چگونه از شر ژنیکوماستی خلاص شویم؟

چگونه از شر ژنیکوماستی خلاص شویم؟

بزرگ شدن سینه مردان، که به عنوان ژنیکوماستی شناخته می شود، به شرایطی اشاره دارد که در آن مردان دارای بافت سینه اضافی شده که بیشتر شبیه سینه خانم ها است و البته ممکن است این وضعیت برای یک مرد خجالت آور باشد. معمولاً این مشکل با انجام عمل جراحی به منظور کاهش اندازه بافت سینه درمان می شود. اگرچه روش‌های غیرجراحی نیز برای درمان این مشکل وجود دارد، اما آنها همیشه مشکل را برطرف نمی‌کنند. از سوی دیگر، جراحی ژنیکوماستی یک راه حل سریع است که می تواند با برداشتن بافت سینه و ظاهری مردانه، سایز سینه مردان را بهبود بخشد.

butterfly

دلایل ژنیکوماستی

عوامل زیادی در ایجاد ژنیکوماستی نقش دارند، از جمله فاکتورهای مربوط به سبک زندگی شخص که از جمله این موارد می توان به مصرف بیش از حد الکل، ورزش ناکافی، بیماری های زمینه ای، افزایش سن و عوارض جانبی برخی داروها اشاره کرد. هورمون جنسی تستوسترون اثر بازدارندگی بر رشد بافت سینه دارد، در حالی که هورمون های استروژن و پروژسترون اثر محرکی بر رشد سینه دارند. عوامل زیر می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی در مردان شده که ممکن است این مسئله منجر به ایجاد ژنیکوماستی شود.

 

افزایش سن

هورمون تستوسترون به طور طبیعی در حدود 30 سالگی کاهش می یابد. با مطالعه مردان بالای 65 سال، مشخص شد که ژنیکوماستی اغلب به دلیل سطوح پایین تستوسترون ایجاد می شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که 24 تا 65 درصد از مردان بین 50 تا 80 سال از ژنیکوماستی رنج می برند. از سوی دیگر، مردان مسن بیشتر احتمال دارند که از داروهایی استفاده کنند که می تواند باعث ژنیکوماستی به عنوان یک عارضه جانبی شود.

 

بلوغ

حدود 60 درصد از پسران نوجوان در سن 14 سالگی علائم ژنیکوماستی را به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بلوغ تجربه می کنند. ژنیکوماستی که به دلیل تغییراتی که در دوران بلوغ اتفاق افتاده ایجاد می شود، بدون درمان خاصی و در عرض 3 سال از بین می رود.

 

میزان بالای چربی بدن

مقدار زیاد چربی بدن می تواند منجر به افزایش تجمع چربی در اطراف سینه و ایجاد سینه های مردانه شود. سطح استروژن بالاتر نیز یکی از دلایل افزایش درصد چربی بدن است. بافت چربی جایی است که تستوسترون توسط آنزیم آروماتاز ​​به استروژن تبدیل می شود. حدود 85 درصد از منبع استروژن یک مرد نتیجه وجود این آنزیم است.

 

وضعیت سلامتی

در صورت وجود برخی وضعیت های خاص سلامتی، سطح تستوسترون و استروژن می تواند تحت تأثیر قرار گیرد که منجر به رشد بیش از حد بافت سینه می شود. برخی از شرایط بهداشتی عبارتند از:

  • ضربه، تومور یا بیماری بیضه
  • پرکاری تیروئید
  • نارسایی کلیه
  • نارسایی کبد
  • سوء تغذیه
  • غده هیپوفیز یا تومورهای هیپوتالاموس
  • سندرم کلاین فلتر
butterfly

تفاوت بین ژنیکوماستی و سودووژنیکوماستی چیست؟

هر سینه بزرگ شده مردان به معنای “ژنیکوماستی” نیست. سودووژنیکوماستی وضعیتی است که در مردان چاق به دلیل رسوب دو طرفه چربی در قفسه سینه آنها اتفاق می افتد. در واقع ژنیکوماستی بزرگ شدن بافت غده سینه بدون وجود چاقی است. به عبارت دیگر، ورزش یا رژیم غذایی می تواند به فرد دارای اضافه وزن کمک کند تا از شر بافت های بزرگ چربی خلاص شود، در حالی که ژنیکوماستی با کاهش وزن قابل درمان نیست.

تفاوت بین ژنیکوماستی و سودووژنیکوماستی

علائم و تشخیص ژنیکوماستی

علائم ژنیکوماستی عبارتند از:

  • سینه های متورم
  • حساسیت سینه
  • ترشحات سینه

بزرگ شدن بافت غده گلندولار باعث تورم سینه در مردان می شود. این بافت ها به جای رسوب چربی در اطراف نوک پستان قرار دارند. در این وضعیت معمولاً هنگام لمس نوک سینه ها احساس حساسیت ایجاد می شود. در بیشتر موارد، بیمار دردی در قفسه سینه احساس نمی‌کند اما کمی سفتی را احساس می‌کند. بسته به علت بزرگ شدن سینه ممکن است علائم دیگری نیز وجود داشته باشد.

معاینه فیزیکی برای تشخیص بیماری و علت آن لازم است. ممکن است از شما خواسته شود که برای تعیین ژنیکوماستی و علت اصلی آن آزمایش خون و ماموگرافی انجام دهید. بر اساس نتایج آزمایشات اولیه، اغلب به معاینات بیشتر از جمله سی تی اسکن، ام آر آی، بیوپسی بافتی و سونوگرافی بیضه نیاز است. با توجه به نتایج آزمایشات، پزشکان ممکن است ژنیکوماستی یا هر وضعیت پزشکی دیگری مانند سرطان سینه یا بافت چربی پستان را تشخیص دهند.

butterfly

درمان های غیر جراحی ژنیکوماستی

روش های غیر جراحی مختلفی برای کمک به کوچک کردن سینه مردان وجود دارد. برخی از این روش ها عبارتند از:

  • رژیم غذایی: اگرچه هیچ مطالعه تایید شده ای در مورد تأثیر غذا بر سینه مردان وجود ندارد، برخی معتقدند که تغییرات هورمونی ممکن است به دلیل مصرف برخی غذاها اتفاق بیفتد. این غذاها شامل کنسرو، میگو، سویا، آبجو، پودرهای پروتئینی، توت فرنگی و نان چند غلات می باشد. توصیه می شود از مواد غذایی ضد التهابی مانند انواع توت ها، سبزی ها، مرکبات و لوبیاها و همچنین غذاهای کم کالری و مغذی استفاده کنید.

 

  • ورزش: ورزش می تواند بافت های چربی را در سراسر بدن بسوزاند و سینه ها را لاغرتر نشان دهد. همچنین هورمون ها را متعادل می کند.

 

  • قطع مصرف داروها یا استروئیدها: مصرف استروئیدها و برخی داروها می تواند خطر بزرگ شدن سینه را در مردان افزایش دهد.

 

  • دارو: داروهایی وجود دارند که برای درمان ژنیکوماستی توصیه شده اند، اما هیچ کدام توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید نشده اند. علاوه بر این، گزارش های کمی در مورد اثربخشی این داروها وجود دارد. داروها و درمان های مبتنی بر دارو برای ژنیکوماستی عبارتند از: تستوسترون درمانی، کلومیفن، تاموکسیفن (Nolvadex) و دانازول.

 

  • لیزر درمانی: لیزر درمانی یک روش غیر جراحی است که سلولیت ژنیکوماستی را هدف قرار می دهد. این روش به درمان طولانی مدت نیاز دارد تا به بیمار کمک کند تا برای همیشه از شر پستان بزرگ خلاص شود.

 

  • درمان های هورمونی: عدم تعادل هورمونی می تواند منجر به بزرگ شدن سینه مردان شود. متعادل کردن هورمون ها می تواند ژنیکوماستی را کاهش دهد.

 

  • الکل و مواد مخدر: محدود کردن مصرف الکل و مواد مخدر می تواند به شما در پیشگیری و درمان بزرگ شدن سینه مردان به روشی غیر جراحی کمک کند.

 

  • کاهش وزن: در مردانی که چاق هستند، کاهش وزن می تواند سایز سینه ها را کاهش دهد. با این حال، ممکن است بافت اضافی سینه را از بین نبرد و به درمان بهتری نیاز باشد.

 

درمان های غیر جراحی گزینه های درمانی غیر تهاجمی هستند که می توانند ظاهر سینه را بهبود بخشند. با این وجود، آن دسته از مردانی که از ژنیکوماستی متوسط ​​تا شدید رنج می برند ممکن است به درمان های جراحی برای برداشتن بافت اضافی نیاز داشته باشند.

butterfly

درمان های جراحی ژنیکوماستی

از آنجایی که درمان‌های غیرجراحی در همه موارد مؤثر نیستند، از جراحی ژنیکوماستی برای درمان دائمی این بیماری استفاده می‌شود. این جراحی بسیار موثر است و نتایج دائمی دارد. بر حسب مشکل شما، روند عمل جراحی شما ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  • لیپوساکشن (برای برداشتن چربی اضافی): لیپوساکشن یک درمان رایج برای بزرگ شدن سینه مردان است. این متد یک روش کاربردی برای کسانی است که به دلیل تجمع چربی سینه بزرگی دارند. این روش شامل وارد کردن یک لوله نازک به نام کانولا از طریق یک برش در قفسه سینه و بیرون کشیدن چربی از زیر پوست برای حذف کردن آن است. اکثر روش ها تحت بی حسی موضعی انجام می شوند.

 

  • تکنیک برش (برای برداشتن بافت و چربی سینه مانند): در صورت نیاز به برداشتن همزمان بافت پستان و رسوبات چربی، روش برش توصیه می شود.

 

  • روش برش گسترده (برای برداشتن بافت سینه مانند، چربی و پوست): این روش ممکن است شامل کاهش بافت سینه و تغییر دادن موقعیت نوک سینه باشد. در طی این روش، جراح برشی در پستان ایجاد می کند تا به بافت اضافی دسترسی پیدا کند و آن را خارج کند. این روش یک روش سرپایی است و نیازی به یک شب اقامت در بیمارستان ندارد.

 

درمان های جراحی برای ژنیکوماستی

انتخاب لباس مناسب برای ژنیکوماستی

اگر می‌خواهید سینه‌های بزرگ را بهتر پنهان کنید تا کمتر به چشم بیایند، در ادامه توصیه‌هایی هستند که بهتر است آنها را رعایت کنید:

  • از پوشیدن پیراهن های فشرده، تاپ های تنگ و تی شرت های سفید یا روشن خودداری کنید.
  • سعی کنید از تیشرت هایی با طرح ها و لایه های شلوغ یا پیراهن های ضخیم تر استفاده کنید
  • از رنگ هایی که تضاد کمی بین پیراهن و شلوار خود دارند استفاده کنید و کت و شلوارهایی با خطوط راه راه بپوشید.

سخن پایانی

جراحی ژنیکوماستی سینه مردانه صاف تری را به مردان ارائه می دهد و به آنها کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتر، عزت نفس بالاتر و اضطراب و شرم کمتری در مورد قفسه سینه خود داشته باشند. اگر مرد هستید و این مشکل شما هم هست، در تماس گرفتن با TebMedTourism تردید نکنید. ما به شما کمک می کنیم این مشکل را درمان کنید و اعتماد به نفس خود را به سرعت و بدون مشکل به دست آورید. مشاوران TebMedTourism همیشه آماده مشاوره دهی و راهنمایی بی طرفانه به شما به سمت بهترین راه حل هستند، زیرا شما مشتریان، مهمترین دغدغه ما هستید.

کانال یوتیوب عصر طب بین الملل

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان جراح پلاستیک با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت درمان ژنیکوماستی را با قیمتی مناسب و مقرون بصرفه به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟