روش مزولیپولیز؛ یک تزریق چربی سوز

لاغری با مزولیپولیز

کاهش وزن و چربی های بدن کار ساده ای نیست. معمولاً تمرکز زیادی بر ورزش و حفظ رژیم غذایی لازم است که ممکن است هفته ها، ماه ها یا سالها طول بکشد تا تغییرات قابل توجهی را مشاهده کنید. یکی از راه های میانبر و ساده برای لاغر شدن، از طریق یک تزریق چربی سوز یا مزولیپولیز است که می تواند به شما در کاهش سریع چربی کمک کند.

با این حال، این روش کاملاً جدید است و سوالات زیادی در مورد روش و عوارض احتمالی آن وجود دارد. بنابراین در این مقاله ما در مورد روش مزولیپولیز صحبت می کنیم و به برخی از سوالات متداول در مورد آن پاسخ می دهیم.

مزولیپولیز چیست؟

مزولیپولیز یک روش درمانی غیر جراحی است که سعی می کند سلول های چربی را تجزیه کرده و آنها را از بین ببرد تا ناحیه مورد نظر لاغرتر شود. این فرایند یکی از زیر مجموعه های روش کلاسیک مزوتراپی است که هدف آن از بین بردن رسوبات چربی بطور محلی است. مزولیپولیز می تواند جایگزینی برای لیپوساکشن جراحی باشد اما تهاجمی نیست. علاوه بر این، این روش یک تکنیک سرپایی است و نیازی به بیهوشی و دوره نقاهت ندارد.

مزولیپولیز در قسمت هایی از بدن که رسوب چربی کمی دارند و با تکنیک انجماد چربی MaxiCool قابل درمان نیستند به خوبی عمل می کند. این روش با تزریق مواد از بین برنده چربی به لایه سلول های چربی عمل می کند.

نواحی درمان با مزولیپولیز

درمان با مزولیپولیز

هرکسی که بخواهد رسوبات چربی ناخواسته بر روی بدن را از بین ببرد می تواند از این تکنیک استفاده کند. مزولیپولیز برای نواحی مختلف و معمولاً برای صورت شامل غبغب، گونه و سایر اعضای بدن مانند شانه ها، بازوها، رانها، شکم، خط کمر، پشت، باسن و پهلوها استفاده می شود. بنابراین روش مزولیپولیز می تواند برای مناطق مورد نیاز بدن استفاده شود.

مزایای مزولیپولیز

مزولیپولیز با حذف چربی اضافی و سفت کردن پوست، ظاهر آن را بهبود می بخشد. طیف دیگری از مزایا را می توان از طریق این روش به دست آورد، از جمله:

  • روشن شدن پوست
  • کاهش سلولیت
  • کاهش چین و چروک های ریز
  • حذف چربی اضافی از هر قسمتی از بدن
  • کانتورینگ بدن
  • عدم نیاز به عمل و بیهوشی
  • عدم وجود دوره نقاهت
  • راحتی روش

روش مزولیپولیز

در روش مزولیپولیز، یک ماده چربی سوز مخصوص به لایه میانی پوست در ناحیه مورد نظر تزریق می شود. در این روش، به یک سوزن ظریف برای تزریق نیاز است. سپس رسوب چربی شروع به حل شدن کرده و از طریق جریان خون حرکت می کند. در نهایت، چربی از طریق کلیه و روده دفع می شود. هدف روش مزولیپولیز کاهش چربی، شکل دهی به بدن و همچنین از بین بردن سلولیت ها می باشد.

روش مزولیپولیز رسوبات چربی موضعی را کاهش داده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. تزریقات حاوی عصاره های گیاهی و پپتیدهای بیومیمتیک بوده که به منظور افزایش متابولیسم چربی و ذوب کردن آنها است. این روش همچنین می تواند سلولیت ها را با افزایش گردش لنفاوی بهبود بخشد. در نهایت، با کاهش چربی های اضافی پوست سفت می شود.

امروزه جراحی پلاستیک زیبایی در ایران بسیار متداول شده و تعداد زیادی از گردشگران پزشکی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. شرکت تسهیلگرTebMedTourism به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب و با بهره گیری از حرفه ای ترین پزشکان، بهترین کیفیت درمان را در کلینیک های مجهز واقع در تهران به متقاضیان ارائه می دهد.

سوالات متداول

متداول

مزولیپولیز نیازمند چند جلسه درمان است؟

برای به دست آوردن بهترین نتایج، معمولاً به 6 جلسه درمانی با فاصله 2 یا 3 هفته نیاز است. اگر ناحیه مورد نظر بزرگتر است، می توانید به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه از جلسات بیشتری استفاده کنید. برخی از مراجعین ممکن است بخواهند هر یک یا دو ماه یکبار برای جلسه یادآوری درمان به پزشک مراجعه کنند.

 

مدت زمان درمان مزولیپولیز چقدر است؟

بسته به اندازه ناحیه، مزولیپولیز به طور معمول حدود 10 تا 15 دقیقه طول می کشد. قبل از عمل از کرم بی حسی برای کاهش درد و سوزش استفاده می شود.

 

دوره نقاهت مزولیپولیز چگونه است؟

مزولیپولیز یک درمان سرپایی است و از آنجا که این روش غیر تهاجمی است، به زمان بهبودی پس از درمان نیازی نیست و مراجعین می توانند بلافاصله پس از انجام آن به خانه بروند.

 

مراقبت های بعد از درمان مزولیپولیز چگونه است؟

ممکن است به شما توصیه شود تا برای کاهش تورم و درد از کمپرس سرد استفاده کنید. پس از انجام این روش درمانی، شما باید مقدار زیادی آب بنوشید. بهتر است از تماس مستقیم با خورشید خودداری کرده و ناحیه مورد نظر را به مدت 24 ساعت خنک نگه دارید.

 

 

اثرات مزولیپولیز چقدر پایدار است؟

اگر این تکنیک را با ورزش روتین و اصلاح تغذیه خود ترکیب کنید، نتیجه معمولاً پایدار است. با این حال، نتیجه بستگی زیادی به رژیم غذایی، عادت ورزش کردن و ژنتیک شما دارد. اگر سبک زندگی قدیمی خود را حفظ کنید، افزایش وزن کاملاً طبیعی است!

 

 

خطرات و عوارض احتمالی مزولیپولیز چیست؟

افرادی که مزولیپولیز را تجربه کرده اند می گویند که اگر زیر نظر یک متخصص آموزش دیده از این روش استفاده کنید، خطرات این روش بسیار کم است. عوارض جانبی شایع مزولیپولیز عبارتند از:

  • کبودی
  • تورم
  • سرخی
  • خارش
  • التهاب
  • درد در محل تزریق

عوارض جانبی این روش بصورت حداقلی است و آنها معمولاً درعرض یک هفته ناپدید می شوند.

سایر گزینه های درمانی چیست؟

علاوه بر مزولیپولیز، روشهای دیگر کاهش وزن نیز وجود دارند. لیپوساکشن گزینه دیگری برای از بین بردن چربی های اضافی و کانتورکردن بدن است، به ویژه برای مشتریانی که به دنبال تغییر سایز چشمگیر هستند. در روش لیپوساکشن، چندین ناحیه از بدن را می توان در یک جلسه درمان کرد و نتایج را بلافاصله مشاهده کرد. با این حال، لیپوساکشن به بیهوشی موضعی یا عمومی نیازمند است و ممکن است عوارض جدی بوجود آورد.

Author: Leila Nazari

Publisher and SEO specialist: Mohamad Gerami

طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 1930 288 903 98+

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟