جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی

لابیاپلاستی

آنچه در مورد لابیاپلاستی باید بدانید.

لابیاپلاستی یا Labiaplasty عملی است که برای کاهش و یا تغییر شکل مجدد لابیا مینورا، یا لب های داخلی واژن انجام پذیر است. این یک گزینه برای زنانی است که دارای لب های بزرگ یا ناهموار هستند. خانمهایی که بزرگی لب­های واژن دارند، ممکن است از پوشیدن لباسهای تنگ و یا از نظر فعال بودن جسمی، احساس ناراحتی کنند. گاهی اوقات، لابیا مینورا در نتیجه زایمان، بزرگ می­شود. برخی از خانمها ممکن است صرفاً برای نگرانی های زیبایی شناختی، این روش را انتخاب کنند. دلیل آن هر چه باشد، این روش، یک عمل جراحی محدود کاملاً بی خطر و مؤثر است.

جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن یکی از روش های زیبایی اندام های بدن می باشد که برای زیبایی ناحیه تناسلی خانم ها و برطرف کردن برخی مشکلات پزشکی انجام می شود. در اکثر خانم ها با افزایش سن و بر هم خوردن تعادل هورمون های جنسی و همچنین در اثر عواملی مثل زایمان و بارداری، نیاز برای انجام عمل های جراحی زیبایی واژن پیش می آید.

جراحی زیبایی واژن انواع مختلفی دارد که در این نوشته به توضیح آنها خواهیم پرداخت. در ابتدا بگذارید با این نوع جراحی بیشتر آشنا شویم.

جراحی زیبایی واژن چیست و به چه منظوری انجام می شود

جراحی زیبایی واژن یا لابیاپلاستی نوعی عمل زیبایی می باشد که به منظور اصلاح ساختارهای کلی واژن و بهبود ظاهر آن، انجام می شود. در این نوع جراحی، عواملی مانند ظاهر، رنگ، و حتی اندازه واژن به نحوی اصلاح می شود که فرد رضایت کامل از ظاهر واژن خود داشته باشد.

لابیاپلاستی علاوه بر جنبه های ظاهری، باعث بهبود عملکرد دستگاه تناسلی خانم ها نیز می شود و از بسیاری از بیماری های ثانویه مثل عفونت و احساس افسردگی و عدم رضایت جنسی در زوجین، جلوگیری می نماید.

جراحی زیبایی واژن

انواع روش های جراحی زیبایی واژن

از روش های مختلفی برای لابیاپلاستی استفاده می شود که در هر کدام قسمت خاصی از واژن مورد اصلاح و زیباسازی قرار می گیرد. این روش ها مزایا و معایب مختلفی دارند که شما بسته عمل مورد نیاز و همچنین عواملی مانند بودجه و تخصص پزشک، به انتخاب آنها می پردازید.

چند مورد از انواع روش های لابیاپلاستی عبارتند از:

  1. عمل زیبایی واژن.

زیبایی واژن یکی از عوامل مهم برای افزایش اعتماد به نفس خانم ها در حین رابطه جنسی با همسر خود می باشد. اصلاح ساختاری واژن به منظور افزایش تناسب و هماهنگی ظاهری و ساختاری آن با سایر اجزای بدن مثل رنگ پوست، و همچنین برای افزایش لذت جنسی فرد انجام می شود. عمل زیبایی واژن جزو پرطرفدارترین عمل های زیبایی زنان محسوب می شود. نمونه ای از این عمل های زیبایی، لابیاپلاستی و عمل زیبایی کلیتوریس می باشد.

  1. عمل روشن سازی واژن.

این نوع لابیاپلاستی، توسط متخصص جراح زیبایی زنان و با استفاده از لیزر انجام می شود و از طریق آن پوست تیره و غیر قابل قبول اطراف واژن به وسیله روش های جوان سازی، مجددا به رنگ روشن تر و زیباتر تبدیل می شود.

  1. تزریق مواد پرکننده پوستی.

در افراد لاغر به منظور حجیم تر کردن و افزایش حجم واژن، از مواد پرکننده مانند ژل و چربی برای تزریق در این ناحیه استفاده می شود. جراحی زیبایی واژن به وسیله تزریق ژل و چربی، در لبه خارجی اطراف واژن انجام شده و باعث بهبود حجم و ظاهر کلی واژن می شود

  1. عمل واژینوپلاستی.

واژینوپلاستی نوعی عمل جراحی زیبایی واژن می باشد که به منظور تنگ تر کردن اندازه واژن و زیباسازی و ترمیم آن صورت می گیرد. از این عمل در کنار عمل هایی مثل لابیاپلاستی، به منظور اصلاح کلی ظاهر واژن و قسمت های خارجی آن، استفاده می شود.

  1. عمل پرینورافی.

این عمل یکی از اصلی ترین گزینه های اصلاح واژن در مواردی مثل شل شدن دیواره های واژن و پوست آویزان آن می باشد. به طور معمول در اثر عواملی مثل زایمان طبیع و بارداری، ماهیچه های موجود در دیواره واژن، به دلیل فشار زیاد، دچار حالت شل شدگی می شوند که از این عمل برای اصلاح و تنگ تر کردن مجرای واژن استفاده می شود.

جراحی زیبایی واژن

انجام عمل چه مدت طول می­کشد؟

لابیاپلاستی از نوع جراحی محدود بوده و یک روش نسبتاً سریع است که حدود 45 دقیقه طول می­کشد. وقت ملاقات پیگیری با پزشک، برای دو هفته و سپس دو ماه بعد از عمل تعیین می­شود.

قیمت جراحی زیبایی واژن

آیا بعد از عمل جای زخمها قابل مشاهده خواهد بود؟

بعد از این عمل جراحی زیبایی، جای زخم خارجی باقی نخواهد ماند. به همین دلیل لازم است که یک جراح پلاستیک که دارای مجوز انجام این عمل از نظام درمانی کشور باشد، آن را انجام دهد. جراح به شما اطمینان می­دهد که هر برش به طور طبیعی در شکاف پوست فرو می­رود.

آیا این روش روی حساسیت لب­های واژن تأثیر خواهد گذاشت؟

همانند برخی از عمل های جراحی، در منطقه ای که برش ها انجام می­شود، مقداری بی حسی اولیه وجود دارد. ولی با گذشت زمان از بین می­رود.

آیا برای این روش نیاز به بیهوشی وجود دارد؟

لابیاپلاستی را می­توان با داروهای بی حسی آرام بخش انجام داد. همچنین بسته به انتخاب بیمار، در اتاق معاینه تحت بی حسی موضعی نیز انجام پذیر است.

مدت زمان بهبودی چقدر است؟

خانمها معمولاً تا 4 روز پس از عمل نیاز به ریکاوری دارند و به طور کلی، تورم بعد از عمل در 2 تا 3 روز به اوج خود می­رسد و در طی هفته های بعدی به تدریج فروکش می کند. خارش بعد از لابیاپلاستی در هفته اول شایع است. پس از یک هفته تورم، درد اولیه بعد از عمل و خارش باید به طرز چشمگیری کاهش یابد.

جراحی زیبایی واژن
جراحی زیبایی واژن
جراحی زیبایی واژن
جراحی زیبایی واژن

آیا خونریزی بعد از لابیاپلاستی طبیعی است؟

خونریزی بعد از انجام این عمل، طبیعی است و ممکن است بعد از انجام عمل، به طور مستقیم پس از عمل و در طی دو روز بعد از عمل، بیمار لکه بینی داشته باشد. به بیمار توصیه می­شود برای محافظت از لباس زیر خود از یک پد استفاده کند.

images
جراحی زیبایی واژن
جراحی زیبایی واژن

مراقبت بعد از عمل چقدر طول می­کشد؟

بیمار می­تواند روز بعد از عمل دوش بگیرد، اما برای چند هفته از حمام کردن و در وان فرو رفتن خودداری کند. در حالی که بعد از یک هفته، همه چیز در حال بهبودی است. توصیه می­شود از هرگونه اصطکاک در ناحیه شرمگاهی از ورزش یا آمیزش به مدت 8 تا 10 هفته پس از عمل خودداری شود. به طور کلی، این روش ناراحتی کمی دارد و بخیه هایی که استفاده می­شوند به خودی خود جذب می­شوند.

بعد از لابیاپلاستی چه زمانی می­توان به سر کار برگشت؟

لابیاپلاستی مانند سایر جراحی ها تهاجمی نیست و بیشتر زنان طی 2 تا 4 روز بعد از عمل به سر کار خود باز می­گردند. اما لازم است محدودیت هایی را در فعالیت های خود رعایت کنند.

جراحی زیبایی واژن

هزینه لابیاپلاستی در ایران در مقایسه با سایر کشورها چگونه است؟

لابیاپلاستی یا Labiaplasty به عمل اصلاح لابيوم منيوس (لب داخلي) در ورودي واژن و لابيوم ماژوس (لب خارجي) در خارج از آن، گفته می­شود. قبل از مقایسه هزینه های این عمل، لازم است در باره چگونگی انجام آن بدانیم.
ظاهر واژن با توجه به منطقه جغرافیایی و عوامل ژنتیکی متفاوت است ولی ظاهر ایده آل که بسیاری از افراد آن را پذیرفته اند، یک ساختار بسته است که در آن لب های داخلی توسط لب های بیرونی پوشانده شده است. نیاز به عمل لابیاپلاستی وقتی بوجود می­آید که لابیوم بزرگتر از حد طبيعي باشد يا افتادگی پیدا کرده باشد، گاهی اوقات نیز ممکن است عدم وجود تقارن بین لب های راست و چپ وجود داشته باشد. به دلیل نقص های فوق الذکر و یا درخواست خانمها به دلیل  زیبایی شناسی، این عمل مورد توجه و تقاضا قرار می­گیرد.
عمل لابیاپلاستی معمولاً با بیهوشی عمومی انجام می­شود ولی اگر بیمار ترجیح دهد، با بی حسی موضعی نیز می توان آن را انجام داد.
بیمار در شب جراحی در بیمارستان می­ماند و روز بعد، با انجام همه بررسی های بعد از عمل، ترخیص می شود.
همانطور که تصور می شود این عمل بسیار دردناک

محاسبه هزینه عمل لابیاپلاستی چگونه انجام می­شود؟

هزینه این عمل در افراد مختلف، متفاوت است. برخی عوامل متغیر هزینه این عمل جراحی را تشکیل می­دهند. در بیشتر موارد ، برآورد هزینه عمل بستگی به سؤالات زیر دارد:
– هزینه جراحان پلاستیک چقدر است؟
– کدام تکنیک در انجام جراحی استفاده شده است؟
– اهداف درمانی چیست؟
– جراحی کجا انجام خواهد شد؟
– سایر هزینه های پشتیبانی چیست؟
هزینه لابیاپلاستی به عواملی از قبیل این موارد بستگی دارد. هزینه پذیرش بیمارستان، هزینه ویزیت و جراحی پزشک، سن بیمار، عوارض بعد از جراحی، نوع بیمارستان، تکنیک عمل که بیمار انتخاب کرده، اتاق بیمار، هر تست دیگر آزمایشگاهی یا آزمایشات معاینه­ای از قبیل اشعه ایکس، ECG و غیره که در حین عمل مورد نیاز است.

جراحی زیبایی واژن
جراحی زیبایی واژن

هزینه لابیاپلاستی در ایران چقدر است؟

واضح است که انجام این جراحی در مورد هر بیمار فرق می­کند، و برآورد هزینه ها نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین ارائه دقیق هزینه این عمل مشکل است. دقیق ترین روش برای برآورد هزینه این عمل معاینه شدن توسط پزشک و مشخص شدن بیمارستانی است که قرار است بیمار در آنجا جراحی شود. لازم است جهت اطلاع از هزینه دقیق جراحی ، با پزشک خود مشاوره کنید و توسط او معاینه شوید. ولی به طور کلی هزینه این عمل در شهرهای مختلف ایران متفاوت است و در شهر تهران از حدود 2 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان برآورد می­شود.

هزینه لابیاپلاستی در کشورهای مختلف چقدر است؟

برآورد هزینه در ترکیه، بسته به انتخاب­های مختلف در کلینیک profdrbekiratik بین 1250 تا 1500 یورو برابر با 1414 دلار تا 1697 دلار می­باشد. در کلینیک Intermed ترکیه هزینه این عمل از 1275دلار تا 1912 دلار است. در کلینیک ClinicPlast ترکیه، این هزینه برابر با 2947 دلار می­باشد.
برآورد هزینه­ های این عمل در دهلی هند نیز بسته به عواملی که در بالا ذکر شد، متفاوت است. کمترین هزینه (تقریبی) 33600 روپیه برابر با 472 دلار، و بالاترین هزینه (تقریبی) 89250 روپیه یا 1253 دلار است.
حداقل هزینه لابیاپلاستی در بنگلور از 32000 روپیه برابر با 449 دلار شروع می­شود. هزینه متوسط برای این عمل در بنگلور تقریباً 57000 روپیه یا 800 دلار است. حداکثر مبلغ قابل پرداخت برای آن در بنگلور تا 85000 روپیه برابر با 1193 دلار افزایش می­یابد.

طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم
طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟