رحم اجاره ای در مسیحیت

اجاره ای در مسیحیت

دراین مقاه از طب مد توریسم به مناسب 1 ژانویه 2023 و عرض تبریک سال نو میلادی به همه مسیحان، رحم اجاره ای در مسیحیت را بررسی میکنیم.مانند سایر ادیان، رحم جایگزین در مسیحیت نیز موضوعی بحث برانگیز است. در حالی که برخی از پروتستان ها انجام رحم جایگزین را می‎پذیرند، کاتولیک ها دیدگاه مذهبی سختگیرانه‎ای در مورد این زمینه دارند.

هیچ کس نمی‎تواند انکار کند که چقدر سخت است که همسر نابارور اجازه نداشته باشد فرزندش را به دنیا بیاورد، با اینکه از نظر علمی روش‎های تایید شده ای وجود دارد. داشتن فرزند به برخی زوج‎ها کمک می‎کند تا رابطه خود را تقویت کنند. برخی از افراد با ایمان قوی مشتاق انجام این روش هستند حتی اگر دین آنها با آن مطابقت کامل یا تفسیر واضح نداشته باشد. برخی از شرکتهای تسهیلگر درمان و کلینیک‎ها می‎توانند رحم اجاره‎ای را با بهترین کیفیت انجام دهند که یکی از آنها شرکت طب مد توریسم cheapest country for surrogacy است.

به لطف فناوریهای مدرن و پیشرفته، راه‎های بسیار متنوعی برای زوج‎هایی که قادر به داشتن فرزند نیستند، وجود دارد. در حالی که فرزندخواندگی به عنوان یکی از گزینه‌های بالقوه است، برخی از زوج‎ها مایل به داشتن فرزند بیولوژیکی خود هستند. آنها می‎خواهند بارداری را تجربه کنند و با فرزندی که بزرگ می‎کنند رابطه ژنتیکی داشته باشند. رحم جایگزین یکی از درمان‎های موثر برای درمان ناباروری است. شخص سوم در این روش به عنوان مادر جایگزین شناخته می‎شود که به جای مادر بیولوژیکی، جنین را حمل می‎کند. اگرچه تعداد فزاینده‎ای از والدین نابارور مشتاق انجام رحم جایگزین هستند، مشکلات جدی در این زمینه وجود دارد. برخی از گروه های‎ های مذهبی نمی‎توانند این رویه را بپذیرند. آنها معتقدند تحت هیچ شرایطی نمی‎توان ورود فرد سوم به ازدواج را قبول کرد. در حالی که دیدگاه‌های مذهبی در ادیان مختلف متفاوت است، در این مقاله، می‎خواهیم در مورد رحم جایگزین در مسیحیت صحبت کنیم.

انجیل در مورد رحم اجاره ای چه میگوید؟

اگرچه برخی از مردم فکر می‎کنند رحم اجاره‎ای یکی از پدیده‌های مدرن جهان است و با فناوری پیشرفته انجام می‎شود، تاریخچه این روش موثر به انجیل باز می‎گردد. ساره، همسر ابراهیم، ​​به دلایل خاصی قادر نبود صاحب فرزند شود. در نتیجه کنیز خود هاجر را به شوهرش سپرد تا به جای ساره صاحب فرزندی شود و زندگی آنها را شاد کند. در آن زمان زن بدون فرزند پذیرفته نمی‎شد، بنابراین در آن دوران انجام چنین کاری رایج بود. امروزه این روش به رحم جایگزین سنتی معروف است. زمانی که مادر قادر به استفاده از تخمک‎های خود نباشد، متخصصان این روش را موثر می‎دانند. اما، این روزها این روش رایج نیست. رحم اجاره‌ای جایگزین در بین والدین نابارور محبوب است.

داستان هاجر و ساره پس از زایمان به پایان نرسید. همه ما می‎دانیم که هاجر و ابراهیم پسری به نام اسماعیل داشتند و هاجر قرار بود نوزاد را به ساره تحویل دهد. اما، آنقدرها هم که به نظر می‎رسد آسان نبود. در رحم اجاره‌ای سنتی، احساس وابستگی مادر به جنین رایج است و این موضوع برای والدین و مادران جایگزین دردسرهای زیادی را به همراه دارد. در مورد ساره نیز چنین شد و در اثر حسادت ساره، اسماعیل و هاجر به مکان دیگری رفتند.

رحم اجاره ای در مسیحیت به عنوان یک گناه تلقی نمی‎شود، اما سوالات پیچیده‎ای را برای والدین ایجاد می‎کند. در کتاب مقدس ازدواج پیوندی مقدس بین دو نفر شمرده شده است و فرزندان ثمره این پیوند هستند. بنابراین، پذیرفته نیست که شخص ثالث وارد این حلقه شود. در این صورت والدین باید قبل از انجام این روش به چند سوال پاسخ دهند. به عنوان مثال، مادر جایگزین کیست؟ آیا مادر جانشین باید در زندگی کودک باشد یا نه؟ آیا باید نسبت به کودک احساس داشته باشد؟

در کتاب مقدس، فرزندان هدیه‎ای برای والدین هستند نه حقی که بتوانند داشته باشند. همانطور که برخی افراد ثروتمند و مرفه و برخی دیگر فقیر هستند، داشتن فرزند هم همین‎گونه است. برخی والدین می‎توانند صاحب فرزند شوند و برخی دیگر باید برای بچه دار شدن نزد خدا دعا کنند. پس از مدت ها دعا و راز و نیاز و اگر نتیجه‎ای حاصل نشد، زوج‎ها می توانند رحم جایگزین را به عنوان یک جایگزین موثر، انجام دهند.

نمونه هایی از رحم اجاره ای در انجیل

بدیهی است که در زمان کتاب مقدس این درمان ناباروری وجود نداشته است. اما باید در نظر داشته باشیم که رحم جایگزین سنتی قدمت بسیار زیادی دارد. همانطور که اشاره کردیم بهترین نمونه ساره و ابراهیم هستند که در اکثر ادیان شهرت دارند. یکی دیگر از نمونه های معروف رحم جایگزین در مسیحیت در کتاب مقدس درباره یعقوب و همسرانش، راحیل و لیا است. لیا چهار پسر داشت. از سوی دیگر، راحیل قادر نبود فرزندی از خود داشته باشد. او نتوانست آن وضعیت را تحمل کند و خدمتکارش را به همسرش عرضه کرد تا بچه دار شود. او دو پسر به نام‎های دان و نفتالی به دنیا آورد. البته می‎دانیم که آن داستان نیز مصائب خود را داشت.

بسیاری از مسیحیان با ایمان راسخ، به دنبال اراده خدا در مورد رحم جایگزین و فناوری‎های نوین تولید مثل هستند. بدیهی است که کلیسا مخالف رحم جایگزین سنتی است، زیرا آن را نوعی خیانت می‎داند و وضع قوانین برای فرزند به دنیا آمده به این روش خیلی سخت است. اما رحم جایگزین نوین با تکنولوژی مدرن دیگر خیانت محسوب نمی‎شود و والدین از تخمک و اسپرم خود استفاده می‎کنند. مادر جایگزین هیچ رابطه‎ای با نوزاد ندارد و به سختی می‎توان او را شخص سوم این رابطه دانست.

خداوند در مورد رحم اجاره ای چه میگوید؟

بر اساس هر آنچه که کلیسا از کتاب مقدس تفسیر می‎کند، استفاده از هرگونه درمان ناباروری مانند IVF و رحم اجاره‎ای به عنوان یک عمل غیر اخلاقی توسط خداوند ارزیابی می‎شود. اما طبق دستورات خداوند، انسان وظیفه دارد زمین را تحت سلطه خود درآورد. مسیحیان معتقدند که به دست آوردن علم به تسلط بر زمین کمک می‎کند. حال یک سوال مهم مطرح می‎شود که چگونه خداوند دستور تسلط بر زمین با به دست آوردن علم را می‎دهد در حالی که انجام روش‎های نوین و علمی برای درمان ناباروری را رد می‎کند؟ در حالی که می‌توانیم از علم برای کمک به والدین نابارور استفاده کنیم.

آیا مسیحیان از رحم اجاره ای حمایت می کنند؟

رحم اجاره ای در بین همسران نابارور محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و حتی برخی افراد مشهور مانند کریستیانو رونالدو و ستاره موسیقی پاپ گرایمز با این روش صاحب فرزند شده‎اند. جدا از افراد مشهور، باید بپذیریم که عدم توانایی داشتن فرزند بسیار دردناک است و نمی‎توان تصور کرد چه شرایطی را تحمل می‎کنند. رحم اجاره ای می‎تواند راهی عالی برای از بین بردن درد آنها باشد. امروزه زوج‎های مسیحی بیشتری علاقه‎مند به انجام این فرآیند هستند. اما نگرانی‎هایی در مورد رحم جایگزین در مسیحیت و انتخاب مادر جایگزین وجود دارد.

آیا مسیحیان از رحم اجارهای حمایت می کنند؟

رحم اجاره‎ای در بین همسران نابارور محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و حتی برخی افراد مشهور مانند کریستیانو رونالدو و ستاره موسیقی پاپ گرایمز با این روش صاحب فرزند شده‎اند. جدا از افراد مشهور، باید بپذیریم که عدم توانایی داشتن فرزند بسیار دردناک است و نمی‎توان تصور کرد چه شرایطی را تحمل می‎کنند. رحم اجاره‎ای می‎تواند راهی عالی برای از بین بردن درد آنها باشد. امروزه زوج‎های مسیحی بیشتری علاقه‎مند به انجام این فرآیند هستند. اما نگرانی‎هایی در مورد رحم جایگزین در مسیحیت و انتخاب مادر جایگزین وجود دارد.

دیدگاه‌های مذاهب مختلف در مورد رحم اجارهای

دیدگاه‌های دینی متفاوت است، زیرا هر مذهب اعتقاد خاص خود را در این مورد دارد. در این قسمت می‎خواهیم به تحلیل برخی از اندیشه های دینی بپردازیم.

کاتولیک: اگرچه رحم جایگزین پدیده جدیدی نیست، و حتی در کتاب مقدس، داستان ساره و ابراهیم را داشته‎ایم، اما این روش برای کلیسای کاتولیک جذاب به نظر نمی‎رسد. از نظر کلیسای کاتولیک، پیوند زناشویی یک پیوند مقدس بین زن و شوهر است. فرزندان هدیه خداوند برای پدر و مادر هستند و هیچ شخص سومی نباید در این روند مداخله داشته باشد، بنابراین انجام رحم حایگزین در مسیحیت شاخه کاتولیک غیراخلاقی است.

پروتستان: با توجه به اینکه مذاهب مختلف پروتستان وجود دارد، نظرات مختلفی در مورد روش رحم جایگزین وجود دارد. به طور کلی نه تنها رحم اجاره‎ای بلکه تمام درمان‎های ناباروری در این مذهب مجاز است و مشکلی ندارد. دیدگاه این فرقه از مسیحیت درخصوص درمان ناباروری قابل قبول‎تر از کاتولیک است.

یهود: در کنار سایر ادیان، طیف گسترده‎ای از زیرمجموعه یهودی وجود دارد و برخی از جناح‎های محافظه‎کار نمی‎توانند روش رحم جایگزین را بپذیرند. اگرچه برخی از بخش‎ها را می‎توان از طریق نظارت خاخام‎ها انجام داد، اما مسئله مشکل ساز دیگری وجود دارد. با توجه به اینکه در یهودیت وراثت از طرف مادر است، رحم اجاره‎ای به وسیله اهداکننده تخمک باعث ایجاد مشکلاتی می‎شود و نمی‎توان ارتباطی بین کودک و مادر ایجاد کرد. برخی دیگر از یهودیان فکر می‎کنند که این روش بهترین راه برای برخی از والدین نابارور خواهد بود.

رحم اجاره ای در اسلام: در حالی که برخی مسلمانان رحم اجاره‎ای را یک درمان ضروری برای والدین نابارور می‎دانند و انجام این کار مشکلی ندارد، برخی دیگر بر این عقیده‎اند که تمام این عمل نوعی خیانت است و مسلمانان اجازه چنین کاری را ندارند. برخی دیگر تا زمانی که تخمک و اسپرم از والدین بیولوژیکی باشد از این روش حمایت می‎کنند و اهدای تخمک پذیرفته نمی‎شود یا تحت شرایط خاصی قابل انجام است.

بودایی: اگرچه فهرستی از قوانین برای رحم جایگزین در ادیان دیگر وجود دارد، داستان در مورد بودا تا حد زیادی متفاوت است. باروری عملی نیست که از نظر اخلاقی قابل بحث باشد و به هر طریقی قابل انجام است. به هر نحوی که باشد کاملا پذیرفته شده است.

هندو: هندوها مانند سایر ادیان دیدگاه‌های متفاوتی دارد. به طور کلی، روند درمان ناباروری مجاز است و افراد می‎توانند آن را انجام دهند.

تطبیق رحم اجارهای با اعتقادات مذهبی شما

شروع همه ادیان مربوط به هزاران سال پیش هستند، پس هیچ کس نمی‎تواند دقیقا بگوید که عقاید دین در مورد این روش ها چه بوده است. باید در نظر داشته باشید که در رحم اجاره‎ای تمام مراحل با اجازه والدین و مادر جایگزین انجام می‎شود. دو طرف توافق نامه امضا می‎کنند و این کار به صورت اخلاقی انجام می‎شود. هیچ کاری که برخلاف خواست خدا باشد انجام نمی‎شود. لازم به ذکر است که صاحب فرزند شدن در برخی ادیان واجب است.

اگر نگران هستید که چگونه ایمان شما ممکن است بر روند رحم جایگزین تاثیر بگذارد، شما را تشویق می‌کنیم که با یک رهبر معنوی مورد اعتماد و سایر والدین یا مادران جایگزینی که در همین فرآیند قرار گرفته‌اند صحبت کنید. آنها ممکن است بتوانند به شما کمک کنند تا متوجه شوید که چه چیزی در مورد رحم جایگزین با اعتقادات مذهبی شما سازگار یا ناسازگار است.

تعیین اینکه آیا رحم جایگزین برای شما مناسب است یا نه، همیشه فرآیندی زمان‎بر است و در نظر گرفتن دین شما بخش مهمی از این امر است. ما والدین مورد نظر و مادران جایگزین احتمالی را تشویق می‎کنیم که برای گرفتن بهترین تصمیم، زمان لازم را به خود اختصاص دهند و اگر سؤالی دارند با کارشناسان ما در طب مد توریسم مطرح کنند.

فرآیند رحم جایگزین در مسیحیت

رحم جایگزین فناوری جدیدی نیست. قدمت رحم اجاره‎ای به اندازه پیامبران است. اولین مورد در تاریخ مربوط به ساره و ابراهیم است. پس از آن افراد دیگری این کار را انجام دادند. در گذشته، زن نابارور بودن امری غیرعادی و مایه شرمساری بود. در نتیجه، زنان بدون فرزند به دنبال زنان دیگری بودند تا برای آنها فرزندی به دنیا بیاورند. اگرچه کتاب مقدس به طور خاص در مورد این درمان ناباروری صحبت نمی‎کند، برخی آن را به عنوان رحم جایگزین سنتی تفسیر می کنند. رحم جایگزین در مسیحیت و در کتاب مقدس ممنوع نشده است، اما سؤالاتی در مورد اخلاقی بودن این فرآیند ایجاد کرده است. به عنوان مثال سوالی که از مادر جایگزین پرسیده می‎شود این است که داشتن فرزند شخص دیگری در شکم اخلاقی است؟

نظر کلیسا در مورد رحم اجارهای چیست؟

با ظهور فناوری‎های جدید در مورد تولید مثل، بسیاری از مسیحیان به دنبال دیدگاه واتیکان در این مورد هستند. در 10 مارس 1987، واتیکان با صدور سندی 40 صفحه‎ای به نام «دستورالعمل احترام به زندگی انسان در مبدأ و کرامت زایش» به تحولات اخیر در فناوری‎های تولید مثل پاسخ داد. این دستورالعمل نه تنها با هدف تاثیرگذاری بر تصمیمات کاتولیک‎های رومی بود، بلکه قصد داشت بر قوانین ملی در سراسر جهان در مورد مسائل زیست پزشکی تاثیر بگذارد.

دیدگاه واتیکان مخالف تمام فرآیندهای درمان ناباروری، از IVF و انتقال جنین گرفته تا لقاح آزمایشگاهی است. صرف نظر از اینکه بچه دار شدن چقدر می‎تواند برای زوج‎های نابارور مهم باشد. واتیکان همچنین با آزمایش و غربالگری جنین مخالف است زیرا هدف از این آزمایشات این است که در صورت بروز مشکل، جنین سقط شود. واتیکان در مورد سقط جنین دیدگاه مذهبی سخت‎گیرانه‎ای دارد. در دیدگاه کلیسا زندگی با لقاح آغاز می‎شود و هر جنین مانند فرد بزرگسال صاحب زندگی است و باید به عنوان یک انسان مورد احترام قرار گیرند. کلیسا معتقد است که داشتن رابطه جنسی دو هدف دارد. هدف اول مربوط به مسائل روحی و عاطفی است و هدف دوم مربوط به بیولوژیک و بچه دار شدن است و این دو از هم قابل تفکیک نیستند. به همین دلیل است که اقدامات آزمایشی پذیرفته نمی‎شوند. آنها بر این باورند که برخی از حقوق مختص کودک است و والدین نباید آنها را زیر پا بگذارند. کودک باید در ازدواج و با عمل جنسی متولد شود. انتقال جنین به رحم شخص سوم از نظر اخلاقی مورد تایید نیست و کودک باید به طور طبیعی متولد شود.

این سند سوالات و نظرات زیادی را برانگیخت. در حالی که برخی افراد آن را قانع‌کننده می‌دانند و معتقدند که آگاهی عمومی را در مورد این موضوع افزایش می‌دهد، بسیاری از اخلاق‌شناسان برجسته و الهی‌دانان اخلاقی نمی‌توانند آن را بپذیرند.

باید به این نکته مهم توجه داشت تا زمانی که مداخلات پزشکی قادر به رفع مشکلات ناباروری در همسران باشد، تجلی کاملی از عشق بین آنهاست.

در کل دیدگاه کلیسا در مورد رحم جایگزین در مسیحیت واضح است و البته این دیدگاه آخرین نظر کلیسا نخواهد بود. به عقیده کلیسا ما باید قبل از پذیرش هرگونه تکنولوژی نوینی، آن را به درستی بررسی کنیم و اشکالات آن را بپذیریم و ببینیم چگونه می‎تواند آینده ما را تحت تاثیر قرار دهد.

آیا تکنیکهای مورد استفاده با اخلاق مورد نظر انجیل در تضاد است؟

رحم جایگزین ممکن است شامل برخی از روش‎های دیگر مانند IVF یا اهدای تخمک باشد. آیا این فرآیندها باید برای مسیحیان استفاده شوند؟

در چرخه IVF، تعداد جنین‎های ایجاد شده بیشتر از کاشته شده در رحم است. بقیه جنین‎ها معمولا برای تحقیق یا موارد بعدی استفاده می‎شوند. در کتاب مقدس هیچ تفاوتی بین جنین و فرد بالغ وجود ندارد. بر اساس نامگذاری جنین عیسی و نوزاد عیسی با یک کلمه یونانی برفوس، این موضوع برداشت می‎شود که جنین مانند انسان است و پس از لقاح احساسات دارد. بنابراین، استفاده از جنین به گونه‎ای دیگر از نظر اخلاقی مورد تایید نیست. وقتی صحبت از بیولوژیک می‎شود، به گفته برخی از دانشمندان، زمان مشخصی برای تعیین زمان حیات جنین وجود ندارد. از نظر بیولوژیکی و کتاب مقدس، به نظر می‎رسد که جنین تفاوت خاصی با انسان ندارد.

در مورد اهداکننده تخمک چطور؟

اهدای تخمک از طرف زنی دیگر خارج رابطه ازدواج پدر و مادری که می‎خواهند صاحب فرزند شوند، روابط خانوادگی را پیچیده می‎کند و سوالاتی را در مورد ریشه ژنتیکی کودک ایجاد می‎کند. باید بدانیم که پاسخ‎های ما به این سوالات نشان دهنده نگرش ما نسبت به رحم جایگزین است. ما نمی‌توانیم رحم جایگزین را جدای از فناوری‌های باروری که اغلب به کار می‌بریم، ببینیم.

رحم اجاره ای و مسیحی‎ها در طب مد توریسم

در حالی که در کشورهای توسعه یافته به دلیل مشکلات اخلاقی و یا دیدگاه مسیحیت، انجام رحم اجاره ای با مشکلات فراوانی مواجه است، برخی از مسیحیان علاقه‎مند به انجام این روش در ایران به ویژه شرکت طب مد توریسم هستند. بسیاری از مسیحیان در این شرکت از خدمات رحم اجاره ای استفاده کرده و هم اکنون با فرزند خود زندگی خوبی دارند.شرکت ما پیشروترین شرکت‎ در زمینه رحم اجاره ای در ایران Surrogacy in Iran و درمان ناباروری با قیمت مقرون به صرفه و بهترین کیفیت محسوب می‎شود. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد این روش، کارشناسان ما آماده راهنمایی شما هستند.

tebmed

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟