جراحی کیسه صفرا بروش لاپاروسکوپی در ایران

کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی

عمل جراحی کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی

عمل جراحی کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی یک روش جراحی با هدف برداشتن کیسه صفرا با استفاده از لاپاروسکوپ می باشد. در این روش نیازی به ایجاد برش در عضلات جدار شکم نیست، بنابراین شما دوره بهبودی پس از درمان کوتاه ترو درد کمتری در مقایسه با عمل جراحی باز کیسه صفرا خواهید داشت. هرچند حتی این روش نیز ممکن است کاملا بی عارضه نیز نباشد.

کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی
کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی

هدف از عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا چیست؟

براساس ارزیابی ها، عمل جراحی کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی، برای حدود 80% بیماران توصیه می گردد. کوله سیستکتومی یا عمل جراحی کیسه صفرا برای درمان سنگ کیسه صفرا و عفونت کیسه صفرا استفاده می شود. در کوله لیتیازیس یا سنگ کیسه صفرا، سنگ در اثر تجمع رسوبات جامد شیره صفرا ایجاد می شود. سنگ های کیسه صفرا از نظر شکل و اندازه متفاوت هستند. وجود سنگ در کیسه صفرا به عنوان یک بیماری کیسه صفرا محسوب می شود. علائم سنگ کیسه صفرا شامل درد شدید بخش فوقانی راست شکم و در زیر دنده ها می باشد. این درد ممکن است به شانه راست منتشر شود.

کیسه صفرا کیسه صفرا ممکن است دچار التهاب و عفونت حاد گردد و منجر به علائمی نظیر تهوع، استفراغ و درد در ناحیه فوقانی راست شکم گردد. این وضعیت کوله سیستیت نام دارد. در این بیماران، جراح کیسه صفرا را با عمل جراحی بر می دارد و در نتیجه علائم رفع می گردد.

دو نوع روش عمل جراحی کیسه صفرا وجود دارد:

عمل جراحی باز کیسه صفرا و عمل جراحی کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی

کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی

چرا عمل جراحی کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی؟

عمل جراحی کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی نیاز به برش در عضله جدار شکم ندارد. جراح چند برش بسیار کوچک به جای یک یرش بزرگ ایجاد می کند.

جراح از یک لاپاروسکوپ که یک لوله باریک متصل به دوربین است استفاده می کند. این لاپاروسکوپ از طریق یک سوراخ کوچک وارد می شود و جراح بوسیله دوربین متصل به آن می تواند کیسه صفرا را در حین جراحی بر روی مانیتور مشاهده کند.

عمل جراحی کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی درد بعد از عمل کمتری دارد و شما خیلی زود می توانید به فعالیت های روزمره زندگی و محل کار خود برگردید.

کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی
کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی

احتیاطات عمل جراحی کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی

همه بیماران نمی توانند عمل جراحی لاپاروسکوپیک کیسه صفرا را انجام دهند. به عنوان مثال اگر شما به هر دلیل احتمال خونریزی بالایی دارید به نحوی که دیده شدن کیسه صفرا را حین عمل دشوار می کند، عمل جراحی باز کیسه صفرا توصیه می شود.  همچنین اگر کیسه صفرا شدیدا ملتهب باشد، در روش لاپاروسکوپی ممکن است حین عمل پاره شود. یا در مواقعی که کیسه صفرا به بافت های اطراف چسبندگی داشته باشد، روش لاپاروسکوپی توصیه نمی شود.

در برخی بیماران، جراح عمل جراحی کیسه صفرا را به روش لاپاروسکوپی شروع می کند اما در نهایت آن را حین عمل به دلایلی به عمل جراحی باز کیسه صفرا تغییر می دهد.

پروسه عمل جراحی کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی

برای انجام این عمل بیمار باید تحت بی هوشی عمومی قرار گیرید. وقتی شما بی هوش هستید، جراح یک برش کوچک در نزدیکی ناف شما ایجاد می کند. جراح یک وسیله کوچک را از طریق این سوراخ کوچک وارد حفره شکم می کند. این وسیله پورت نام دارد و جراح از آن برای پر کردن گاز داخل شکم استفاده می کند. گاز فضای عملکردی مناسب برای انجام عمل جراحی لاپاروسکوپی را فراهم می کند. سپس یک دوربین کوچک را از طریق این پورت وارد می کند. این دوربین کوچک پروسه عمل را بر روی یک مانیتور در اتاق عمل نمایش می دهد. وقتی جراح دید کافی داشت، پورت های دیگری ایجاد می کند که بتواند از طریق آن ها سایر لوله های باریک مورد نیاز عمل را وارد کند. جراح ممکن است از تصویربرداری با اشعهx  برای بررسی وجود سنگ صفراوی داخل مجاری صفراوی استفاده کند.

کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی

اگر در مجاری صفراوی نیز سنگ وجود داشته باشد، نیاز به عمل مجدد وجود خواهد داشت.

درنهایت جراح به آرامی اتصال کیسه صفرا را قطع می کند و آن را از طریق یکی از این سوراخ ها خارج می کند.

کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی

وقتی عمل جراحی کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی به پایان رسید، جراح وسایل را خارج می کند و زخم را با بخیه می بندد.

عمل جراحی لاپاروسکوپی ممکن است با استفاده از یک روبات جراحی انجام شود که به آن عمل جراحی کیسه صفرای رباتی می گویند. جراح این عمل را نیز به روش فوق انجام می دهد. اما در این نوع عمل، هدایت دستگاه ها به داخل بدن به جای دست، بوسیله ربات انجام می شود.

طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟