بیمه رحم اجاره ای در جهان

بیمه رحم اجاره ای در جهان

بیمه رحم اجاره ای برای تعداد زیادی از والدین مورد نظر که مشتاق انجام این روش هستند حیاتی است. برای اکثر والدین، انجام رحم اجاره ای فرآیندی پرهزینه است، و والدین به دنبال یافتن راهی مناسب برای کاهش هزینه ها هستند در حالی که کیفیت فرآیند تغییری نکند و همچنان با بهترین کیفیت انجام شود. هدف اصلی این مقاله یافتن راهی مقرون به صرفه برای آسودگی خیال والدین در مورد هزینه روش رحم جایگزین است.

درباره بیمه رحم اجاره ای چه می‎دانید؟

پوشش بیمه رحم جایگزین(Surrogacy insurance) از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. قبل از معرفی رحم جایگزین، شرکت‌های بیمه همه انواع بارداری را تحت پوشش قرار می‌دادند. پس از آنکه رحم اجاره‎ ای نیز به روش‌های درمان ناباروری افزوده شد و بعدها بین مردم محبوبیت قابل توجهی یافت قوانین بیمه‌ای نیز تغییر کرد. امروزه بیمه ها نقش خاصی در رابطه با رحم جایگزین ندارند. علاوه بر این، توجه به این نکته ضروری است که بیمه والدین مورد نظر و مادر جایگزین متفاوت است. اگر قصد دارید از پوشش بیمه‌ای برای روش رحم اجاره‎ ای استفاده کنید بهتر است قبل از هر حرکت دیگری، از قوانین و پوشش بیمه‌ای آگاه باشید. اگر با آژانس‌های فعال در این زمینه قرارداد داشته باشید در این مورد به شما کمک خواهند کرد.

متخصصان رحم جایگزین، بیمه هر یک از طرفین را بررسی می‎کنند تا تعیین کنند که چه هزینه ها  تحت پوشش بیمه قرار می‎گیرد و سپس تعیین می‎کنند که چه خدماتی ممکن است تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرد و والدین چه مبلغی باید برای هزینه های  پزشکی بپردازند. به طور کلی، در فرآیند پزشکی رحم جایگزین دو مورد درمان‎های ناباروری و مادر جایگزین ممکن است تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

آیا مادر جایگزین به بیمه نیاز دارد؟

مادران جایگزین در دوران بارداری به پوشش بیمه نیاز دارند. انواع بیمه ها مورد نیاز در رحم جایگزین شامل بیمه عمر، بیمه زایمان، بیمه بارداری و … است. هنگام تولد نوزاد، کودک باید تحت پوشش بیمه باشد. والدین این شانس را دارند که نوزاد خود را به بیمه درمانی موجود خود اضافه کنند.

چرا به بیمه رحم اجاره ای نیاز داریم؟

به طور کلی داشتن فرزند یکی از پرهزینه ترین اقدامات در زندگی افراد است. صاحب فرزند شدن از طریق رحم اجاره‎ ای به هزینه زیادی نیاز دارد. بدیهی است که همه والدین توانایی پرداخت آن را ندارند. حداکثر پوشش بیمه می‌تواند بهترین گزینه برای کاهش خطرات احتمالی باشد.

پوشش بیمه رحم اجاره‎ ای از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. در حالی که برخی از بیمه‌های تکمیلی برای طرح‌های درمانی والدین در دسترس هستند، اکثر شرکت‌های بیمه علاقه ای به پوشش بیمه رحم جایگزین ندارند.

بیمه هم برای والدین و هم مادر جایگزین اهمیت دارد. مادر جایگزین در دوران بارداری نیاز به ویزیت پزشک دارد و زایمان پیش روی او است و والدین نیز باید بتوانند برای نوزاد بیمه تهیه کنند. اگر بیمه درمانی مادر جایگزین هزینه‌های بارداری و زایمان را تقبل کند مشکل حل می‌شود ولی اگر پوشش بیمه نباشد، مسئولیت خرید بیمه به عهده والدین مورد نظر است.

چرا برخی از شرکت‌های بیمه، رحم اجاره ای را پوشش نمی‌دهند؟

در سال‌های گذشته، هر نوع بارداری، تحت پوشش شرکت‌های بیمه قرار می‌گرفت. یعنی هزینه‌های درمانی رحم جایگزین تامین می‌شد. اما پس از محبوبیت رحم جایگزین در میان زوج‌های نابارور، پوشش‌های بیمه نیز کاهش یافت.

این روزها بیمه رحم اجاره‎ ای توسط برخی شرکت‌های بیمه به عنوان یک هزینه اضافی تحت پوشش قرار می‌گیرد. به طور کلی، امروزه رحم جایگزین توسط شرکت‌های بیمه مانند جراحی زیبایی و مراقبت های بهداشت روان به عنوان یک درمان غیرضروری در نظر گرفته می‌شود. از نظر شرکت‌های بیمه مهم نیست چقدر این فرآیندها برای مردم حیاتی هستند و می‌توانند زندگی آنها را متحول کنند.

پوشش جزئی بیمه رحم اجاره ای چیست؟

پوشش “جزئی” بیمه گزینه‎ای است که توسط برخی شرکت‎های بیمه برای هزینه های  رحم اجاره‎ ای و ناباروری ارائه می شود. در این شرایط بخشی از هزینه ها  تامین می‎شود. به عنوان مثال، بارداری پوشش داده می شود و پس از زایمان و زایمان شامل بیمه نمی‎شوند.

موارد مهم تحت پوشش یا عدم پوشش بیمه رحم جایگزین

  • هزینه انتقال جنین به مادر جایگزین تحت پوشش شرکت‎های بیمه نخواهد بود. قیمت تخمک اهدایی نیز تامین نخواهد شد.
  • برخی شرکت‌های بیمه، در برخی شرایط، روش‎های لقاح آزمایشگاهی را پوشش می‎دهند. بیمه‌هامنابع محدودی در این زمینه دارند و برخی روش‎های IVF را به عنوان بخشی از مزایای ناباروری پوشش می‎دهند.
  • طبق قانون، شرکت‎های بیمه باید بارداری سنتی را پوشش دهند.

بیمه مادر جایگزین

اگر مادر جایگزین پوشش بیمه پزشکی داشته باشد، بخشی از خدمات و روند بارداری پوشش داده می‎شود. اما بیمه درمانی وی ممکن است رحم جایگزین را پوشش ندهد. در این صورت، والدین باید یک طرح پشتیبان یا یک طرح جدید برای رحم جایگزین خریداری کنند. برخی از طرح‎های بیمه رحم جایگزین را پوشش می‎دهند،  اما بخشی از آن شامل پوشش زایمان مادر جایگزین است.

هزینه بیمه برای زایمان  رحم اجاره‎ ای چقدر است؟

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که پروسه رحم اجاره‎ ای یکی از گران‎ترین فرآیندهای درمان ناباروری است. پوشش بیمه می تواند در همه قسمت‎های آن از مادر جایگزین گرفته تا زایمان نقش حیاتی داشته باشد. اگر  بیمه رحم جایگزین را پوشش ندهد، باید دنبال راهکار دیگری بود. برخی بیمه‌ها خصوصی می‎توانند این پروسه را پوشش دهند، که گاهی گران است اما در مقایسه با انجام کلیه این اقدامات بدون پوشش بیمه، مقرون به صرفه است.

بیمه برای نوزاد متولد شده

زمانی که نوزاد به دنیا می‎آید تحت پوشش بیمه مادر جایگزین نیست و از این لحظه والدین باید مسئولیت تامین پوشش بیمه نوزاد را بر عهده بگیرند. والدینی که قصد دارند صاحب فرزند شوند معمولا بیمه درمانی دارند که به راحتی می توان از آن برای پوشش یک عضو جدید خانواده استفاده کرد. در این شرایط نوزاد بدون هیچ مشکلی از بدو تولد تحت پوشش یک بیمه مناسب خواهد بود. هر مشکل یا بیماری مربوط به نوزاد مانند نارس بودن به راحتی قابل حل خواهد بود.

مقایسه وضعیت بیمه رحم رحم اجاره ای در سراسر جهان

در این بخش به بررسی قیمت و بیمه رحم اجاره ای در سراسر دنیا می پردازیم :

بیمه رحم اجاره ای در ایالات متحده آمریکا

رحم اجاره‎ ای در اکثر ایالت‎های ایالات متحده قانونی است و برخی بیمه‌ها این روش را پوشش می‎دهند. زنان باردار به صورت طبیعی می‎توانند از بیمه درمانی برای زایمان استفاده کنند. با این حال، برای مادران جایگزین شرایط پیچیده‎تر است، زیرا سیاست‎ها و پوشش بیمه متفاوت است. برخی بیمه‌ها رحم اجاره‎ ای را پوشش نمی‎دهند ولی بیمه‌ها خصوصی برای این کار وجود دارند و والدین می‎توانند از آنها استفاده کنند.

بیمه رحم اجاره ای در کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که فرایند رحم جایگزین را تایید کرده است و انجام آن در کانادا قانونی است. اما فقط رحم جایگزین نوع دوستانه قانونی است. این بدان معناست که مادر جایگزین مجاز به گرفتن پول برای حمل جنین نیست و باید برای کمک به افرادی که نمیتوانند صاحب فرزند شوند این کار را انجام دهد. لازم به ذکر است که شرکت های بیمه سایر کشورها هزینه رحم جایگزین در کانادا را پوشش نمی دهند.

بیمه رحم اجاره ای در اروپا

با توجه به اینکه در اکثر کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان، رحم اجاره ای غیرقانونی تلقی می شود، در این بخش از جهان، بیمه رحم جایگزین بی معنی است. در بریتانیا، رحم اجاره ای فقط برای ساکنان بریتانیا قانونی است. در ایرلند، هلند، بلژیک و جمهوری چک هیچ قانونی در مورد رحم جایگزین وجود ندارد و در این کشورها نمی توان این فرایند را انجام داد. اوکراین برای انجام هر نوع رحم اجاره ای برای شهروندان و افراد خارجی باز است. اما برای افراد خارج از کشور بیمه رحم جایگزین وجود ندارد و همه هزینه ها بر عهده والدین است.

بیمه رحم اجاره ای در هند

بر اساس مقررات رحم جایگزین در هند والدین باید به مدت 36 ماه برای مادران جایگزین بیمه درمانی تهیه کنند. این بیمه باید شامل کلیه مراقبت‎های بهداشتی بارداری و هر مشکل احتمالی دیگری در مورد بارداری و زایمان باشد. در مواقع اضطراری، مادر جایگزین مجاز است با نظر پزشک جنین را سقط کند.

بیمه رحم اجاره ای در ترکیه

رحم جایگزین در ترکیه به عنوان یک عمل غیرقانونی تلقی می‎شود. مادر جایگزین بودن شامل مجازات هم می‎شود. شهروندان ترکیه اجازه دارند برای استفاده ا این روش به کشورهای دیگر سفر کنند.

بیمه رحم اجاره ای در روسیه

اگرچه سال‎هاست که روش رحم اجاره‎ ای در روسیه انجام می‎شود، اما این کشور در آستانه ممنوعیت رحم اجاره‎ ای برای کسانی است که از خارج کشور مراجعه می‎کنند. البته بیمه رحم جایگزین در روسیه برای افراد خارجی وجود ندارد.

بیمه رحم اجاره ای در ایران

همانطور که گفته شد، بیمه رحم اجاره‎ ای از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و برخی کشورها این عمل را غیرقانونی می‎دانند. در نتیجه در برخی کشورها تقریبا هیچ پوشش بیمه‎ای برای این روش ارزشمند و موثر وجود ندارد. در حالی که حتی برخی از کشورهای توسعه یافته رحم جایگزین را تایید نمی‎کنند، این فرایند در ایران یک عمل کاملا قانونی و مطابق با دین و شرع است. ایران یکی از کشورهای پیشرو در استفاده از این نوع درمان ناباروری برای آن دسته از والدینی است که مایل به داشتن فرزند هستند ولی به صورت طبیعی این قابلیت را ندارند. البته فرایند رحم اجاره‎ ای در ایران و برای ایرانیان تحت پوشش بیمه درمانی است.

اگر مایل هستید به این روش در ایران صاحب فرزند شوید، به خاطر داشته باشید که حتی اگر در کشور خودتان تحت پوشش بیمه درمانی رحم اجاره‎ ای باشید، شرکت های بیمه، این فرایند را در کشور دیگری پوشش نمی دهند. بنابراین در ایران این روش تحت هیچ گونه بیمه ای برای خارجی ها انجام نمی شود. شاید از خود بپرسید که با توجه به این نقص، چرا باید رحم اجاره‎ ای را در ایران انجام دهم؟ در اینجا باید به نکته مهمی اشاره شود و آن هزینه این خدمات در ایران است. هزینه رحم اجاره‎ ای در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار کمتر است و حتی در مقایسه با وجود پوشش بیمه در کشور خودتان، در هزینه ها خود در ایران صرفه جویی خواهید کرد. هزینه فرایند رحم اجاره‎ ای در ایران بین 15000 تا 20000 دلار است که در مقایسه با ایالات متحده آمریکا که هزینه آن تقریبا 140 هزار دلار است، عدد بسیار کمتری است و به همین دلیل برای اکثر والدین یک فرآیند مقرون به صرفه است.

علاوه بر این، دیگر ویژگی مثبت رحم اجاره‎ ای در ایران(Surrogacy in Iran) این است که مادر جایگزین از پیش وجود دارد و نیاز به یافتن او نیست. یافتن مادر جایگزینی که همه ویژگی های مناسب برای این فرایند را داشته باشد کار آسانی نیست و بسیار زمان‎بر است. از آنجایی که در انتخاب جانشین عوامل مختلفی نقش دارند، این فرآیند باید به صورت حرفه ای و توسط متخصصان انجام شود. بنابراین انجام این روش در ایران نه تنها مقرون به صرفه است بلکه به صرفه جویی در زمان نیز کمک می کند.

شرکت طب مد توریسم یکی از شرکت های پیشرو در انجام رحم اجاره ای نه تنها در ایران بلکه در جهان است و همه اقدامات لازم برای انجام رحم اجاره ای در این شرکت انجام می شود. باید به این نکته توجه شود که این شرکت همه تلاش خود را دارد که این عمل را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت برای والدین انجام دهد. تضمین‎هایی نیز در این زمینه وجود دارد که به والدین ارائه می شود.

بیمه و ضمانت رحم اجاره ای در ایران

یکی از مزایای انجام فرایند رحم اجاره ای در ایران و در شرکت طب مد توریسم این است که به برخی از والدین پس از بررسی اولیه پرونده آنها ضمانت 100% داده می‎شود. این ضمانت به این معناست که والدین از طریق این پروسه قطعا صاحب فرزند خواهند شد، مهم نیست که قرار است چند بار آژانس، فرایند رحم جایگزین و IVF را انجام دهد و جنین را به رحم جایگزین منتقل کند. در صورت عدم موفقیت رحم اجاره ای بار اول، این اقدامات بارها و بارها تا زمانی که والدین صاحب فرزند شوند انجام می‎شود. در کشورهای دیگر چنین تضمینی وجود ندارد.

همچنین امکان انتقال جنین، اسپرم و تخمک از همه کشورها به ایران توسط شرکت های بین‎المللی وجود دارد. بنابراین برای همه فرآیندها حضور پدر و مادر در ایران لازم نیست. پس از انتقال جنین به ایران، فرایند رحم اجاره‎ ای انجام می‎شود. مادر جایگزین در ایران حضور دارد و انتقال در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. این فرآیند تا زمان زایمان در ایران انجام می‎شود و پس از آن نوزاد به والدین مورد نظر تحویل داده می‎شود.

موضوع مهم  دیگر این است که شناسنامه پس از زایمان در بیمارستان با هماهنگی آژانس به نام والدین بیولوژیک صادر می‎شود. نام مادر جایگزین به هیچ عنوان در مدارک درج نمی‎شود. این مورد در لیست کارهای بسیاری از شرکت‎ها گنجانده نشده است و مسئولیت این امر به والدین سپرده می‎شود. ولی ما در شرکت طب مد توریسم بر این اعتقادیم که والدین باید مطمئن شوند که این روند به صورت قانونی انجام می‎شود و مشکلی وجود ندارد، به همین دلیل شرکت این کار را انجام می‎دهد.

مدیریت انجام روش رحم اجاره‎ ای فرآیندی زمان‌بر است و این دلیلی است که اکثریت قریب به اتفاق والدین مایل به همکاری با آژانس‌هایی هستند که این اقدامات را انجام می‎دهند و برای رسیدگی به همه جزئیات به آژانس رحم اجاره‎ ای هزینه ها را پرداخت می‎کنند.

نتیجه گیری

در کل فرایند رحم اجاره ای به عنوان یکی از گران‎ترین درمان‎های ناباروری دسته بندی می شود، به همین دلیل است که والدین مورد نظر همیشه به دنبال بیمه رحم جایگزین برای خود، مادر جایگزین و نوزادان تازه متولد شده هستند. متأسفانه، بیمه رحم جایگزین توسط تعداد فزاینده ای از شرکت های بیمه ارائه نمی شود. اما راه مقرون به صرفه دیگری نیز وجود دارد. برخی از کشورها به عنوان مثال ایران این فرآیند را با هزینه بسیار کمتری نسبت به کشورهای دیگر انجام می دهند. ایران ارزان‎ترین کشور برای عمل رحم جایگزین است. اگر علاقه‎مند هستید به روش رحم اجاره ای و با هزینه مقرون به صرفه و با کیفیت بالایی صاحب فرزند شوید، می توانید به شرکت طب مد توریسم مراجعه کنید. مشاوران ما برای پاسخگویی به سوالات شما در مورد رحم جایگزین و تمام مراحل آن هر زمان در دسترس هستند. تیم ما اینجاست تا به تحقق رویای شما برای افزایش تعداد افراد خانواده کمک کند.

tebmed

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟