فیزیوتراپی ورزشی چیست؟

فیزیوتراپی ورزشی

فیزیوتراپی ورزشی چیست؟

بر اساس تعریف انجمن فیزیوتراپی استرالیا، فیزیوتراپی، حرفه است در ارتباط  با مراقبت های سلامت که با استفاده از لوازم فیزیکی، بیماری ها و معلولیت ها را بررسی میکند، تشخیص و درمان می کند و از آنها پیشگیری به عمل می آورد. فیزیوتراپی ورزشی شاخه ای از این رشته ی گسترده میباشد که تنها بر روی بررسی، تشخیص و درمان بیمارهایی متمرکز است که مصدومتشان به خاطر فعالیت های ورزشی یا در اثر آن به وجود آمده است.

یک فیزیوتراپیست ورزشی می تواند در مواردی مانند: ورزش یا انجام فعالیت های فیزیکی مانند دویدن، وزنه برداری، شنا کردن، بازی کردن بسکتبال و غیره مجروح شده است، به بهبودی فردکمک کند.

فیزیوتراپی ورزشی
فیزیوتراپی ورزشی

همچنین تخصص لازم را در کمک کردن به فرد برای بازیابی کامل توانایی هایتان بعد از یک عمل جراحی دارند و به شما کمک می کنند که جراحات مرتبط با ورزش را درمان کنید.

تفاوت کلیدی بین فیزیوتراپی و فیزیوتراپی ورزشی

هدف  ازفیزیوتراپی سنتی خودکفایی مجدد بیمار است، یا اینکه قدرت، عملکرد و دامنه ی حرکتی بیمار افزایش پیدا کند.

در صورتی که  بازتوانی پس از یک جراحت ورزشی معمولا به روش متفاوتی نیاز دارد. چرا؟

ورزشکاران بیشتر به بدن شان نیاز دارند و به طور معمول خیلی بیشتر از آنچه در فعالیت های روزانه نیاز است، به عضلات و مفاصل خود  فشار می آورند.

به همین این علت اگر می خواهید که دوباره همان نیرو و قدرت رقابتی سابق خود را بدست بآورید، ممکن است لازم باشد که فیزیوتراپیست شما روش های درمانی سخت تری را به کار ببرد  یا از مدلها یا تمرین های دیگری استفاده کند.

یک فیزیوتراپیست ورزشی متخصص، معمولا در درمان آسیب های مرتبط با رشته ی ورزشی افراد آگاهی  دارد و می داند که با چه روشی این جراحات خاص را درمان کند. مثلا تنیس البو، آسیب شایعی می باشد که کلینیک های فیزیوتراپی ورزشی  با آن آشنا یی کامل دارند و می دانند که مناسب ترین روش توانبخشی برای این نوع مصدومیت که به خاطر تکرار حرکات به وجود می آیند، کدام است

فیزیوتراپی ورزشی

فواید فیزیوتراپی ورزشی چیست؟

اگر موقع بازی در یک مسابقه ی ورزشی یا انجام فعالیت های ورزشی مصدوم شده اید، حتما  برایتان مهم است که بتوانید توانایی های عملکردی قبلی تان را برگردانید.

در این صورت، بدون شک از اینکه فعال هستید، لذت میبرید و به بهترین حالت ممکن دوره ی بهبودی خود را می گذرانید .

مزیت خدمات کلینیک فیزیوتراپی ورزشی مانند:

فیزیوتراپی ورزشی
فیزیوتراپی ورزشی
  • کاهش درد: با استفاده از درمان های خاصی مانند الکتروتراپی، ماساژ و تمرین های تحرک مفاصل، کاهش درد را سریع می کند.
  • کنترل رشد بافت های اثر زخم: همانطور که بدنتان، منطقه آسیب دیده را ترمیم می کند، بافت های اثر زخم را شکل می دهد. اگر این بافت ها به طور مناسبی شکل نگیرند یا در جای نامناسبی رشد نکنند، امکان دارد روند افزایش دامنه ی حرکتی فرد کُند شود. کار کردن با یک فیزیوتراپیست ورزشی بلافاصله پس از جراحت می تواند در بسیاری موارد به رشد این بافت ها جهت دهی کنند.
  • تسریع روند بهبود: ممکن است با انجام فیزیوتراپی دوره ریکاوری برای فردکوتاه تر شود
  • کمک به جلوگیری از آسیب بیشتر: در آخر  فیزیوتراپیست ورزشی به فرد خواهد گفت که چه زمانی برای برگشت به ورزشی که انتخاب کرده است ، آماده خواهد شد.

این مسئله اهمیت زیادی دارد، چون اگر خیلی زود فعالیت ورزشی خود را آغاز کنید ممکن است خیلی زود دوباره دچار آسیب دیدگی شوید.  ویاممکن است استفاده از لوازم مخصوص مختلفی را به شما پیشنهاد دهند.

مثلا در صورت آسیب دیدگی در  ناحیه ی پا و قوزک آنها  کفش های مخصوص دوندگی را به شما توصیه خواهند کرد که پای شما را در موقعیت پایدارتری قرار خواهد داد

یک روش محتاطانه :   در زندگی هرچه زودتر نظر متخصصان را جویا شوید برایتان بهتر است. این کار به  شما کمک میکنداشتباهاتی که  ممکن است برایتان گران تمام شود، از بین برود و از اینکه در مسیر تان با موانع روبه رو شوید جلوگیری کند.

این مسئله مخصوصا زمانی اهمیت پیدا می کند که تصمیم بگیرید به مسابقات ورزشی باز گردید یا فعالیت های ورزشی یتان را در فاز حرفه ای از سر بگیرید.

فیزیوتراپی ورزشی
فیزیوتراپی ورزشی

خوشبختانه استفاده از خدمات کلینیک فیزیوتراپی ورزشی پس از یک جراحت به احتمال زیاد تاثیر زیادی در بهبود نتایج دارد

فیزیوتراپیست ها می توانند  در مورد میزان و شدت جراحت تان با شما صحبت کنند، یک برنامه توان بخشی تنظیم کنند  و  به شما کمک کنند که آن را  دنبال کنید و به اهداف مورد نظر خود  برسید.

زمانی که تحت نظر یک فیزیوتراپیست کار می کنید، می توانید امید وار باشید که دوره ریکاوری تان کوتاه تر، دردتان کمتر و عملکرد تان بهتر شود.

به همین دلیل ، استفاده از خدمات یک فیزیوتراپیست ورزشی یک مورد عالی برای شماست تا بهترین نتیجه ی را از دوره ی ریکاوری بگیرید.

طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟