عمل جراحی تومور مغزی در ایران

تومور مغزی

عمل جراحی تومور مغزی، انواع و حقایق

عمل جراحی تومور مغزی واژه ای است که برای همه انواع اعمال جراحی برای ترمیم مشکلات و بیماری های ساختاری داخل حفره جمجمه استفاده می شود. تومورهای مغزی به چهار نوع درجه 1 و 2 و 3 و 4 تقسیم بندی می شود. عمل جراحی تومور مغز یک عمل اجتناب ناپذیر بویژه در افراد علامتدار است. انواع مختلفی از روش های عمل جراحی تومور های مغزی وجود دارد.

تومور مغزی

علل تومور مغزی

کسی دلیل قطعی تومور مغزی را نمی داند. متخصصان بر این باورند که یکسری عوامل ژنتیکی احتمال رخداد تومورهای مغزی در افراد را افزایش می دهد که توسط عوامل محیطی این احتمال رخداد تشدید می شوند.

متاسفانه با افزایش سن، هر سال احتمال رخداد تومورهای مغزی 2 % افزایش می یابد. ریسک رخداد تومور مغزی با افزایش سن بالاتر می رود. همچنین افرادی که در معرض اشعه یونیزه کننده باشند، ریسک تومورهای مغزی بالاتری دارند. لخته خون یا آمبولی، شکستگی جمجمه و تومورهای مغزی مواردی هستند که عمل جراحی تومور مغری را یک درمان قطعی و لازم می کنند.

پیشرفت های اخیر در علم پزشکی، روش های عمل جراحی مغز کمتر تهاجمی را ممکن کرده است.

تومور مغزی

انواع عمل جراحی تومور مغزی

عمل های جراحی تومور مغز یکسان نیستند. در ادامه انواع روش های  عمل جراحی تومور مغزی به اختصار توضیح داده می شود:

1- بیوپسی یا نمونه برداری

بیوپسی روشی است برای خارج کردن یک حجم کوچک از بافت آسیب دیده مغزی. این بافت برداشته شده مغز برای ارزیابی میکروسکوپی و ماکروسکوپی اختلالات بافت مغز از جمله سرطان مغز استفاده می شود. بیوپسی یا نمونه برداری کمک می کند تا نوع تومور مغزی و طرح دقیق درمان آن مشخص شود. روش بیوپسی یا نمونه برداری بافت مغز به شکل معمول و رایج انجام می شود.

تومور مغزی

2- کرانیوتومی یا عمل جراحی باز مغز

کرانیوتومی یا عمل جراحی باز مغز روشی است که در آن با استفاده از یک دریل جراحی مخصوص، یک برش در استخوان جمجمه داده می شود.

این روش معمولا در مواردی که درمان آنوریسم مغزی یا مشکلات تخلیه مایع مغزی نخاعی مدنظر باشد، استفاده می شود.

جراح در پایان عمل با یک فلپ، با استفاده از بخیه و پلیت محل عمل جراحی را می بندد.

تومور مغزی

3- نورواندوسکوپی:

این عمل نیز یک عمل جراحی تومور مغزی کمتر تهاجمی می باشد. در این عمل، یک سوراخ کوچک در جمجمه ایجاد می شود و یک وسیله آندوسکوپی از طریق این سوراخ به داخل جمجمه هدایت می شود تا عمل مورد نظر انجام گیرد. این روش بیشتر در مورد تومورهای کوچک مغز که از راه یک سوراخ کوچک خارج می شوند، استفاده می شود. وقتی جراح با استفاده از آندوسکوپ تومور مغزی را خارج می کند، بطور مستقیم با بافت مغزی تماس نخواهد داشت پس ریسک عفونت و صدمه به بافت مغزی کاهش می یابد.

تومور مغزی

4- تحریک عمیق مغزی یا DBS:

در این روش جراحی تومور مغزی، جراح داخل مغز الکترود قرار می دهد تا مغز و اعصاب را با استفاده از جریان الکتریکی داخل الکترود تحریک کند.

از این روش برای درمان تومورهای مغزی، بیماری های دژنراتیو عصبی نظیر پارکینسون یا صرع استفاده می شود.

5- عمل جراحی تومور مغزی با آندوسکوپی از راه بینی

در این روش، یک لوله نازک از طریق حفره بینی به بخش قدامی مغز هدایت می شود.

این روش برای تومورهای مغزی بخش قدامی مغز استفاده می شود. تومور به راحتی با آندوسکوپ قابل دسترسی نیست. این روش عمل جراحی تومور مغزی هم یک روش کمتر تهاجمی می باشد.

تومور مغزی

6- عمل جراحی مغز با حفظ بیداری

در این روش جراحی، بیمار تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد و حین عمل بیدار است. این روش به جراح کمک می کند تا با تحریک بخش های مختلف مغز، پاسخ بیمار را دریافت کند. در نتیجه جراح می تواند با اطمینان فقط بافت غیر سالم مغز را خارج می کند.

این روش جراحی ظریف وقتی استفاده می شود که ناحیه مدنظر جراحی در پاتولوژی درگیر باشد. این نوع عمل جراحی تومور مغزی برای درمان تومورهای مغزی یا صرع استفاده می شود.

تومور مغزی
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟