عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات در ایران

جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات

فیوژن یا اتصال خلفی مهره های ستون فقرات

عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات یک پروسه درمانی است که طی آن یک استخوان یا ماده ای شبیه استخوان در فضای بین مهره ای ستون فقرات جوش داده می شود تا در نهایت ستون فقرات تبدیل به یک استخوان بزرگ سفت گردد. هدف از این عمل بهبود ثبات در ستون فقرات و اصلاح نواقص آن برای رفع درد می باشد. عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات، به دلیل اینکه محل برش جراحی در پشت بدن می باشد، خلفی نامیده می شود.

عمل جراحی اتصال خلفی یا فیوژن خلفی مهره های ستون فقرات چیست؟

عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات، نوعی عمل جراحی برای تثبیت پایداری ستون فقرات می باشد. در طی این عمل، دو یا چند مهره بطور همیشگی به هم جوش داده می شوند و درنتیجه هیچ فاصله ای بین آن ها باقی نمی ماند. در نتیجه از بافت استخوانی برای پر کردن فضای بین مهره ای استفاده می شود. عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات، برای بهبود فشار بر روی اعصاب نخاعی تحریک شده انجام می شود و پس از عمل می توان مطمئن شد که این علائم دیگر برنمی گردد. فشار بر روی اعصاب نخاعی می تواند موجب علائمی نظیر کمردرد، پا درد، ضعف عضلانی، بی حسی و نیز اختلال در تعادل گردد.

جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات
جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات

عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات، در موارد زیر توصیه می گردد:

  • دفورمیتی یا نقص ستون فقرات
  • اصلاح نقایص ستون فقرات نظیر اسکولیوز یا انحراف در ستون فقرات
  • ضعف یا ناپایداری ستون فقرات
  • آرتریت یا التهاب مفصلی شدید می تواند موجب حرکات زیاد و یا غیرطبیعی مهره های ستون فقرات گردد. در این موارد، عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات برای تثبیت پایداری ستون فقرات کاربرد دارد.
  • دیسک بین مهره ای بیرون زده: با عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات، می توان دیسک بیرون زده را عمل کرد و پایداری ستون فقرات را برقرار کرد.

 شانس موفقیت عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات بالاست، البته مثل هر عمل دیگری ممکن است عوارضی به شرح زیر داشته باشد:

–    آسیب نخاع یا اعصاب نخاعی

–    فیوژن مهره ای یا اتصال مهره های ستون فقرات ناموفق

–    پاره شدن دورا یا سخت شامه اطراف ستون فقرات

–    عفونت

–    عوارض دیگر نظیر لخته خون یا عفونت ریه

جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات
جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات

تفاوت عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات و عمل جراحی فیوژن قدامی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال قدامی مهره های ستون فقرات چیست؟

در روش قدامی محل برش جراحی در بخش قدامی بدن قرار دارد و از ناحیه شکم یا گردن انجام می شود.

این عمل  شامل روش های زیر می شود:

–         اتصال قدامی تنه مهره های کمری

–         روش اتصال قدامی – جانبی مهره ای

–         روش اتصالی رتروپریتوئن یا از پشت پریتوئن

–         روش مستقیم اتصال جانبی مهره ای

–         روش وسیع اتصال جانبی مهره ای

عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات در وضعیتی انجام می گیرد که شما بر روی صورت دراز کشیده اید. برش در ناحیه پشت بدن انجام می شود. این روش معمولا وقتی همزمان اتصال مهره ای در یک یا دو سطح از ستون فقرات به همراه رفع فشار روی اعصاب نخاعی باشد استفاده می گردد.

این عمل شامل روش های زیر می باشد:

  • اتصال خلفی تنه مهره ای
  • اتصال خلفی تنه مهره های کمری
  • تکنیک خلفی – جانبی
  • اتصال محوری مهره های کمری
  • تکنیک اتصال عرضی مهره ای
جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات
جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات

نحوه عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات:

این عمل با بی هوشی عمومی انجام می شود. جراح یک برش در ناحیه شکم یا گردن ایجاد می کند تا بتواند از قدام به ستون فقرات دسترسی پیدا کند.

همانطور که قبلا اشاره شد، جراح از بافت استخوانی اضافی برای پوشاندن فضای بین مهره ای استفاده می کند. آماده کردن گرافت یا پیوند استخوانی اهمیت فراوانی دارد. این بافت استخوانی ممکن است از بخشی از بدن بیمار برداشته شود و یا از بانک استخوان تامین گردد.

جراح دیسک بین مهره ای و اجزای مفصل مهره ای را خارج می کند. جراح ممکن است همه یا بخشی از اجزای مفصل بین مهره ای را خارج کند. سپس این فضای خالی بین مهره ای را با پیوند استخوان پر می کند. سپس جراح از میله های فاصله گذار برای حفظ موقتی همه اجزا در محل خود استفاده می کند.

در نهایت بافت پیوندی استخوان را جوش می دهد. حال استخوان جوش می خورد و مهره هایی که جدا از هم بودند، به هم متصل شده اند و یک توده استخوانی پیوسته و محکم را ایجاد کرده اند.

ممکن است شما نیاز به اتصال بین مهره ای در چند سطح داشته باشید، به این معنی که بیش از دو مهره ستون فقرات به هم متصل گردد.

در این مقاله به بررسی اجمالی عمل جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات یا عمل جراحی اتصال خلفی مهره های ستون فقرات پرداختیم. روش های مختلف فراوانی برای اتصال مهره های ستون فقرات وجود دارد که شامل ALIF، TLIF، PLIF، OLIF، XLIF و غیره می باشد.

همه روش های اتصال مهره های ستون فقرات یک نکته مشترک دارند که در آن استخوان های مختلف ستون فقرات به هم متصل می شوند و یک استخوان واحد بزرگ ایجاد می شود.

جراحی فیوژن خلفی ستون فقرات
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟