عمل جراحی بواسیر یا هموروئید و عمل جراحی فیشر یا زخم مقعد

جراحی بواسیر زخم مقعد فیشر

عمل جراحی بواسیر و عمل جراحی زخم مقعد:

هموروئید یا بواسیر و فیشر یا زخم مقعد دو بیماری متفاوت هستند. هرچند ممکن است برخی علائم مشترک باشد، اما محل وقوع و درمان متفاوتی دارند. این بیماری ها انواع مختلفی درمان دارویی دارند. هرچند ممکن است درصورتی که مزمن باشند، نیاز به جراحی وجود داشته باشد. عمل جراحی برداشتن بواسیر نیز انواع مختلفی دارد. این روش های درمانی درد ناشی از بیماری را از بین می برند.

بواسیر زخم مقعد فیشر

هموروئید یا بواسیر چیست؟

هموروئید یا بواسیر بیماری متفاوتی از فیشر یا زخم مقعد می باشد. هموروئید یا بواسیر، عروق خونی در رکتوم یا مقعد هستند که در محل اتصال شریان ها و ورید های ریز قرار دارند. این عروق شامل سینوزوئید، بافت نرم و عضلات صاف جدار عروق می باشند.

هموروئید یا بواسیر زمانی رخ می دهد که فشار داخل ورید ها بالا می رود و کمپلکس سینوزوئیدال به سمت پایین می آیند.  هموروئید ها به دو نوع مختلف تقسیم می شوند: هموروئید یا بواسیر داخلی، هموروئید یا بواسیر خارجی.

بواسیر زخم مقعد فیشر
بواسیر زخم مقعد فیشر

هموروئید یا بواسیر داخلی وقتی رخ می دهد که شبکه وریدی فوقانی دچار واریس یا اتساع می شوند.

هموروئید یا بواسیر خارجی وقتی رخ می دهد که شبکه وریدی تحتانی دچار واریس یا اتساع می شوند.

کسی دلیل قطعی هموروئید یا بواسیر را نمی داند اما برخی عوامل می تواند منجر به این بیماری گردد که شامل یبوست مزمن، اختلالات کف لگن، شیوه زندگی کم تحرک، سرفه مزمن، بارداری، رژیم غذایی کم فیبر، چاقی و نیز زور زدن هنگام دفع مدفوع می باشند. اگر هموروئید یا بواسیر خارجی دچار ترومبوز شود، بسیار دردناک خواهد بود. بسیاری از بیماران ممکن است هر دو نوع هموروئید داخلی یا خارجی را بطور همزمان داشته باشند.

فیشر مقعد یا زخم مقعد یا شقاق مقعد چیست؟

فیشر مقعد یا شقاق مقعد یا زخم مقعد یک پارگی یا برش کوچک در حاشیه مقعد می باشد. فیشر مقعد یا شقاق مقعد یا زخم مقعد موجب ترک در پوست و درد بسیار شدید می گردد. همچنین ممکن است موجب خونریزی روشن در ابتدا و حین مدفوع گردد. فیشر مقعد یا شقاق مقعد یا زخم مقعد بیماری خیلی جدی و خطرناکی نیست. افراد با یبوست در هر سنی ممکن است مبتلا به فیشر مقعد یا شقاق مقعد یا زخم مقعد گردند. فیشر مقعد یا شقاق مقعد یا زخم مقعد به دلیل دفع مدفوع بزرگ یا سفت ایجاد می شود.

بواسیر زخم مقعد فیشر
بواسیر زخم مقعد فیشر

فیشر مقعد یا شقاق مقعد یا زخم مقعد با یکسری مراقبتهای فردی ممکن است خودبخود درمان شود. این مراقبت های فردی شامل دوش آب گرم، افزایش فیبر و مایعات در رژیم غذایی می باشد که منجر به نرم تر شدن مدفوع می گردد. درصورتی که با این درمان رفع نشود، فیشر مقعد یا شقاق مقعد یا زخم مقعد مزمن نامیده می شود. دراین شرایط، عمل جراحی برداشتن فیشر مقعد یا شقاق مقعد یا زخم مقعد توصیه می گردد.

  • عمل جراحی فیشر مقعد یا شقاق مقعد یا زخم مقعد چگونه انجام می شود؟

دو نوع عمل فیشر مقعد یا شقاق مقعد یا زخم مقعد وجود دارد: فیشرکتومی و اسفنکترکتومی

در فیشرکتومی، جراح فیشر مقعد یا شقاق مقعد یا زخم مقعد و پوست اطراف آن را به همراه ضمائم پوستی برش می دهد و خارج می کند. ضمائم پوستی بخشی از پوست هستند که با فیشر مقعد یا شقاق مقعد یا زخم مقعد مرتبط می باشند.

در اسفنکترکتومی، جراح اسفنکتر یا دریچه اطراف مقعد را خارج می کند. این عمل برای کاهش کشش در اطراف مقعد و آزاد کردن آن انجام می شود.

هردو نوع عمل با بی هوشی عمومی انجام می گردند.

بواسیر زخم مقعد فیشر

عمل جراحی هموروئید یا بواسیر:

موثرترین درمان برای این بیماری، جراحی است. انواع مختلف عمل جراحی هموروئید یا بواسیر وجود دارد که شامل:

– بستن باند پلاستیکی:

از این روش برای درمان خونریزی یا هموروئید یا بواسیر بیرون زده استفاده می شود. جراح یک باند پلاستیکی اطراف هموروئید یا بواسیر می بندد تا جریان خون آن را محدود کند. درنهایت این محدودیت یا قطع کردن جریان خون هموروئید یا بواسیر منجر به جدا شدن و افتادن هموروئید یا بواسیر می شود.

بواسیر زخم مقعد فیشر

– کوآگولاسیون:

این روش برای درمان هموروئید یا بواسیر داخلی یا بیرون نزده استفاده می شود. جراح از اشعه فرابنفش یا جریان الکتریکی برای ایجاد اسکار و سوزاندن هموروئید یا بواسیر استفاده می کند. این مسئله موجب قطع جریان خون هموروئید و افتادن و جداشدن آن می گردد.

– اسکلروتراپی:

جراح یک محلول شیمیایی را داخل هموروئید یا بواسیر داخلی تزریق می کند. این محلول موجب از بین رفتن و بی حسی اعصاب اطراف ناحیه می گردد. در نتیجه درد هموروئید یا بواسیر از بین می رود و در نهایت با ایجاد بافت اسکار یا زخم، منجر به جداشدن یا افتادن هموروئید یا بواسیر می گردد.

– هموروئیدکتومی یا عمل جراحی برداشتن هموروئید یا بواسیر:

این عمل با بی حسی موضعی، بی هوشی عمومی یا بی حسی نخاعی انجام می شود.

بواسیر زخم مقعد فیشر

در نوع شایع هموروئیدکتومی، یک برش کوچک در اطراف هموروئید یا بواسیر ایجاد می شود. جراح از وسایل پزشکی مخصوصی، برای برداشتن و خارج کردن هموروئید یا بواسیر استفاده می کند. پس از پایان عمل، جراح زخم را باز نگه می دارد یا می بندد.

این عمل به دو شیوه انجام می شود: PPH  و HAL-RAR

بواسیر زخم مقعد فیشر

در روش PPH (هموروئیدکتومی منگنه ای)، جراح از یک وسیله منگنه ای شکل برای برش و انسداد جریان خون هموروئید یا بواسیر استفاده می کند. هموروئید یا بواسیر بدون جریان خون، در نهایت جدا می شود و از بین می رود.

در روش HAL-RAR (لیگاسیون شریان هموروئید و ترمیم رکتال – مقعدی)، جراح یک سنسور داپلر کوچک وارد مقعد می کند تا شریان های خونرسان هموروئید یا بواسیر را شناسایی کند. شریان های تامین کننده خون هموروئید یا بواسیر ممکن است بسیار ریز یا گره خورده باشند. در نهایت با شناسایی این عروق، آن ها مسدود می شوند. این عمل معمولا یک پروسه درمانی موفق و تقریبا بدون درد می باشد.

طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟