عمل های برداشتن پولیپ بینی در ایران

السلائل الأنفية

عمل جراحی برداشتن پولیپ بینی یا پولیپکتومی بینی و عمل جراحی سینوس به روش آندوسکوپی

عمل جراحی پولیپ بینی یا پولیپکتومی بینی وقتی انجام می شود که سایر روش های درمانی مانند اسپری های بینی نمی توانند علائم پولیپ بینی نظیر علائم آلرژیک، سینوزیت مزمن و یا اختلال در تنفس را رفع کنند. عفونت های مکرر و انسداد شدید در مسیر تنفسی از دیگر دلایل نیاز به عمل جراحی برداشتن پولیپ بینی یا پولیپکتومی بینی می باشد. بسته به محل و شدت پولیپ بینی، دو روش جراحی پولیپکتومی بینی وجود دارد.

السلائل الأنفية

پولیپ بینی چیست؟

پولیپ یک بافت گرد و منظم است که در بافت موکوزی بینی (بافتی مرطوب در داخل بینی که هوای تنفسی را مرطوب کرده و از بینی در مقابل ورود ذرات خارجی و عفونت سینوسی محافظت می کند) تشکیل می شود.

پولیپ بینی به دلیل تحریک طولانی مخاط بینی در اثر آلرژی یا حساسیت، عفونت ها، سیستیک فیبروزیس، سندرم چرچ اشتراوس و یا حساسیت به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی نظیر بروفن یا ناپروکسن و غیره ایجاد می شود.

پولیپ بینی می تواند با انسداد مسیرهای  بویایی- تنفسی  منجر به احتقان مزمن شود، زیرا در محل تلاقی بینی، استخوان های کاسه چشم ها و استخوان های گونه قرار دارد.

 علائم پولیپ بینی شامل موارد زیر  می باشد:

  • احساس انسداد بینی
  • خر و پف شبانه
  • آبریزش بینی
  • احساس فشار در پیشانی
  • ترشحات پشت حلق
  • آپنه خواب یا توقف تنفس در خواب
  • کاهش یا از بین رفتن بویایی
  • گرفتگی بینی
  • احتقان بینی
  • تنفس دهانی
السلائل الأنفية

تشخیص و درمان پولیپ بینی

پولیپ بینی با یک معاینه ساده با وسیله ای بنام نازوسکوپ به سادگی قابل تشخیص است. ممکن است برای تشخیص پولیپ های بینی داخلی تر، آندوسکوپی سینوس نیاز باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص سایز و محل پولیپ بینی، سی تی اسکن یا ام آر آی هم ممکن است نیاز باشد. پزشکان برای تعیین تعیین منشا پولیپ، تست آلرژیک یا تست حساسیتی نیز انجام می دهند.

برخی اسپری های داخل بینی می توانند علائم آبریزش بینی شما را رفع کنند، اما به محض استفاده نکردن از این اسپری ها، علائم دوباره برمی گردند. همچنین عفونت های سینوس ها با داروهایی نظیر قرص های ضد حساسیت یا آنتی بیوتیک قابل کنترل و درمان هستند. هرچند برای موارد شدید پولیپ، جراحی برداشتن پولیپ بینی مورد نیاز است.

السلائل الأنفية

عمل جراحی برداشتن پولیپ بینی

عمل جراحی برداشتن پولیپ بینی برای از بین بردن و حذف پولیپ های داخل بینی استفاده می شود. این عمل بصورت سرپایی و با یک برش کوچک انجام می شود.

دو روش برای عمل جراحی برداشتن پولیپ بینی وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  • پولیپکتومی بینی یا عمل جراحی برداشتن پولیپ بینی
  • عمل جراحی سینوس به روش آندوسکوپی
السلائل الأنفية

1- پولیپکتومی بینی:

این عمل با بی حسی موضعی انجام می شود. پولیپکتومی بینی یا عمل جراحی برداشتن پولیپ بینی در مواردی که پولیپ بینی کوچک و دردسترس باشد و از طریق سوراخ بینی قابل دستیابی باشد، انجام می گیرد.

جراح برای راحت تر کردن خروج پولیپ، حفره بینی را با یک اسپوکولوم بینی باز نگه می دارد و با یک فورسپس یا حلقه فلزی پولیپ را خارج می کند. همچنین جراح ممکن است از یک وسیله ساکشن یا یک دستگاه برش میکروسکوپی برای خروج پولیپ استفاده کند.

جراح برای کنترل خونریزی حین عمل از پک های فشاری داخل بینی یا دستگاه کوتر الکتریکی استفاده می کند. همچنین برای کنترل خونریزی، گاز وازلینه  استفاده می شود. جراح معمولا پانسمان بینی را طی 2-3 روز بعد از عمل جراحی برداشتن پولیپ بینی بر می دارد.

2- عمل جراحی سینوس به روش آندوسکوپی

عمل جراحی سینوس به روش آندوسکوپی یک عمل کمتر تهاجمی برای برداشتن و خارج کردن پولیپ های سقف بینی یا حفره های سینوس می باشد. این نوع سینوس ها به سادگی قابل رویت نیستند و با روشهای رادیولوژیک تشخیص داده می شوند.

عمل جراحی سینوس به روش آندوسکوپی با بی هوشی عمومی و به کمک یک  وسیله آندوسکوپی انجام می گیرد. آندوسکوپ یک وسیله کوچک با یک دوربین ریز می باشد. این دوربین به یک وسیله لوله ای باریک وصل می شود. این وسیله آندوسکوپی به جراح یک دید بهتری از پولیپ و محیط اطرافش می دهد. آندوسکوپ از طریق سوراخ های بینی به سمت حفره سینوس هدایت می شود.

جراح پولیپ بینی را با یک وسیله کوچک خارج می کند و آندوسکوپ این عمل را هدایت می کند.

در عمل جراحی برداشتن پولیپ بینی باید به بیمار هشدار داد که ممکن است حس بویایی وی دیگر برنگردد. همچنین ممکن است پولیپ بینی مجددا عود کند. بنابراین برای پیشگیری از عود پولیپ و علائم آن، بیمار باید درمان دارویی را بعد از جراحی ادامه داد.

السلائل الأنفية
السلائل الأنفية
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟