مراقبت های پوستی بعد از جراحی بینی

مراقبت های پوستی بعد از جراحی بینی

آیا به دلیل داشتن بینی بزرگ و نامناسب اعتماد به نفس خود را از دست داده اید؟ رینوپلاستی یا “جراحی بینی” یکی از مهم ترین جراحی های زیبایی است که کیفیت تنفس و زیبایی چهره را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. این جراحی ظاهر شما را بسیار تغییر می دهد، بنابراین داشتن یک جراح ماهر بسیار مهم است. با توجه به چالش های جراحی بینی، بسیاری از جراحان پلاستیک این جراحی را انجام نمی دهند. معمولاً تعداد کمی از جراحان پلاستیک، بخش بزرگی از جراحی های زیبایی بینی را انجام می دهند.

به دلیل استفاده از گچ بینی و بانداژ روی بینی بعد از جراحی، مراقبت از پوست دشوارتر می شود. در این مقاله در مورد نکات مهمی صحبت خواهیم کرد که به شما در مراقبت بهتر از پوست و افزایش سرعت بهبودی کمک می کند.

زمان ریکاوری جراحی بینی

بیماران می خواهند بدانند چه زمانی پس از عمل بینی بهبود می یابند. هنگامی که افراد تمام جزئیات را در مورد ریکاوری جراحی بینی بدانند، احساس راحتی بیشتری می کنند و می دانند که در مراحل بهبودی باید چه انتظاراتی داشته باشند. پس از جراحی بینی، بیماران می توانند به خانه بروند و دوره نقاهت را طی کنند. روند درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بعد از جراحی مقداری تورم و کبودی روی صورت ظاهر می شود، هر چند که این مشکل هر روز کمتر شده و رو به بهبودی می رود. از آنجایی که پوست پل بینی و قسمت‌های بالایی بینی نازک‌تر است، تورم سریع‌تر از بین می‌رود.

تورم نوک بینی شما کمی زمان بیشتری می برد تا از بین برود اما نهایتا این مشکل از بین می رود. همچنین عوامل دیگری مانند ضخامت پوست در طول مدت بهبودی نقش دارند. هرچه پوست شما نازک تر باشد، تورم سریعتر از بین می رود. عامل دیگر این است که برای شکل دادن به بینی چقدر کار لازم است. اگر بینی شخص بیش از حد شکسته شده و تیغه بینی منحرف شده باشد، کل بینی نیاز به بازسازی دارد. بنابراین، تورم و کبودی بیشتری وجود خواهد داشت و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا ورم از بین برود. این زمان اغلب از 7 تا 10 روز فراتر نمی رود.

روند معمولی بهبود رینوپلاستی مانند سایر عمل های جراحی است. اغلب حدود 3 ماه طول می کشد، اما در هفته های 3 یا 4 ظاهر خوبی خواهید داشت. بینی شما هر روز بهتر و بهتر می شود و زمانی که دستکاری یا ماساژی در کار نباشد به بهترین شکل بهبود می یابد. به خاطر داشته باشید که دوره بهبودی یک سال کامل طول می کشد تا تمام تورم ها برطرف شود و نتایج نهایی را ببینید.

زمان ریکاوری جراحی بینی

اثرات جانبی

پس از عمل بینی، معمولا این موارد را تجربه می کنید:

  • بینی مسدود شده. شما باید حدود یک هفته از طریق دهان نفس بکشید تا زمانی که جراح اسپلینت ها و گچ بینی شما را بردارد.
  • بی حسی به خصوص در نوک بینی شما.
  • درد، تورم و کبودی در اطراف چشم که می تواند تا 3 هفته ادامه داشته باشد.
  • خونریزی خفیف بینی در روزهای اول.

مراقبت های پوستی

 

پاکسازی صورت

بعد از جراحی، بینی شما توسط باندهای گچی و قالب پوشانده می شود. همچنین آتل هایی در داخل حفره های بینی شما وجود دارند. گچ ها و آتل ها نباید خیس شوند. بنابراین، قبل از برداشتن بانداژ توسط جراح، نباید دوش بگیرید. جراح احتمالاً به شما پیشنهاد می کند که پوست خود را با پدهای مرطوب یا پاک کننده های بدون صابون در روزهای اول بهبودی (5 تا 7 روز اول) تمیز کنید.

پس از برداشتن بانداژها، می توانید از آب و پاک کننده صورت استفاده کنید. باید مراقب نوع پاک کننده ای باشید که در طول دوره نقاهت استفاده می کنید. برای انواع پوست های حساس باید از پاک کننده های ملایم و غیر معطر استفاده کنید زیرا ممکن است بعد از جراحی بینی پوست شما حساس تر شود. یک پاک کننده مناسب می تواند قرمزی و حساسیت پوست شما را کاهش دهد. شما باید از یک پاک کننده مبتنی بر آب با pH متعادل استفاده کنید که احساس سفتی یا خشکی در پوست ایجاد نکند.

صورت خود را محکم مالش ندهید. مایع شستشوی خود را روی یک پارچه نرم یا پد پنبه ای استفاده کنید و آن را به آرامی روی صورت خود بمالید زیرا پوست شما قطعا حساس و متورم است. از آب گرم (نه داغ) برای شستن صورت خود استفاده کنید و سپس با یک حوله نرم خشک کنید.

 

هیدراته بمانید

در طول دوره نقاهت مقدار زیادی آب بنوشید. هیدراته ماندن به پوست شما کمک می کند تا به طور طبیعی مرطوب بماند. سموم را از پوست شما پاک می کند. هر روز حدود 8 تا 10 لیوان آب بنوشید تا پوست خود را مرطوب و شاداب نگه دارید. هر سلول، بافت و اندام بدن برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارد. با نوشیدن آب کافی، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نه تنها پس از جراحی راحت‌تر بهبود پیدا می‌کنید، بلکه پوست صورتتان نیز جوان‌سازی می‌شود.

اگرچه آب ساده بهترین نوشیدنی برای هیدراته ماندن است، مایعات دیگر نیز می توانند مفید باشند. آب میوه ها یا سبزیجات، شیر و نوشیدنی های گیاهی می توانند به بدن شما آب اضافه کنند. نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای یا نوشابه می توانند به مقدار آب مورد نیاز روزانه شما اضافه کنند. با این حال، بهتر است مصرف کافئین را محدود کنید و از آن به مقدار متوسط ​​استفاده کنید.

 

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

بعد از عمل بینی، پوست نزدیک بینی بیشتر در برابر آفتاب سوختگی و اشعه ماوراء بنفش آسیب پذیر است زیرا کشیده شده و تغییر یافته است. شما باید از مستقیم قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای چند هفته پس از جراحی خودداری کنید. هنگامی که به بیرون از منزل می روید، حتما از ضد آفتاب برای صورت خود استفاده کنید و حتی برای محافظت بیشتر از کلاه استفاده کنید. اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند در جای بخیه تغییر رنگ ایجاد کند و تیرگی بر روی پوست شما باقی بماند. اکثر پزشکان استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا 40 را توصیه می کنند.

 

• از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

از ترکیبات ملایم استفاده کنید

بعد از جراحی بینی فقط باید از محصولات بهداشتی و پاک کننده های صورت ملایم استفاده کنید. برای جلوگیری از خشکی صورت از مرطوب کننده استفاده کنید. توصیه می شود از محصولات دارای عناصر فعال مانند آلفا هیدروکسیل اسید یا رتینوئید خودداری کنید زیرا می توانند پوست را تحریک کرده و باعث حساسیت بیشتر در برابر نور خورشید شوند. علاوه بر این، آنها پوست را خشک می کنند در حالی که پوست باید بعد از جراحی مرطوب شود.

 

 

آرایش

بعد از گذشت چند روز از جراحی بینی می توانید آرایش خود را شروع کنید. جراح شما ممکن است به شما توصیه کند تا زمانی که باند گچی را برنداشته است از آرایش کردن خودداری کنید. در طول دوره نقاهت و پس از اینکه پزشک به شما اجازه آرایش می دهد، می توانید از لوازم آرایشی با کیفیت بالا ساخته شده از مواد طبیعی و معدنی استفاده کنید. این نوع از لوازم آرایشی پوشانندگی خوبی دارند و نسبت به بقیه نرمتر هستند. با استفاده از لوازم آرایشی می توانید کبودی و قرمزی اطراف بینی خود را به بهترین نحو بپوشانید. هنگام استفاده از کرم پودر یا پنکیک روی پوست اطراف بینی خود فشار وارد نکنید.

 

 

از مرطوب کننده استفاده کنید

هنگامی که پوست شما شسته و تمیز است، باید از مرطوب کننده بدون عطر استفاده کنید و آن را به آرامی روی پوست خود بمالید. فشار دادن انگشتان روی بینی می تواند باعث جابجایی استخوان ها شود. برای داشتن ترمیم مناسب پوست باید از مرطوب کننده ای استفاده کنید که حداقل سه مورد از مواد زیر را داشته باشد: سرامیدها، گلیسیرین، اسکوالان، اسید هیالورونیک و روغن تخمه آفتابگردان.

 

جوش های سر سیاه را با احتیاط درمان کنید

وجود جوش‌های سرسیاه روی بینی بعد از جراحی زیبایی بینی رایج است، زیرا وقتی بینی زیر پانسمان می‌پوشد، سبوم در منافذ بینی مسدود می‌شود و اکسید می‌شود و به لکه‌های سیاه دانه‌مانند آزاردهنده تبدیل می‌شود. حتی اگر این لکه های سیاه ناخوشایند هستند، نباید آنها را دستکاری کنید زیرا بینی شما در حال حاضر چیزهای زیادی را پشت سر گذاشته است.

 

جای بخیه خود را دستکاری نکنید

از فشار دادن بینی یا دستکاری علائم بخیه خودداری کنید. هنگامی که جای بخیه در حال بهبود است، از بین بردن آنها اغلب وسوسه انگیز است، اما باید از انجام آن خودداری کنید. اگر جای بخیه را بردارید، این آثار می توانند روی پوست شما باقی بمانند و همچنین احتمال عفونت را افزایش می دهد.

سخن پایانی

باید بدانید که هر جراحی زیبایی گاهی اوقات ممکن است اشتباه انجام شود و ممکن است نتایج آن چیزی نباشد که انتظار داشتید. پزشکان TebMedTourism هرگونه محدودیت در فعالیت ها یا کارهای شما و جلسات پیگیری اضافی را توضیح می دهند. در دوران ریکاوری نه تنها باید مراقب بینی خود باشید، بلکه باید مراقب سلامت پوست خود نیز باشید. اگر علائم غیرمنتظره ای روی پوست خود دارید، در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید.

طب مد توریسم برترین جراحان پلاستیک در ایران را ارائه می دهد که از شما مراقبت می کنند و مطمئن هستند که بهترین نتیجه را بدون هیچ گونه عارضه ای دریافت خواهید کرد. آنها وضعیت سلامتی بیمار را دنبال می کنند و مراقبت های لازم از پوست و همچنین مراقبت از بینی را به آنها آموزش می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره شخصی رایگان همین حالا از طریق واتس اپ با ما تماس بگیرید.

کانال یوتیوب عصر طب بین الملل

butterfly

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت عمل زیبایی را با قیمتی مناسب و منطقی به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید:

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟