شکم برآمده بعد از انجام عمل لیپوساکشن

شکم برآمده بعد از انجام عمل لیپوساکشن

لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن یک روش زیبایی برای حذف رسوبات چربی ناخواسته ای است که در برابر رژیم غذایی و ورزش مقاوم هستند. این روش را می توان روی باسن، شکم، کمر، ران، پشت، باسن، بازوها و غبغب انجام داد تا شکل بهتری پیدا کنند و کانتورینگ بهتری داشته باشند. لیپوساکشن را می توان در کنار سایر جراحی های پلاستیک مانند لیفت صورت، شکم و غیره انجام داد.

لیپوساکشن گزینه مناسبی برای درمان چاقی نیست و نمی تواند جایگزین رژیم غذایی یا ورزش شود. همچنین برای درمان سلولیت، ترک‌های پوستی یا شل شدگی پوست و افتادگی مؤثر نیست. لیپوساکشن یک روش کاملا فردی است که شما نباید برای میل دیگران آن را انجام دهید و تنها می بایست برای احساس رضایت خودتان انجام شود.

butterfly

چرا افراد از این روش استفاده می کنند؟

برخی از افراد از رژیم غذایی پیروی می کنند و به طور منظم ورزش می کنند تا چربی های ناخواسته را از نواحی خاص از بدن خارج کنند، اما باز هم به نتیجه دلخواه خود نمی رسند. لیپوساکشن می تواند قسمت های خاصی از بدن مانند شکم، بازوها، باسن، ران ها، گردن و غیره درمان کند. لیپوساکشن همچنین می تواند برای کاهش حجم سینه یا ژنیکوماستی استفاده شود. لیپوساکشن تعداد سلول های چربی را در نواحی خاصی از بدن کاهش می دهد. اگر وزن ثابتی داشته باشید، نتیجه لیپوساکشن عموما دائمی است.

پس از عمل، پوست خودش را با کانتور جدید عضو تنظیم می کند. اگر پوست شما خاصیت ارتجاعی خوبی داشته باشد، به سرعت خود را با حالت جدید تطبیق داده و صاف و سفت به نظر می رسد. اگر پوست شما خاصیت ارتجاعی کافی ندارد، ممکن است لازم باشد از یک جراح پلاستیک برای درمان نواحی شل شده کمک بخواهید. برای اینکه کاندیدای مناسبی برای این روش باشید، باید از وضعیت سلامت خوبی برخوردار باشید تا از بروز مشکل در حین عمل جلوگیری کنید. شرایط خطرناکی که می تواند جراحی را پیچیده کند، محدود شدن جریان خون، بیماری عروق کرونر، دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف است.

butterfly

روند لیپوساکشن

روش لیپوساکشن شامل مراحلی است که در زیر توضیح داده شده است:

 

بیهوشی

قبل از شروع لیپوساکشن، پزشک از نوعی داروی آرامبخش برای راحتی شما در طول عمل استفاده می کند. با توجه به ناحیه تحت درمان و نظر جراح،  از بیهوشی عمومی، بی حسی موضعی یا آرامبخش داخل وریدی استفاده می شود.

 

برش

عمل لیپوساکشن با ایجاد برش های کوچک روی پوست در اطراف رسوبات چربی که قرار است تحت درمان قرار گیرد انجام می شود.

 

در طول عمل

جراح شما یک لوله نازک به نام کانولا را وارد برش ها می کند. کانولا با استفاده از یک حرکت کنترل شده جلو و عقب، رسوبات چربی اضافی را شل می کند. سپس چربی خارج شده از طریق دستگاه وکیوم یا سرنگ جراحی که به کانولا متصل است از بدن بیرون کشیده می شود.

برخی از جراحان نوعی محلول را به ناحیه درمان تزریق می کنند که به عنوان روش مرطوب شناخته می شود در حالی که برخی دیگر ممکن است از لیپوساکشن خشک استفاده کنند. شما ممکن است چندین ناحیه را برای درمان مدنظر داشته باشید. در نهایت، برش ها از طریق بخیه دوخته می شوند. این روش ممکن است یک یا دو ساعت بر حسب ناحیه درمان و مقدار چربی که برداشته می شود طول بکشد.

 

بعد از عمل

پس از عمل باید انتظار کمی درد، کبودی و تورم را داشته باشید. جراح برای کنترل درد و حس ناخوشایند بیمار، نوعی مسکن و همچنین آنتی بیوتیک را برای جلوگیری از خطر عفونت تجویز می کند. پس از عمل، جراح شما درن های موقتی را برای خارج کردن مایعات از بدن قرار می دهد.

علاوه بر این، شما باید چند هفته لباس فشرده سازی بپوشید. لباس فشرده سازی به کنترل تجمع مایعات و کاهش تورم کمک می کند. ممکن است لازم باشد قبل از بازگشت به کار و از سرگیری فعالیت های عادی خود در خانه منتظر بمانید و استراحت کنید. در این دوره ممکن است برخی ناهمواری ها را در سطح پوست تجربه کنید در حالی که چربی باقی مانده در موقعیت مناسب خود قرار می گیرد.

 

نتایج

در عرض چند هفته، پس از کاهش تورم و احتباس مایعات، خطوط بدن شما بهبود می یابد. نواحی تحت درمان حجم کمتری پیدا می کنند و در عرض چند ماه ظاهر باریک تری خواهند داشت. با افزایش سن طبیعی است که پوست تا حدودی سفتی خود را از دست می دهد. اما تا زمانی که وزن خود را ثابت نگه دارید، نتایج لیپوساکشن دائمی است.

روند لیپوساکشن

butterfly

آیا برآمدگی بعد از لیپوساکشن طبیعی است؟

افراد برای رسیدن به فرم بدن ایده آل، از بین بردن رسوبات چربی سرسخت و به دست آوردن انحنای بدن مورد نظرشان به روش لیپوساکشن روی می آورند. با این حال، ممکن است بعد از لیپوساکشن، برآمدگی ها و توده هایی را در نواحی درمان شده تجربه کنید. با این وجود، آیا این توده ها طبیعی هستند؟

خبر خوب این است که برآمدگی های بعد از لیپوساکشن طبیعی هستند. هنگامی که تحت عمل لیپوساکشن قرار می گیرید، جراح شما از یک کانولای باریک برای برداشتن چربی های ناخواسته استفاده می کند. کانولا تونل هایی در زیر پوست ایجاد می کند که پس از عمل لیپوساکشن با مایع پر می شوند. تجمع مایعات علاوه بر نواحی که ممکن است برآمدگی داشته باشند باعث تورم مضاعف می شود.

تونل‌های توخالی به تدریج با استفاده از لباس فشرده ناپدید می‌شوند، زیرا لباس پوست را تحت فشار قرار می‌دهد و به آن کمک می‌کند تا با ماهیچه‌های زیرین تطبیق پیدا کند. اگرچه همه آنها می توانند توده ایجاد کنند، اما برای همیشه باقی نمی مانند و با جذب خون توسط بدن ناپدید می شوند (در برخی موارد می توان آن را با جراحی برداشت).

دلیل دیگر ایجاد توده های لیپوساکشن، چربی باقی مانده پس از لیپوساکشن است که به آرامی ته نشین می شود. عدم مهارت جراح می تواند خطر ایجاد توده در ناحیه تحت درمان را افزایش دهد. اما لازم نیست نگران مهارت جراح باشید زیرا TebMedTourism از برترین جراحان پلاستیک ایران برای ارائه خدمات درمانی به مشتریان خود استفاده می کند. بنابراین، تمامی اقدامات لازم برای کنترل و جلوگیری از فرورفتگی و برآمدگی ها به شما آموزش داده می شود.

butterfly

چگونه از شر برآمدگی های بعد از لیپوساکشن خلاص شویم؟

تجربه کردن برآمدگی ها و گودی ها بخش طبیعی روند بهبودی است که در بیشتر موارد به تدریج برطرف می شود. بعد از لیپوساکشن، برخی افراد پوست ناهمواری را تجربه می کنند. این برآمدگی ها بیشتر در نواحی بزرگتر مانند شکم، پشت و ران دیده می شوند.

اگرچه حدودی از بی نظمی را می توان برای مدتی بر روی پوست احساس کرد (حدود 2 هفته که در برخی موارد ممکن است چند ماه طول بکشد)، نتیجه نهایی اغلب صاف و یکدست خواهد بود. برآمدگی های بعد از لیپوساکشن در افراد مسن یا کسانی که خاصیت ارتجاعی پوستی ضعیفی دارند بیشتر دیده می شود. آن دسته از بیمارانی که علائم کشش روی پوست خود دارند، بیشتر در معرض بی نظمی های پس از لیپوساکشن هستند.

پیشرفت‌های جدید در فناوری‌های پزشکی خدمات حذف چربی را مؤثرتر و ایمن‌تر کرده است. با این وجود، برخی از بیماران می گویند که نه تنها پس از جراحی تفاوت محسوسی مشاهده نمی کنند، بلکه برخی از بی نظمی ها یا برآمدگی ها را در نواحی تحت درمان مشاهده می کنند. برای اینکه عمل لیپوساکشن را بهتر بشناسید، باید به خوبی از عوارض احتمالی این روش مطلع شده و برای آنها آماده باشید. اگرچه چربی اضافی با لیپوساکشن از بدن خارج می شود، اما ممکن است بلافاصله بعد از جراحی نتیجه آن را نبینید.

راه‌هایی برای کمک به از بین رفتن سریع تبرآمدگی ها و صاف شدن پوست وجود دارند، از جمله:

  • ماساژ دادن
  • لیزر برای سفت کردن پوست
  • درمان با فرکانس رادیویی
  • اولتراسوند درمانی

لیزر سفت کننده پوست یک درمان غیر تهاجمی است که با استفاده از نور مادون قرمز پوست را سفت می کند و با گرم کردن کلاژن موجود در زیر پوست باعث انقباض پوست می شود. در صورتی که بعد از 3 تا 4 ماه همچنان توده ها را مشاهده کردید، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید زیرا این موضوع ممکن است به دلیل نکروز (مرگ چربی) باشد. پزشک متخصص ممکن است از شما بخواهد که اشعه ایکس، ام آر آی یا سونوگرافی انجام دهید تا ببیند که آیا این توده ها به دلیل نکروز چربی ایجاد شده اند یا خیر. اگر مشکل نکروز چربی باشد، می تواند به مرور زمان بهتر شود و یا از طریق آسپیراسیون با سوزن یا برداشتن توده جراحی درمان شود.

butterfly

چگونه از ایجاد برآمدگی بعد از لیپوساکشن جلوگیری کنیم؟

توده های پوستی بعد از لیپوساکشن چه زمانی از بین می روند؟

پس از لیپوساکشن، ممکن است توده ها به مدت ۲ تا ۳ هفته سفت باشند. خبر خوب این است که همه آنها در نهایت از بین می روند و پوست پس از 2 تا 4 ماه به حالت عادی خود باز می گردد. بعد از لیپوساکشن می توانید تغییرات را در طی 3 الی 4 هفته مشاهده کنید. در این مرحله، حدود 60 تا 70 درصد تورم از بین رفته است.

butterfly

چگونه از ایجاد برآمدگی بعد از لیپوساکشن جلوگیری کنیم؟

 

  • از لباس های فشرده سازی استفاده کنید: پوشیدن لباس های فشرده سازی به فروپاشی تونل های توخالی که توسط کانولا ایجاد می شوند کمک می کند. بنابراین، می تواند این لباس می تواند با فشار دادن پوست به سمت پایین از تجمع مایعات جلوگیری کند که این امر منجر به تورم کمتر می شود.

 

  • پوست خود را ماساژ دهید: ماساژ دادن می تواند مزایای بیشتر از آنچه فکر می کردید داشته باشد. ماساؤ می تواند به حرکت سریعتر مایعات در زیر پوست کمک کند. این روش برجستگی هایی را که در اثر تورم و جای زخم ایجاد می شوند، بهبود می بخشد.

 

  • لیپوساکشن قدرتی به روش (PAL): در این روش به جای استفاده از کانولای معمولی، از ابزار مخصوصی استفاده می شود که ارتعاشات کوچکی را منتقل می کند و سلول های چربی را می شکند. در نتیجه، رسوبات چربی با تلاش و ضربه کمتری ساکشن می‌شوند و زمان بهبودی کاهش پیدا می کند.

 

امروزه عمل های کاهش وزن بیش از هر زمان دیگری رایج است. لیپوساکشن می تواند به افراد کمک کند تا چربی های ناخواسته را از قسمت های مختلف بدن حذف کنند. این روش انحنای بدن را بهبود می بخشد و کانتور بهتری به اعضای بدن می دهد. باید در نظر داشته باشید که این روش برای کاهش وزن زیاد توصیه نشده و اغلب برای فرم دادن به بدن استفاده می شود.

TebMedTourism یک شرکت تسهیل کننده حرفه ای در زمینه مراقبت های بهداشتی واقع در ایران با سال ها تجربه و رضایت مشتریان است. لیپوساکشن یکی از خدمات محبوب در TebMedTourism است که طرفداران زیادی در بین بیماران بین المللی دارد. زمانی که TebMedTourism را به عنوان شرکت مورد اعتماد خود انتخاب می کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که توسط بهترین جراح پلاستیک موجود در ایران تحت درمان قرار می گیرید و در عین حال تمام نیازهای پزشکی و غیر پزشکی خود را دریافت خواهید کرد. برای مشاوره با پزشکان ما، همین حالا با ما تماس بگیرید و از راهنمایی رایگان جراحان ما بهره مند شوید.

کانال یوتیوب عصر طب بین الملل

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان جراح پلاستیک با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت لیپوساکشن و لیپوماتیک را با قیمتی مناسب و منطقی به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟