هزینه پیوند کلیه در سراسر جهان

هزینه پیوند کلیه

بیماری مزمن کلیوی میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. تعداد بیماران کلیوی دو برابر بیماران مبتلا به دیابت و 20 برابر بیشتر از تعداد افراد مبتلا به سرطان است. حدود 10.5 میلیون نفر در سراسر جهان از مرحله آخر بیماری کلیوی (ESRD) رنج می برند و باید از دیالیز یا پیوند کلیه استفاده کنند. گرچه هیچ یک از روش های درمانی نمی توانند این بیماری را درمان کند، اما پیوند کلیه کیفیت زندگی بهتری را به بیماران هدیه می دهد.

متأسفانه علیرغم نیاز بالا به کلیه های اهدایی، منابع کافی ارگان برای ارائه به بیماران وجود ندارد. بنابراین نام بیماران معمولاً در لیست انتظار طولانی مدت نوشته می شود و آنها لازم است تا برای دریافت کلیه اهدایی برای مدت زیادی منتظر بمانند. به همین دلیل بسیاری از بیماران ترجیح می دهند تا به جای اینکه در صف طولانی منتظر مانده و یا حتی قبل از دریافت کلیه فوت کنند، در یک کلینیک پزشکی خصوصی در کشور خود یا خارج از کشور عمل پیوند کلیه را انجام دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا هزینه پیوند کلیه را در مقاصد اصلی گردشگری سلامت دنیا با یکدیگر مقایسه کنیم.

عوامل موثر بر هزینه پیوند کلیه

kidney transplants banner bg

هزینه پیوند کلیه در هر بیمار می تواند متفاوت باشد، زیرا شاخصه های فردی می تواند بر هزینه تأثیر گذار باشد. برای برآورد هزینه نهایی، سابقه پزشکی و نیازهای بیماران باید در نظر گرفته شود. در حالی که هزینه سایر خدمات پزشکی قابل پیش بینی است، هزینه روند عمل پیوند کلیه در هر مورد متفاوت است زیرا دو طرف (اهدا کننده و گیرنده) در این فرایند پزشکی دخیل هستند. در قسمت زیر برخی از عوامل متداول که بر هزینه پیوند کلیه تأثیر گذار هستند معرفی می شوند:

  • کشور منتخب: با توجه به استاندارد بالای خدمات ارائه شده، هزینه پیوند کلیه در ایران در مقایسه با سایر کشورها بسیار کمتر است. اگر کشور انتخاب شده شما برای درمان جایی مانند ایالات متحده است باید حدود هشت برابر بیشتر از هزینه این عمل در ایران بپردازید.
  • تعداد جلسات مورد نیاز دیالیز: در مرحله قبل از پیوند، تا زمانی که بیمار برای پیوند آماده می شود، ممکن است به تعدادی جلسات دیالیز نیاز باشد. همچنین در دو هفته اول بعد از پیوند، ممکن است تا زمانیکه کلیه جدید به طور کامل با بدن گیرنده سازگار شود به انجام جلسات دیالیز نیاز باشد.
  • شاخصه های شخص گیرنده و اهدا کننده: قبل از پیوند، پزشک تعدادی آزمایش مانند آزمایش خون و آزمایش های بیوشیمی را برای گیرنده و اهدا کننده تجویز می کند. اگر درنتیجه آزمایشات شاخصه ای غیرطبیعی پیدا شود، مصرف نوعی دارو مورد نیاز است که می تواند هزینه نهایی را افزایش دهد.
  • نوع اهدا کننده: اگر فرد اهداکننده با گیرنده نامرتبط باشد و با بیمار سازگاری خونی نداشته باشد، مصرف داروهای اضافی و نظارت بر بیمار ضروری می شود. بنابراین، هزینه پیوند نهایی بیشتر می شود زیرا که گیرنده به دوز اضافی داروهای ضد رد نیاز پیدا خواهد کرد.
  • بستری در بیمارستان: بعد از عمل پیوند کلیه، اهداکنندگان معمولاً بعد از حدود 5 روز از بیمارستان مرخص می شوند و گیرندگان باید 10 تا 12 روز در بیمارستان بمانند. در صورت بروز هرگونه عارضه پس از جراحی، آنها باید روزهای بیشتری در بیمارستان بمانند که این امرهزینه نهایی را افزایش می دهد.
  • پیوند اول در مقایسه با پیوند دوم: در پیوند کلیه برای بار دوم احتمال رد بیشتر می شود. بنابراین در صورت پیوند مجدد، سطح نظارت، دوز مصرفی، و نوع داروها افزایش می یابد که می تواند هزینه نهایی را افزایش دهد.
  • احتمال رد شدن: احتمال رد شدن در اهداکنندگان مختلف می تواند بر هزینه پیوند تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر بیمار آزمایش آنتی بادی پانل واکنشی مثبت (PRA) برای کلاس 2 داشته باشد، ممکن است قبل از جراحی پیوند، به پلاسمافرزیس، IVIG، و درمان ریتوکسیماب نیاز داشته باشد تا احتمال رد شدن کاهش پیدا کند. بنابراین، هزینه نهایی پیوند بالاتر می رود.
  • تأیید کمیته اخلاقی: هنگامی که از اهداکننده غیر مرتبط استفاده می شود، اهدا کننده باید قبل از انجام عمل جراحی، تأییدیه رسمی را به کمیته اخلاقی ارائه دهد. هدف کمیته اخلاقی این است که مطمئن شود اهدا کننده از انجام این عمل رضایت دارد و پیوند بصورت غیرقانونی اتفاق نمی افتد.

عوامل دیگری که هزینه پیوند کلیه را کنترل می کنند عبارتند از:

  • سلامت عمومی گیرنده
  • بیمارستان انتخاب شده
  • محل اقامت
  • تعداد جلسات پیگیری درمان
  • عوارض غیرمنتظره
  • هزینه وعده های غذایی
  • هزینه داروهای اضافی
  • تجربه جراح

هزینه پیوند کلیه در ایالات متحده

در ایالات متحده، بیش از 94.000 نفر در لیست انتظار دریافت کلیه هستند. زمان انتظار برای کلیه اهدایی از شخص فوت شده می تواند پنج تا 10 سال طول بکشد. اولویت بیماران در لیست بر اساس مدت زمان انتظار، گروه خونی، سیستم ایمنی بدن و عوامل دیگر برآورد می شود. متوسط ​​هزینه پیوند کلیه در یک کلینیک خصوصی در ایالات متحده حدود 270،000 دلار است، که برای بسیاری از بیماران مبلغ فوق العاده بالایی است. هزینه ها فقط شامل عمل پیوند نمی شود، بلکه هزینه های مراقبت قبل و بعد از عمل، هزینه های بیمارستان و غیره را شامل می شود.

هزینه پیوند کلیه در آلمان

آلمان یکی دیگر از کشورهای محبوب است که به دلیل کیفیت بالای خدمات خود شناخته شده است. با این حال، قیمت های این کشور برای همه مقرون به صرفه نیست. پیوند کلیه در آلمان بدون در نظر گرفتن سایر هزینه ها از 90 هزار دلار شروع می شود. بنابراین، آلمان می تواند یک گزینه انتخابی برای کسانی باشد که وضعیت مالی خوبی دارند و فقط به کیفیت خدمات توجه می کنند.

هزینه پیوند کلیه در ترکیه

ترکیه یکی دیگر از مقاصد محبوب گردشگری پزشکی بین المللی است. هزینه پیوند کلیه از 40 هزار دلار شروع می شود. باید بدانید که طبق قانون محلی ترکیه، اهدا کننده می بایست یکی از بستگان بیمار باشد.

هزینه پیوند کلیه در هند

کشورهند به خاطر قابلیت های پزشکی و هزینه های نسبتاً کم شناخته شده است. قیمت پیوند کلیه در هند از 18000 دلار تا 20000 دلار است. وقتی می خواهید هند را به عنوان مقصد پزشکی خود انتخاب کنید، عاقلانه است که هزینه های دیگر مانند هزینه پرواز، مخارج قبل و بعد از عمل و غیره را در نظر بگیرید.

هزینه پیوند کلیه در ایران

هزینه پیوند کلیه در ایران

ایران یکی از بهترین مقاصد گردشگری پزشکی برای پیوند کلیه است. پزشکان بسیار حرفه ای و مقرون به صرفه ترین قیمت ها، ایران را به یکی از بهترین گزینه ها برای بیماران کلیوی در سراسر جهان تبدیل کرده است. علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی و تاریخی ایران این کشور را به مکانی منحصر به فرد برای گردشگران تبدیل کرده است.

هزینه پیوند کلیه در ایران 13000 تا 15000 دلار است. خوب است بدانید که در حال حاضر به دلیل کاهش ارزش پول ایران، هزینه های اقامت، حمل و نقل و مراقبت های قبل یا بعد از عمل در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین است، در حالی که کیفیت درمان با کشورهای شناخته شده ای مانند ایالات متحده رقابت می کند. شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیوند کلیه در ایران مقاله “چرا ایران بهترین مقصد برای انجام عمل پیوند کلیه است؟ را مطالعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر: محدودیت سنی در عمل پیوند کلیه را مطالعه نمایید.

Author: Leila Nazari

Publisher and SEO specialist: Mohamad Gerami

طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 1930 288 903 98+

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟