غذاهای ایرانی /قسمت 2

qalie mahi 3

سفره ایرانی سفره ای رنگین است و فرهنگ غذایی این سرزمین نیز فرهنگی بسیار غنی است. در ناحیه های مختلف ایران، به تناسب امکانات موجود، غذاهای محلی گوناگونی تهیه می شود.غذاهای ایرانی

غذاهای ایرانی

یکی از خاطرات به یادماندنی گردشگران خارجی از سفر به کشور چهار فصل و اساطیری ایران خوراکی های خوشمزه آن است .خوراکی هایی که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با عوض شدن اقلیم تغییر می کند و سفره ایرانی را پر و پیمان تر.

این قسمت ادامه ی غذاهای ایرانی قسمت 1 میباشد

 

 

لوبیا پلو

لوبیا پلو یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که سرو کردنش رسم و رسوم خاصی هم دارد. لوبیا پلو را معمولا همراه با ته دیگ نان یا سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی خوردن و ماست می خورند که ترکیبی بسیار خوشمزه می شود. برای تهیه لوبیا پلو، لوبیا سبز خرد شده را با گوشت و پیاز و رب گوجه فرنگی و و ادویه جات مختلف ترکیب می کنند و روی حرارت ملایم قرار می دهند تا دم بکشد و آماده بشود.

جوجه کباب

ایرانی ها عاشق گوشت هستند و در اکثر غذاهای ایرانی گوشت مرغ یا گوسفند و گوساله حتما وجود دارد. یکی از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی جوجه کباب است که روی ذغال کباب می شود و بسیار خوشمزه است. یکی از سنت های ایرانی ها این است که وقتی برای کمپینگ به دل طبیعت می روند حتما مواد لازم برای تهیه جوجه کباب را همراه می برند و همان جا روی ذغال و آتش جوجه ها را کباب می کنند! جوجه کباب را همراه با گوجه کبابی و برنج زعفرانی و کره می خورند که بسیار ترکیب خوشمزه ای است.

 

 

کوفته تبریزی

کوفته تبریزی همان طور که از اسمش مشخص است اصالتا غذایی تبریزی است اما امروزه در سرتاسر ایران تهیه می شود و یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به حساب می آید. تو ایران انواع کوفته تهیه می شود اما کوفته تبریزی از همه معروف تر و خوشمزه است. کوفته تبریزی از ترکیب گوشت، لپه و سبزیجات تهیه می شود و داخل کوفته هم تخم مرغ آبپز، آلو، گردو، پیاز داغ و زرشک ریخته می شود.

 

 

آش رشته

در ایران آش های بسیار زیادی وجود دارد و هر منطقه آش مخصوص به خود را دارد. در این میان آش رشته از همه معروف تر است و گردشگران خارجی با آن بیشتر آشنا هستند. آش رشته یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود. برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند. تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند. پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟