میزان موفقیت عمل کاشت مو چقدر است؟

کاشت مو در ایران

با افزایش سن، الیاف مو نازک تر می شوند و بیشتر می ریزند. گاهی اوقات ریزش موی غیرعادی می تواند حتی در جوانی اتفاق بیفتد. عمل کاشت مو در سال های اخیر رایج تر شده است. پیشرفت های تکنولوژیکی این روش را ایمن تر و کارآمدتر از قبل کرده است.

کاشت مو یک روش کم تهاجمی برای کسانی است که در حال ریزش مو هستند و می خواهند موهای پرپشت تری داشته باشند. در این روش فولیکول های مو از قسمت ضخیم سر مانند پشت سر که به ناحیه اهداکننده معروف است گرفته شده و سپس به قسمت طاس یا کم پشت سر، که به ناحیه گیرنده معروف است پیوند داده می شود. هنگامی که موها دوباره رشد می کنند ظاهری طبیعی ایجاد خواهند کرد.

butterfly

انواع روش های کاشت مو

روش های مختلفی برای انجام کاشت مو وجود دارد. انجام هر یک از روش ها بسته به تعداد فولیکول هایی که قرار است جراح کاشت کند چندین ساعت طول می کشد و نیاز به استفاده از بی حسی موضعی دارد. این عمل نیازی به بستری شدن ندارد و بیمار می تواند در همان روز به خانه برود. در زیر به طور مختصر در مورد هر روش صحبت می کنیم.

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

رایج ترین روش کاشت مو، استخراج واحد فولیکولی (FUE) است. در این نوع، واحدهای فولیکولی یا بافت های پیوندی که حاوی حدود 1 تا 4 مو هستند از ناحیه اهداکننده استخراج می شوند. سپس واحدهای فولیکولی از طریق برش های کوچک (کانال) وارد ناحیه گیرنده می شوند. برش ها اغلب نیازی به بخیه ندارند، اما این روش ممکن است باعث ایجاد اسکارهای جزئی بر روی پوست شود.

 

کاشت موی مستقیم  (DHI):

این یک روش اصلاحی از تکنیک FUE است. روشDHI  به دلیل استفاده از ابزار خاصی به نام Choi Implanter Pen که می تواند هم کانال سازی و هم کاشت فولیکول ها را انجام دهد، نیازی به ایجاد کانال ندارد. در این روش، جراح فولیکول‌های مو را از ناحیه اهداکننده (معمولاً پشت سر) با استفاده از ابزاری به شکل قلم با نوک ظریف خارج می‌کند. سپس فولیکول های مو که در ابزار قرار گرفته اند در قسمت طاس سر کاشته می شوند.

 

پیوند واحد فولیکولی/ جراحی نواری واحد فولیکولی (FUT یا FUSS)

در این روش، جراح نواری از پوست را عموما از پشت سر شما برمی‌دارد. اندازه نوار بستگی به تعداد فولیکول های مورد نیاز شما دارد اما معمولاً از 1 تا 1.5 سانتی متر تجاوز نمی کند. سپس جراح از یک میکروسکوپ برای برداشتن فولیکول ها از نوار و کاشت مجدد آنها در قسمت طاس سر استفاده می کند.

بیماران در حین جراحی هوشیار هستند و این فرآیند با بی حسی موضعی انجام می شود. عمل کاشت مو بسته به تعداد فولیکول هایی که باید کاشت شوند بین 4 تا 10 ساعت طول می کشد. روش FUT معمولا سریعتر از روش FUE است. تمام تکنیک های کاشت مو موثر هستند. FUE می تواند نتایج قابل توجهی داشته باشد، با این حال در مقایسه با روش FUSS به مهارت بیشتری نیاز داشته و زمان بیشتری می برد.

میزان موفقیت کاشت مو

جراحی کاشت مو یک روش موثر و موفق در نظر گرفته می شود. با این حال، برای برخی افراد کاشت مو موفق به عنوان راهی برای پایین آوردن خط مو توصیف می شود، در حالی که برای دیگری ممکن است به معنای افزایش تراکم مو در اطراف تاج سر باشد. بنابراین مهم است که قبل از انجام عمل جراحی اهداف خود را با پزشک خود در میان بگذارید تا دیدگاهی کلی در مورد نتیجه عمل داشته باشید.

نرخ موفقیت پیوند مو بین 90 تا 95 درصد است. مطالعه ای در سال 2016 که بیماران را پس از 3 سال کاشت مو مورد ارزیابی قرار داده بود، میانگین رضایت 8.3 از 10 را نشان داد. لازم است بدانید که نتیجه نهایی این جراحی مدتی طول می کشد تا آشکار شود. نتیجه نهایی معمولاً در حدود 12-18 ماه ظاهر می شود.

عوامل موثر بر میزان موفقیت کاشت مو

عوامل متعددی در میزان موفقیت کاشت مو موثر هستند. در ادامه به طور مختصر به پارامترهای مهم آن می پردازیم.

 

نوع کاشت مو:

همانطور که قبلاً گفتیم روش های مختلفی برای عمل کاشت مو استفاده می شود. FUE رایج ترین روش کاشت مو در نظر گرفته می شود زیرا کم تهاجمی است و جای زخم های قابل مشاهده ای باقی نمی گذارد . روشFUE  همچنین دارای درصد موفقیت بسیار بالایی است.  روشDHI گاهی اوقات موثرتر از FUE است، زیرا نیازی به ایجاد کانال ندارد و مستقیماً در ناحیه مورد نظر پیوند داده می شود. بنابراین، خطر از بین رفتن یا آسیب دیدن آن کاهش می یابد.

نوع مو:

ویژگی های موهای شما بر موفقیت عمل کاشت مو تاثیر گذار است. کسانی که موهای ضخیم و مجعد دارند از طریق تعداد کمتری از پیوند فولیکول به پوشش بیشتری دست پیدا می کنند.

کلینیک و پزشک:

کاشت مو برای موفقیت نیاز به پزشک متخصص و آموزش دیده دارد. انتخاب یک پزشک کم‌صلاحیت می‌تواند منجر به عدم دستیابی به نتیجه مطلوب شود و خطر آسیب رساندن به موهای شما را به دنبال داشته باشد. با کمک TebMedTourism می توانید حرفه ای ترین پزشکان را بیابید و با هزینه های بسیار مناسب به بهترین نتایج برسید.

مراقبت های بعد از درمان:

پس از درمان کاشت مو، باید نکات ضروری را برای بهبود بهتر بدانید. مراقبت از موهای کاشته شده بسیار مهم است، زیرا آنها هنوز شکننده هستند و به مراقبت بیشتری احتیاج دارند. نکاتی برای مراقبت از مو پس از کاشت وجود دارد که به اختصار به آنها اشاره خواهد شد:

  • ناحیه تازه پیوند شده را مرطوب نگه دارید
  • بعد از 1-2 روز سر را به آرامی و با استفاده از شامپو بچه و آب کم فشار بشویید
  • حداقل به مدت ۴۸ ساعت از بالش U شکل استفاده کنید
  • عوامل ایجاد کننده تورم و تحریک سر را به حداقل برسانید
  • بعد از عمل کاشت مو، انجام ورزش شدید را محدود کنید
  • سعی کنید مدل موی نرم تری داشته باشید و از مدل های دم اسبی خیلی سفت خودداری کنید
  • رژیم غذایی سالم و مغذی داشته باشید
  • بعد از عمل موهای خود را حداقل به مدت 1 ماه رنگ نکنید
  • سطح ویتامین و مواد معدنی خود را بررسی کنید
  • در دو هفته اول از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب خودداری کنید

نویسنده: لیلا نظری

منتشر کننده و متخصص سئو : محمد مهدی گرامی مقدم

برای اطلاعات کامل تر مقاله : همه چیز در مورد کاشت مو در ایران را مشاهده نمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

Hair transplant in Iran

زراعة الشعر في إيران

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟