راهنمای کامل دوره بهبودی عمل کاشت مو

راهنمای کامل دوره بهبودی عمل کاشت مو

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یک عمل جراحی است که به افراد کمک می کند موهای ضخیم تری در نواحی مورد نظر خود داشته باشند. در این روش، گرافت مو از ناحیه اهداکننده گرفته شده و در ناحیه گیرنده که دارای موهای نازک یا بدون مو است کاشته می شود. ناحیه اهداکننده در اغلب موارد پشت سر شماست. در این روش، پزشک یک داروی بی حس کننده موضعی را به ناحیه مورد نظر تزریق می کند تا آن را بی حس کند.

برای انجام کاشت مو می توان از دو روش استفاده کرد: جراحی نواری واحد فولیکولی (FUSS) یا استخراج واحد فولیکولی (FUE). در روش  FUSS، جراح یک نوار 6 تا 10 اینچی از پوست را اغلب از پشت سر شما برمی دارد. سپس تیم جراحی آن را کنار می گذارند و پوست سر را می دوزند و جای زخم را با موهای اطراف آن پنهان می کنند. در ادامه تیم جراحی نوار را به 500 تا 2000 گرافت ریز دارای یک یا چند تار مو تقسیم می کند. نوع گرافت هایی که دریافت می کنید به نوع مو، کیفیت و اندازه نواحی مورد نظر شما بستگی دارد.

در روش FUE، تیم جراح پشت پوست سر را تراشیده و جراح فولیکول های مو را یکی یکی از بین می برد. پس از تهیه گرافت ها، جراح سوراخ هایی را با چاقوی جراحی یا سوزن ایجاد می کند و هر پیوند را در یکی از سوراخ ها قرار می دهد. بر حسب اندازه ناحیه تحت درمان، این روش ممکن است حدود 4 تا 10 ساعت طول بکشد.

دوره بهبودی کاشت مو

جدول زمانی دوره بهبودی کاشت مو

پس از جراحی کاشت مو، پوست سر شما حساس تر است و ممکن است برای چند روز نیاز به مصرف داروهای مسکن داشته باشید. شما باید یک یا دو روز روی پوست سر خود را با بانداژ بپوشانید. همچنین ممکن است پزشک برای چند روز آنتی بیوتیک یا داروی ضد التهابی تجویز کند. کاشت مو یک درمان سرپایی است که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و افراد می توانند بلافاصله پس از عمل به فعالیت های معمول خود بازگردند.

در عرض 2 تا 3 هفته پس از کاشت مو، موهای جدید می ریزند. با این حال، در عرض چند ماه متوجه رشد موهای جدید خواهید شد. اکثر افراد در عرض 6 تا 9 ماه حدود 60 درصد از رشد موهای جدید خود را خواهند دید. برخی از جراحان ممکن است استفاده از یک دارو به نام ماینوکسیدیل را برای بهبود رشد مو پس از عمل توصیه کنند. در زیر یک توضیح کلی از جدول زمانی دوره بهبود کاشت مو آورده شده است:

 

روز بعد از جراحی: مادامیکه شغل شما نیاز به فعالیت بدنی سختی نداشته باشد، می توانید به کار خود بازگردید. نواحی اهداکننده و گیرنده در این مرحله شروع به بهبود می‌کنند و لازم است برای کمک به روند بهبودی، پماد خاصی را روی نواحی تحت درمان بمالید. تا چند هفته آینده از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب خودداری کنید.

دو روز پس از جراحی: برخی از بیماران برای چند روز ورم جزئی در پیشانی را تجربه خواهند کرد. پزشک برای کاهش تورم برخی از داروها را تجویز می کند.

دو هفته پس از جراحی: در دو هفته اول متوجه ریزش ساقه های موی کاشته شده خواهید شد. این امر در چرخه کاشت مو کاملا طبیعی است. پیوند فولیکول‌ها سالم هستند و پس از یک دوره خواب، موها در ماه‌های آینده از فولیکول‌های پیوند شده دوباره رشد خواهند کرد.

یک ماه بعد: تا این زمان تفاوت بین ناحیه پیوند شده و نواحی طبیعی موی سر تا حد زیادی از بین می رود. اکنون می توانید ورزش روتین خود را از سر بگیرید و حتی به شنا بروید. موهای کاشته شده ممکن است تا یک ماه پس از جراحی به ریزش ادامه دهند، اما شما باید دیدی مثبت داشته باشید زیرا تنها چند ماه دیگر به رشد موهای جدید باقی مانده است.

 سه ماه بعد: ممکن است در جایی که پزشک فولیکول‌ها را پیوند زده است، جوش‌های کوچکی رشد کنند. این جوش ها نشانه این است که ساقه های موی کاشته شده در حال یافتن راه خود به سطح پوست هستند. برای کاهش اندازه و تعداد جوش ها، کمپرس آب گرم ممکن است کمک کننده باشد. عدم وجود جوش به این معنی نیست که مو رشد نمی کند زیرا همه بیماران ممکن است این جوش ها را تجربه نکنند. شما همیشه می توانید در مورد وضعیت رشد موهای خود با پزشک خود مشورت کنید.

4 تا 9 ماه بعد: رشد موهای جدید شروع می شود و حدود 60 درصد موهای کاشته شده نمایان می شوند. ممکن است موهای شما در ابتدا نازک باشند اما با گذشت زمان ضخیم تر خواهند شد. ممکن است در جایی که فولیکول‌های مو پیوند زده شده، جوش‌هایی ببینید. آنها خود به خود ناپدید می شوند، اما در صورت داشتن احساس ناراحتی می توانید کمپرس آب گرم بر روی آنها قرار دهید.

12  ماه بعد: یک سال پس از عمل کاشت مو، موهای جدید کاملاً رشد کرده و موهای شما ضخیم تر می شوند. برای حفظ نتایج این عمل، لازم است تا از راهنمایی های پزشک خود پیروی کنید.

butterfly

آیا روند بهبودی دردناک است؟

در طول دوره نقاهت، ممکن است به‌طور موقت حساسیت، قرمزی، خارش، درد خفیف و بی‌حسی را در ناحیه تحت درمان تجربه کنید که پس از چند روز برطرف می‌شود. برای کاستن علائم، برخی از افراد از داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند آسپرین و ایبوپروفن استفاده می کنند. برای به حداقل رساندن ناراحتی و داشتن روند بهبودی سریعتر، باید دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید.

هزینه های درمان کاشت مو

هزینه های درمان

هزینه کاشت مو تا حد زیادی به میزان موهایی که می خواهید کاشت کنید بستگی دارد. کاشت مو اغلب تحت پوشش بیمه نیست. بنابراین، شما باید یک کاشت مو با کیفیت بالا، که با توجه به بودجه شما مقرون به صرفه باشد پیدا کنید. شرکت TebMedTourism بهترین کیفیت خدمات کاشت مو را با هزینه باورنکردنی 800 دلاری به مشتریان خود ارائه دهد (برای دریافت قیمت روز با ما تماس بگیرید).

خطرات کاشت مو

کاشت مو یک روش سرپایی ایمن است که اغلب عوارض قابل توجهی ندارد. با این وجود، درست مانند هر جراحی دیگری، این روش با برخی از خطرات همراه است از جمله:

  • خون ریزی
  • عفونت
  • درد
  • بی حسی
  • جای زخم
  • خارش
  • کیست
  • تورم
  • ظاهر غیر طبیعی موهای جدید

هنگامی که موهای جدید شروع به رشد می کنند، برخی افراد دچار التهاب یا عفونت فولیکول مو می شوند. کمپرس گرم و آنتی بیوتیک ها می توانند به نوعی مشکلات را برطرف کنند. همچنین ممکن است مقداری از موهای اصلی خود را در ناحیه ای که گرافت موی جدید کاشته اید از دست بدهید که به آن ریزش شوک می گویند. با این حال، این مشکل در اغلب اوقات دائمی نیست.

نکاتی برای بهبودی موفق کاشت مو

برای اطمینان از نتیجه طولانی مدت کاشت مو و لذت بردن از داشتن موهای پرپشت سالم، نکاتی وجود دارد که باید بدانید.

  • در روزهای اول مراقب باشید: مطمئن شوید که در 24 ساعت اول استراحت کافی خواهید داشت. پس از روز اول، می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

 

  • از ورزش و فعالیت های سنگین پرهیز کنید: باید در 72 ساعت اول کارها را آسانتر بگیرید. بیشتر پزشکان توصیه می کنند برای جلوگیری از افزایش جریان خون در پوست سر یا تعریق قابل توجه، از فعالیت های سنگین به مدت دو هفته اجتناب کنید. ممکن است لازم باشد تا از خم شدن، دویدن، دراز و نشست و وزنه برداری خودداری کنید.

 

  • موهای خود را نشویید: برای 72 ساعت اول، باید از شستن موها خودداری کنید تا به بهبود بهتر پوست سر کمک کنید. پس از این مدت، باید موهای خود را به آرامی بشویید. برخی از پزشکان برای مدتی استفاده از شامپو بچه را به بیماران توصیه می کنند. شامپو را مستقیماً بر روی سر نمالید، بلکه باید چند قطره از آن را با آب مخلوط کنید و به آرامی موهای خود را بشویید. سر خود را از گرفتن بر زیر فشار مستقیم سر دوش دور نگه دارید.

 

  • اجتناب از استفاده از سرپوش: برای حدود 7 روز، باید از پوشیدن کلاه خودداری کنید. بعد از این مدت می توانید کلاه گشاد و نه خلی تنگ استفاده کنید.

 

  • مصرف الکل و نیکوتین را متوقف کنید: الکل خون را رقیق می کند. بنابراین، باید حداقل به مدت 5 روز از مصرف آن خودداری کنید. شما باید حداقل یک ماه قبل و بعد از عمل سیگار نکشید زیرا نیکوتین بر فشار خون تأثیر می گذارد، جریان خون را کاهش می دهد و روند بهبودی را طولانی تر می کند.

 

  • خاراندن: در طول فرآیند بهبودی، پوست سر شما خارش خواهد داشت اما نباید آن را بخارانید زیرا پوست باید به طور طبیعی بهبود یابد.

 

  • دوری از نور مستقیم خورشید: برای حدود دو هفته در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

 

رعایت نکات بالا چندان سخت نیست اما به شما کمک می کند موهای پرپشت و سالمی داشته باشید و نتایج عمل برای مدت طولانی دوام بیاورد. اگرچه کلمه “جراحی” می تواند مردم را بترساند، اما باید بدانید که کاشت مو لزوما جراحی سختی نیست. هنگامی که این روش تحت نظارت یک پزشک آموزش دیده انجام می شود، بهبودی معمولا سریع است و نتایج می تواند مادام العمر باقی بماند. TebMedTourism بهترین خدمات کاشت مو در ایران را به مشتریان ارائه می دهد و در طول سفرهای پزشکی از آنها حمایت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با پزشکان ما هم اکنون از طریق شماره های واتساپ با ما تماس بگیرید.

butterfly

کانال یوتیوب عصر طب بین الملل

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت عمل کاشت مو را با قیمتی مناسب و منطقی به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید:

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟