روند اهدای تخمک برای گیرنده تخمک

اهدای تخمک

درمان ناباروری از طریق اهدای تخمک

امروزه درمان ناباروری به روش اهدای تخمک یکی از رایج ترین روش های درمان ناباروری می باشد که به زوجین نابارور که توان فرزندآوری ندارند، کمک می کند.

در این مقاله در مورد روند اهدای تخمک برای گیرنده صحبت خواهیم کرد. اگر شما می خواهید از این روش درمانی استفاده کنید یا اطلاعات بیشتری در خصوص اهدای تخمک داشته باشید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

اهدای تخمک
butterfly

قدم اول در روند اهدای تخمک: مشاوره

قدم اول برای روند اهدای تخمک، یک مشاوره مناسب است. پزشک معالج در مورد پروسه اهدای تخمک با شما صحبت می کند تا مطمئن شود شما روند تحریک تخمک گذاری و اهدای تخمک را کامل متوجه شده اید. همچنین در مرحله اول برای اطمینان از توان باردار شدن و تکمیل بارداری توسط شما، معاینات اولیه را انجام خواهد داد.

اهدای تخمک
اهدای تخمک

آمادگی اولیه برای ورود به سیکل

مرحله دوم در پروسه اهدای تخمک، آمادگی اولیه برای ورود به سیکل می باشد که در آن، پزشک آزمایشات مختلفی برای ارزیابی وضعیت سلامتی شما و اطمینان از دارابودن سلامت کافی برای تحمل بارداری را درخواست می کند. همچنین پزشک شما بررسی های مربوط به اسپرم، سونوگرافی و آزمایش خون را درخواست می کند.

هرچند روش تخمک اهدایی یک روش کمک باروری بسیار موفقی بویژه در سن زیر 40 سال است، اما باید توجه داشت که درصورتی که سن مادر به 50 سال برسد، خطرات انتقال جنین افزایش می یابد. بنابراین اگر شما 45 سال یا بیشتر دارید، باید در اسرع وقت از روش اهدای تخمک استفاده کنید.

انتخاب اهداکننده تخمک

قدم بعدی در پروسه اهدای تخمک، انتخاب اهداکننده تخمک مورد نظر شما می باشد. شما می توانید اهداکننده تخمک مناسب خود را از بانک اطلاعاتی مرکز درمان ناباروری انتخاب کنید. همچنین می توانید یکی از اعضای بستگان، دوستان یا آشنایان خود را برای اهدای تخمک معرفی کنید. متخصص زنان یا متخصص غدد می تواند تعیین کند که فرد مورد انتخاب شما، گزینه خوبی برای اهدای تخمک به شما می باشد یا خیر. وقتی اهداکننده تخمک مناسب خود را انتخاب کردید، باید فردی که اهداکننده تخمک را هماهنگ می کند، تایید نماید که اهداکننده تخمک می تواند پروسه تخمک اهدایی را به درستی و تا پایان کامل نماید. سپس پزشکتان اطلاعات اهداکننده تخمک را دریافت می کند و به شما در خصوص ادامه مسیر اطلاعات لازم را می دهد.

اهدای تخمک
اهدای تخمک
اهدای تخمک

هماهنگ سازی

باید توجه داشته باشید که عادت ماهیانه اهداکننده تخمک و گیرنده تخمک باید کاملا با هم هماهنگ شود، به نحوی که در زمانی که تخمک استخراج می شود، بافت رحم آماده انتقال جنین باشد و فرد بر روی داروهای مورد نیاز قرار گرفته باشد. این اتفاق معمولا با تجویز قرص های ضد بارداری میسر می گردد. در این برهه زمانی، عادت ماهیانه شما با اهداکننده تخمک هماهنگ می شود. داروهای تجویزی برای تحریک تخمک گذاری و نیز آماده سازی رحم برای انتقال استفاده می گردند و در طول این دوره و قبل از انتقال جنین، شما بین 10 تا 14 روز تحت بررسی با آزمایش خون و نیز سونوگرافی های متناوب قرار میگیرید.

انتقال جنین

قدم آخر در پروسه درمان ناباروری با تخمک اهدایی، انتقال جنین است.

وقتی تخمک های اهداکننده تخمک به مقدار کافی بالغ شد، تخمک استخراج می شود و با اسپرم همسر شما در محیط آزمایشگاهی لقاح صورت می گیرد و جنین تشکیل می شود. این جنین در محیط مناسب آزمایشگاهی رشد می کند و به مرحله مناسبی می رسد. معمولا شما 3 روز بعد از لقاح یا آی وی اف (IVF) مجددا به کلینیک ناباروری بر می گردید تا انتقال جنین به رحم شما صورت گیرد. به خاطر داشته باشید که در این مرحله بهتر است بین 2 تا 3 جنین به رحم شما منتقل شود، البته پزشک شما در این خصوص با شما صحبت خواهد کرد و به شما توضیحات کامل را خواهد داد.

بهتر است به توصیه های پزشک تان عمل کنید.

اهدای تخمک
tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

IVF+Egg donation in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟