین مزیت این روش، کاستن از مدت زمان انتظار برای دریافت کلیه ی سالم در بیماران کلیوی است.

مزیت بعدی، افزایش احتمال موفقیت پیوند کلیه در حالتی است که کلیه ی پیوندی از اهداکننده ای زنده دریافت شده باشد.

به گفته ی دکتر ناصر سیم فروش، پایه گذار پیوند کلیه نوین و پیشرفته در ایران، متوسط عمر کلیه پیوندی از دهنده زنده حدود 15 تا 20 سال است، درحالیکه همین زمان از دهنده کلیه مرگ مغزی حدود ۱۰ سال خواهد بود. همچنین، در پیوند کلیه از فرد مرگ مغزی شده احتمال نیاز به پیوند دوم و سوم نیز بیشتر خواهد شد.

زمانی که کلیه از فردی متوفی با سابقه ی بیماری های زمینه ای مانند سکته قلبی دریافت گردد، کیفیت کلیه ی اهدایی به مراتب پایین تر خواهد بود. در حالیکه در پیوند از فرد زنده تمام سابقه بیماری در اهداکننده ی کلیه بررسی می‌شود و بنابراین اهداکننده از سلامت کامل برخوردار است. همچنین، به دلیل اینکه هیچ نسبت خانوادگی میان دریافت کننده و اهدا کننده ی کلیه وجود ندارد، احتمال وجود نارسایی های ژنتیکی که در اصل باعث ایجاد بیماری کلیوی شده اند، به حداقل می رسد.

مزیت بعدی، هزینه ی عمل پیوند کلیه است. هزینه پیوند کلیه تقریبا یک هفتم دیالیز است و عوارض و سختی‌های بعدی آن نیز برای بیمار بسیار کمتر است. این تفاوت هزینه، در ایران حتی بیشتر نیز خواهد شد.

با ابتکارات سیستم پزشکی ایران، امروزه یکی از ارزان ترین عمل های پیوند کلیه با بالاترین نتایج موفق در ایران اتفاق می افتد. آمار نشان میدهد که حدود 95 درصد موفقیت آمیز بوده است و تجربه ی کادر پزشکی ایران در این زمینه، بی نظیر است.

ایران بهترین مقصد برای انجام عمل پیوند کلیه

همچنین پیوند کلیه برای بسیاری از بیماران به خصوص کودکان تنها گزینه است.

اینگونه است که میتوان گفت امروزه در ایران، کوتاه ترین لیست انتظار برای پیوند کلیه وجود دارد.

درحالیکه زمان انتظار برای پیوند کلیه در کشوری پیشرفته مانند آمریکا بین ۴ تا ۱۲ سال است، این زمان در ایران برای پیوند از فرد دهنده زنده تقریبا شش ماه و از دهنده کلیه مرگ مغزی حدود یک سال است.

البته باید به این نکته مهم توجه داشت که بر اساس قوانین ایران، این امکان برای افراد غیرایرانی وجود ندارد که از افراد ایرانی کلیه ای دریافت کنند. راه حل این است که افراد غیرایرانی نیازمند پیوند کلیه، اهداکننده مناسب هم ملیت خود را به عنوان دهنده کلیه به همراه خود به ایران بیاورند.

بنابراین، اگر به فکر انجام عمل پیوند کلیه هستید و یا از انجام دیالیز خسته شده اید، ایران را به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد درمانی، با پیشرفته ترین و در عین حال ارزان ترین امکانات پزشکی فراموش نکنید.

سوالات بیشتری برایتان پیش آمده و یا مایل به کسب اطلاعات بیشتری هستید؟

پزشکان مشاور شرکت طب مد توریسم (TebMedTourism) آمادگی پاسخگویی به سوالات شما را به صورت رایگان در تمامی ساعات شبانه روز دارند.

برای کسب اطلاعات کامل تر مقاله : عوامل و مراحل پیوند کلیه در ایران را مطالعه فرمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟