همه چیز در مورد واریکوسل یا واریکوسلکتومی

واریکوسل

هرآنچه در مورد واریکوسل و درمان جراحی واریکوسلکتومی باید بدانید

واریکوسلکتومی نوعی عمل جراحی برای برداشتن واریکوسل و برقراری مجدد جریان خون مناسب به سوی اندام های تولید مثلی است. واریکوسل تجمع وریدهای متورم و بزرگ شده در اسکروتوم یا کیسه بیضه است. واریکوسل با ایجاد اختلال در درناژ و تخلیه جریان خون بیضه می تواند موجب اختلال در تولید مایع منی شده و به ناباروری در آقایان منجر شود.

واریکوسلکتومی به روش های مختلفی درمان می شود که جراحی باز یکی از این روش ها است.

واریکوسل

واریکوسل چگونه اسکروتوم یا کیسه بیضه را درگیر می کند؟

وقتی در اسکروتوم یا کیسه بیضه یک فرد واریکوسل ایجاد می شود، مانع جریان مناسب خون به سوی اندام های تولید مثلی می گردد. اسکروتوم کیسه ای است که بیضه ها داخل آن قرار دارند. واریکوسل مانع بازگشت خون از طریق وریدهای اسکروتوم یا کیسه بیضه به سوی قلب می شود. در نتیجه خون داخل وریدهای اسکروتوم یا کیسه بیضه جمع می شود و موجب بزرگترشدن و گشاد شدن وریدهای کیسه بیضه یا اسکروتوم می شود. این مسئله می تواند منجر به کاهش تعداد اسپرم تولیدی در بیضه گردد.

واریکوسل
واریکوسل

واریکوسل معمولا در سمت چپ اسکروتوم یا کیسه بیضه رخ می دهد و مواردی که در سمت راست باشند، ممکن است به دلیل رشد یا تومورها باشد. بنابراین اگر واریکوسل سمت راست داشته باشید، ممکن است پزشکتان توصیه به درمان جراحی واریکوسل یا واریکوسلکتومی کند.

واریکوسل ممکن است منجر به ناباروری گردد. بنابراین اگر می خواهید صاحب فرزند شوید و مشکل باروری دارید، پزشک توصیه به واریکوسلکتومی یا درمان جراحی واریکوسل خواهد کرد.

روش های درمان واریکوسلکتومی:

1- درمان واریکوسل یا واریکوسلکتومی به روش جراحی باز:

عمل جراحی باز واریکوسل یا واریکوسلکتومی، یک پروسه سرپایی بوده و با بی حسی موضعی یا بی هوشی عمومی انجام می شود و تهاجمی ترین روش درمانی است. بطور معمول جراح از نقاط مختلف وارد وریدهای اسکروتوم یا کیسه بیضه می شود. همچنین ممکن است از ناحیه پایین شکم یا کشاله ران وارد شود (بستن در ناحیه کشاله ران یا زیر کشاله ران).

جراح از یک میکروسکوپ جراحی استفاده می کند تا بتواند دید بهتری حین جراحی داشته باشد. همچنین از سونوگرافی داپلر برای هدایت عمل جراحی استفاده می کند. جراح با استفاده از وسایل پزشکی، وریدهای درگیر را می بندد و جریان خون را به سمت وریدهای سالم هدایت می کند.

این پیشرفت در روش های ترمیمی واریکوسل، منجر به کاهش عوارض جراحی می گردد.

واریکوسل
واریکوسل

2- درمان واریکوسلکتومی به روش لاپاروسکوپی:

در این روش واریکوسلکتومی یا درمان واریکوسل، جراح 3 برش کوچک در پایین شکم ایجاد می کند و لوله لاپاروسکوپ را برای بزرگنمایی و دید بهتر ناحیه واریکوسل، از راه یکی از این سوراخ های کوچک وارد می کند. سایر وسایل جراحی را از راه 2 سوراخ دیگر وارد می کند. جراح می تواند وریدهای گشاد شده را از وریدهای سالم جدا کند. جراح می تواند وریدهایی را که خون را به سوی وریدهای گشاد شده هدایت می کند را ببندد، در نتیجه به تدریج این وریدهای گشاد شده از بین می روند. جراح انتهای ورید را با کلامپ های کوچکی می بندد. همچنین ممکن است این ورید ها را با کاتر حرارتی از بین ببرد. در پایان لاپاروسکوپ و سایر وسایل خارج می شوند.

درمان واریکوسل یا واریکوسلکتومی به روش لاپاروسکوپی با بی هوشی عمومی انجام می شود. این روش تا حدود زیادی مشابه جراحی باز است اما در مقایسه با آن روش درمانی کمتر تهاجمی می باشد.

3- درمان واریکوسلکتومی به روش آمبولیزاسیون از راه پوست:

این روش سرپایی با بی حسی موضعی انجام می شود. این روش کم تهاجمی ترین راه درمان واریکوسل یا واریس ورید های کیسه بیضه است. پزشک یه لوله باریک را از راه کشاله ران وارد می کند. سپس یک کاتتر را از راه این لوله وارد می کند و از طریق این کاتتر می تواند وریدهای واریسی یا گشاد شده را بوسیله دوربین انتهای کاتتر در مانیتور ببیند. جراح گره های عروقی را آزاد می کند و با ایجاد برش، انسداد عروقی ایجاد می کند و واریکوسل درمان می گردد.

ماهیت کمتر تهاجمی و عدم آسیب به شریان بیضه مزایای درمان واریکوسل یا واریکوسلکتومی به روش آمبولیزاسیون از راه پوست است.

واریکوسل
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟