مقایسه پروتزهای سینه سیلیکونی وسالین

Saline VS. Silicone Breast Implants

اگر می خواهید در مورد تفاوت بین پروتزهای سینه سیلیکونی و سالین بدانید، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

عمل بزرگ کردن سینه باعث بزرگتر و پرتر شدن سینه ها می شود. این عمل را می توان به دلایل زیبایی یا به هدف بازسازی سینه انجام داد. اگر به فکر انجام ایمپلنت سینه هستید، مطمئناً می خواهید در مورد انواع مختلف آنها بیشتر بدانید تا نوعی را انتخاب کنید که انتظارات شما به بهترین شکل برآورده کند. آنها می توانند بر اساس مواد پرکننده، شرایط سنی، خطرات پارگی، شکل ظاهری، احساس  در زیر پوست، هزینه و اندازه برش با یکدیگر متفاوت باشند.

butterfly

چه کسانی به پروتز سینه نیاز دارند؟

عمل پروتز سینه که به آن ایمپلنت سینه نیز گفته می شود، شامل قرار دادن پروتزهای سینه در زیر بافت سینه یا ماهیچه آن است. پروتز سینه می تواند حجم سینه را در خانم هایی که به طور طبیعی سینه های کوچکی دارند یا به دلایل مختلف حجم سینه های خود را از دست داده اند، افزایش دهد. بنابراین، زنان ممکن است به دو منظور تحت عمل پروتز سینه قرار گیرند:

  • افزایش سایز سینه ها: این جراحی برای کسانی که می خواهند سینه های بزرگتری داشته باشند می تواند سایز سینه ها را افزایش دهد. بزرگ کردن سینه می تواند به دلیل داشتن سینه های کوچک طبیعی، کاهش حجم سینه پس از شیردهی یا پس از کاهش وزن شدید باشد.

بازسازی سینه ها: پروتز سینه را می توان به دلیل عدم رشد سینه یا جایگزینی بافت برداشته شده سینه که در طول درمان سرطان رخ داده است انجام داد.

butterfly

خطرات پروتز سینه

خطرات پروتز سینه چیست؟

پروتزهای سالین و سیلیکون هر دو می توانند عوارض مشابهی داشته باشند که عبارتند از:

  • اسکار
  • درد سینه
  • عفونت
  • تغییر در احساس نوک سینه و سینه (اغلب موقتی)
  • نشت یا پارگی ایمپلنت
  • تغییر موقعیت پروتز
  • نیاز به جراحی های اضافی
  • تورم
  • انقباض کپسولی (در اطراف ایمپلنت شکل می گیرد و شکل آن را مخدوش می کند)
  • سینه های نامتقارن
  • عفونت
  • التهاب
  • سروما
  • التهاب پوستی
  • عدم رضایت بخشی نتیجه عمل در خصوص اندازه یا مدل سینه

پروتز سینه یک شی مادام العمر محسوب نمی شود که تا آخر عمر بدون هیچ عارضه ای دوام بیاورد. در واقع هر چه افراد مدت طولانی‌تری آن‌ها را داشته باشند، احتمال بروز عوارض بیشتر می‌شود. اصلاح عوارض و مشکلات عمل ممکن است به انجام جراحی اضافی برای برداشتن ایمپلنت یا جایگزینی آن نیاز داشته باشد. جراحی هایی که ممکن است برای اصلاح ایمپلنت سینه انجام شود عبارتند از:

  • برداشتن پروتز
  • برداشتن کپسول
  • ترمیم اسکار به جا مانده
  • تخلیه مایعات و خون اضافی با قرار دادن لوله در پوست
  • جابجایی پروتز

نوع عمل جراحی مورد نیاز بستگی به عارضه مربوطه دارد. علاوه بر این، هیچ تضمینی وجود ندارد که شما نتیجه رضایت بخشی از همه عمل های ترمیمی داشته باشید.

butterfly

مقایسه بین پروتز سینه سیلیکونی و پروتز سالین (نمکی)

وقتی صحبت از جراحی می شود، برندهای مختلفی از پروتز سینه وجود دارد که به طور گسترده تبلیغ می شوند و مشتریان را در مورد انتخاب بهترین نوع آن سردرگم کرده اند. انواع پروتزهای سینه دارای پوسته ای از پلیمر سیلیکونی هستند اما فیلر داخلی می تواند از نظر جنس و قوام متفاوت باشد. سطح پوسته می تواند صاف یا شیاردار باشد. ایمپلنت های صاف می توانند در محدوده سینه حرکت کنند که به نوعی می تواند حرکات طبیعی سینه را تقلید کند. پروتز‌های شیاردار، ایمپلنت را در جای خود ثابت نگه می‌دارند در حالی که اجازه می‌دهند بافت نرم سینه در سطح پروتز رشد کند.

ایمپلنت ها دارای اندازه ها و حجم های مختلفی هستند. هیچ اندازه ثابتی برای همه افراد وجود ندارد. بنابراین، برای رسیدن به اهداف مورد نظر، باید با جراح خود مشورت کنید و در مورد هدف های زیبایی و نگرانی های خود صحبت کنید. با کمک جراح خود می توانید بهترین نوع ایمپلنت را انتخاب کنید که با اهداف شما مطابقت داشته باشد. لازم به ذکر است که برای اهداف بازسازی سینه، استفاده از ایمپلنت محدودیت سنی ندارد.

 

  • پروتز سینه سالین(نمکی)

پروتز سینه سالین برای بزرگ کردن سینه استفاده می شود و برای خانم های بالای 18 سال موجود است. پوسته ایمپلنت های سالین از سیلیکون ساخته شده است اما پرکننده داخل آن آب نمک استریل است. پروتزهای نمکی در زیر بافت پستان بصورت خالی گذاشته می شوند و سپس با مایع نمکی به حجم مورد نظر پر می شوند. برخی از ایمپلنت های سالین دارای گزینه تنظیم پس از عمل از طریق پورت تزریق از راه دور هستند که امکان تنظیم حجم ایمپلنت ها را پس از عمل فراهم می کند.

 

  • پروتز سینه سیلیکونی

پروتز سینه سیلیکونی در صورت استفاده به منظور دلایل زیبایی برای افراد بالای 22 سال استفاده می شود. هیچ آلرژی یا حساسیت انسانی برای پلیمر ژل سیلیکونی یافت نشده است. این نوع ایمپلنت‌ها بصورت از قبل پر شده با مایع سیلیکونی غلیظ‌تر در داخل یک پوسته استفاده می‌شوند که حس بافت طبیعی سینه را بازسازی می‌کند. ایمپلنت های سیلیکونی ساختارهای منسجم تری دارند که حس طبیعی تری را القا می کنند.

Silicone vs. Saline Implants

تفاوت های عمده آنها در چیست؟

 

مواد پرکننده

پوسته ی پروتزها همگی از سیلیکون ساخته شده اند. ایمپلنت های سالین با آب نمک استریل پر می شوند اما ایمپلنت های سیلیکونی با مایع غلیظ تری ساخته شده از سیلیکون پر می شوند.

شرایط سنی

برای استفاده زیبایی از ایمپلنت سالین، داوطلبان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند. اگر علاقه مند به استفاده از ایمپلنت سیلیکونی هستید، حداقل سن 22 سال است. برای بازسازی سینه محدودیت سنی وجود ندارد.

 خطرات پارگی

اگر ایمپلنت سالین پاره شود، محتویات ایمپلنت تخلیه شده و بدن شما آب نمک را جذب می کند. بنابراین، پارگی ها در ظاهر مشخص هستند و شما بلافاصله متوجه آن خواهید شد. از آنجایی که ایمپلنت های سالین با آب نمک استریل پر شده اند، بدن را در برابر خطر قرار نمی دهند.

پارگی ایمپلنت سیلیکونی ممکن است آشکار نباشد.سیلیکون معمولا در بافت اطراف محبوس می ماند. پس اگر پاره شود، این گسیختگی خاموش و نامشخص است. با این حال، پارگی ایمپلنت سیلیکونی می تواند علائمی مانند درد سینه، تغییر در کانتور سینه، تغییر اندازه، شکل کردن توده و سفت شدن سینه را ایجاد کند. توصیه می شود که پروتزهای خود را از طریق سونوگرافی معمولی یا MRI برای شناسایی هر گونه مشکل تحت نظر داشته باشید.

ظاهر و احساس

ایمپلنت های سیلیکونی اغلب احساس طبیعی تری دارند زیرا ساختار آنها شبیه بافت سینه است. ایمپلنت های سیلیکونی درجات مختلفی از استحکام را دارند تا با ساختار سینه شما مطابقت پیدا کنند. ایمپلنت های نمکی بیشتر احتمال دارد چین های ایمپلنت و موجی شدن آن را نشان دهند، بنابراین ممکن است ظاهر طبیعی سینه های شما را به خطر بیندازند.

هزینه

از نظر هزینه، ایمپلنت های سالین ارزان تر از ایمپلنت های سیلیکونی هستند. بنابراین، هزینه کلی شما برای ایمپلنت سینه کاهش می یابد.

اندازه برش

ایمپلنت های سالین اغلب پس از قرار دادن در جایگاه ایمپلنت پر می شوند، در نتیجه به برش کوچکتری برای قرار گرفتن در داخل بدن نیاز دارند. ایمپلنت های سیلیکونی به صورت از پیش پر شده تولید می شوند و معمولاً به برش های بزرگ تری برای قرار گرفتن در زیر پوست نیاز دارند

فاکتورهای مهمی که باید قبل از پروتز سینه در نظر گرفت

  • پروتز سینه تضمینی برای ماندگاری مادام العمر نیست. حدود 20 درصد از زنانی که پروتز سینه انجام می دهند پس از 8 تا 10 سال نیاز به برداشتن آن دارند.
  • ماموگرافی بعد از پروتز سینه پیچیده تر خواهد شد. باید در زمان انجام ماموگرافی به رادیولوژیست اطلاع دهید تا معاینات تکمیلی و تخصصی را انجام دهد.
  • ایمپلنت سینه از افتادگی سینه جلوگیری نمی کند. اگر نیاز به اصلاح افتادگی سینه دارید، ممکن است علاوه بر بزرگ کردن سینه ، به لیفت سینه نیز نیاز داشته باشید که می تواند همزمان یا بعد از آن انجام شود.
  • ایمپلنت سینه ممکن است مانع از شیردهی شود. با این حال، این مشکل برای همه اتفاق نمی افتد و برخی از زنان می توانند بعد از پروتز کردن سینه با موفقیت شیر بدهند.
  • بیمه اغلب استفاده زیبایی از جراحی ایمپلنت سینه و آزمایشات مربوط به آن را پوشش نمی دهد، مگر اینکه این عمل از نظر پزشکی ضروری باشد.
  • پس از برداشتن ایمپلنت، ممکن است به جراحی های اضافی دیگری نیاز داشته باشید تا به ظاهر بهتر سینه شما کمک کند.

بعنوان نتیجه گیری باید گفت هرچند که جراح شما ممکن است یک نوع ایمپلنت را بر اساس آناتومی سینه شما توصیه کند، انتخاب نهایی بین انواع ایمپلنت های نمکی و سیلیکونی به شما بستگی دارد. پزشکان TebMedTourism که جزو برترین جراحان زیبایی در ایران هستند به شما کمک می کنند تا با اطلاعات کامل در مورد انواع ایمپلنت، چیزی را انتخاب کنید که مطابق با انتظارات شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این عمل و بهره مندی از مشاوره شخصی رایگان با ما در تماس باشید.

کانال یوتیوب عصر طب بین الملل

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان جراح پلاستیک با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت پروتز سینه و لیفت سینه را با قیمتی مناسب و منطقی به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟