مزوتراپی لاغری یا مزولیپولیز در ایران

مزوتراپی لاغری

 مزولیپولیز چیست؟

مزوتراپی لاغری یا مزولیپولیز یک روش غیر جراحی است که چربی های زائد را حل و خارج می کند. مزوتراپی لاغری روشی غیرتهاجمی است که برای ذوب شدن و از بین بردن چربیها از تزریق ماده محلول در زیر پوست ناحیه تحت درمان استفاده می شود. این روش برای چربیهای زیر پوستی همه قسمتهای بدن به خصوص صورت می تواند استفاده شود

در مزوتراپی لاغری یکسری مواد حل کننده چربی زیر پوست محل مورد نظر تزریق می گردد. سپس چربی شروع به حل شدن کرده و از طریق جریان خون خارج می شود. در پایان، کلیه ها و روده این چربی اضافی را از بدن خارج می کند.

مزوتراپی لاغری

مزوتراپی لاغری بویژه در مواردی که امکان رفع چربی موضعی با روش کرایولیپولیز یا انجماد چربی با ماکسی کول وجود ندارد، ارجحیت دارد. این بدین معنی است که مزوتراپی لاغری در مواردی که حجم چربی زائد کم باشد، این روش استفاده می شود.

مزو لیپولیز (Meso-lipolysis ) یا مزوتراپی لاغری mesotherapy)) روش ساده است که در آن محلول های ذوب کننده چربی در بافت زیر پوستی (لایه سلول چربی) تزریق می شوند. هدف از این روش از بین بردن توده های کوچک، سفت و ناخواسته چربی است که به رژیم غذایی و ورزش مقاوم هستند. در مقایسه با لیپوساکشن بسیار کمتر تهاجمی است و کمتر هم دردناک است. بسیاری از بیماران این روش درمانی را دوست دارند زیرا در از بین بردن چربی های ناخواسته موثر، سریع و آسان عمل می کند.

نحوه کار مزوتراپی لاغری در بدن چگونه است؟

در مزوتراپی لاغری از ماده ای که به صورت طبیعی در بدن وجود دارد به نام اسید دئوکسی کولیک استفاده می شود. اسید دئوکسی کولیک اسیدی است که به بدن در جذب چربی در دستگاه گوارش کمک میکند که با تجزیه مولکول ها به ذرات ریز، چربی را حل می کند. هنگامی که این اسید به سایر ذخایر چربی در بدن تزریق می شود، همان اثر را دارد، سلولهای چربی را از بین می برد و به سیستم لنفاوی بدن اجازه می دهد باقیمانده ها را به تدریج و به طور طبیعی مانند مواد زائد حمل کرده  و به بیرون از بدن دفع کند. به این ترتیب سلولهای چربی دیگر احیا نمی شوند و باعث می شود برای همیشه از شر آنها خلاص شوید. ترکیب مواد تزریق شده به معجون تهیه شده توسط پزشک یا ‘مزوتراپیست’ بستگی دارد. این ماده ممکن است همچنین حاوی مقادیر اندکی از عصاره های گیاهی، ویتامین ها، آنزیم ها، مواد مغذی، هورمون ها و داروهایی مانند گشادکننده عروق، عوامل ضد التهاب غیر استروئیدی، آگونیست های گیرنده های بتا و آنتی بیوتیک ها باشد.

مناطق درمانی برای مزوتراپی لاغری یا مزولیپولیز کدامند؟

مزو لیپولیز معمولاً در صورت برای ناحیه گونه و غبغب استفاده می شود. همچنین برای چربی گردن، چانه و سایر قسمت های بدن مانند شانه ها، بازوها، پشت، شکم، ران و باسن نیز به کار می رود.

مزوتراپی لاغری می تواند برای رفع چربی موضعی نواحی مختلف بدن که مستعد تجمع چربی و چاقی هستند قابل استفاده است. این نواحی شامل:

  • گونه ها
  • بازوها
  • باسن
  • غبغب
  • بخش داخلی و خارجی ران ها
  • بخش بالا یا پایین شکم
  • پشت
  • پهلوها
  • گودی کمر
مزوتراپی لاغری
مزوتراپی لاغری

دوره نقاهت مزوتراپی لاغری چقدر است؟

شما ممکن است بعد از مزوتراپی لاغری اندکی احساس ناخوشایند داشته باشید، هرچند درد نخواهید داشت. همچنین ممکن است احساس خارش، تورم و قرمزی در ساعات و روزهای اول داشته باشید.

بهتر است در روز اول 1 تا 2 لیتر آب و مایعات استفاده کنید.

توصیه می شود از تماس با نور مستقیم آفتاب بعد از مزوتراپی لاغری پرهیز گردد، زیرا ممکن است موجب ایجاد لکه های پوستی گردد. در 24 ساعت اول بعد از مزوتراپی لاغری، باید محل خنک نگه داشته شود.

ممکن است بیماران اندکی کبودی یا درد در محل تزریق داشته باشند. دمای بالای محل درمان شده نیز ممکن است. همه این علائم به سرعت رفع می شوند و در طی 48 ساعت بطور کامل از بین می روند. اگر علائم بعد از 48 ساعت باقی بماند، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید.

مزوتراپی لاغری چه تفاوتی با لیپوساکشن دارد؟

لیپوساکشن یک درمان جراحی وتهاجمی برای خارج کردن چربی های اضافی از قسمتهای مختلف بدن است. این روش نیاز به بیهوشی عمومی یا موضعی دارد وهمراه با عوارض وخطرات جدی میباشد. درحالیکه مزوتراپی لاغری یک روش کم تهاجمی یا غیرتهاجمی و ایمن میباشد که به بیهوشی نیازی ندارد وبرش جراحی نیز ندارد. مزوتراپی سبب افزایش گردش لنفاوی می شود. مزوتراپی لاغری سبب افزایش متابولیسم چربیها شده وسبب بهبود ظاهر سلولیت میشود. همچنین مزوتراپی لاغری سبب سفت شدن پوست می گردد.

مزوتراپی لاغری

لیپوساکشن برای کاهش توده های بزرگ چربی و کانتور بدن، به خصوص برای بیمارانی که مایل به تغییر چشمگیر در شکل بدن خود هستند، مناسب است. مناطق مختلف بدن را می توان در یک جلسه درمان کرد و نتایج را بلافاصله مشاهده کرد با اینحال عوارض و میزان درد آن نسبت به مزوتراپی بسیار بیشتر است. همچنین مدت زمان بهبودی و استراحت از روش لیپوساکشن سه هفته تا یکماه است ولی روش مزوتراپی مدت زمان بهبودی ندارد و بلافاصله می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

مدت ماندگاری مزوتراپی لاغری یا مزولیپولیز

مزوتراپی لاغری یک روش غیر جراحی برای از بین بردن چربی و کانتورینگ بدن است و همچنین برای ریزش مو و جوانسازی پوست هم استفاده می شود. اولین بار در فرانسه در سال 1952 برای درمان اختلالات عروقی و لنفاوی استفاده شد. با این حال، بعدا مشخص شد که بسته به مواد مختلف تزریقی، مزوتراپی می تواند برای درمان دردهای مزمن، ریزش مو (آلوپسی)، اختلالات استخوان و مفصل و پسوریازیس نیز مفید باشد.

مزوتراپی لاغری

اخیراً، با کشف این که چربی بدن میتواند با تزریق برخی مواد شیمیایی کاهش یابد، به طور گسترده ای از مزوتراپی برای کاهش وزن، کاهش سلولیت، پیکرتراشی بدن، رفع چین و چروک و جوان سازی صورت استفاده می شود.

آیا تزریقات حل کننده چربی دائمی هستند؟

 خبر خوب این است که، نتایج مزوتراپی لاغری پایدار است زیرا وقتی سلول چربی از بین رفت، مجدداً تشکیل نمی شود. با این حال، اگر مقداری از سلول های چربی در ناحیه تحت درمان باقی مانده باشند، این سلول ها هنوز قابلیت این را دارند که در آینده بزرگتر شوند. بنابراین، این بدان معناست که همان سلولهای چربی برنخواهند گشت، اما اگر رژیم غذایی خود را تغییر ندهید و وزن اضافه کنید، سایر سلولهای چربی هنوز می توانند باعث چاقی مجدد موضع تحت درمان شود.

بدن می تواند سلول های چربی را بازسازی کند اما هنگامی که سلول های چربی یک ناحیه با روش تزریق های مزوتراپی لاغری حل شده و از بین می روند مجدداً نمی‌توانند بازسازی شوند و به همین دلایل نتایج این روش درمانی دائمی است.. با این حال، اگر شما به حفظ سبک زندگی سالم ادامه ندهید، بدن شما در سایر مناطق که سلولهای چربی در آن باقی مانده است، وزن می گیرد.

نتایج مزوتراپی لاغری بعد از چه مدت قابل مشاهده است؟

نتایج تزریق محلول در چربی معمولاً پس از حدود چهار تا شش هفته قابل مشاهده می شود. با کاهش تورم، شما متوجه تغییراتی می شوید که پس از تزریق ها در همان اوایل رخ می دهد، اما اگر در هفته اول هنوز از نتایج خود راضی نباشید این طبیعی است زیرا نتایج اصلی بعد از کاهش کامل تورم خود را نشان می دهد بنابراین جای نگرانی نیست.

نتایج  مزوتراپی لاغری تا چه مدت باقی می ماند؟

پاسخ به این سوال به عواملی بستگی دارد. به طور معمول، فاکتورهای مختلفی دست به دست هم می دهند تا چربی در یک ناحیه از بدن تجمع یابد. این عوامل شامل رژیم غذایی غیر سالم، عادت های خواب نامناسب، ورزش نکردن، مسائل ژنتیکی و ارثی و غیره می باشد. بنابراین مدت تاثیر نتایج مزولیپولیز یا مزوتراپی لاغری در صورت مراعات رژیم غذایی سالم و فعالیت ورزشی کافی می تواند طولانی تر شود. اگر توصیه های بعد از مزوتراپی لاغری را مراعات نکنید، ممکن است علائم بعد از 3 تا 4 ماه مجددا ظاهر شود.

مزوتراپی لاغری

هنگامی که به اهداف مورد نظر خود در کاهش حجم بافت چربی اضافی در ناحیه مورد نظر رسیده اید، بعید است که در آینده به درمان های اضافی نیاز داشته باشید. چربی موجود با تزریق به طور دائمی از بین می رود و در نتیجه این سلول ها در آینده قادر به ذخیره یا تجمع چربی نیستند. رسیدن به هدف مورد نظر شما ممکن است چند جلسه طول بکشد، اما این روندی است که معمولاً فقط یک بار طی خواهید کرد بعضی از افراد ممکن است پس از سه جلسه نتیجه ای که از آن راضی هستند را پیدا کنند و بعضی ممکن است حدوداً به شش جلسه نیاز داشته باشد. برای به دست آوردن تخمین بهتر، با پزشک صحبت کنید،  آنها می توانند تخمین منطقی از انتظارات شما پس از ارزیابی سطح و میزان چربی اضافی در ناحیه مورد نظر، نحوه توزیع آن در ناحیه اطراف و با بررسی سایر متغیرها به شما بگویند که در کل چه تعداد جلسه مزوتراپی لاغری نیاز دارید.

مزوتراپی لاغری یک روش دائمی برای از بین بردن چربی نیست با اینحال نتایج حاصل از این روش همراه با ورزش و تغییرات غذایی ممکن است طولانی تر شود.

 مزایا و معایب مزوتراپی لاغری یا مزولیپولیز

مزوتراپی لاغری یا مزولیپولیز

مزوتراپی لاغری شامل تزریق مواد خاصی از طریق یک سوزن بسیار ریز، در زیر لایه پوستی پوست به بافت چربی در ناحیه مورد نظر است. مزایای این روش نسبت به سایر روش های درمانی بسیار زیاد است و همچنین عوارض بسیار کمی دارد

تزریق محلول در چربی یک روش غیر تهاجمی است که به طور معمول سریع انجام می شود و کمتر از یک ساعت طول می کشد. پزشک ناحیه تحت درمان را بصورت موضعی بی حس می کند. محل مورد نظر را علامت گذاری کرده و سپس بین 30 تا 50 تزریق کوچک در ناحیه درمان انجام می شود تا نتیجه صاف و طبیعی به دست آید.

مزایای مزوتراپی لاغری چیست ؟

مزوتراپی لاغری مزایای زیادی دارد. یکی از مهمترین آنها توانایی به تاخیر انداختن عمل جراحی یا جلوگیری کامل از آن است. مزایای آنها همچنین شامل موارد زیر است:

  • کاهش قابل توجه مقدار چربی سرسخت در نواحی مختلف بدن
  • یک روش پیکر تراشی غیر جراحی و غیر تهاجمی است
  • پس از درمان هیچ برش یا جای زخمی وجود ندارد
  • بدون بیهوشی یا خطرات مرتبط با بیهوشی است
  • یک درمان طبیعی که از اسید دئوکسی کولیک، ماده ای که توسط بدن تولید می شود، استفاده می کند
  • مواد شیمیایی تزریق شده بی خطر هستند و به طور طبیعی توسط بدن در طول زمان تجزیه می شوند.
  • یک درمان نسبتاً سریع
  • پس از اتمام مراحل، عوارض آن بسیار کم است
  • نتایج تزریق دائمی است

معایب و عوارض مزوتراپی لاغری چیست؟

از آنجا که مزوتراپی مستقیماً در ناحیه مورد نظر انجام می شود، عوارض جانبی نادری دارد. مانند همه روش های درمانی که در آن از سوزن استفاده می شود، ممکن است در هنگام تزریق برای چند ثانیه احساس گزش کنید، اما به طور کلی، درد ناحیه تحت درمان کم است. همچنین از ماده بی حس کننده موضعی در ناحیه درمان برای به حداقل رساندن ناراحتی استفاده می شود. ممکن است در محل تزریق دچار تورم، کبودی، خارش، درد، حساسیت به فشار و گرمای بیش از حد شوید، با این حال، این مشکلات معمولاً طی سه تا پنج روز برطرف می شوند.

سایر عوارض جانبی گزارش شده از مزوتراپی لاغری عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک فوری یا تاخیری به داروها و محلول های تزریق شده
  • التهاب و تورم در محل تزریق
  • عفونت های پوستی
  • ایجاد رنگدانه در محل تزریق
  • کبودی در محل تزریق
  • زخم و تغییر شکل در محل تزریق
  • پانیکولیت یا التهاب چربی زیر پوستی
مزوتراپی لاغری یا مزولیپولیز

سوالات متداول مزوتراپی لاغری یا مزولیپولیز

چه کسانی کاندید مناسبی برای مزوتراپی هستند؟

هر شخصی، اعم از زن یا مرد که می خواهد از چربی اضافی بدن راحت شود می تواند کاندید مناسبی برای مزولیپولیز یا مزوتراپی لاغری باشد. از آنجایی که مزوتراپی لاغری هیچ عارضه یا خطری برای شما نخواهد داشت، هیچ آزمایش یا بررسی قبل از مزوتراپی وجود ندارد. ممکن است علائم کبودی یا تورم ایجاد شود که در نهایت طی چند روز تا 1 هفته رفع می گردد.

چند جلسه مزوتراپی باید انجام شود تا نتیجه مورد نظر حاصل گردد؟

شما نیاز به 3 تا 4 جلسه مزوتراپی لاغری به فاصله 2 هفته نیاز خواهید داشت. البته درصورتی که ناحیه مورد نظر بزرگ و با حجم بالای چربی باشد، ممکن است نیاز به تعداد جلسات بیشتری برای درمان داشته باشید.

مزوتراپی لاغری

هر جلسه مزوتراپی چقدر زمان می برد؟

هر جلسه معمولا بین 10 تا 15 دقیقه طول می کشد. البته زمان درمان به وسعت ناحیه نیازمند درمان نیز بستگی دارد.

برای کاهش ناراحتی و درد در هنگام تزریق، شما می توانید قبل از تزریق کرم یا پماد بی حسی موضعی را بر روی ناحیه تحت درمان استفاده کنید.

مدت زمان بهبودی بعد از تزریق در روش مزوتراپی لاغری چقدر است؟

مزو لیپولیز یا مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی است و نیازی به زمان بهبودی بعد از عمل و بیهوشی ندارد. بیماران می توانند بلافاصله به فعالیت های عادی خود برگردند.

مزوتراپی لاغری

مراقبت های بعد از درمان به روش مزوتراپی لاغری چیست؟

به بیمار توصیه می شود که از کیسه یخ برای کاهش تورم و درد استفاده کند.

خطرات و عوارض احتمالی آن چیست؟

عوارض جانبی رایج مزوتراپی لاغری شامل کبودی و تورم بعد از انجام تزریق است که به طور کلی در طی یک هفته برطرف می شوند.

طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن:

5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

1 دیدگاه دربارهٔ «مزوتراپی لاغری یا مزولیپولیز در ایران»

  1. بازتاب: روش مزولیپولیز؛ یک تزریق چربی سوز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟