آشنایی با عوارض عمل جراحی بینی برای مراقبت های بهتر بعد از عمل

جراحی زیبایی بینی در ایران

عمل جراحی بینی در ایران

عوارض مختلفی در عمل جراحی بینی ( رینوپلاستی) وجود دارد و اکثر آنها مربوط به خود عمل جراحی نمی شوند. رایج ترین این خطرات خونریزی، عفونت ، عوارض بی هوشی، کبودی، بازشدن زخم ها و مشکلات حین دوره ریکاوری می باشند.

جراحی زیبایی بینی
butterfly

خونریزی یکی از شایع ترین عوارض پس از عمل جراحی بینی می باشد. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که خونرسانی صورت حین عمل کافی نباشد که منجر به افزایش فشار خون و دیگر عارضه ها می گردد. اگر این شرایط بوجود آید، می بایست هر چه زودتر اقدامات اورژانسی انجام گیرد. با این وجود، اگر خونریزی کم باشد و ظرف 24 ساعت خونریزی متوقف شود، معمولا مراقبت های فوری اورژانسی،  نیاز نخواهد بود.

جراحی زیبایی بینی در ایران
جراحی زیبایی بینی در ایران

یکی دیگر از عوارض عمل جراحی بینی، عفونت می باشد. این خطر معمولا هفته اول بستری یا بعد از مرخص شدن از بیمارستان اتفاق می افتد. اگر این عفونت بر اثر جسم خارجی یا سوزن اتفاق بیفتد معمولا پس از دو روز ازبین خواهد رفت. اما اگر عفونت توسط شیء خارجی که باعث چسبیدن به زخم می شود اتفاق بیفتد، عفونت می تواند مدت طولانی تری ادامه داشته باشد. اگر چنین عوارضی مشاهده شوند آنتی بیوتیک ها استفاده می شوند. با وجود این، بیماران می بایست  به این نکات آگاه باشند که چگونه بوسیله حوله های تمیز و پرهیز از استعمال وسایل مراقبتهای پوستی دیگران، از این عوارض جلوگیری نمایند.

بیهوشی موردی است که دائما مورد تحقیق و مطالعه قرار گرفته است. عوارضی که ناشی از بیهوشی عمومی می شود به دو دسته خفیف و شدید تقسیم می شوند. اگر متخصص بی هوشی از نوع بیش از اندازه قوی استفاده کرده باشد، می تواند موجب تورم ، عصبانیت ، بی حسی، خونریزی یا عوارض جانبی دارویی شود. بیمار می بایست از جراح خود میزان بی هوشی مورد نیاز برای هر مرحله را سوال نماید. عفونت از عوارض دیگر است و اگر متخصص بی هوشی بدرستی از بی هوشی موضعی استفاده نکرده باشد، رخ خواهد داد. علائم شایع همراه با عفونت شامل: سرگیجه، درد قفسه سینه ، غش ، تشنج ، از دست دادن هوشیاری و مرگ می باشند.

جراحی زیبایی بینی در ایران
جراحی زیبایی بینی در ایران

تجمع خون از عوارض دیگر می باشد. این عارضه می تواند در محل جراحی یا هر جای دیگر بوجود بیاید. تجمع خون معمولا هنگامی اتفاق خواهد افتاد که خونرسانی به صورت در حین عمل جراحی متوقف شود. خونریزی در صورت می تواند حتی پس از عمل اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از این مورد، بیمار باید از اشیاء برنده مانند قیچی، سنجاق و سوزن اجتناب نماید. بیماران همچنین پس ازعمل باید از مواد و پارچه استریل استفاده نمایند. خونریزی معمولا به این علت بوجود می آید که متخصص بی هوشی بعلت بی تجربگی در مدیریت بیماری که دارای گردش خون ضعیف یا مستعد خونریزی است، ناتوان باشد.

تجمع خون در برخی موارد می تواند کشنده باشد. بنابراین، این بسیار مهم است که به علائم تجمع خون آگاه باشید. هنگامی که تجمع خون پاره شود ، معمولا بیشتر از حالت طبیعی خونریزی انجام می شود. بیمارانی که در گذشته دچارلخته خون شده بودند معمولا دچار علائمی شدند که نشان می دهد ممکن است مجدد با آنها روبرو شوند مانند تب شدید، درد، از دست دادن هوشیاری، تشنج و یا مشکلات تنفسی. بیمارانی که تجمع خون داشته اند باید به عوارض  جانبی ممکن و مستعد رشد آگاه باشند  از جمله سردرد، سختی در بلعیدن غذا، ضعف عضلانی، حالت تهوع ، خستگی ، جوش های پوستی ، سرگیجه و ضعف و افزایش ضربان قلب.

جراحی زیبایی بینی در ایران

برای کسب اطلاعات کامل تر، مقاله عمل زیبایی بینی در ایران را مشاهده نمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

جراحی زیبایی بینی در ایران

Rhinoplasty in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟