عمل جراحی مغز با آندوسکوپی در ایران

جراحی مغز با آندوسکوپی

جراحی نورواندوسکوپیک و جراحی اندونازال

عمل جراحی مغز با آندوسکوپی نوعی عمل جراحی برای درمان تومور مغزی می باشد. این عمل، یک جراحی کمتر تهاجمی می باشد. عمل جراحی مغز با آندوسکوپی به جراح کمک می کند که تومورهای مغزی عمقی را شناسایی و درمان کند. این روش نسبت به جراحی مغز باز، روش کمتر تهاجمی می باشد که به جراح اجازه می دهد تا به بخش های عمقی مغز دسترسی یابد.

جراحی مغز با آندوسکوپی
جراحی مغز با آندوسکوپی

عمل جراحی مغز با آندوسکوپی

آندوسکوپ یک وسیله باریک می باشد که یک دوربین کوچک بر روی آن وصل است. این وسیله مثل یک لوله باریک است. این وسیله تصاویر ویدئویی از مغز ارسال می کند. جراح این وسیله را از طریق یک یا دو سوراخ در جمجمه وارد مغز می کند. همچنین ممکن است این وسیله از طریق یک برش در بدن به سمت مغز هدایت شود.

عمل جراحی مغز با آندوسکوپی یک تصویر واضح از تومور مغزی را به جراح ارائه می دهد. با استفاده از عمل جراحی مغز با آندوسکوپی، جراح نیازی به برش وسیع در استخوان جمجمه نخواهد داشت. همچنین جراح می تواند از راه بینی یا سینوس ها به مغز دسترسی پیدا کند. در عمل جراحی مغز با آندوسکوپی، تصاویر منتقل شده از راه آندوسکوپ، ساختارهای آناتومیک مغز را بزرگنمایی می کند، در نتیجه جراح می تواند به سادگی نواحی درگیر مغز را مشاهده کند و با هدایت آندوسکوپ، این نواحی درگیر را ترمیم یا خارج کند.

انواع روش های عمل جراحی مغز با آندوسکوپی

دو نوع عمده عمل جراحی مغز با آندوسکوپی وجود دارد:

1- عمل جراحی مغز با آندوسکوپی از راه بینی (اندونازال):

عمل جراحی مغز با آندوسکوپی از راه بینی، یک روش جدید می باشد که برای درمان تومورهای مغزی یا سایر ضایعات مغزی از راه بینی یا سینوس ها استفاده می شود. عمل جراحی مغز با آندوسکوپی، برای ضایعات و تومورهای مغزی نزدیک قاعده جمجمه و مغز استفاده می شود. همچنین این روش برای درمان تومورها و ضایعات بخش فوقانی نخاع نیز استفاده می گردد. همچنین عمل جراحی از راه بینی می تواند برای درمان سینوزیت نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این روش نیازی به ایجاد برش وسیع نمی باشد.

جراحی مغز با آندوسکوپی

تومورهایی که در عمل جراحی مغز با آندوسکوپی خارج می شود، می تواند به اندازه یک توپ بیسبال باشد. با این روش می توان تومورهای مغزی را که به دلیل دشواری دسترسی، زمانی غیر قابل درمان بود را به خوبی درمان کرد.

عمل جراحی مغز با آندوسکوپی از راه بینی با بی هوشی عمومی انجام می گیرد. جراح از راه بینی و سینوس، یک آندوسکوپ دارای یک دوربین و یک چراغ را به سوی نقطه ای که قرار است عمل شود، هدایت می کند. در عمل جراحی تومور مغزی با آندوسکوپی از راه بینی، دوربین آندوسکوپ تصاویر مغزی را به یک صفحه نمایش ارسال می کند. همچنین جراح از راه بینی وسایل مخصوصی را برای برش و خروج تومورهای مغزی وارد می کند.

جراحی مغز با آندوسکوپی
تومور مغزی

2- عمل جراحی مغز به روش نورواندوسکوپی

عمل جراحی مغز به روش نورواندوسکوپی، یک روش کمتر تهاجمی برای درمان موفقیت آمیز تومورهای مغزی می باشد. عمل جراحی مغز به روش نورواندوسکوپی با ایجاد یک سوراخ کوچک در جمجمه از راه بینی یا دهان انجام می گیرد. در این روش نیازی به برداشتن بخش بزرگی از استخوان جمجمه برای دسترسی به مغز وجود ندارد. اندازه سوراخ ایجاد شده در این روش 10 تا 12 میلیمتر می باشد.

عمل جراحی مغز به روش نورواندوسکوپی، با بی هوشی عمومی انجام می شود و در آن از یک وسیله آندوسکوپی که در یک سمت دوربین با قدرت بزرگنمایی بالا و درسمت دیگر یک صفحه نمایشگر قرار دارد، استفاده می شود. این وسیله به جراح کمک می کند که حرکات و مسیرهای آندوسکوپ را به دقت کنترل کرده و به سمت محل مورد نظر در جمجمه هدایت کند.

این روش آندوسکوپی بویژه برای نمونه برداری از بافت مشکوک به بدخیمی مغز کاربرد دارد. نمونه برداری بافت مغز برای تایید یا رد وجود تومور مغزی بعد از بررسی های پاتولوژیک بافت نمونه برداری شده مفید است.

عمل جراحی مغز به روش نورواندوسکوپی در درمان تومورهای مغزی که در بخش هایی از مغز که دسترسی به آن سخت است قرار دارند نیز کاربرد دارد.

طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟