سپتوپلاستی برای درمان انحراف سپتوم بینی

سپتوپلاستی

سپتوپلاستی برای درمان انحراف سپتوم بینی

سپتوپلاستی یک روش جراحی برای درمان انحراف سپتوم بینی می باشد. سپتوم بینی معمولا صاف است اما ممکن است در اثر برخی عوامل، سپتوم بینی انحراف داشته باشد که موجب باریک تر شدن یک مجرا و گشادتر شدن مجرای دیگر بینی می گردد. اگر این وضعیت متوسط تا شدید باشد، باید تحت درمان به روش سپتوپلاستی قرار گیرد.

سپتوپلاستی

سپتوپلاستی چیست؟

سپتوپلاستی نوعی عمل جراحی است که برای صاف کردن استخوان و غضروف بینی بکار می رود. سپتوپلاستی با تقسیم فضای داخلی بینی به دو حفره مساوی انجام می گیرد. سپتوم بینی یا استخوان بینی به سمت وسط تغییر محل دلده می شود، بنابراین ممکن است جراح برخی اجزای سپتوم بینی را برش داده و جابجا کند تا این اجزا را در محل درست خود قرار دهد.

سپتوم یا استخوان کج و منحرف بینی ممکن است سبب ایجاد مشکلات تنفسی و افزایش ریسک سینوزیت و عفونت سینوس ها گردد، زیرا تهویه هوا را مختل می کند. وقتی انحراف بینی شدید باشد، ممکن است باعث انسداد یک سمت بینی گردد، در نتیجه احساس دشواری در تنفس داشته باشید. وقتی سپتوپلاستی انجام دهید، احساس خواهید کرد که چقدر راحت نفس می کشید.

سپتوپلاستی
سپتوپلاستی

در عمل سپتوپلاستی، سپتوم یا تیغه بینی با تغییر محل و جابجایی و مرتب کردن استخوان و غضروف بینی صاف و مستقیم می گردد.

سپتوپلاستی همچنین ممکن است برای درمان پولیپ بینی یا هر وضعیتی که مسیرهای هوایی بینی را مسدود کند، استفاده گردد.

اگر شما خمیدگی و انحراف محسوس در بینی تان داشته باشید، علاوه بر سپتوپلاستی، رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی نیز همزمان می تواند انجام گیرد. این عمل سپتورینوپلاستی نام دارد.

در طی عمل سپتوپلاستی بینی چه اعمالی ممکن است انجام شود؟

برای انجام سپتوپلاستی بینی، جراح یک برش داخل بینی ایجاد می کند. البته برخی مواقع لازم است که برش بین دو حفره بینی و در سپتوم بینی انجام گیرد.

گاهی اوقات وقتی استخوان بینی خم می شود و سپتوم بینی به یک سمت کنار زده می شود، لازم است که در استخوان بینی برش ایجاد شود تا آن در محل جدید و درستش قرار گیرد.

گاهی اوقات پیوند های کوچک از تکه های غضروفی برای تقویت غضروف بینی و اصلاح انحراف بینی استفاده می شود. این پیوند های غضروفی در عمل سپتو پلاستی مجدد یا رینوپلاستی ترمیمی  یا در مواقعی که پل بینی مشکل داشته باشد، ضروری است.

سپتوپلاستی
سینوس

عمل درمان انحراف سپتوم بینی ( سپتوپلاتی)

سپتوپلاستی معمولا با بی هوشی عمومی انجام می شود. بی هوشی عمومی بویژه در مواقعی که جراح توربینانت های بینی را نیز اصلاح می کند ضروری است.

در حین عمل سپتوپلاستی، جراح یک برش کوچک و نامرئی در داخل بینی ایجاد می کند. برش در یک سمت سپتوم یا تیغه داخلی بینی ایجاد می شود بنابراین هیچ اسکار یا جای زخمی بر روی صورت باقی نمی ماند. جراح لایه داخلی را از روی غضروف بینی بر می دارد. سپس او سپتوم یا تیغه بینی را صاف می کند و  اجزای عامل انسداد را خارج می کند. سپس لایه داخلی را در محلش قرار می دهد و بوسیله بخیه، زخم را می بندد.

در عمل های سپتوپلاستی پیچیده یا در صورتی که علاوه بر سپتوپلاستی، رینوپلاستی یا زیبایی بینی هم انجام شود و یا در سپتورینوپلاستی ترمیمی، ممکن است نیاز به یک برش در سطح پوست، بین دو حفره بینی (بر روی پوست پل بینی) وجود داشته باشد.

در پایان عمل، برای چند ساعت جراح داخل هر حفره بینی تامپون قرار می دهد تا ریسک خونریزی کاهش یابد. این تامپون بینی شما را موقتا مسدود خواهد کرد. بنابراین تا زمان خروج این تامپون ها شما باید از دهان نفس بکشید. همچنین ممکن است جراح داخل بینی تکه های کوچک از جنس پلاستیک (که اسپلینت یا آتل نامیده می شود) قرار دهد تا از تشکیل بافت اضافه داخل بینی پیشگیری کند. این اسپلینت یا آتل معمولا 1 هفته بعد از عمل برداشته می شوند.

عمل سپتوپلاستی معمولا بسته به مشکل بیمار، بین 30 تا 45 دقیقه طول می کشد. البته این زمان عمل در صورتی که همزمان اعمال دیگری مثل رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی هم انجام شود، ممکن است بیشتر باشد.

سپتوپلاستی
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟