چگونه با روکش دندان، لبخند هالیوودی داشته باشیم؟

لبخند هالیوودی و روکش دندان

روکش دندان چگونه به داشتن لبخند هالیوودی کمک می کند؟

در چند سال اخیر، با افزایش آگاهی مردم از اهمیت دندان ها در زیبایی و بهبود ظاهر افراد، همه مردم به ویژه دختران و پسران جوان، آرزوی داشتن لبخند هالیوودی یا لبخند مشاهیر را دارند. متأسفانه، بیشتر افراد تصور می كنند كه لبخند هالیوودی تنها محدود به سفید كردن دندان ها می شود، اما سفید كردن دندان تنها از جمله اقداماتی است كه منجر به بروز لبخند هالیوودی می شود. لبخند هالیوودی به معنی داشتن دندانهای سفید و براق نیست بلکه لبخند هالیودی به معنای داشتن دندانهای سالم، سفید و منظم است. گاهی اوقات بی توجهی نسبت به سلامت دندان ها و مراقبت از آنها منجر به ایجاد نکروز و پوسیدگی و یا شکستن دندان ها می شود. بنابراین، قبل از هر چیز، ابتدا شما باید تمام مشکلاتی را که دندان ها از آن رنج می برند، درمان کنید.

butterfly

روکش دندان

روکش دندان یکی از روش های زیباسازی دندان ها است که برای پوشاندن دندانها و با هدف حفاظت سلامت دندان و بازیابی و بهبود عملکرد آنها در هنگام جویدن، گفتار، اندازه و زیبایی ظاهری آنها انجام می شود. این روکش که از مواد مختلف ساخته شده و از لحاظ شکل و رنگ شبیه دندان بیمار است، بر روی قسمت قابل رویت دندان یعنی تاج دندان واقع می شود و آن را می پوشاند.

چه زمانی پزشکان و بیماران از روکش دندان استفاده می کنند؟

معمولاً پزشکان از این روش هنگامی استفاده می کنند که لکه ها، نکروز و پوسیدگی بر روی دندان های بیمار ظاهر می شود، با این هدف که جلوه زیبایی به دندان های بیمار بدهند و کلیه عملکردهای آنها را مانند جویدن، گفتار، اندازه و زیبایی ظاهری دندان را بازگردانند. در این مقاله ما به مهمترین مواردی که پزشکان و متخصصان دندانپزشکی از این روش برای معالجه دندان بیماران استفاده می کنند اشاره می کنیم:

لبخند هالیوودی و روکش دندان

1- گاهی اوقات برخی از بیماران را می بینیم که به مراقبت و تمیزی دندان خود به اندازه کافی و درست اهمیت نمی دهند و به موقع به مطب دندان پزشکان مراجعه نمی کنند. به همین دلیل، دندان ها دچار پوسیدگی و نکروز بسیار زیادی می شود. بطوری که بعضی اوقات نمی توان با پرکردن ساده آن ها را درمان کرد، بنابراین پزشک معالج شما باید با استفاده از این روش برای محافظت دندان ها در برابر شکستگی و پوسیدگی دندان اقدام کند.

2- پس از انجام عمل زیبایی ایمپلنت دندان به منظور پوشاندن ایمپلنت ها از روکش دندان استفاده می شود.

3- برای اهداف و مقاصد زیباسازی. گاهی اوقات بیمار از انحنا و ناهماهنگی و اندازه نامتناسب دندان های خود رنج می برد، در این گونه موارد پزشک ترجیح می دهد از این روش برای بازگرداندن زیبایی و نظم دادن به دندان استفاده کند.

لبخند هالیوودی و روکش دندان

انواع روکش دندان

در حقیقت، نوع ماده ای که برای ساخت و تولید روکش های دندانی استفاده می شود، نوع و نام روکش را مشخص می کند. بر این اساس، روکش های دندانی به چهار نوع تقسیم می شوند که در اینجا به شرح مختصری از آن بسنده می کنیم:

روکش فلزی:

معمولا این نوع روکش از جنس فلز ضد زنگ مانند طلا، نقره و سایر مواد فلزی ساخته می شود. همچون موارد دیگر دارای برخی مزایا و معایب است. بیشتر بیماران این نوع روکش را به دلیل تفاوت رنگ با دندان های طبیعی، عدم زیبایی آن انتخاب نمی کنند. اما این نوع روکش در مقایسه با انواع دیگر آن ارزان تر و همچنین از مقاومت بالایی در هنگام جویدن غذا برخوردار است.

روکش قالب های چینی

این روش علیرغم هزینه بالایی که دارد نسبت به روش قبل در بین افراد از محبوبیت بیشتری برخوردار است زیرا از دو ماده اصلی پرسلان و سرامیک ساخته شده است که در مقایسه با نوع قبلی با لثه ها سازگارتر است.

زیرکونیا

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع روکش از ماده زیرکونیا ساخته شده است. برای استحکام بیشتر این ماده در ترکیبات آن از پرسلان و مواد دیگری استفاده می شود. به همین دلیل، سخت ترو با بافت لثه هماهنگی بیشتری دارد.این نوع روکش علی رغم هزینه سنگین گزینه بهتری محسوب می شود زیرا در مقایسه با روکش چینی سبک تر است و.همچنین ظاهر زیباتری به بیمار می دهد.

روکش های رزینی

در ساختار این روکش هیچ گونه فلزی مشاهده نمی شود ، این نوع روکش در برابر غذا خوردن مقاومت بالاتر و با بافت لثه هماهنگی بیشتری دارد. این نوع روکش نسبت به روکش های دیگر سریع تر ساخته می شود و از نظر شکل و رنگ به دندانهای طبیعی شبیه تر است.

لبخند هالیوودی و روکش دندان

مضرات و عوارض جانبی روکش های دندان

عمل زیبایی روکش دندان همچون سایر اقدامات زیبایی، دارای معایب و عوارض جانبی است که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

حساسیت دندان ها

در انواع روکش های دندانی، دندان پزشک ابتدا دندان های بیمار را می تراشد و اقدام به روکش کردن دندان می کند و همین امر منجر به ایجاد حساسیت دندان ها نسبت به نوشیدنی ها و غذاهای سرد و گرم می شود. بنابراین بعد از روکش کردن دندان ها باید در مقابل گرما و سرما از آنهامراقبت کرده و آنها را با مسواک و خمیر دندان مخصوص دندان های حساس به خوبی تمیز کنید.

تغییر رنگ دندان

اگر دندان پزشک فقط برخی از دندانهای بیمار را روکش کند، گاهی اوقات ملاحظه می کنیم که رنگ دندان های روکش شده با دندانهای مجاور مطابقت ندارد و حتی ممکن است منجر به آسیب دیدگی و ایجاد برخی لکه ها روی دندانهای مجاور شود.

التهاب لثه و احساس درد

همانطور که قبلا توضیح دادیم، تمام روکش ها از مواد غیرطبیعی، یعنی مواد فلزی یا غیر فلزی ساخته شده اند و همین این امر باعث می شود تا مدت زمانی صرف سازگاری این مواد با بافت های لثه شود و التهاباتی در لثه همراه با درد در دندان ها ایجاد کند. به همین دلیل بیمار باید پس از انجام این اقدام زیبایی به مطب دندان پزشک مراجعه کند تا نگاهی به بافت لثه و دندان بیندازد و اگر در معاینات خود مقداری التهاب مشاهده کرد، برای کاهش التهاب و درد ناشی از آن مقداری آنتی بیوتیک و مسکن تجویز کند.

روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان پس از لبخند هالیوود

روکش دندان در ایران

ایران دارای بهترین کلینیک های دندان پزشکی و دندانپزشکان متخصص و باتجربه است. شما می توانیددر ایران به بهترین خدمات برای انجام روکش دندان دست یابید. اما قیمت روکش های دندان بسته به نوع دندانپزشک شما و میزان تخصص و تجربه او و کلینیکی که این عمل را در آن انجام می دهید، متفاوت است. اما به طور قطع می توانیم اعلام کنیم که ایران در زمینه روکش های دندانی نسبت به کشورهای همسایه و اروپایی از قیمتی مناسب و مقرون به صرفه تر برخوردار است.

برای کسب اطلاعات کاملتر، مقاله همه چیز در مورد لبخند هالیوود را مشاهده بفرمایید.

.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

ابتسامة هوليود في إيران

Hollywood Smile in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟