عصب کشی دندان در طرح لبخند هالیوودی چگونه است؟

Hollywood Smile

لبخند هالیوودی یک روش دندانپزشکی زیبایی است که با انجام چندین درمان دندانپزشکی، دندان هایی بی نقص و درخشان را به شما هدیه می دهد. یکی از درمان های دندانی، عصب کشی است که ممکن است لازم باشد قبل از استفاده از ونیر یا لمینت انجام شود. عصب کشی دندان به نجات دندان آسیب دیده و عفونت شدید کمک می کند. هدف از این روش ترمیم پالپ دندان درزمان عفونت است.

انجام درمان عصب کشی در طرح لبخند هالیوودی همیشه ضروری نیست. با این حال، اگر دندان عفونی دارید، باید به سرعت قبل از رسیدن به نقطه ای که نیازبه کشیده شدن داشته باشد آن را درمان کنید.

butterfly
Hollywood Smile

درمان عصب کشی چیست؟

عصب کشی یک روش درمانی دندانپزشکی است که دندان را از عفونت های داخلی نجات می دهد. دندانپزشکان با برداشتن پالپ دندان و تمیز کردن ریشه آن، دندان عفونی را درمان می کنند. قبل از شروع روند، دندانپزشک شما از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه مورد نظراستفاده می کند. هنگامی که پالپ به طور کامل تخلیه و تمیز شد، زمان آن است که هسته دندان با مواد پرکننده مخصوص پر شده و دندان مهر و موم  شود تا بتوان از عفونت های بعدی جلوگیری کرد. در پایان برای پوشاندن دندان اغلب به استفاده از روکش نیاز است. به این ترتیب فشار زیادی به دندان طبیعی وارد نمی شود و احتمال شکستگی آن کاهش می یابد.

دلایل لزوم عصب کشی دندان

درون دندان رگ های خونی و عصبی وجود دارند. پس از رشد کامل دندان، اعصاب دندان هدف خاصی جز انتقال حس سرما یا گرما ندارد. هنگامی که دندان عفونی می شود، برداشتن اعصاب آن به یک روش عاقلانه و ایمن تبدیل می شود.

دندان عفونی می تواند باعث درد و ناراحتی فرد شود. می تواند جویدن را سخت کند و باعث حساسیت دندان نسبت به دماهای سرد و گرم شود. یک عصب کشی موفق می تواند درد را از بین ببرد. درد معمولاً ناشی از عوامل زیر است:

  • آسیب دندان: زمانی که لایه خارجی دندان آسیب ببیند، می تواند منجر به پوسیدگی و درد شود.
  • پوسیدگی دندان: ترک یا لب پریدگی می تواند منجر به پوسیدگی دندان شده و آن را دردناک کند.

سایر عوامل خطر برای عفونت و التهاب پالپ عبارتند از:

  • تکرار اقدام دندانپزشکی روی دندان
  • پرکردگی های بزرگ
  • ضربه به دندان

اگر دندان درد ناشی از عفونت در پالپ یا پوسیدگی شدید دارید، دندانپزشک به شما توصیه می کند که عصب کشی دندان انجام دهید. به این ترتیب می توانید دندان را قبل از از دست دادن آن حفظ کنید. پس از درمان ریشه، پالپ باید ساخته شود و ممکن است برای مهر و موم کردن و محافظت از دندان ضعیف نیاز به روکش باشد.

Hollywood Smile

اگرعصب کشی دندان صورت نگیرد چه اتفاقی می افتد؟

در صورت نیاز نباید از عصب کشی دندان اجتناب کنید. گاهی اوقات درد دندان به طور ناگهانی تسکین می یابد و ممکن است فکر کنید دندان شما بهبود یافته است. با این حال، ممکن است این امر به این دلیل  اتفاق بیفتد که عفونت اعصاب دندان را از بین برده و شما نمی توانید درد را احساس کنید. عفونت، دندان شما را بیشتر تضعیف می کند تا زمانی که مجبور به کشیدن دندان شوید. عفونت حتی می تواند به لثه یا دندان های دیگر سرایت کند.

تنها جایگزین روش عصب کشی، کشیدن دندان است که ممکن است در بیشتر موارد تصمیم عاقلانه ای نباشد، زیرا برای جایگزینی دندان از دست رفته به ایمپلنت دندان نیاز پیدا خواهید کرد. نیازی نیست برای مدت طولانی از دندان درد رنج ببرید. بهتر است در طول سال معاینات روتین را نزد دندانپزشک خود داشته باشید تا مشکلات دندان های خود را به سرعت پیدا کرده و قبل از اینکه خیلی دیر شود آنها را درمان کنید.

آیا من به عصب کشی دندان نیاز دارم؟

وجود برخی علائم نشان می دهد که ممکن است نیاز به عصب کشی دندان داشته باشید. اولین علامت درد شدید دندان است، به خصوص زمانی که در حال غذا خوردن هستید. حساسیت نسبت به غذاها یا نوشیدنی های سرد و گرم نشانه دیگری است. علاوه بر این، ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

  • کیست یا جوش روی لثه
  • لثه های متورم یا حساس
  • تیره شدن لثه
  • دندان های شکسته یا ترک خورده
  • تغییر رنگ دندان
  • درد هنگام غذا خوردن یا لمس دندان
  • لقی دندان
  • آبسه های دندانی

آنچه که بعد ازعصب کشی دندان انتظار می رود

هنگامی که دندانپزشک لبخند هالیوودی عصب ککشی دندان شما را تمام می کند، ممکن است همچنان در دندان درمان شده احساس حساسیت کنید. دلیل آن احتمال التهاب در بافت های اطراف است. این امر می تواند طبیعی باشد به خصوص اگر قبل ازانجام درمان درد و عفونت را تجربه کرده باشید. التهاب نباید بیش از چند روز طول بکشد. اگر بعد از عصب کشی احساس ناراحتی و درد کردید، ممکن است دندانپزشک برای شما مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن تجویز کند.

چگونه از عصب کشی جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای پیشگیری از عصب کشی دندان پرهیز از عادات بد، خوردن غذاهای سالم و رعایت بهداشت دهان و دندان است. باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • دو بار در روز مسواک بزنید
  • استفاده روزانه از نخ دندان
  • از جویدن خوراکی های سفت مانند آب نبات، یخ و غیره خودداری کنید
  • اگر دندان های خود را به هم می سایید، از محافظ دندان استفاده کنید
  • از نوشیدن نوشیدنی های اسیدی مانند نوشابه خودداری کنید
  • معاینات روتین دندانپزشکی را انجام دهید

شرکت تسهیلگر مراقبت‌های بهداشتی TebMedTourism به دندان‌های عفونی شما کمک می‌کند تا درمان شوند و برای شما درمان‌های دندانپزشکی را برنامه‌ریزی می کند تا در پایان مراحل به لبخندی هالیوودی دست پیدا کنید. شما می توانید با بهره گیری از حرفه ای ترین متخصصان در زمینه دندانپزشکی و فناوری های پیشرفته روز دنیا، لبخندی درخشان و زیبا داشته باشید. برای مشاوره با کارشناسان ما از طریق شماره های ارائه شده با ما تماس بگیرید.

Author: Leila Nazari

Publisher and SEO specialist: Mohamad Gerami

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

ابتسامة هوليود في إيران

Hollywood Smile in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 1930 288 903 98+

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟