ویزیت های ضروری پس از پیوند کلیه

پیوند کلیه

کلیه ها یکی از اندام های حیاتی بدن هستند که ما را زنده نگه می دارند. آنها خون را از سموم و مواد زائد تصفیه کرده و به ادرار تبدیل می کنند. بدون حداقل یک کلیه کارآمد، ممکن است فرد نیاز به دیالیز یا پیوند کلیه داشته باشد. با این حال حتی اگر پیوند کلیه داشته اید، بازهم باید از کلیه جدید خود مراقبت کنید تا کلیه دوام آورد.

سالم نگه داشتن کلیه اهدایی به موارد زیادی بستگی دارد که باید به دقت مد نظر قرارگرفته شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد ویزیت های ضروری پس از پیوند کلیه صحبت کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر هزینه پیوند کلیه

دوران نقاهت پس از پیوند کلیه

پس از پیوند کلیه، بیماران معمولاً 5 تا 10 روز در بیمارستان می مانند تا از عدم وجود عارضه مطمئن شوند. مدت اقامت بستگی به شرایط پزشکی و نیازهای بیمار دارد. در طول این مدت، ممکن است در یک منطقه تخصصی مراقبت از پیوند بستری شوید. مراقبت های شما باید پس از پیوند نیز ادامه پیدا کند. قبل از ترک بیمارستان، می بایست پزشک دستورالعمل‌های دارویی را به شما آموزش داده و درمورد آزمایش‌های آزمایشگاهی و سایر مراقبت‌های بعدی با شما صحبت کند.

پس از ترخیص از بیمارستان، تیم پیوند به نظارت بر وضعیت شما و پاسخ به تمام سوالاتی که ممکن است به ذهنتان خطور کند ادامه می دهد. در ماه های اول پس از عمل، می بایست به طور مرتب به تیم پزشکی پیوند خود مراجعه کرده تا زمانیکه وضعیت پزشکی شما پایدار شود. پس از تثبیت وضعیت، می توانید به نفرولوژیست شخصی خود مراجعه کنید. باید بدانید که تیم پیوند شما در صورت مواجهه با مشکل یا پاسخ به هرگونه سوال همیشه برای کمک در دسترس است.

پیوند کلیه

داروهای ضد رد پیوند

داروهای ضد رد یا سرکوب کننده سیستم ایمنی، سیستم ایمنی طبیعی بدن را نسبت به مواد و بافت های خارجی تضعیف می کنند. این داروها سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند تا از رد عضو پیوند شده توسط بدن جلوگیری کنند. پس از پیوند، هرگز نباید مصرف داروهای ضد رد پیوند خود را قطع کنید زیرا زمانی که رد کلیه شروع می شود، اغلب غیر قابل برگشت است. تشخیص رد کلیه در مراحل اولیه دشوار است، بنابراین هر چقدر هم که احساس خوبی داشته باشید نباید استفاده از آنها را متوقف کنید.

در مورد تمام داروهایی که باید مصرف کنید، دستورالعمل مکتوب شده بخواهید. شما می توانید آلارم های دیجیتال خود را تنظیم کرده تا زمان مصرف داروهایتان را به شما یادآوری کنند. اگر پزشک دیگری برای شما دارو تجویز کرد، باید به تیم پیوند خود اطلاع دهید زیرا برخی داروها می توانند با داروهای ضد رد شما تداخل داشته باشند.

داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی برخی از عوارض جانبی احتمالی دارند که اغلب قابل کنترل هستند. در صورت بروزعوارض جانبی، پزشک می تواند نوع و دوز داروها را تغییر دهد. فشار خون بالا، افزایش وزن و احتمال بالاتر ابتلا به عفونت از شایع ترین عوارض جانبی داروهای ضد رد رد می باشد.

آزمایشات شمارش کامل خون

آزمایش خون نحوه عملکرد اندام های شما را ارزیابی می کند. آزمایش شمارش گلبول سفید خون (WBC) نشان می دهد که گلبول های سفید خون شما افزایش پیدا کرده یا کاهش یافته است. آزمایش هماتوکریت (HCT) درصد سلول های خونی موجود در خون شما را اندازه گیری می کند. وقتی سطح HCT شما پایین است، احساس خستگی می کنید و انرژی کمی دارید PLTS .آزمایش دیگری است که سطح پلاکت ها را در خون شما اندازه گیری می کند. سطح پایین پلاکت ممکن است باعث خونریزی برای مدت طولانی تری از حالت عادی شده و باعث شود به آسانی کبود شوید.

بیوپسی کلیه

بیوپسی آزمایشی برای بررسی علائم بیماری بوسیله آزمایش برخی از سلول ها یا بافت های بدن است. بیوپسی کلیه برای بررسی احتمال رد کلیه یا اثرات سمی دارو انجام می شود. برای انجام آزمایش، از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه استفاده می شود. پزشک یک سوزن بیوپسی ظریف را وارد ناحیه مورد نظر کرده و قسمت کوچکی از بافت کلیه را برای ارزیابی‌های آزمایشگاهی خارج می‌کند.

ممکن است در صورت مشاهده هر یک از این علائم پس از انجام بیوپسی، نیاز باشد تا با تیم پیوند خود تماس بگیرید:

  • ادرار خونی
  • تورم یا درد در نزدیکی کلیه شما
  • تب
  • سرگیجه
  • فشار خون پایین

سونوگرافی

سونوگرافی یک آزمایش تشخیصی است که از امواج غیر تهاجمی برای تصویربرداری از اندام های داخلی و مشاهده عملکرد آنها استفاده می کند. سونوگرافی می تواند برای بررسی انسداد، تجمع غیر طبیعی مایعات و همچنین برای تعیین محل بیوپسی استفاده شود. برای انجام این آزمایش، یک نوع ژل روی ناحیه شکم شما زده می شود و با استفاده از مبدل یا پروب، تصویر کلیه بر روی مانیتور ظاهر می شود.

اشعه ایکس

برای بررسی علائم اولیه عفونت می توان از آزمایش اشعه ایکس استفاده کرد.

پیوند کلیه

نگرانی های بهداشتی پس از خروج از بیمارستان

پس از ترخیص از بیمارستان، باید فشار خون، دمای بدن و وزن خود را کنترل کرده و نتایج آزمایشگاهی را نزد خود نگهدارید.

درجه حرارت بدن

لازم است هر روز صبح دمای بدن خود را اندازه گیری کنید. هنگامی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنید، اغلب دچار تب شدید نمی شوید. افزایش دمای طبیعی بدن شما می تواند نشانه عفونت یا رد کلیه باشد. زمان یک عامل بسیار مهم در درمان رد پیوند یا عفونت است، بنابراین هر چه زودتر مشکل را پیدا کنید، درمان آن ساده تر است.

فشار خون

فشار خون بالا می تواند نشانه احتباس مایعات باشد. پس از پیوند کلیه باید دو بار در روز، یک بار در صبح و یک بار در شب، فشار خون خود را اندازه گیری کنید. باید سوابق نتایج را بگیرید. پس از مدتی، پزشک ممکن است شما را از مصرف قرص فشار خون معاف کند. با داشتن رژیم غذایی کم نمک می توانید فشار خون خود را کنترل کنید. تیم تغذیه تان می تواند شما را برای داشتن یک رژیم غذایی سالم راهنمایی کند.

وزن

شما باید هر روز صبح خود را با یک ترازو استاندارد وزن کنید. اگر بیش از 2 پوند در روز اضافه وزن داشته باشید، ممکن است مایعات خود را حفظ کنید و باید این را به تیم پیوند خود گزارش دهید.

قرار گرفتن در معرض میکروب ها را محدود کنید

پس از پیوند، باید مراقب بهداشت دست ها و محیط خود باشید. به یاد داشته باشید که قبل و بعد از خوردن غذا، استفاده از توالت و دست زدن به سطوح جامد دست های خود را بشویید.

  • در روابط خود با حیوانات خانگی محتاط تر باشید. قبل از جا به جا کردن ضایعات حیوانات خانگی، از ماسک صورت و دستکش استفاده کنید.
  • در دو ماه اول در مکان های شلوغ حضور پیدا نکنید. از افرادی که سرماخوردگی یا عفونت دارند دوری کنید.
  • از خوردن غذاهای آماده به ویژه سالادها خودداری کنید، زیرا ممکن است بصورت کامل شسته نشده باشند.

علاوه بر محدود کردن قرار گرفتن در معرض میکروب ها، تا زمانی که بدنتان خود را با داروهای ضد رد پیوند سازگار کند، می بایست فعالیت‌های خود را محدود کرده و بیشتر استراحت کنید. به یاد داشته باشید که در تمام ویزیت های برنامه ریزی شده خود شرکت کنید و هرگز در پرسیدن سوالاتتان تردید نکنید. تیم پیوند کلیه TebMedTourism در تمام مراحل عمل و همچنین ویزیت های متعاقبتان پس از پیوند کلیه در کنار شما خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر: محدودیت سنی در عمل پیوند کلیه را مطالعه نمایید.

Author: Leila Nazari

Publisher and SEO specialist: Mohamad Gerami

طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره تماس: 1930 288 903 98+

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟