آی وی اف (IVF) چیست؟

آی وی اف یا لقاح مصنوعی در ایران

آی وی اف (IVF) چیست؟

آی وی اف (IVF) یک روش درمان ناباروری است که در آن، تخمک با اسپرم در محیط آزمایشگاهی و در خارج از بدن لقاح می شود.

پروسه آی وی اف (IVF) شامل تحت نظر گرفتن و تحریک تخمک گذاری در فرد، برداشتن و خارج کردن این تخمک از تخمدان های خانم و قراردادن این تخمک ها در محیط آزمایشگاهی در کنار اسپرم می باشد که لقاح صورت گیرد.

سپس تخمک لقاح یافته که زیگوت یا جنین نامیده می شود، برای 2 تا 6 روز رشد می کند و این جنین به امید ایجاد یک بارداری موفق در داخل رحم همان خانم یا خانم دیگر (رحم اهدایی) قرار می گیرد.

آی وی اف یا لقاح مصنوعی در ایران
butterfly

بررسی اجمالی

موثرترین و بهترین روش کمک باروری، آی وی اف (IVF) می باشد.این روش ممکن است با استفاده از تخمک های شما و اسپرم همسرتان انجام گیرد. یا ممکن است برای آی وی اف (IVF)، از تخمک، اسپرم یا حتی جنین فرد اهداکننده استفاده شود. در برخی موارد ممکن است از رحم اهدایی (فردی که رحم خود را برای انتقال جنین شما در اختیارتان قرار می دهد)، استفاده شود.

شانس موفقیت آی وی اف (IVF) و داشتن فرزند سالم حاصل از آی وی اف (IVF)،  به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که شامل سن شما و دلیل ناباروری می باشد. به علاوه این که آی وی اف (IVF)، یک پروسه زمان بر، هزینه بر و نسبتا پرزحمت است.

درصورتی که بیش از یک جنین در رحم شما قرار داده شود، احتمال بارداری دوقلویی یا چندقلویی وجود دارد.

آی وی اف یا لقاح مصنوعی در ایران
آی وی اف یا لقاح مصنوعی در ایران

ناباروری یک مشکل عمیق و حاد می باشد که جنبه های مختلف زندگی یک فرد را مورد تاثیر قرار می دهد.

پزشکان شرکت عصر طب بین الملل (TebMedTourism)، پزشکان متخصص و ماهری در درمان ناباروری می باشند که شانس موفقیت باردار شدن شما را افزایش خواهند داد.

تمام تلاش ما این است که شما را به آرزوی تان برسانیم. ما اعتقاد داریم با بهره گیری از تجارب چندین ساله به همراه دانش به روز دنیا در درمان ناباروری، تمام چیزی خواهد بود که شما برای ایجاد یک خانواده جدید به آن نیاز دارید.

ما بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را برای انواع روش های درمان ناباروری به شما پیشنهاد می کنیم.

با توجه به جایگاه رفیع ایران در درمان ناباروری در بین کشورهای دنیا، پزشکان متخصص ایرانی به خوبی به شیوه های مدرن درمان ناباروری آگاهی و تسلط دارند.

با توجه به همکاری با بیش از 100 مرکز و بیمارستان درمان ناباروری در مناطق مختلف ایران، تمام تسهیلات و امکانات مورد نیاز برای درمان ناباروری در ایران در اختیار شما خواهد بود.

پزشکان ما با دقت کامل و خستگی ناپذیر آماده ارائه خدمات استاندارد و با کیفیت به تمامی بیماران هستند.

آی وی اف یا لقاح مصنوعی در ایران
آی وی اف یا لقاح مصنوعی در ایران

درمان ناباروری در ایران

با توجه به گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، ناباروری یک بیماری سیستم تولید مثلی است که در آن بعد از 12 ماه (یا بنا به برخی منابع بعد از 24 ماه) تلاش برای باردار شدن، بارداری اتفاق نمی افتد.

ناباروری در سال اول تلاش برای باردار شدن در حدود 20.4% از زوجین در جهان دیده می شود.

این عدد در سال دوم اقدام برای باردار شدن 12.4% خواهد بود، بنابراین درصورتی که زوجین به تلاش خود برای باردار شدن ادامه دهند، این شانس موفقیت بارداری افزایش یافته و ناباروری کمتر می شود.

البته زوجین بالای 35 سال، توصیه به ادامه تلاش برای باردار شدن طبیعی نمی شوند زیرا با افزایش سن، هرگونه تاخیر در فرزندآوری ممکن است عوارضی را برای فرزند به همراه داشته باشد.

زوجین ایرانی برای مشاوره یا درمان ناباروری نیازی به سفر به کشورهای خارجی ندارند زیرا روش های پیشرفته درمان ناباروری برای زوجین در کشور ایران در دسترس می باشد.

در ایران حدود 3 میلیون زوج نابارور وجود دارند. حدود 3 تا 4% از زنان ایرانی دچار سقط مکرر می شوند.

نرخ ناباروری اولیه حدود 2.5% می باشد. ناباروری ثانویه شایع تر از ناباروری اولیه است.

وقتی یک فرد تاکنون باردار نشده باشد و امکان باردار شدن را نداشته باشد، ناباروری اولیه نامیده می شود.

ناباروری ثانویه وقتی است که فرد بعد از بارداری موفق قبلی، دیگر امکان باردار شدن مجدد را نداشته باشد.

دلایل ناباروری ثانویه متعدد می باشد که شامل سن بالای فرد، وزن بالا، اعمال جراحی قبلی ناحیه شکم، تعداد و کیفیت اسپرم و نیز مصرف سیگار.

آی وی اف یا لقاح مصنوعی در ایران

آی وی اف (IVF) قدم اول درمان ناباروری نمی باشد. از سوی دیگر این روش برای زوجینی استفاده می شود که به وسیله سایر روش های کمک باروری نظیر دارو، جراحی و لقاح مصنوعی امکان باردار شدن را نداشته باشند.

آی وی اف (IVF) در مواردی که مرد یا زن دچار مشکلات ناباروری شناخته شده ای مثل اندومتریوز، تعداد پایین اسپرم، اختلالات تخمک گذاری و برخی بیماری های خودایمنی که موجب آسیب به اسپرم یا تخمک می گردد، باشند، توصیه می گردد.

مقایسه قیمت آی وی اف (IVF) در ایران با سایر کشورهای جهان:

قیمت آی وی اف (IVF) در کنار کیفیت خدمات پزشکی، مهمترین فاکتورهای موثر بر انتخاب مقصد برای گرفتن یک خدمت پزشکی می باشد.

بسیاری از زوجین به دلیل مشکلات مالی، امکان درمان مشکلات ناباروری خود را ندارند. در این شرایط، مراکزی که خدمات باروری با کیفیت خوب و قیمت مناسب ارائه می دهند، می تواند بهترین فرصت ممکن باشد.

در این بخش از مقاله، درخصوص عوامل تاثیرگذار بر قیمت آی وی اف (IVF) و مقایسه قیمت آی وی اف (IVF) در ایران با سایر کشورها می پردازیم.

tebmed

عوامل تاثیرگذار بر قیمت آی وی اف (IVF) کدام است؟

آی وی اف (IVF) یک تکنیک درمان ناباروری می باشد. قیمت آی وی اف (IVF) به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در آی وی اف (IVF)، بارورسازی در محیط آزمایشگاهی برای تشکیل جنین و انتقال جنین به رحم استفاده می شود.

قدم اول در درمان ناباروری، شناخت علت ناباروری و تعیین روش درمان مناسب برای درمان این مشکل زوجین می باشد.

روش درمان ممکن است شامل اهدای تخمک، اهدای اسپرم، رحم اهدایی یا غیره باشد.

بطور کلی قیمت آی وی اف (IVF) به عوامل زیر بستگی دارد:

  • کیفیت مرکز باروری
  • داروهای تجویز شده قبل از شروع آی وی اف (IVF)
  • تجربه و مهارت پزشک متخصص نازایی
  • قیمت تخمک اهدایی یا اسپرم اهدایی
  • هزینه های دوره بارداری
  • هزینه زایمان
  • سایر هزینه ها
آی وی اف یا لقاح مصنوعی در ایران

یک اعتقاد نادرست وجود دارد که می گوید: “مراکز گران تر کیفیت بالاتری دارند.” این عقیده درست نیست.

درحقیقت، ارتباط معنی داری بین میزان شانس موفقیت آی وی اف (IVF) و قیمت آی وی اف (IVF) وجود ندارد.

مهارت و تجربه پزشک متخصص نازایی و نیز وضعیت سلامت جسمی و روانی زوجین، از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر میزان شانس موفقیت آی وی اف (IVF) می باشد.

آی وی اف یا لقاح مصنوعی در ایران

به هرحال اگر تصمیم خود را برای انجام آی وی اف (IVF) برای درمان ناباروری خود گرفته اید، ممکن است با این سوالات مواجه شوید:

  • قیمت آی وی اف (IVF) چقدر است؟
  • با توجه به شرایط مالی من، بهترین محل برای آی وی اف (IVF) کجاست؟
  • آیا ایران، مقصد مناسبی برای درمان ناباروری به روش آی وی اف (IVF) می باشد؟
  • محاسن و معایب آی وی اف (IVF) در ایران چیست؟
  • هزینه های اقامتی و مسافرتی در ایران چگونه است؟
  • آیا درمان ناباروری به روش لقاح مصنوعی (IVF) در ایران، مقرون به صرفه می باشد؟

قیمت آی وی اف (IVF) در ایران برای بیماران خارجی:

ایران در بین کشورهای جهان، رتبه خوبی از نظر کیفیت خدمات پزشکی بویژه درمان ناباروری دارد.

شانس موفقیت آی وی اف (IVF) در ایران، بالاتر از میانگین جهانی است.

بطور متوسط، قیمت آی وی اف (IVF) در ایران برای بیماران خارجی بین 2800 دلار برای یک دوره آی وی اف (IVF) و انتقال جنین می باشد.

بهترین روش های درمان ناباروری:

امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی در جهان و روش های متعدد درمان ناباروری، لذت داشتن یک فرزند سالم برای اغلب افراد قابل دست یافتن است. درمان های پزشکی در کنار روش های کمک باروری شانس بچه دار شدن را برای بسیاری از پدران و مادران نابارور ممکن کرده است. در این بخش از مقاله درخصوص انواع روش های درمان ناباروری صحبت خواهیم کرد.

آی وی اف یا لقاح مصنوعی در ایران

 پروسه درمان ناباروری:

بعد از انجام آزمایشات مختلف، با توجه به علت ناباروری، روش های درمان ناباروری مختلفی ممکن است مدنظر باشد. بعد از توضیح پزشک معالج درخصوص کلیات هر روش درمان ناباروری و میزان شانس موفقیت هریک ، در نهایت زوجین یکی از این روش های درمانی را با توجه به شرایط بیماری و نیز مالی خود انتخاب می کنند.

انواع روش های درمان ناباروری

1. آی وی اف (IVF):

آی وی اف (IVF) شایعترین روش درمان ناباروری می باشد که شامل مجموعه ای از اقدامات و درمان های پزشکی می باشد. در حین آی وی اف (IVF)، بعد از تحریک تخمک گذاری، تخمک ها از تخمدان خارج می شوند و در محیط آزمایشگاهی با اسپرم لقاح می شوند. بعد از تشکیل و رشد جنین در محیط آزمایشگاهی، این جنین به رحم انتقال می یابد.

این روش درمانی معمولا در شرایطی انجام می شود که اسپرم نمی تواند به تخمک برسد و لقاح صورت بگیرد. مثل انسداد لوله فالوپ، چشبندگی داخل لگن، تعداد پایین اسپرم یا درصد پایین حرکات طبیعی اسپرم صورت می گیرد.

2. لقاح داخل رحمی یا IUI:

در حین انجام لقاح داخل رحمی یا IUI، که یه پروسه درمانی ساده و بدون درد برای تسهیل باردار شدن می باشد، در اتاق عمل اسپرم در داخل رحم قرار داده می شود.

برای لقاح داخل رحمی یا IUI، لوله های فالوپ باید سالم باشند. در این روش، تخمک ها از تخمدان خارج نمی شوند بنابراین باید تخمدان و لوله های فالوپ که مسئول انتفال تخمک از تخمدان به رحم هستند، سالم باشند.

آی وی اف یا لقاح مصنوعی در ایران

3. تحریک تخمک گذاری با پروتکل های درمانی پیشرفته:

داروهای تحریک تخمک گذاری برای زنانی که تخمک گذاری نامنظم، بیماری های تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک (PCO) دارند، مفید است و موجب افزایش تعداد و کیفیت تخمک ها می شود و احتمال باردار شدن را به شدت افزایش می دهد.

برخی داروها سبب بهبود کیفیت و تعداد تخمک ها می شود که داروهای محرک تخمک گذاری نامیده می شوند.

4. میکرو اینجکشن یا لقاح داخل سیتوپلاسمی یا ICSI:

میکروانجکشن یک درمان ناباروری می باشد که در آن، در محیط آزمایشگاهی، یک سلول اسپرم بطور مستقیم داخل سیتوپلاسم یک سلول تخمک وارد می شود و برای مدت مشخصی در داخل انکوباتور قرار می گیرد. بعد از رشد مناسب سلول ها و چندین تقسیم سلولی، جنین تشکیل می شود و آماده انتقال می گردد.

آی وی اف

5. بلوغ تخمک در محیط آزمایشگاهی یا IVM:

در این روش، به جای افزایش سرعت رشد فولیکول ها در بدن (در مرحله متافاز 2)، تخمک های نابالغ از تخمدان ها به کمک سونوگرافی واژینال استخراج می شود.

سپس تخمک های استخراج شده نابالغ در محیط آزمایشگاهی رشد می کند و بالغ می شود و توسط اسپرم لقاح می شود و جنین به رحم منتقل می گردد.

آی وی اف

6. روش GIFT:

روش GIFT، بیشتر در روش رحم اهدایی استفاده می شود و مشابه IVF، تخمک استخراج می شود و اسپرم آماده می گردد. سپس تخمک ها به همراه مقدار کافی اسپرم، بطور مستقیم توسط یک لاپاروسکوپ داخل لوله های فالوپ قرار می گیرد.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

IVF in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟