درمان اختلال ریتم قلب به روش EPS ابلیشن

EPS ابلیشن

 اختلال ریتم قلب و روش EPS ابلیشن

آریتمی قلب یا اختلال ریتم قلب وضعیتی است که در آن ضربان قلب تندتر یا کندتر از حالت عادی است. این وضعیت می تواند به قلب یا ریه آسیب رسانده و مشکلات جدی برای بیمار ایجاد کند. اختلال ریتم قلب یا آریتمی قلبی را می توان با داروهای تنظیم کننده ریتم قلب درمان کرد. اما در موارد متوسط تا شدید ممکن است درمان های دیگری نیز مورد نیاز باشد. ابلیشن با EPS روش درمانی است که سلول های قلبی عامل ایجاد اختلال در ریتم قلب را شناسایی و درصورت لزوم آن را تخریب می کند.

EPS ابلیشن
EPS ابلیشن
EPS ابلیشن

هرآنچه در مورد آریتمی قلبی یا اختلال ریتم قلب باید بدانید:

آریتمی قلبی یا اختلال ریتم قلب بیماری قلبی است که به معنی اختلال در ریتم منظم قلب یا اختلال در ضربان طبیعی قلب می باشد.

وقتی فردی اختلال ریتم قلب یا آریتمی قلبی دارد، ضربان قلب او بسیار تند می زند (که تاکی کاردی نامیده می شود) یا بسیار کند می زند (که برادی کاردی نام می گیرد).

تغییرات در بافت قلبی و سیگنال های الکتریکی قلب موجب ایجاد آریتمی قلبی یا اختلال ریتم قلب می شود. این تغییرات ممکن است به دلیل بیماری یا آسیب به قلب ایجاد شود و یا منشا ژنتیکی داشته باشد. در این بیماران، ضربان ساز طبیعی قلب یک ریتم غیرطبیعی تولید می کند.

بطور طبیعی، گره سینوسی منشا تولید ضربان قلب می باشد. در واقه گره سینوسی یک ضربان ساز طبیعی قلب است. درصورتی که گره سینوسی کار نکند یا ضربان تولیدی در طول مسیر انسداد داشته باشد، ضربان ساز ثانویه در محل دیگری از قلب یک ضربان جدید می سازد.

آریتمی قلبی یا اختلال ریتم قلب ممکن است خطرناک باشد، زیرا قلب نمی تواند خون را به درستی پمپاژ کند، در نتیجه ارگان های بدن نظیر مغز و ریه ها و سایر ارگان ها نمی توانند به درستی کار کنند و موجب آسیب به این ارگان ها می شود.

EPS ابلیشن
EPS ابلیشن

علائم اختلال ریتم قلب شامل موارد زیر می باشد:

  • تپش قلب
  • ضعف و خستگی
  • سرگیجه یا احساس سبکی سر
  • درد یا فشار روی قفسه سینه
  • غش کردن
  • ایست ناگهانی قلب (در موارد شدید)

درمان اختلال ریتم قلب به روش EPS ابلیشن چیست؟

EPS یا مطالعه الکتروفیزیولوژی قلبی، یک روش درمان اختلال ریتم قلبی است که در آن یک کاتتر قلبی با هدایت اشعه X از راه ورید خونی وارد قلب می شود. هدف از مطالعه الکتروفیزیولوژی، تشخیص مشکل نامنظمی ریتم قلب و تعیین منشا دقیق آریتمی در قلب می باشد. با این روش، درمان قطعی بیماری اختلال ریتم قلب نیز مشخص می گردد. درمان مورد نیاز برای اختلال ریتم قلب ممکن است تعبیه یک ضربان ساز قلبی، ابلیشن با کاتتر و یا جراحی باشد. متخصص قلب، EPS ابلیشن را با کمک پرستار و تکنسین در اتاق عمل انجام می دهد.

EPS ابلیشن

درمان اختلال ریتم قلبی به روش EPS ابلیشن چگونه انجام می شود؟

EPS ابلیشن

در ابتدا، توسط آنژیوکت یک رگ خونی در بازوی شما گرفته می شود. از طریق این رگ خونی، داروهای بی حسی  تزریق می شود. سپس پزشک یک رگ خونی در کشاله ران آماده می کند. سپس یک لوله باریک بنام کاتتر وارد ورید شده و به سمت قلب هدایت می شود. یک غلاف در ابتدای رگ کشاله ران قرار داده می شود. همچنین یک دوربین ویدئویی به سر این لوله وصل است که می تواند محل کاتتر را حین عمل مشخص کند.

چندین لوله باریک با سیم از طریق این این غلاف وارد می شود. این لوله های باریک کاتتر الکترود نامیده می شود و این لوله ها را به سمت قلب هدایت می کند.

سپس جراح یک پالس الکتریکی کوچک از طریق کاتتر الکترود به سمت ناحیه مشکل دار عضله قلب می فرستد. این پالس های الکتریکی بافت های غیر طبیعی قلب را فعال می کنند. نقش سایر الکترودها رکورد سیگنال های الکتریکی قلب است تا محل بافت غیرطبیعی قلب را تعیین کند.

در نهایت، پزشک کاتتر را در محل دقیق سلول های مشکل دار قلب قرار می دهد. سپس یک انرژی رادیوفرکونسی به سمت بافت قلب هدایت می کند. انرژی رادیوفرکونسی بافت قلبی را که مسئول اختلال در ریتم یا آریتمی قلب می شود را تخریب می کند.

EPS ابلیشن

کل این پروسه بسته به محل و شدت اختلال در ریتم قلبی بین 2 تا 4 ساعت زمان می برد.

طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن:

5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟