هزینه روش رحم اهدایی (اجاره ای): در مان ناباروری بوسیله شرکتها ، یا مستقل عمل کردن؟

هزینه-روش-رحم-اهدایی-اجاره-ای-در-مان-ناباروری-بوسیله-شرکتها--یا-مستقل-عمل-کردن

رحم اجاره ای (جایگزین)  یکی از روشهای مدرن و کاربردی در درمان ناباروری است که به زوجینی که مدت طولانی از ناباروری رنج می برند امید جدیدی داده است.

butterfly

روش رحم اجاره ای چیست؟

به بیان ساده، یک زن به عنوان مادرجایگزین انتخاب می شود و دوره نه ماه بارداری را می گذراند ، در حالیکه جنین یا ژنتیک یکی از والدین واقعی را دارد یا متعلق به هر دو است (والدین مورد نظر و جایگزین). به خاطر داشته باشید که قبل از شروع روند، با یک پزشک مشورت کنید و مزایا و معایب روش رحم اجاره ای را برای ناباروری در نظر بگیرید.

برای بارداری با استفاده از رحم جایگزین ، اول از همه تخمک و اسپرم از زوج مورد نظر گرفته می شود و سپس با استفاده از یکی از روش های درمان ناباروری مانند IVF یا ICSI جنین تشکیل می شود، بنابراین ژنتیکی مشابه با والدین دارد. به این روش، رحم اجاره ای جایگزین (Gestational surrogacy) گفته می شود.

در نوع دیگر رحم اجاره ای ، از تخمک های مادر جایگزین برای باردار شدن جنین در یک محیط آزمایشگاهی توسط  IVF  یا ICSI استفاده می شود. این جنین ها به رحم مادر جایگزین منتقل می شوند. به این روش رحم اجاره ای سنتی (Traditional surrogacy) گفته می شود.

اما سوال اصلی در اینجا این است: هزینه روش رحم اهدایی چقدر است؟ آیا باید از شرکت های تسهیلگر برای این فرآیند استفاده کنیم یا نه؟ جوانب مثبت و منفی آن چیست؟ در ادامه این سوالات را مرور می کنیم و سعی می کنیم که به آنها پاسخ دهیم.

هزینه رحم اجاره ای

اولین چیزی که باید در مورد آن بدانید این است که هیچ قیمت ثابتی برای این روش وجود ندارد و هزینه های مختلفی در سراسر جهان دارد. به عنوان مثال ، بودجه کلی برای روش بارداری جایگزین در آمریکا 150 تا 220 هزار دلار و برای بارداری جایگزین کانادایی 80 تا 100 هزار دلار است. البته این مقدار پول از بودجه مالی بسیاری از زوج ها خارج است. در اینجا قصد داریم به شما کمک کنیم تا با استفاده از هزینه های مقرون به صرفه تقریبی، کشورهای ارزان قیمت تری برای انجام این کار پیدا کنید.

کشور هزینه 3 بار انجام IVF هزینه نتیجه تضمینی
ایران* 12000 دلار 20000 دلار
ترکیه  25000 دلار 40000 دلار
گرجستان 42000 دلار 60000 دلار
اوکراین 44000 دلار 60000 دلار

*این قیمت در ایران برای افراد غیر ایرانی می باشد.

هزینه روش رحم اهدایی در ایران

در میان تمام کشورهایی که در سراسر جهان اقدام به انجام روش رحم اجاره ای بین المللی می کنند، بهترین و ارزانترین کشورها برای انجام آن در آسیا هستند.

ایران به دلیل داشتن مراکز باروری مجهز، پزشکان متخصص و هزینه های پایین درمانی برای انجام روش رحم جایگزین درخارج از مرزها انتخابی عالی است.

ایران برای انجام این روش یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها از لحاظ قیمت است. روش رحم اهدایی در ایران با هزینه ای بین 12 تا 14 هزار دلار برای افراد خارجی که اهداکننده رحم را به همراه خود به ایران می آورند، همراه با رویه قانونی تضمین شده انجام می شود.

هزینه روش رحم اهدایی در ترکیه

روند رحم جایگزن در ترکیه از چند سال گذشته غیرقانونی است. ماده 282/1 قانون مدنی ترکیه می گوید که رابطه مادر و کودک از طریق تولد برقرار می شود. این به این معنی است که مادرجایگزین بودن “هیچ اساسی در قانون ترکیه ندارد” و اینکه مادرجایگزین همان مادراصلی است.

هزینه روش رحم اهدایی در گرجستان

یکی از ارزانترین کشورها برای روش رحم جایگزین در جهان گرجستان است. این روش، روند پزشکی ارزان قیمت و حمایت قانونی از والدین ناباروررا ارائه می دهد.

هزینه اجاره در گرجستان به طور متوسط ​​از 32000 تا 42000 دلار است. البته متغیرها و شرایط مختلف بر قیمت روش رحم اجاره ای تأثیر می گذارد. هزینه طرح کامل و تضمینی رحم جایگزین در گرجستان بین 55000 تا 60،000 دلار هزینه دارد که تقریبا 70٪ کمترازهمان برنامه در ایالات متحده است.

هرچند کیفیت و شانس موفقیت درمان ناباروری به روش رحم اهدایی در گرجستان، بسیار پایین تر از کیفیت رحم اجاره ای در ایران می باشد.

هزینه روش رحم اهدایی در اوکراین

اوکراین یکی دیگر از کشورهای امن و ارزان برای روش رحم جایگزین در اروپا است. هزینه این روش در اوکراین تقریباً بین 44.000 دلار تا 60.000 دلار است.

تفاوت در هزینه ها به برنامه رحم جایگزینی که انتخاب می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، برنامه های کم هزینه معمولاً فقط شامل یک اقدام برای انجامIVF ، بدون وجود اهدا کننده تخمک می شوند.

هزینه روش رحم اهدایی در هند

هند همچنین بین سالهای 2000 و 2018 مقصد بسیار محبوبی برای رحم اجاره ای بین المللی بود و هزینه های آن در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا بسیار کم بود. با این حال، قانون موجود در سال های 2016 و 2019  فرم لایحه جایگزینی، انجام روش رحم اجاره ای بین المللی را ممنوع کرده است و فقط اجازه انجام آن را به ساکنان نابارورهند می دهد.

فعالیت های شرکت تسهیلگر برای رحم اجاره ای شامل چه خدماتی است؟

  • مدیریت کل پروسه از ابتدا تا انتها
  • بررسی پیشینه و سوابق پزشکی اهداکننده رحم و والدین
  • غربالگری و تطبیق والدین و اهدا کننده
  • پشتیبانی درطول پروسه
  • انجام کارهای قانونی و محضری
  • هماهنگی بین عاملین مختلف روند یک رحم جایگزین موفق
  • بیمه و غیره…

روش رحم اجاره ای ( جایگزین) واقعا می تواند یک روند فرسایشی و پیچیده باشد. بنابراین بیشتر والدین مورد نظر ترجیح می دهند از پشتیبانی یک شرکت تسهیلگر حرفه ای برای سهولت در مسیر و ارائه خدمات مورد نیاز برخوردار شوند. اما برخی دیگر انتخاب می کنند که آن را بصورت مستقل دنبال کنند، در جایی که هیچ راهنمایی ندارند ومجبور به طی کردن کل روند به تنهایی می شوند.

جوانب مثبت و منفی درمان ناباروری به روش رحم اهدایی به صورت مستقل

اگر درنظر دارید که این کار را بدون شرکت تسهیلگر انجام دهید ، دانستن برخی از مزایا و معایب این تصمیم مهم است. ما در مورد برخی از آنها به طور خلاصه صحبت خواهیم کرد.

 

فواید:

  • در برخی موارد، زوجین ممکن است با دنبال کردن رحم اهدایی به طور مستقل، مقداری پول پس انداز کنند.
  • متخصصین حقوقی و پزشکی ممکن است تنها متخصصان ضروری باشند.
  • انتخاب یک قرارداد اجاره خصوصی به این معنی است که شما ممکن است رابطه نزدیک تری با مادر جایگزین داشته باشید و شخصاً او را بشناسید.

معایب:

  • یافتن بسیاری از خدمات در درمان به روش رحم اهدایی به صورت مستقل دشوارتر است، به ویژه برای کسانی که با روند رحم اجاره ای آشنا نیستند.
  • والدین و رحم جایگزین یا رحم اهدایی ممکن است بدون خدمات مشاوره ای از حمایت عاطفی برخوردار نباشند.
  • می تواند خطرات ناشی ازاعتماد واطمینان بدون نظارت توسط شرکت تسهیلگر را افزایش دهد.
  • هزینه های جانبی می تواند با انجام فرایند به صورت جداگانه حتی بیشتر از رحم اهدایی مرتبط به شرکت تسهیلگر افزایش پیدا کند.
  • در صورت مواجه شدن با شرایط غیرمنتظره، پشتیبانی 24 ساعته از متخصصان را نخواهید داشت.
  • شما مسئول تمام تصمیمات حساس خواهید بود.
  • یک متخصص حرفه ای را در کنار خود برای حمایت از حقوق تان نخواهید داشت.

اگرچه مطمئناً گذراندن فرآیند رحم اجاره ای بدون شرکت تسهیلگر امکان پذیر است، اما این فرایند مسئولیت های اضافی دیگری بردوش شما خواهد گذاشت. علاوه بر این، کارکردن با یک شرکت تسهیلگر درمان به روش رحم اجاره ای ، راهنمایی حرفه ای را از ابتدا تا پایان دوره  به شما ارائه خواهد داد. از طرف دیگر با انجام یک فرایند رحم اجاره ای مستقل، شما نیاز خواهید داشت تا بسیاری از جوانب این فرایند را به تنهایی مدیریت کرده و انجام دهید. همچنین این واقعیت را در ذهن خود داشته باشید که دنبال کردن یک روند مستقل لزوماً به معنای صرفه جویی در هزینه نیست.

به طور خلاصه ، مدیریت پروسه رحم جایگزین ممکن است بسیار وقت گیر باشد و به همین دلیل است که بسیاری از والدین نابارور تصمیم می گیرند که برای مدیریت تمام جزییات با یک شرکت تسهیلگر فرآیند رحم اهدایی همکاری کنند. به یاد داشته باشید که شرکت های تسهیلگر در ازای دریافت هزینه های خود خدمات ارزشمندی ارائه می دهند. اهمیت داشتن حمایت شخص ثالث در تمام مراحل کار که معمولاً فقط توسط شرکت های تسهیلگر رحم جایگزین ارائه می شود غیرقابل انکار است.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟