روند بهبود جراحی اسلیو معده

روند بهبود جراحی اسلیو معده

آیا چندین سال است که رژیم غذایی و ورزش را امتحان می کنید اما هنوز به وزن دلخواه خود نرسیده اید؟ اگر به دنبال انجام درمان از طریق جراحی و به طور خاص جراحی اسلیو معده هستید، باید در مورد این روش و روند بهبود آن بدانید. شما باید خطرات و مزایای این روش را بدانید و در مورد تعهدات بلندمدتی که باید برای ماندگاری نتایج انجام دهید مطلع باشید.

اسلیو معده رایج ترین عمل چاقی در ایالات متحده و سایر نقاط جهان است. در جراحی اسلیو معده، اندازه معده تا یک دهم اندازه اصلی کاهش می یابد. بنابراین، افراد نمی توانند مانند سابق غذا بخورند و بیمار سریعتر احساس سیری می کند. علاوه بر این، در این جراحی بخشی از معده که هورمون تحریک اشتها را تولید می کند، خارج می شود.

butterfly

جراحی اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده یک روش کم تهاجمی برای کاهش وزن است که برای افرادی که اضافه وزن دارند و نمی توانند از طریق روش های کاهش وزن غیر جراحی مانند رژیم غذایی و ورزش نتیجه مناسبی بگیرند استفاده می شود. این جراحی از طریق جراحی لاپاراسکوپی و با استفاده از یک دوربین کوچک برای نشان دادن داخل بدن انجام می شود. مدت زمان جراحی اغلب حدود 40 دقیقه تا 1 ساعت است.

در طول عمل، جراح چند برش کوچک در شکم شما ایجاد می کند تا لاپاراسکوپ را داخل بدن قرار دهد. این ابزار مجهز به یک دوربین کوچک است که تصاویر را به مانیتور ارسال می کند. پس از آن، جراح سایر ابزارهای پزشکی را از طریق برش های بیشتر داخل بدن بیمار قرار می دهد تا ¾ حجم معده را بردارد. در پایان، جراح دوباره معده را بهم متصل می کند تا به شکل یک آستین شود.

در روند جراحی اسلیو، جراح اندازه معده بیمار را حدود 80 درصد کاهش می دهد و معده ای به اندازه موز می سازد. هنگامی که اندازه معده کاهش می یابد، فرد به سرعت و پس از خوردن مقدار قابل توجهی غذای کمتر سیر می شود. در نتیجه، فرد مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست می دهد. این جراحی غیر قابل برگشت و دائمی است، بنابراین می بایست قبل از انجام عمل گزینه های خود را به دقت ارزیابی کنید. ممکن است لازم باشد 2 یا 3 روز پس از جراحی در بیمارستان باشید.

تفاوت اسلیو و بای پس معده

اسلیو معده چه تفاوتی با بای پس معده دارد؟

در بای پس معده، جراح یک کیسه کوچک می‌سازد و روده کوچک مسیریابی مجدد می‌شود. به دلیل مسیریابی مجدد روده کوچک، روش بای پس معده تهاجمی تر از اسلیو معده است. در این روش افراد می توانند در ماه های بعد از عمل سریعتر وزن کم کنند. “سندرم دامپینگ” یعنی زمانی که شما به غذاهای پرچرب و قند بالا حساسیت بیشتری پیدا می کنید درموارد بیشتری با عمل بای پس معده مرتبط است.

عمل اسلیو معده برداشتن بخشی از معده برای کوچکتر کردن آن است تا ظرفیت سابق را برای خوردن مقدار زیادی غذا نداشته باشد. قسمت جداشده از معده گرلین تولید می کند که یک هورمون محرک اشتها است. سرعت کاهش وزن در این روش کمی کمتر از اسلیو معده است، اما در هر دو روش می توانید 59 تا 70 درصد وزن اضافی خود را در 2 سال اول بعد جراحی کاهش دهید.

روند بهبود جراحی اسلیو معده چگونه است؟

از آنجایی که اسلیو معده یک جراحی کم تهاجمی است، بیماران اغلب باید 1 تا 3 روز در بیمارستان بمانند. پرسنل بیمارستان شما را تحت نظر خواهند داشت و آزمایشات لازم را برای اطمینان از عدم وجود نشتی خطرناک یا سایر مشکلات جراحی انجام می دهند. هنگامی که جراح شما تأیید کرد که وضعیت شما برای رفتن به خانه مطمعن است، از بیمارستان مرخص خواهید شد. در ادامه، روند بهبود جراحی اسلیو معده در خصوص جنبه های مختلف زندگی توضیح داده شده است.

 

دوران نقاهت در خانه

قبل از ترک بیمارستان، دستورالعمل های لازم و یک برنامه غذایی دریافت خواهید کرد. پس از جراحی، بدن شما بیشتر انرژی خود را صرف بهبودی می کند. شما باید در روزهای اول بازگشت به خانه وقت خود را آزاد کرده و استراحت کنید. در روزهای اول، فعالیت های سبک مانند پیاده روی کوتاه توصیه می شود، با این حال، بالا رفتن از پله ها یا پیاده روی طولانی مدت می تواند چالش برانگیز باشد.

اگر بخیه زده اید، پزشک در ویزیت بعدی آنها را می کشد و زخم برش ها پس از چند هفته بهبود می یابند. در چند ماه اول خیلی سریع وزن کم خواهید کرد. با گذشت زمان، سرعت کاهش وزن شما کمتر می شود. بیشترین میزان کاهش وزن شما در سال اول پس از جراحی اتفاق می افتد. در طول این مدت، باید به طور منظم جلسات ملاقاتی با پزشک خود داشته باشید تا وضعیت بدن خود را بررسی کنید.

پس از جراحی، برای رسیدن به اهداف خود در مورد وزن مناسب و جلوگیری از افزایش وزن، همچنان باید رژیم غذایی سالم و ورزش منظم داشته باشید.

 

فعالیت

  • خواب کافی به خصوص در روزهای اول به بهبودی زودتر کمک می کند.
  • پیاده روی باعث افزایش جریان خون و کاهش احتمال ابتلا به ذات الریه و یبوست می شود. سعی کنید هر روز پیاده روی کنید. با گام های کوچک شروع کنید و کم کم مقدار آن را افزایش دهید.
  • در هفته های اول از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • از انجام ورزش های سنگین مانند دوچرخه سواری، دویدن، وزنه برداری، کشتی و غیره تا زمانی که پزشکتان به شما اجازه دهد اجتناب کنید.
  • بعد از عمل در صورت اجازه پزشک می توانید دوش بگیرید. پس از دوش گرفتن، محل برش را خشک کرده و بانداژ جدید استفاده کنید.
  • درمورد اینکه چه زمانی می توانید دوباره رانندگی کنید با پزشک خود مشورت کنید.
  • بر حسب نوع شغلتان، ممکن است نیاز به یک یا دو هفته مرخصی داشته باشید.
  • از پزشک خود در مورد زمان مناسب برای انجام فعالیت های جنسی سوال کنید.

 

رژیم غذایی

  • پزشک شما را در مورد آنچه که باید بعد از عمل جراحی بخورید راهنمایی می کند. شما باید حدود دو هفته از رژیم مایعات پیروی کنید. به تدریج می توانید غذای جامد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • با متخصص تغذیه تیم جراحی خود صحبت کنید تا در مورد اینکه چگونه می توانید رژیم مایعات را به غذای جامد تغییر دهید و همچنین میزان مناسب حجم غذا از او بپرسید.
  • هر بار یک غذای جدید را امتحان کنید تا ببینید آیا توانایی تحمل آنها را دارید یا خیر. اگر غذا باعث ناراحتی معده شما شد، آن را یادداشت کرده و بعداً دوباره آن را امتحان کنید. تحمل شما نسبت به غذاهای مختلف ممکن است در طول زمان تغییر کند.
  • از نوشیدن نوشابه های گازدار مانند نوشابه، آب گازدار و غیره خودداری کنید.
  • اجتناب از نوشیدن با نی به شما کمک می کند تا هنگام نوشیدن هوای کمتری ببلعید.
  • قبل از مصرف الکل با پزشک خود صحبت کنید زیرا بدن شما ممکن است بعد از جراحی سریعتر الکل را جذب کند.

 

داروها

  • پزشکتان در مورد مصرف داروها و دوز مناسب آنها با شما صحبت خواهد کرد.
  • در صورت نیاز، از داروی مسکن طبق دستور مصرف کنید.
  • اگر داروی مسکن معده شما را ناراحت می کند، آن را بعد از غذا مصرف کنید و یا می توانید از پزشک خود نوع دیگری از دارو را بخواهید.
  • شما باید دوره کامل آنتی بیوتیک ها را مصرف کنید، بنابراین استفاده از آنها را صرفاً به این دلیل که احساس بهتری دارید متوقف نکنید.
  • در مورد نیازهای تغذیه ای بدنتان با پزشک خود مشورت کنید. پزشک ممکن است برخی مکمل ها را در صورت لزوم برایتان تجویز کند.

 

مراقبت از زخم

  • اگر روی ناحیه زخم خود گاز و باند دارید، بهتر است آنها را به مدت یک هفته یا تا زمانی که باز شوند نگه دارید.
  • محل زخم را با صابون بشویید و به طور روزانه خشک کنید.
  • از پراکسید هیدروژن یا الکل استفاده نکنید زیرا می توانند روند بهبود را کند کنند.
  • هر روز بانداژ زخم را عوض کنید.
  • ناحیه زخمی را تمیز و خشک نگه دارید

چه زمانی باید از پزشک کمک گرفت؟

چه زمانی باید از پزشک کمک گرفت؟

اگر هر یک از علائم زیر را دارید، باید از پزشک کمک بگیرید:

  • غش کردن
  • تنگی نفس
  • دردی که پس از مصرف مسکن بهتر نمی شود
  • ناتوانی در دفع مدفوع یا گاز
  • احساس تهوع در هنگام نوشیدن مایعات
  • داشتن بخیه های شل
  • داشتن علائم لخته خون
  • درد یا قرمزی در ساق پا، پشت زانو، ران یا کشاله ران
  • علائم عفونت مانند تورم، قرمزی، درد، تب و غیره.

سخن پایانی

باید بدانید که انجام جراحی اسلیو معده ابزاری برای کمک به کاهش وزن و داشتن زندگی سالم تر است. این روش یک درمان دایمی برای اضافه وزن نیست. برای ماندگاری تأثیرات جراحی باید یک سبک زندگی سالم داشته باشید. پس از انجام جراحی، باید تغییرات وضعیت سلامتی خود را به دقت بررسی کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل حتما با پزشک خود تماس بگیرید. خوردن غذای مغذی را فراموش نکنید زیرا اگرچه زودتر سیر می شوید، اما بدن شما همچنان به مواد مغذی کافی نیاز دارد. برای مشاوره با پزشک متخصص و اطلاع از جزئیات بیشتر در مورد جراحی اسلیو معده، به صورت رایگان و بطور شبانه روزی با TebMedTourism تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله : کاهش وزن به روش جراحی اسلیو معده  را مطالعه بفرمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

Sleeve weight loss surgery in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟