درمان رگ های واریسی

رگ های واریسی

رگ های واریسی

درمان رگ های واریسی و رگ های واریسی یکی از مهم ترین چالش هایی می باشد که اکثر افراد مسن و پا به سن گذاشته و همچنین برخی افراد در سنین پایین، با آن مواجه هستند. روش های مختلفی برای درمان رگ های واریسی وجود دارد که در این مطلب به آنها اشاره می نماییم.

رگ های واریسی

رگ های عنکبوتی چیست و چرا درمان آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد

واریس و رگ های عنکبوتی به رگ های متورم و بزرگی گفته می شود که اکثرا در قسمت پا ایجاد شده و معمولا به رنگ آبی یا بنفش تیره می باشند. این رگ ها ممکن است ظاهری بزرگ شده، انباشته یا پیچ خورده نیز داشته باشند.

رگ های عنکبوتی زمانی ایجاد می شوند که دریچه های کوچک موجود در داخل رگ ها، به درستی کار  خود را انجام ندهند. اگر ورید های فرد سالم باشد، خون به آرامی به سمت قلب حرکت می کند. اگر دریچه های ورید ضعیف شده یا آسیب ببینند، خون می تواند به جای قلب به عقب بازگردد و در وریدها  جمع شود و در نهایت سبب ایجاد واریس گردد (برای اکثر افراد، واریس مشکلات جدی در سلامت فرد ایحاد نمی کند). این رگ ها از نظر زیبایی برای فرد ظاهری ناخوشایند ایجاد می کنند.

برای برخی افراد، واریس می تواند باعث درد، تورم و احساس ناراحتی شود. در موارد نادر، این رگ ها می توانند عوارضی مانند تغییر رنگ پوست و زخم های گسترده در پا ایجاد کنند. رگ های واریسی و عنکبوتی در صورتی که باعث ایجاد ناراحتی شدید در فرد شوند و یا عوارض جانبی زیادی به همراه داشته باشند، نیاز به درمان دارند. درمان رگ های واریسی به منظور جلوگیری از ظاهر غیر زیبا و پیشگیری از عوارض جانبی رگ های عنکبوتی انجام می شود.

مقالات

درمان رگ های واریسی
رگ های واریسی

درمان رگ های واریسی به چه صورت است

درمان رگ های واریسی به وسیله پزشک متخصص انجام می شود. بسته به نوع و میزان رگ های عنکبوتی، از روش های مختلفی برای درمان رگ های واریسی استفاده می شود.

جوراب های کشی فشرده

این جوراب ها بسیار تنگ بوده و به صورت جوراب ساق بلند ارائه می شوند، تا با فشار آوردن بر قسمت های انتهایی پا، باعث جریان خون راحت تر به سمت بالای بدن شوند. این جوراب ها به تنهایی برای درمان رگ های واریسی کافی نمی باشند ولی یک روش کمک کننده می باشد.

رگ های واریسی

اسکلروتراپی

در درمان اسکلروتراپی از ترزیق یک مایع به داخل ورید واریسی استفاده می شود. محلول تزریق شده باعث لخته شدن خون، ایجاد آسیب به رگ و از بین رفتن رگ ها مي شود. برای درمان رگ های عنکبوتی به وسیله اسکلروتراپی، به 7 تا 10 روز زمان مورد نیاز است.

المعالجة بالتصليب

درمان رگ های واریسی به وسیله لیزر یا RF

در این روش از گرمای حاصل از لیزر یا رادیوفرکانس  برای از بین بردن رگ های بسته، استفاده می شود. جراح با استفاده از سونوگرافی به داخل رگ یک کاتتر می فرستد و سپس از گرمای حاصل از الکترود لیزر یا رادیویی برای از بین بردن رگ استفاده می شود.

برای انجام این عمل در اکثر اوقات نیازی به بیهوشی نیست و از بی حسی های موضعی استفاده می شود. روش حرارتی نسبت به اسکلروتراپی، مؤثرتر و با درد کمتر می باشد و شایعترین عارضه جانبی آن درد و کبودی می باشد.

رگ های واریسی

برش رگ ها برای درمان واریس

رگ های واریسی می توانند به روش فیزیکی و از طریق ایجاد برش های کوچک نیز برداشته شوند. در این روش به دلیل تعداد برش هایی که براساس طول ناحیه درگیر در رگ ها مورد نیاز است، یک روش درمانی کم کاربرد به حساب می آید. این روش برای درمان ورید های واریسی بسیار بزرگ، دردناک و ضخیم مورد استفاده قرار می گیرد. اگر عصب پای شما در طول جراحی دچار آسیب شده باشد، بعد از عمل ممکن است در محل بریدگی احساس درد، کبودی، و گاهی اوقات بی حسی و سوزش وجود داشته باشد.

Z9wV7 1
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟