راهنمای کامل دوره بهبودی عمل پروتز سینه

راهنمای کامل دوره بهبودی عمل پروتز سینه

پروتز سینه امروزه یکی از رایج ترین جراحی های پلاستیک است. این روش می تواند حجم سینه ها را افزایش داده و خطوط بدن را افزایش دهد. خانم ها زمانی به این جراحی روی می آورند که از سایز سینه های خود راضی نیستند و ترجیح می دهند سینه های بزرگتر و زنانه تری داشته باشند.

افراد می توانند در عرض یک هفته پس از عمل جراحی به اکثر فعالیت های خود برگردند اما روند بهبودی ممکن است تا 2 ماه طول بکشد. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص دوره بهبودی عمل پروتز سینه راهنمایی کنیم تا دید مناسبی از روند پس از جراحی داشته باشید و با داشتن اطلاعات مورد نیازتان این دوره را به درستی طی کنید.

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یا بزرگ کردن سینه نوعی جراحی زیبایی برای افزایش سایز سینه است. این جراحی شامل قرار دادن ایمپلنت سینه در زیر بافت سینه یا ماهیچه قفسه سینه است. بزرگ کردن سینه راهی برای احساس اعتماد به نفس بیشتر برای زنانی است که سینه های طبیعی کوچکی دارند یا تحت درمان سرطان سینه قرار گرفته اند و می خواهند سینه های خود را بازسازی کنند. زنان ممکن است به دلایل زیر از پروتز سینه استفاده کنند:

  • برای افزایش سایز سینه ها. آنها ممکن است کوچک باشند یا یکی از آنها کوچکتر از دیگری باشد و بنابراین نیاز به تقارن دارند
  • تنظیم اندازه سینه پس از کاهش وزن قابل توجه یا بارداری
  • اصلاح سینه های ناهموار پس از جراحی سینه به دلیل بیماری
  • بهبود اعتماد به نفس

شما باید اهداف زیبایی و ترمیمی تان را با جراح خود در میان بگذارید تا دید واقع بینانه ای از نتیجه جراحی داشته باشید.

butterfly
جدول زمانی دوره بهبودی پروتز سینه

جدول زمانی دوره بهبودی پروتز سینه

ممکن است فکر کنید که چقدر طول می کشد تا به زندگی عادی خود بازگردید و به طور کامل بهبود پیدا کنید. پاسخ به عوامل زیادی مانند نوع ایمپلنت، اندازه، بافت آن و سایر ویژگی‌هایی بستگی دارد که بر طول مدت روند بهبودی تأثیر می‌گذارند. برخی از افراد ممکن است سریعتر بهبود پیدا کنند و پس از یک هفته به فعالیت های روزانه خود بازگردند و برخی دیگر ممکن است به چندین هفته برای بهبودی نیاز داشته باشند. به طور متوسط ​​شش هفته برای بهبودی از این جراحی نیاز است. در طول دوره نقاهت، باید استراحت کافی داشته باشید تا مطمئن شوید که ایمپلنت های شما آسیب نمی بینند و به درستی بهبود می یابند.

 

روز اول بعد از عمل پروتز سینه

این جراحی معمولاً حدود 2 ساعت طول می کشد. پس از جراحی، در اتاق ریکاوری تحت نظر خواهید بود. هنگامی که از خواب بیدار می شوید، ممکن است مقداری درد و ناراحتی در قفسه سینه خود احساس کنید که با داروهای مسکن قابل کنترل است. در اثر بیهوشی، ممکن است دچار سرگیجه و یبوست شوید که به زودی برطرف می شود. برای پیشگیری از عفونت از آنتی بیوتیک استفاده می شود.

زمانیکه وضعیت شما ثابت شد، می توانید به خانه بروید. قبل از ترخیص از بیمارستان، جراح شما را در خصوص اقداماتی که باید در طول دوره بهبودی انجام دهید راهنمایی می کند و نسخه داروهای مورد نیازتان را به شما تحویل می دهد. در چند روز اول، به نظر می رسد لازم است که شخصی در انجام کارهای خانه به شما کمک کند. تا جایی که می توانید باید از فعالیت های بدنی خودداری کنید. علاوه بر این، باید از انجام کارهایی که می تواند فشار خون شما را بالا ببرد دست بردارید تا روند بهبودی شما به تعویق نیفتد.

 

چند روز بعد

در روزهای اول ممکن است درد، تورم یا کبودی را در نواحی تحت درمان تجربه کنید. مصرف مسکن ها و آنتی بیوتیک ها می تواند مشکل را کاهش دهد. در 48 ساعت اول، ممکن است تب خفیفی داشته باشید زیرا بدن شما در حال تطبیق خود با ایمپلنت است. باید زخم ها را با گاز استریل بپوشانید و هر روز آنها را عوض کنید. بعد از 48 ساعت می توانید دوش بگیرید (از وان حمام استفاده نکنید). بعد از 2 هفته می توانید کم کم از وان یا استخر استفاده کنید. پس از یک هفته، می توانید به سر کار برگردید اما از فعالیت های بدنی سنگین خودداری کنید.

 

 

بعد از 3 تا 6 هفته

درد در این مرحله تا حد زیادی کاهش می یابد و می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید. زخم های شما شروع به محو شدن خواهند کرد اگرچه ممکن است به طور کامل ناپدید نشوند. شما همچنان باید مراقب تمرینات سنگین مانند شنا رفتن و دراز و نشست باشید زیرا ممکن است به ایمپلنت شما آسیب زیادی وارد کند. برای اینکه به تنظیمات محل ایمپلنت آسیبی نزنید، از سوتین های طبی حمایتی استفاده کنید.

 

دو ماه اول

دوره نقاهت خود را در این زمان پشت سر گذاشته اید و می توانید از پوشیدن سوتین های طبی خود دست بکشید. بعد از گذشت دو ماه تقریباً همه بیماران مجاز به انجام تمرینات بدنی سنگین در کنار فعالیت های عادی هستند. همچنان باید مراقب باشید که کاری نکنید که ایمپلنت پاره شود.

 

نتایج نهایی

پس از چند ماه، در حالیکه بدن شما با ایمپلنت‌ها تطبیق پیدا می کنند احساس و ظاهری طبیعی پیدا خواهند کرد. شما باید با جراح خود قرار ملاقات بگذارید تا ایمپلنت ها را بررسی کند تا از عوارض بعدی مانند پارگی نامحسوس جلوگیری کنید. در ماه هشتم، ایمپلنت‌های شما کاملاً ثابت و طبیعی هستند.

ریکاوری پروتز سینه چقدر دردناک است؟

پس از جراحی بزرگ کردن سینه، به احتمال زیاد تا حدودی درد و ناراحتی را تجربه خواهید کرد. این درد را می توان با کمک کمپرس سرد و مسکن ها کاهش داد. همچنین ممکن است مقداری تورم و کبودی داشته باشید که طی چند هفته به طور طبیعی کاهش می یابد. توصیه می شود برای اینکه در دوران ریکاوری به سینه ها فشار نیاورید به پشت یا پهلوها استراحت کنید. سعی کنید غذاهای سالم مصرف کنید و مایعات فراوان بنوشید.

عوارض بزرگ کردن سینه

عوارض پروتز سینه

مهم است که برای این جراحی آماده بوده و از عوارض جانبی احتمالی که ممکن است بعد از عمل بزرگ کردن سینه برای شما دردسر ایجاد کند آگاه باشید. به دلیل ماهیت هر عمل جراحی، عوارضی برای بزرگ کردن سینه وجود دارد که شامل برش، داروی بیهوشی و خطرات مختص به ایمپلنت است. عوارض رایج این روش عبارتند از:

  • درد
  • تورم
  • کبودی
  • خستگی
  • خطرات بیهوشی مانند واکنش های آلرژیک
  • عفونت
  • خون ریزی
  • جای زخم
  • تغییر در احساس سینه ها یا نوک سینه ها
  • نیاز احتمالی به جراحی تجدید نظر
  • موقعیت اشتباه ایمپلنت ها
  • انقباض کپسولی
  • پارگی ایمپلنت
  • چروک شدن پوست روی ایمپلنت
  • چرخش ایمپلنت
  • عدم توانایی شیر دادن یا تولید شیر کمتر

نکات مراقبتی پس از بزرگ کردن سینه

با افزایش پیشرفت های جراحی و تکنولوژیکی، مردم اکنون می توانند جراحی ایمن را تجربه کنند. با رعایت نکات مراقبت های بعد از عمل، بهترین نتایج را از جراحی خود خواهید گرفت و دوره نقاهت سریع تری خواهید داشت.

  • مشاوره: بیماران باید قبل از شروع عمل جلسه یا جلسات مشاوره با جراح خود داشته باشند. علاوه بر این، آنها باید دستورالعمل های مراقبت های بعد از جراحی را برای کاهش عوارض جانبی عمل دنبال کنند. شما باید چند روز پس از جراحی برای تعویض بانداژ و بررسی ایمپلنت ها پزشک خود را ببینید. ملاقات ها ممکن است تا یک سال ادامه یابد تا از وضعیت ایمپلنت اطمینان حاصل شود.
  • داروها: پزشک شما داروهای مورد نیاز را تجویز می کند که باید طبق دستور پزشک مصرف شوند. مسکن ها و آنتی بیوتیک ها به کاهش درد و جلوگیری از عفونت کمک می کنند. شما باید از مصرف برخی داروهایی که باعث خونریزی می شوند (مانند Mortin, Aleve و غیره) اجتناب کنید.
  • پانسمان: باید محل برش ها را با گاز و باند بپوشانید و حداقل روزی یک بار آنها را عوض کنید. همچنین باید از سوتین طبی(حمایتی) استفاده کنید تا ایمپلنت ها را در یک موقعیت ثابت نگه دارند. شما باید حداقل به مدت سه ماه از پوشیدن سوتین های فنری خودداری کنید زیرا می توانند به ایمپلنت ها و زخم ها آسیب برسانند.

TebMedTourism می تواند بهترین کیفیت عمل جراحی زیبایی سینه را از طریق بهترین جراحان پلاستیک ایرانی در مجهزترین بیمارستان ها و مراکز جراحی تهران با مقرون به صرفه ترین هزینه به متقاضیان ارائه دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، هم اکنون با ما تماس بگیرید!

butterfly

کانال یوتیوب عصر طب بین الملل

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت عمل پروتز سینه را با قیمتی مناسب و منطقی به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید:

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟