هر آنچه درباره تزریق فیلر یا تزریق ژل باید بدانید

تزریق ژل تزریق فیلر

* آنچه در این مقاله می خوانید:

  1. تزریق فیلر گونه

  2. تزریق فیلر چانه

  3. تزریق فیلر لب

  4. تزریق فیلر زیر چشم

  5. تزریق فیلر شقیقه ها

  6.  تزریق فیلر زاویه فک

  7. تزریق فیلر خط اخم

  8. تزریق فیلر بینی

  9. هزینه تزریق فیلر نواحی مختلف صورت

 تزریق فیلر گونه

اگر به دلیل داشتن صورت استخوانی و گونه های فرورفته زیبایی شما تحت تاثیر قرار گرفته است، می توانید تزریق ژل یا فیلر را به عنوان روش درمانی مناسب در نظر بگیرید و از مواد پر کننده یا فیلر استفاده کنید. در این روش فیلر یا ژل برای برجسته سازی گونه، افزودن حجم صورت، از بین بردن فرورفتگی ها و ایجاد تعادل در نمای صورت بکار می رود. تزریق فیلر در قسمت گونه ها همچنین باعث از بین رفتن چین و چروک صورت می شود.

 

Filler injection in Iran

تزریق ژل تزریق فیلر

امروزه فیلرهای صورت محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و البته علاوه بر مزایایی که دارند ممکن است در برخی موارد عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. قبل از تزریق ژل یا فیلر مشورت با پزشک به شما کمک می کند بهترین روش مناسب را برای حجم دهی به گونه ها ی خود انتخاب کنید.

یکی از روش های پرطرفدار برای زیبایی صورت،  گونه یا فیلر گونه می باشد. ازنظرزیبا شناختی، گونه ها باید برجستگی متناسبی داشته باشند. چنانچه گونه هایی مسطح و بدون برجستگی دارید یا براثر افزایش سن و تحلیل بافت چربی حجم گونه ی خود را از دست داده اید ، فیلر گونه یا ژل گونه به شما پیشنهاد می شود.

فیلرگونه ها نسبت به فیلر در سایر نواحی به حجم بالاتری از ماده فیلر نیازدارد.

تزریق فیلر گونه یا ژل گونه با بی حسی موضعی قابل انجام است.

هزینه تزریق فیلر گونه

فیلر یا ژل های گونه، موادی هستند که برای افزایش حجم ناحیه گونه و اطراف استخوان گونه تزریق می شوند که باعث می شوند ساختار استخوان گونه مشخص تر به نظر برسد. ژل یا فیلر به زیر پوست تزریق می شود و همزمان با پرشدن صورت چین و چروک نیز از بین می رود و ناهمواریهای پوست صاف می شود.

فیلر گونه

انواع ژل ها و فیلر های گونه 

انواع مختلفی از مواد وجود دارد که برای استفاده به عنوان پرکننده گونه تایید شده اند. اسید هیالورونیک (Juvederm، Restylane ) و اسید پلی لاکتیک  (Sculptra)دو نوع ماده فیلر پوستی هستند که برای استفاده در ناحیه گونه و زیر چشم توصیه می شوند. این نوع پرکننده های پوستی موقتی هستند.

 تزریق فیلر در گونه چه مدت دوام می آورد 

بسته به نوع ژل یا فیلری که انتخاب می کنید، پرکننده های گونه می توانند از 6 ماه تا 2 سال دوام بیاورند و سالی یکبارقابل انجام است. ژل و مواد فیلر پوستی در نهایت حل شده و در بافت پوست شما متابولیزه و جذب می شوند.

فیلر گونه

چه کسی کاندیدای خوبی برای تزریق فیلر گونه است

اگر شما یک فرد غیر سیگاری سالم و بدون سابقه بیماری های مزمن هستید، می توانید کاندیدای مناسبی برای عمل  تزریق فیلر گونه ها باشید. مطابق با دستورالعمل های سازمان غذا و دارو (FDA)، درموارد زیر از تزریق ژل یا فیلر گونه ها خودداری کنید:

  • افرادی که اختلالات خونریزی دارند.
  • افرادی که به ترکیبات مصنوعی مورد استفاده در ژل ها یا فیلر های پوستی آلرژی دارند.
  • افرادی که باردار یا شیرده هستند.

برای اطلاع از شرایط تزریق مناسب خود، بصورت رایگان با مرکز دکتر پردیس نیکنامی مشورت کنید:

تماس: 77941820-021

اقدامات قبل از عمل تزریق فیلر

دو هفته قبل از عمل، باید از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید.
اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، در جلسه مشاوره به پزشک خود اطلاع دهید تا راهنمایی های لازم در مورد نحوه آماده سازی برای عمل را به شما ارائه دهد.

روش تزریق فیلر چگونه است؟

پس از مشاوره با پزشک، بعد از اینکه در مورد هزینه و نتایج مورد انتظار خود صحبت کردید، یک جلسه درمانی برای عمل تزریق ژل یا فیلر گونه برای شما تعیین می شود.

مراحل تزریق ژل یا تزریق فیلر گونه

در ابتدا ممکن است پزشک از بی حس کننده موضعی در محل تزریق استفاده کند، یا ممکن است ماده بی حسی از قبل در خود ماده فیلر مخلوط شده باشد. فرآیند تزریق معمولا ساده است و حدود ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید. پس از تزریق، بلافاصله می توانید نتایج آن را در صورت خود مشاهده کنید. البته یک یا دو روز طول می کشد تا ژل یا فیلر در محل گونه به درستی قرار گیرد. می توانید بعد از عمل رانندگی کنید و حتی می توانید بلافاصله بعد از آن به محل کار یا قرارهای دیگر برگردید.

تزریق ژل یا فیلر

بهبودی بعد از عمل تزریق ژل یا تزریق فیلر

  • در طی چند روز اول پس از تزریق، باید از خوابیدن روی گونه خودداری کنید. سعی کنید رو به بالا و صاف به پشت بخوابید.
  • تا 48 ساعت پس از انجام تزریق، تا زمانی که ژل یا فیلر کاملاً در گونه های شما شکل بگیرد، از انجام ورزش های سنگین پرهیز کنید.
  • از دست زدن به صورت خودداری کنید و تا زمانی که خطر عفونت از بین برود، صورت را تمیز و خشک نگه دارید.

مدت زمان مورد نیاز برای تزریق فیلر گونه یا ژل گونه حدود 20 تا 30 دقیقه می باشد.

تورم و کبودی موضع تزریق ازعوارض موقتی و گذرای فیلر گونه یا ژل گونه بوده که جهت کاهش عوارض ازکمپرس یخ در 24 ساعت اول استفاده می شود؛

بهتراست تا 2 هفته بعد از تزریق از خوابیدن روی صورت بپرهیزید و سر بالاتراز سطح بدن قرارگیرد.

تزریق فیلر چانه

چانه برجسته یک عنصرمهم ازچهره جذاب است. چانه پر می تواند به چهره شما قدرت بدهد و به ایجاد تعادل و تقارن درچهره کمک کند.

چنانچه براساس معیارهای زیباشناسی، چانه شما درنمای نیمرخ عقب باشد و یا با افزایش سن و تحلیل چربی های ناحیه فک برجستگی اولیه چانه را ازدست داده باشید، نیازبه تزریق فیلر چانه یا ژل چانه دارید که در زیبایی چهره فرد بسیار موثر می باشد . قبل از فیلر چانه یا ژل چانه، بی حسی موضعی روی محل گذاشته می شود و سپس تزریق عمقی انجام می گردد و نتیجه فیلر چانه یا ژل چانه فوراً قابل رویت خواهد بود.

تزریق ژل یا تزریق فیلر اصلاح نمای چانه و گونه

تزریق ژل لب یا تزریق فیلر لب

یکی ازعناصر صورت که نقش بسزایی درزیبایی چهره دارد، لب های شماست.

تزریق صحیح و اصولی فیلر لب یا ژل لب،  ظاهری طبیعی برای لب ایجاد می کند، به گونه ای که منجر به خوش فرم شدن  و جوانسازی لب ها می شود و همه ی افراد بدنبال راهی برای طبیعی تر نشان دادن  زیبایی های خود می باشند.

ماندگاری فیلر چانه یا ژل چانه بین 9 تا 12 ماه می باشد.

درد و تورم و کبودی از عوارض موقتی انجام فیلر چانه یا ژل چانه بوده که بامصرف استامینوفین و کمپرس یخ فروکش می کند.

تزریق ژل یا تزریق فیلر در لب یک عمل زیبایی است که باعث افزایش حجم لب ها می شود و می تواند لب های شما را گوشتی تر نشان دهد. امروزه استفاده از انواع فیلرها و ژل ها متداول ترین روش افزایش حجم لب است. انواع مختلفی از پرکننده ها یا فیلرهای پوستی وجود دارند که می توانند در لب ها و اطراف دهان تزریق شوند. اما رایج ترین ژل ها امروزه محصولاتی هستند که حاوی موادی مشابه اسید هیالورونیک می باشند. اسید هیالورونیک یک ماده ای است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. فیلرهای اسید هیالورونیک به افزایش حجم لب ها کمک می کند.

تزریق ژل یا تزریق فیلر لب

منظور از ژل لب یا فیلر لب، همان اسید هیالورونیک می باشد که از محبوب ترین فیلرهای مورد استفاده است.

هیالورونیک اسید بصورت طبیعی در پوست یافت می شود و موجب طراوات و شادابی و افزایش طبیعی حجم لب ها می شود.

کلاژن که روزی رایج ترین فیلر پوستی بود، امروزه کمتر استفاده می شود. گزینه های جدید ایمن تر هستند و اثرات آنها نیز طولانی تر است. تزریق چربی هم از روش های دیگر پر کردن لب است. اما امروزه از آنها زیاد استفاده نمی شود زیرا خطر عوارض جانبی آنها بیشتر است.

تزریق ژل یا تزریق فیلر در لب از نوع اسید هیالورونیک می تواند از طریق ایجاد تغییر در شکل، ساختار و پوست ظاهر لب ها را زیباتر کرده و بهبود بخشد.

مدت زمان ماندگاری فیلر لب یا ژل لب به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن ها نوع ماده فیلر استفاده شده برای تزریق و نیز ماهیت و نوع پوست و بافت شما دارد. به طور میانگین فیلر لب یا ژل لب بین 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد. پس از آن برای حفظ حجم لب ها تزریق های بیشتری لازم است و جلسات ترمیمی باید ادامه یابد.

تزریق ژل یا تزریق فیلر لب

نحوه انجام عمل زیبایی تزریق فیلر در لب

انواع تکنیک های تزریق ژل یا تزریق فیلر برای افزایش حجم لب به سرعت در مطب پزشک قابل انجام هستند. البته تزریق چربی از این قاعده مستثنی است، زیرا در این روش قبل از انجام تزریق نیاز است قسمت کوچکی از چربی را از قسمت دیگری از بدن با لیپوساکشن خارج کند. پروسه تزریق ژل لب یا فیلر لب حدود 15 تا 20 دقیقه زمان می برد.

تزریق ژل یا تزریق فیلر

قبل از تزریق، ممکن است از یک ماده بی حس کننده موضعی استفاده شود تا ناراحتی و درد در حین عمل را تسکین دهد. گاهی اوقات هم از تزریق بلوک عصبی برای بی حسی کامل لب استفاده می شود. که شبیه همان تزریقات بیهوشی است که برای بی حس کردن دهان در دندانپزشکی انجام می شود. نگه داشتن یخ روی لب قبل از تزریق نیز به بی حس شدن این ناحیه کمک می کند و به طور بالقوه کبودی و تورم را نیز کاهش می دهد.

پس از علامت گذاری دقیق نواحی مورد نظر در لبها مشخص می شوند و سپس با به کارگیری سوزن های بسیار ظریف تزریق ژل یا تزریق فیلر در لبها انجام می شود.

اقدامات بعد از عمل تزریق ژل یا تزریق فیلر لب

  • پس از عمل، استفاده از کمپرس یخ برای کنترل درد و تورم توصیه می شود. اما نباید هیچ فشار شدیدی در ناحیه درمان وارد شود.
  • استفاده از رژ لب یا سایر محصولات آرایشی بروی لبها بلافاصله بعد از عمل خودداری شود.
تزریق ژل یا تزریق فیلر لب

عوارض جانبی و خطرات تزریق ژل یا تزریق فیلر لب

عوارض جانبی پرکننده های اسید هیالورونیک موقتی است و معمولا فقط چند روز طول می کشند که ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • خونریزی از محل تزریق
  • تورم و کبودی
  • قرمزی و حساسیت در محل تزریق
  • تبخال یا هرپس سیمپلکس لب ها یا ناحیه اطراف لب ها

عوارض جانبی جدی تر ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • تورم یا کبودی شدید و طولانی مدت به مدت یک هفته تا 10 روز
  • عدم تقارن لبها
  • برآمدگی و بی نظمی در لب ها
  • عفونت
  • از بین رفتن بافت به دلیل تزریق در رگ خونی
  • زخم یا سفت شدن لب
  • قرمزی، تورم یا خارش در اطراف لب ها به دلیل واکنش آلرژیک

در صورت مشاهده تورم شدید یا تب، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید

تزریق ژل یا تزریق فیلر

ازعوارض محتمل و طبیعی فیلر لب یا ژل لب می توان به کبودی، تورم گذرا و درد مختصر اشاره کرد که ظرف 48 ساعت تا یک  هفته بهبود می یابد.

برای تسریع در بهبود عوارض فیلر لب یا ژل لب بهتراست در 24 ساعت اول بعد از تزریق، ازکمپرس استفاده شود و نیز تا 2 هفته بعد از فیلر لب یل ژل لب از خوابیدن روی صورت بپرهیزید و سر بالاتر از سطح بدن قرارگیرد.

فیلر زیرچشم یا ژل زیر چشم

با افزایش سن از اوخر دهه 30 و اوایل دهه 40 ، فرد متوجه گودگی و تیرگی یا سیاهی زیر چشم می شود که ظاهر فرد را خسته و کوفته نشان می دهد.

تزریق ژل یا تزریق فیلر

بسیاری از اختلالات ارثی و اکتسابی می توانند منجر به تشدید گودی زیر چشم، تیرگی و سیاهی زیرچشم شوند، حالتی که باعث می شود صورت فرد خسته و پیرتر نمایان گردد.

با این وجود علاوه بر ژنتیک، گودی و تیرگی یا سیاهی زیر چشم می تواند تحت تاثیر عواملی مثل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلرژی و حساسیت  و اگزما، کم خوابی، تغذیه نامناسب ، آلودگی هوا ، استرس و سیگار ایجاد گردد .

یکی از راه های درمانی موثر درزمینه اصلاح گودی و تیرگی یا سیاهی زیرچشم، تزریق فیلر زیر چشم یا  ژل زیر چشم می باشد .

تزریق ژل یا تزریق فیلر
  • درمان با فیلر زیر چشم یا ژل زیر چشم معمولا ً کمتر از 30 دقیقه زمان می برد.
  • قبل از فیلر زیر چشم یا ژل زیر چشم، از بی حسی موضعی در ناحیه استفاده می شود و درد حین تزریق فیلر زیر چشم یا ژل زیر چشم به علت استفاده از سوزن های بسیار نازک، اندک است.
  • عوارض بعد از پروسه فیلر زیر چشم یا ژل زیر چشم، بندرت دیده می شود که شامل کبودی، تورم و قرمزی محل تزریق می باشد.
  • 24 ساعت اول بعد از فیلر زیر چشم یا ژل زیر چشم، بهتراست از کمپرس یخ استفاده شود و موقعیت سر بالاتر از سطح بدن موقع خوابیدن باشد. همچنین تا دو هفته بعد از تزریق فیلر زیر چشم یا ژل زیر چشم، اندکی تورم ممکن است وجود داشته باشد که امری طبیعی بوده و رفع می شود و جای نگرانی ندارد.
  • ماندگاری فیلر زیر چشم یا ژل زیر چشم، 6 ماه تا 9 ماه می باشد ولی بسته به بدن فرد ممکن است متفاوت باشد.
  • فیلر زیر چشم یا ژل زیر چشم هر6 ماه تا 12 ماه یکبار قابل انجام است.
  • تغییر چهره بلا فاصله بعد از درمان با فیلر زیر چشم یا ژل زیر چشم دیده می شود ولی نتیجه قطعی دو هفته پس از تزریق می باشد .

فیلر شقیقه ها

معمولا ً در اثر افزایش سن یا کاهش وزن یا تروما، تحلیل چربی و استخوان درناحیه شقیقه ها ایجاد می شود و منجر به فرورفتگی شقیقه ها می گردد. این فرورفتگی شقیقه ها با تزریق فیلر شقیقه ها یا ژل شقیقه ها، تا حدی قابل اصلاح است.

تزریق ژل یا فیلر

باتوجه به اینکه عروق بزرگ زیادی ازاین منطقه عبور می کنند ، ما در درمان با فیلر شقیقه ها یا ژل شقیقه ها سعی میکنیم میزان فرورفتگی را کم کنیم نه اینکه کامل برطرف کنیم یا گودی را برآمده کنیم ؛ معمولا ً تزریق 1 تا 2 سی سی فیلر برای بهبود نمای این ناحیه کافی است.

قبل از درمان با فیلر شقیقه ها یا ژل شقیقه ها از کرم های بی حسی موضعی استفاده می شود و مدت تزریق 15 دقیقه می باشد.

درصورت کبودی و تورم از کمپرس یخ استفاده می شود. درصورت احساس ناهمگنی ژل زیر پوست، محل تزریق ماساژ داده می شود .

تزریق ژل یا فیلر

تزریق ژل یا تزریق فیلر زاویه فک و خط فکی

باگذر زمان و تحت تاثیر جاذبه زمین و نیز حرکات عضلات صورت و خط فکی، نظم و ساختارخط فکی بهم می ریزد و با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن و شل شدن پوست، ظاهری آویزان اطراف چانه ها بوجود می آید.

برای پیشگیری از روند پیری و درمان این مشکل در افراد با سن بالاتر، می توان از تزریق فیلر خط فکی یا ژل خط فکی بهره برد.

چنانچه تمایل به زاویه سازی فک و ایجاد زاویه فک داشته باشید که این روزها طرفدران زیادی دارد، حتما ً با توجه به فرم صورت  و آناتومی صورت تان با پزشک مشورت نمائید و سپس اقدام به درمان با فیلر زاویه فک یا ژل زاویه فک کنید.

خطوط و زاویه فک می تواند کل چهره فرد را تغییر دهد. یک فک متعادل اغلب هم می تواند ویژگی های مردانگی و زنانگی را در چهره افراد نمایان سازد و هم با جوانی و زیبایی همراه است. برای بیمارانی که دارای خط فک ضعیف یا علائم افتادگی فک و چربی اضافی در ناحیه تحتانی صورت و گردن هستند، کانتورینگ و فرم دهی ساختار و زاویه فک، چهره آنها را جذاب تر می کند. امروزه تزریق ژل یا تزریق فیلر برای دستیابی به این هدف بدون انجام یک عمل جراحی تهاجمی، بسیار کارآمد تر است.

تزریق ژل یا تزریق فیلر اصلاح نمای چانه و گونه

در صورتی که تزریق ژل یا تزریق فیلر به طور صحیح توسط پزشک با تجربه انجام شود، می تواند نتایج چشمگیر و طولانی مدت را برای بیمارانی که به دنبال زاویه فک قوی تری هستند، داشته باشد.

در این روش از تزریق ژل یا تزریق فیلر برای افزایش حجم فک استفاده می شود و کانتورینگ و فرم دهی کل ساختار صورت از طریق تغییر در زاویه فک انجام می شود. حتی افزایش اندکی حجم می تواند ساختار کل فک را تغییر دهد و زاویه فک قوی تری ایجاد کند. همچنین می توان با استفاده از این روش بین خطوط فک، گردن و سایر ساختارهای صورت تعادل و تمایز بیشتری ایجاد کرد  به طوری که زاویه دار تر و مشخص تر به نظر برسند.

تزریق ژل یا تزریق فیلر

چه نوع ژل یا فیلر برای زاویه فک استفاده می شود؟

انواع مختلف ژل و فیلر پوستی تزریقی وجود دارد که می تواند در کانتورینگ زاویه فک مفید باشد. یکی از محبوب ترین و موثرترین گزینه ها  Juvéderm است. این ماده اسید هیالورونیک است که برای افزودن حجم به صورت و فک به کار میرود و مورد تایید FDA نیز می باشد. در برخی موارد، از ژل یا فیلر های دیگری با نامهای  Restylane  و  Sculptra نیز برای تزریق ژل یا تزریق فیلر برای زاویه فک استفاده می شود.

فیلر خط فکی یا ژل خط فکی مشابه فیلر زاویه فک یا ژل زاویه فک با بی حسی موضعی انجام می شود  و گاهاً براساس معیارهای زیبا شناسی همراه با تزریق فیلر یا ژل درناحیه چانه خواهد بود.

درصورت کبودی و تورم بعد از فیلر خط فکی یا ژل خط فکی، یا فیلر زاویه فک یا ژل زاویه فک از کمپرس یخ استفاده نمائید و تا دو هفته ازخوابیدن روی صورت پرهیز نمائید .

چه کسی کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل یا تزریق فیلر در فک می باشد ؟

بسیاری از بیمارانی که از ژل یا فیلر تزریقی برای کانتورینگ زاویه فک استفاده می کنند، نگرانی هایی در مورد عدم تقارن در هر دو طرف فک، مقدار بیش از حد فیلر و افتادگی ژل را دارند. با این حال روش تزریق ژل یا تزریق فیلر با قابلیت رفع انواع نگرانی ها، می تواند گزینه خوبی برای بسیاری از بیماران باشد. به طور کلی همه افراد سالم که خواهان بهبود زیبایی زاویه فک خود هستند، کاندیداهای ایده آل برای انجام این عمل محسوب می شوند. با این حال فاکتورهایی مانند ساختار و فرم صورت، خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست ممکن است در نتایج این عمل تاثیر گذار باشد.

ماندگاری تزریق ژل یا تزریق فیلر در زاویه فک چقدر است ؟

یکی از ویژگی های کانتورینگ فک با مواد ژل یا فیلر مانند Juvéderm Voluma، ماندگاری نتایج است. بدون اینکه به درمان دیگری یا جراحی نیاز باشد، بیماران می توانند از چهره جدید خود لذت ببرند. البته به یاد داشته باشید که ماندگاری نتایج تزریق ژل یا تزریق فیلر ممکن است با توجه به شرایط هر بیمار و نوع فیلر مورد استفاده متفاوت باشد. بنابراین ممکن است تزریق های اضافی و ترمیمی برای حفظ نتایج نیاز باشد.

فیلر خط اخم  

قدم اول در درمان خط اخم در اکثر موارد تزریق بوتاکس می باشد اما در مواردیکه فرد خط اخم عمیقی دارد و با بوتاکس پاسخ مناسب نمی گیرد، فیلرخط اخم یا ژل خط اخم انجام می شود . فیلر خط اخم یا ژل خط اخم در مواردی که بیمار فرورفتگی خط اخم شدیدی داشته باشد و فقط درموارد ضروری و با صلاحدید پزشک برای زیباجو انجام می شود زیرا درمان پرریسکی می باشد.

تزریق ژل یا تزریق فیلر

قبل از فیلرخط اخم یا ژل خط اخم از بی حسی موضعی استفاده می گردد. پس از فیلر خط اخم یا ژل خط اخم، کبودی و تورم می تواند ازعوارض احتمالی باشد که برای بهبود این عوارض فیلر خط اخم یا ژل خط اخم، توصیه می شود تا 24 ساعت از کمپرس سرد درمحل تزریق فیلر خط اخم یا ژل خط اخم استفاده شود .

تزریق ژل یا تزریق فیلر
تزریق ژل یا تزریق فیلر

تزریق فیلر بینی

اصلاح نما و انحنای بینی با تزریق فیلر بینی یا ژل بینی که درمنابع مختلف تحت عنوان رینوپلاستی غیرجراحی نیز نامیده می شود، تکنیکی است که درآن از ژل ها یا فیلرها به عنوان پرکننده، برای اصلاح اختلال ظاهری بینی استفاده میشود که می تواند ظاهری صاف تر با زاویه ی مناسب به بینی بدهد . این روش برای کسانی که به هردلیل مایل به انجام عمل جراحی نیستند گزینه ی مناسبی می باشد . هدف ازاین روش بهبود فرم بینی وکمتردیده شدن قوزبینی و نیز بالا بردن نوک بینی یا به اصلاح لیفت بینی می باشد. بنابراین نمی توان انتظار یک بینی عالی وبدون نقص داشت اما بهبود ظاهری قابل قبولی در بینی شما ایجاد می شود .

مدت زمان درمان با فیلر بینی یا ژل بینی 10 دقیقه بوده  و قبل از تزریق از بی حسی موضعی استفاده می شود.

نتایج فیلر بینی یا ژل بینی آنی بوده  و ماندگاری آن حدود 6 ماه تا یکسال می باشد .

کبودی و تورم گذرا از عوارض درمان با فیلر بینی یا ژل بینی بوده و عارضه ای طبیعی و شایع فیلر بینی یا ژل بینی تلقی می شود.

در 24 ساعت اول ازکمپرس یخ می توان برای کاهش التهاب و تورم و کبودی ناشی از تزریق استفاده نمود .

تزریق ژل یا فیلر

فیلر خط خنده و فیلر خط غم

خطوط خنده و غم :

خطوط غم و خنده چروک هایی هستند که با افزایش سن بطور عمودی ازکناربینی تا امتداد گوشه دهان (خط خنده) و از گوشه دهان تا چانه (خط غم) بوجود می آیند .

با گذر زمان و در اثر استفاده مزمن افراد از عضلات صورت هنگام خندیدن یا گریستن و از طرفی کاهش تولید کلاژن در پوست با افزایش سن و نیز تحلیل چربی های صورت در ناحیه گونه که منجربه افتادگی صورت می شود ازجمله علل اصلی ایجاد این خطوط خنده و غم هستند.

 

تزریق ژل یا فیلر

یکی از روش های پرطرفدار و محبوب جوانسازی و کاهش عمق خط خنده و خط غم تزریق فیلر خط خنده یا خط غم و یا تزریق چربی برای خط خنده یا خط غم می باشد که منجر به ایجاد ظاهری جوانتر در افراد می شود .

مدت زمان تزریق فیلر خط خنده و فیلر خط غم 15 تا 20 دقیقه می باشد .

استفاده ازکرم بی حسی موضعی ، قبل از تزریق فیلر خط خنده و خط غم ضروری است . عوارض تزریق می تواند شامل کبودی و تورم گذرا است  که برای کاهش این عوارض، استفاده از کمپرس یخ در 24 ساعت اول توصیه می شود .

تزریق ژل یا فیلر

ماندگاری فیلر خط خنده و خط غم 9 ماه  تا 12 ماه می باشد که معمولاً درمان با فیلر خط خنده و خط غم به صورت سالیانه برای حفظ بهتره نتایج درمان توصیه می گردد .

تزریق ژل یا تزریق فیلر ژل خط خنده

خطوط خنده در چهره افراد نشان دهنده یک زندگی شاد است اما گذشت زمان و افزایش سن به همراه صدمات ناشی از آفتاب تاثیرات خود را بر روی چهره می گذارد و در نهایت باعث می‌شوند که این خطوط بر روی چهره ماندگار شده و پیرتر از سن واقعی خود به نظر برسید. هیچ کس نمی تواند به طور کامل از اثرات پیری فرار کند، اما می‌توان با تزریق ژل یا تزریق فیلر از علائم زودرس پیری جلوگیری کرد. این روش که یک تکنیک غیر جراحی و کم تهاجمی است ، برای از بین بردن خطوط خنده نیز به کار می رود.

اگر قصد دارید خطوط خنده را در چهره خود از بین برده و چین و چروک ها را صاف و هموار کنید چندین گزینه پیش رو دارید. روش های مختلف و تکنیک های غیرجراحی زیادی برای از بین بردن خطوط خنده وجود دارد که شامل تزریق چربی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل یا تزریق فیلر های پوستی و روش های لیزر یا جراحی می باشند. بعد از مشاوره با پزشک معالج و انجام بررسی‌های لازم، در مورد بهترین گزینه درمانی مناسب برای شما تصمیم گیری می شود.

فیلر یا ژل خط خنده چیست؟

برخی  افراد  تزریق فیلر در خط خنده را همراه با روش های آبرسانی به سطح پوست انجام می دهند. موادی که به عنوان ژل یا فیلر برای خطوط لبخند استفاده می شوند معمولاً فیلر های اسید هیالورونیک مانند Restylane ، Juvéderm ، Sculptra  و Juvéderm Voluma   هستند.

این محلول ها در امتداد خط خنده از بینی تا کناره های دهان تزریق می شوند و چین و چروک در این ناحیه را پر می کنند. اثرات تزریق ژل یا تزریق فیلر می تواند از شش ماه تا یک سال دوام داشته باشد.

فیلر خط خنده

همچنین لازم به ذکر است که ژل ها و فیلر ها نه تنها چین و چروک ها را پر می کنند، بلکه می توانند جایگزینی برای چربی از دست رفته زیر پوست در ناحیه خطوط خنده باشند. یکی دیگر از مزایای  تزریق فیلر این است که شما می توانید بلافاصله تفاوت را در چهره خود مشاهده کنید و البته این روش قابل برگشت نیز می باشد و در صورتی که از نتایج رضایت نداشته باشید پزشک می‌تواند برای از بین بردن ژل یا فیلر، هیالورونیداز تزریق کند.

میزان ماندگاری تزریق ژل یا تزریق فیلر در خطوط خنده چقدر است؟

پاسخ این سوال بستگی به نوع فیلر یا ژل دارد. برخی از فیلر های پوستی ممکن است از ۶ ماه تا ۱۲ ماه دوام داشته باشند، در حالی که سایر ژل ها یا فیلر های پوستی ممکن است تا ۵ سال نیز ماندگاری داشته باشند. ژل ها یا فیلر های پوستی حاوی اسید هیالورونیک هستند که یک ماده طبیعی در بدن است و به تولید کلاژن و الاستین کمک می کند. اسید هیالورونیک همچنین به پوست کمک می کند تا آب را جذب کرده و به این ترتیب روشن تر، مرطوب تر و سفت تر به نظر برسد. هرچه ژل هیالورونیک اسید ضخیم تر باشد، حجم بیشتری در محل تزریق ایجاد می کند. به عنوان مثال، ژل هایی که برای افزایش حجم گونه استفاده می شوند به طور طبیعی ضخیم تر هستند و برای ماندگاری بیشتر طراحی شده اند.

تزریق ژل یا تزریق فیلر– ژل خط غم

خط غم که به آن خط ماریونتی نیز گفته می شود خطی است که از گوشه های دهان به صورت عمودی و رو به پایین به سمت چانه کشیده می شود. خطوط غم معمولاً در اواخر دهه 30 و اوایل 40 سالگی ظاهر می شوند و با گذشت زمان عمیق تر و شدیدتر می شوند. خطوط غم ظاهر فرد را تغییر می دهند و ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس افراد شوند زیرا حالت صورت را غمگین یا افسرده نشان می دهند. یکی از روش های زیبایی برای کاهش یا ازبین بردن خط غم  تزریق فیلر است.

تزریق فیلر یا ژل خط غم

اصلاح خط غم با استفاده از فیلر یا ژل خط غم

تزریق ژل یا تزریق فیلر یکی از روش های موثر، کم تهاجمی و غیر جراحی است که برای اصلاح خط غم نیز استفاده می شود. خطوط غم به دلیل ترکیبی از عوامل از جمله افزایش سن و سایر عوامل مرتبط با سبک زندگی، سیگار کشیدن، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، کاهش وزن،کم آبی بدن، رژیم غذایی نامناسب و عوامل ژنتیکی ایجاد می شوند. این عوامل باعث میشوند بدن کلاژن و الاستین پوست را از دست بدهد. همچنین با کم شدن رسوبات چربی در صورت، فرورفتگی های توخالی روی چهره ایجاد می شود که منجر به ظهور خطوط ماریوت یا خطوط غم می شود.

یکی از راه حلهای صاف کردن خط غم،  تزریق فیلر پوستی است. فیلرهای پوستی با آبرسانی و درمان چین و چروک های عمیق، حجم از دست رفته صورت را جایگزین می کنند. علاوه براین، ژل یا فیلر سلامت و جوانی را به پوست شما بر می گرداند و ظاهری زیبا و طبیعی را به صورت می بخشد.

تزریق فیلر یا ژل خط غم

 روش انجام تزریق فیلر برای خط غم

درمان و ترمیم خطوط غم از طریق تزریق فیلر معمولاً 15-30 دقیقه طول می کشد. این روش بدون درد و سریع است اما ممکن است پزشک برای جلوگیری از درد، از یک بی حس کننده موضعی در ناحیه درمان استفاده کند. نتایج عمل فوری ظاهر می شود و شما می توانید بالافاصله تغییر در خط غم را مشاهده کنید.

اثر ژل خط غم چقدر طول می کشد؟

در حقیقت، نتایج تزریق ژل یا تزریق فیلر برای خط غم به طور متوسط ​​بین 9 تا 12 ماه طول می کشد. از آنجا که ژل یا فیلر از اسید هیالورونیک ساخته شده که این ماده به طور طبیعی در بدن یافت می شود بنابراین، با گذشت زمان، بدن به تدریج آن را دوباره جذب می کند. بنابراین با توجه به ماهیت این روش درمانی، بیماران می توانند با استفاده از تزریق های مکرر ژل یا فیلر، نتایج بهتری را مشاهده کنند.

چه کسی کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل یا تزریق فیلر در خطوط غم است؟

 هر کسی بدون توجه به جنسیت خود می تواند از مواد پرکننده پوستی که معمولا اسید هیالورونیک است استفاده کند. اگر باردار هستید یا به راحتی کبود می شوید، ممکن است درمان خط غم برای شما از طریق تزریق ژل یا تزریق فیلر مناسب نباشد که در این صورت باید با پزشک مشورت کنید.

عوارض تزریق ژل یا تزریق فیلر

هر چند که تزریق فیلر یک روش کم تهاجمی و غیر جراحی است با این حال ممکن است بعد از تزریق عوارضی وجود داشته باشد که اکثر آنها گذرا و برگشت پذیر هستند . آگاهی از عوارض تزریق فیلر می تواند برای بیماران مفید باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

عوارض تزریق ژل

 عوارض بعد از تزریق فیلر

 تزریق فیلر یا ژل یکی از روشهای معمول برای زیبایی و جوانسازی پوست است. اگر برای اولین بار است که روش تزریق ژل یا تزریق فیلر را انجام می دهید ممکن است نگرانی های در مورد عوارض این روش داشته باشید. احتمال بروز عوارض بعد از تزریق های مکرر بیشتر است. جراح پلاستیک یا پزشک معالج هرگونه خطرات احتمالی را برای شما توضیح می دهد. با این حال تصمیم برای استفاده از ژل یا فیلر کاملاً شخصی است و در نهایت این شما هستید که باید ببینید که مزایای این روش برای شما قابل قبول است و آیا خطرات و عوارض احتمالی آن را می دانید.

اکثر واکنش ها به پرکننده های پوستی، قرمزی، تورم، کبودی و حساسیت به لمس بعد از تزریق است. این موارد معمولاً چند روز پس از درمان فروکش می کنند، اما ممکن است تا یک هفته ادامه داشته باشند. اگر هر یک از این علائم بیش از یک هفته ادامه داشت یا علائم دیگری پیدا کردید، باید با پزشک تماس بگیرید.

برای اطمینان از اینکه شما درک کامل از روش تزریق ژل یا تزریق فیلر و همچنین خطرات و عوارض احتمالی آن دارید از شما خواسته می شود که فرم های رضایت نامه را امضا کنید. به طور کلی عوارض شدید ناشی از فیلرهای پوستی غیر معمول است. خطرات احتمالی بسته به نوع ژل یا فیلر استفاده شده متفاوت است و شامل موارد زیر می باشد:

  • جوش های پوستی مانند آکنه
  • عدم تقارن
  • کبودی و تورم خفیف تا شدید
  • خونریزی از محل تزریق
  • آسیب به پوست که منجر به زخم شود
  • عفونت در محل تزریق
  • برآمدگی یا توده های سفت و محکم
  • قابل لمس بودن فیلر در زیر سطح پوست
  • بثورات پوستی همراه با خارش
  • بی حسی یا قرمزی موقت پوست
  • کم یا زیاد پر شدن با مواد فیلر در ناحیه تحت درمان
  • نابینایی
  • نکروز پوست (زخم شدن یا از بین رفتن پوست در اثر اختلال در خونرسانی به پوست)
  • واکنش حساسیت بیش از حد که می تواند همراه با کهیر و تورم باشد
  • عفونت ویروس هرپس سیمپلکس
  • آبسه / سلولیت
  • عفونت مایکوباکتریایی
  • انسداد عروقی در محل تزریق
عوارض تزریق ژل

اکثر عوارض ناشی از تزریق ژل یا تزریق فیلر طی چند ساعت یا فقط چند روز بهبود می یابند. برخی از عوارض ممکن است به درمان جدی تری مانند داروها یا تزریقات نیاز داشته باشند. مهم است که شما قبل از تزریق تمام سوالات خود را مستقیماً با جراح پلاستیک یا پزشک خود مطرح کنید. اگرچه همواره نتایج خوبی از روش تزریق ژل یا تزریق فیلر حاصل می شود، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که شما از نتایج خود راضی باشید. به هر حال اکثر عوارض مرتبط با استفاده از ژل های اسید هیالورونیک خفیف، گذرا و برگشت پذیر هستند. اما عوارض جدی ناشی از انسداد عروق شامل نکروز پوستی و نابینایی اگرچه نادر است، می تواند به دلیل فشرده شدن رگ یا تزریق مستقیم به داخل عروقی رخ دهد.

در صورتی که هر یک از موارد زیر را بعد از تزریق ژل یا تزریق فیلر تجربه کردید بلافاصله با پزشک تماس بگیرید:

  • تب و / یا لرز داشته باشید
  • در مناطقی که تزریق انجام نشده لکه های بی رنگ داشته باشید
  • رنگ پریدگی محل تزریق داشته باشید
  • درد شدید یا فزاینده داشته باشید

مراقبتهای بعد از تزریق ژل یا فیلر

هر چند که روش تزریق ژل یا تزریق فیلر یک تکنیک غیر جراحی است اما آموزش به بیماران برای انجام مراقبت های بعد از تزریق برای دستیابی به بهترین نتایج درمانی اهمیت دارد که در ادامه فعالیت هایی که انتظار می رود بعد از درمان با فیلر انجام شود توضیح داده شده است.

تزریق فیلر یا ژل

تزریق ژل یا تزریق فیلر یک روش درمانی زیبایی، بدون نیاز به جراحی برای افزودن حجم به نواحی مختلف صورت است که باعث می شود ظاهری شاداب و جوانتر داشته باشید. بیماران باید بعد از تزریق ژل یا تزریق فیلر از انجام بعضی از فعالیت ها خودداری کنند و اقداماتی را نیز انجام دهند تا روند بهبودی سریعتر شده و همچنین از بروز عوارض بعد از تزریق نیز پیشگیری شود.

بعد از تزریق ژل یا تزریق فیلر چه کاری باید انجام شود:

  • کیسه یخ را به صورت موضعی استفاده کنید
  • تا زمانی که تورم و قرمزی برطرف نشده است، از در معرض گرمای شدید خودداری کنید که این شامل آفتاب گرفتن، برنزه کردن، سونا، وان آبگرم، یا استفاده از موم گرم است.
  • از خارش، ماساژ یا دست زدن به محل تزریق خودداری کنید. خارش محل تزریق طبیعی است و به طور کلی طی چند ساعت تا چند روز از بین می رود. اگر این علائم بیش از 3 روز طول کشید با پزشک معالج خود تماس بگیرید.
  • برای کمک به کاهش تورم، مصرف آنتی هیستامین در طول روز و در شب توصیه می شود.
  • در صورت وجود برجستگی قابل مشاهده در ناحیه تزریق، می توانید ناحیه را کمی ماساژ دهید. بسته به مناطق تحت درمان و نوع ژل که برای تزریق استفاده شده، ممکن است ناحیه تزریق حالت سفت و محکم داشته باشد. این نواحی با گذشت زمان نرم شده و معمولاً طی 1-2 هفته برطرف می شوند.
  • می توان از ضد آفتاب و آرایش ملایم استفاده کرد و می توانید از یک پاک کننده ملایم در ناحیه استفاده کنید.
  • از نوشیدن الکل یا انجام ورزش های سنگین خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد کبودی اضافی شود.
تزریق فیلر یا ژل

آیا می توانم قبل یا بعد از تزریق ژل یا تزریق فیلر پوستی مسکن مصرف کنم؟

توصیه می شود از مسکن های ضد التهابی قبل و بعد از عمل خودداری کنید زیرا این داروها می توانند خون را رقیق کرده و خطر قرمزی، تورم، خونریزی و کبودی را افزایش دهند.

ایبوپروفن و آسپرین معروف ترین داروهای ضد التهاب هستند. با این حال، در طول مشاوره مهم است که به پزشک خود در مورد دارویی که مصرف می کنید اطلاع دهید تا پزشک در مورد موارد منع مصرف توضیحات لازم را به شما بدهد. اگر پزشک از کرم بی حسی موضعی قبل از تزریق استفاده کرده است، طبیعی است که احساس کنید با از بین رفتن اثرات این کرم، درد بدتر می شود با اینحال سعی کنید مسکن مصرف نکنید. اگر درد دارید، برای کمک به کاهش تورم، کمپرس سرد را روی ناحیه قرار دهید.

بعد از تزریق فیلر می توانم الکل بنوشم؟

اگرچه نوشیدن الکل بر نتایج تزریق تاثیری نخواهد داشت، اما می تواند کبودی و تورم را افزایش دهد. بهتر است حداقل دو روز پس از انجام درمان از نوشیدن الکل خودداری کنید.

بعد از تزریق فیلر می توانم پرواز کنم؟

پرواز بعد از تزریق ژل یا تزریق فیلر معمولا مشکلی ایجاد نمی کند. اگرچه نگرانی در مورد تغییر فشار هوا در کابین هواپیما وجود دارد که برخی تصور می کنند که این موضوع می تواند تاثیری بر فیلر پوستی داشته باشد، اما شواهدی مبنی بر این واقعیت وجود ندارد.

چه مدت پس از  یا تزریق فیلر میتوانم آفتاب بگیرم؟

بعد از درمان به مدت یک هفته از آفتاب گرفتن و گرمای شدید (مانند سونا و حمام داغ) خودداری کنید. اگر بیرون می روید، همیشه ضد آفتاب بزنید. همچنین باید به مدت یک هفته پس از درمان، از قرار دادن پوست در معرض سرما شدید خودداری کنید.

چه مدت پس از تزریق ژل یا تزریق فیلر می توانم صورت خود را لمس کنم؟

حداقل شش ساعت پس از درمان ناحیه تحت درمان را لمس یا مالش ندهید. پس از آن، می توانید ناحیه را به آرامی تمیز کرده و آرایش سبک انجام دهید

فعالیت فیزیکی و ورزش بعد از تزریق فیلر

به طور معمول، استفاده از ژل یا فیلر برای رفع چین چروک و حجم دهی به صورت استفاده می شود که معمولا حدود شش ماه دوام می آورد اما انجام ورزش های سنگین بعد از تزریق باعث می شود اثرات فیلر زودتر از بین برود و معمولا در افراد ورزشکار فیلر ها دوام زیادی نخواهند داشت

تزریق فیلر یا ژل

 تزریق فیلر های پوستی برای افزایش حجم، کاهش خطوط و چین و چروک ها در مناطق مختلف صورت استفاده می شود. سوالی که اغلب برای بیمارانی که به تازگی تزریق ژل انجام داده اند به خصوص افرادی که علاقه مند به ورزش هستند به وجود می آید این است که آیا می توانند بعد از تزریق ورزش کنند.

به طور کلی زمان بهبودی برای هر بیمار با توجه به نوع ماده فیلر یا ژل تزریق شده متفاوت است. می توانید بلافاصله بیشتر فعالیت ها را از سر بگیرید، اما به طور کلی توصیه می شود که از فعالیت بدنی شدید در 48 ساعت اول خودداری کنید تا تورم و کبودی را به حداقل برسانید.

آیا ورزش بعد از تزریق فیلر بر نتایج تأثیر می گذارد؟

انجام ورزش بعد از تزریق ژل  به این سه دلیل اصلی توصیه نمی شود:

1- به محل تزریق فشار وارد می کند

بعد از ازتزریق فیلر، پزشک به شما هشدار می دهد تا حداقل در 4 ساعت اول از لمس صورت خودداری کنید.

افزودن هر فشاری می تواند باعث مهاجرت ژل یا فیلر از محل تزریق شود. همچنین توصیه می شود از دست زدن به صورت خودداری کنید زیرا این ناحیه ممکن است همچنان حساس و مستعد ایجاد ناراحتی باشد. اگر شما عادت دارید که هنگام ورزش کردن معمولاً عرق خود را پاک کنید، ممکن است بدون اینکه حتی متوجه شوید به صورت خود فشار وارد کنید. علاوه بر این، فعالیت های خاص، مانند دوچرخه سواری یا شنا، به تجهیزات سر یا صورت نیاز دارد که به نقاط تزریق فشار وارد می کند. شنا کردن و هر نوع ورزشی که باعث عرق کردن شود می تواند خطر عفونت را افزایش دهد زیرا باکتری ها می توانند از محل تزریق به پوست وارد شوند.

2- ورزش جریان خون را افزایش می دهد

ورزش شدید به این معنی است که قلب شما بیشتر فعالیت می کند و خون بیشتری را پمپ می کند. این برای سیستم قلبی عروقی شما خوب است، اما برای بعد از  تزریق فیلر خوب نیست. زیرا افزایش فشار خون می تواند منجر به کبودی و تورم در محل تزریق شود.

3- ورزش کردن باعث تحرک بیش از حد بدن می شود

کشیدگی صورت در اثر ورزش یکی دیگر از نگرانی هاست. بعد از  تزریق فیلر، مهم است که از تغییرات و انجام حرکات زیاد در قسمت سر جلوگیری شود. انجام ورزش همچنین می تواند باعث جابه جایی ژل یا فیلر شود. حتی از تمرینات ملایم، مانند یوگا یا پیلاتس نیز باید اجتناب شود زیرا ممکن است نتایج درمان را از آنچه شما انتظار دارید تغییر دهد. بعد از تزریق مواد فیلر اسید هیالورونیک کاملاً با پوست شما ادغام می شود و بدن مانند چربی با آن رفتار می کند. اگر شما بعد از تزریق ورزش شدید انجام دهید باعث افزایش متابولیسم بدن شده و این ممکن است جذب مواد فیلر را تسریع کند و دوام آنها را کاهش دهد.

تزریق فیلر یا ژل

بعد از  تزریق فیلر چه مدت باید منتظر ورزش باشید؟

در حالی که همیشه باید به توصیه های پزشک خود عمل کنید، اما قانون کلی این است که حداقل 48 ساعت صبر کنید تا ورزش کنید. 48 ساعت زمان ایده آل برای انتظار است. برای اینکه واقعاً خطری نتایج درمان را تهدید نکند، برخی از پزشکان حتی توصیه می کنند تا یک هفته صبر کنید و سپس فعالیت های ورزشی خود را آغاز کنید.

فعالیت هایی که باید در روز اول اجتناب شوند شامل خم شدن نیز می شوند. اگرچه پرهیز از ورزش بعد از تزریق فیلر ممکن است خبر خوبی برای طرفداران علاقه مند به تناسب اندام نباشد، اما لازم نیست تمرینات خود را به طور کامل کنار بگذارید. انجام فعالیت های سبک مانند راه رفتن خوب است. سعی کنید بدن خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن آب فراوان به بهبودی بدن کمک می کند. میوه ها و سبزیجات زیادی بخورید و سعی کنید از سدیم اضافی که باعث بدتر شدن تورم می شود، خودداری کنید.

هزینه تزریق فیلر یا تزریق ژل در تهران چقدر است؟

هزینه تزریق فیلر یا ژل تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله برند فیلر یا ژل، حجم فیلر یا ژل مورد نیاز ناحیه تزریق فیلر، سختی و حساسیت کار در محل تزریق دارد.

برند های معتبر فیلر یا ژل مختلفی از جمله فیلر ژوویدرم، فیلر تئوسیال، فیلر پرفکتا، فیلر نورامیس، فیلر یا ژل آلیاکسین، فیلر یا ژل استایلج، فیلر یا ژل سیتوسیال، فیلر یا ژل رووفیل، فیلر یا ژل لیکوئید ایمپلنت، فیلر یا ژل بلترو، فیلر یا ژل آیدیا، فیلر یا ژل آلاینا، فیلر یا ژل ریوانس، فیلر یا ژل نیوویا و …. در دسترس هستند.

قیمت تزریق فیلر یا ژل در تهران به ازای هر سی سی بسته به عواملی نظیر برند فیلر یا ژل، نوع فیلر یا ژل، حجم تزریق فیلر یا ژل و نیز ناحیه تزریق بین 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان متغیر است.

تزریق ژل یا تزریق فیلر

متوسط قیمت تزریق فیلر در تهران به ازای هر سی سی بین 1 تا 3 میلیون تومان می باشد.

فیلر یا ژل های ارزان قیمت عموما چینی و فاقد مجوز از وزارت بهداشت و درمان بوده و ریسک بالایی برای ایجاد عوارضی نظیر عفونت، آلرژی و حساسیت آنی یا تاخیری دارند.

بطور متوسط قیمت تزریق فیلر یا تزریق ژل در تهران برای نواحی مختلف به شرح ذیل می باشد:

  • متوسط قیمت تزریق فیلر گونه یا متوسط قیمت تزریق ژل گونه در تهران:

2 میلیون الی 4 میلیون تومان.

  • متوسط قیمت تزریق فیلر لب یا متوسط قیمت تزریق ژل لب در تهران:

800 هزار تومان الی 2.5 میلیون تومان.

  • متوسط قیمت تزریق فیلر چانه یا متوسط قیمت تزریق ژل چانه:

5 میلیون الی 3 میلیون تومان.

  • متوسط قیمت فیلر خط خنده و یا خط غم یا متوسط قیمت ژل خط خنده و یا خط غم:

800 هزار تومان الی 2 میلیون تومان.

  • متوسط قیمت فیلر زاویه فک (زاویه سازی فک/ ایجاد زاویه فک) یا متوسط قیمت ژل زاویه فک:

3 میلیون الی 5.5 میلیون تومان.

  • متوسط قیمت فیلر بینی یا متوسط قیمت ژل بینی:

800 هزار تومان الی 2 میلیون تومان.

  • متوسط قیمت فیلر زیر چشم (اصلاح تیرگی یا سیاهی زیر چشم) یا متوسط قیمت ژل زیر چشم:

1.5 میلیون الی 3 میلیون تومان.

  • متوسط قیمت فیلر شقیقه ها یا متوسط قیمت ژل شقیقه ها:

800 هزار تومان الی 2 میلیون تومان.

  • متوسط قیمت تزریق فیلر خط اخم یا متوسط قیمت تزریق ژل خط اخم:

800 هزار تومان الی 2 میلیون تومان.

tebmed

برای مشاوره رایگان با متخصص زیبایی، دکتر پردیس نیکنامی، با ما در ارتباط باشید:

تماس: 1820 94 77-021

اینستاگرام: https://www.instagram.com/aestheticbyparadise

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟