تفاوت بین جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک چیست؟

تفاوت بین جراحی زیبایی و جراحی پلاستیک چیست؟

جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی اسامی هستند که گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می شوند. اگرچه هدف هر دوی این جراحی ها بهبود ظاهر شخص بیمار است، اما از بسیاری جهات با یکدیگر متفاوت هستند. در این مقاله قصد داریم تا دو اصطلاح “جراحی زیبایی” و “جراحی پلاستیک” را توضیح داده و در مورد تفاوت های آنها صحبت کنیم.

butterfly

جراحی پلاستیک چیست؟

جراحی پلاستیک یک رشته پزشکی است که به بازسازی عیوب صورت یا بدن که به دلیل ناهنجاری های مادرزادی، ضربه، سوختگی، برداشتن تومور و دلایل دیگر اتفاق افتاده است می پردازد. جراحی پلاستیک عملی ترمیمی است، به این معنی که بر اصلاح ناحیه ناکارآمد یا بد عملکرد بدن تمرکز دارد. دلایل رایج برای انجام جراحی پلاستیک عبارتند از:

  • ترمیم سوختگی
  • ترمیم عیوب مادرزادی
  • ترمیم شکاف لب یا شکاف کام
  • ترمیم اسکار ماستکتومی
  • کوچک کردن سینه
  • جراحی اصلاح اسکار
  • بازسازی اندام های بدن مانند ساق پا، پا، انگشتان دست و غیره
  • آسیب های ناشی از حوادث
  • بازسازی اندام های تحتانی

هدف اصلی جراحی پلاستیک بازسازی عیوب، ایجاد ظاهری طبیعی، و بهبود عملکرد صورت و بدن است. جراحی پلاستیک ممکن است به صورت یک جراحی انتخابی و یا یک جراحی اورژانسی انجام شود. جراحی های اورژانسی به دلیل وجود تهدید فوری برای جان فرد و یا اعضای بدن او به سرعت انجام می شود. از جمله دلایل اورژانسی انجام جراحی های پلاستیک، جراحی به منظور درمان پارگی پوست سر یا صورت، جراحات بینی، یا سوختگی دست هستند. با این حال برخی جراحی ها مانند عمل شکاف لب از جمله جراحی هایی هستند که فوریت ندارند.

butterfly

جراحی زیبایی چیست؟

جراحی زیبایی شاخه ای از خدمات درمانی است که هدف بهبود ویژگی های زیبایی ظاهری را از طریق چندین تکنیک پزشکی دنبال می کند. جراحی زیبایی را می توان بر روی صورت و قسمت های بدن از جمله گردن، سینه ها و شکم انجام داد. ناحیه تحت درمان از نظر عملکردی طبیعی است، اما ممکن است بر اساس درخواست بیمار از نظر زیبایی نیاز به بهبود داشته باشد. برخی از انواع رایج جراحی های زیبایی عبارتند از:

  • لیفت صورت
  • جراحی بینی
  • بزرگ کردن سینه، کوچک کردن سینه یا لیفت سینه
  • ابدومینوپلاستی یا تامی تاک
  • لیپوساکشن
  • پروتز چانه یا گونه
  • بزرگ کردن لب
  • لیفت گردن
  • لیفت ابرو
  • لیفت پلک
  • کاشت مو
  • جوانسازی پوست مانند درمان با بوتاکس و فیلر

تکنیک های مورد استفاده در جراحی های زیبایی بر بهبود تناسب و تقارن ناحیه مورد نظر متمرکز است تا از نظر زیبایی آن را جذاب تر کند. جراحی زیبایی انتخاب داوطلبانه شخص بیمار است، زیرا ناحیه تحت درمان ناکارآمد نیست اما ممکن است با توجه به علاقه بیمار نیاز به بهبود از لحاظ زیبایی ظاهری داشته باشد. جراحان پلاستیک و همچنین پزشکان سایر رشته های پزشکی می توانند جراحی زیبایی را انجام دهند.

butterfly

تفاوت بین جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی

جراحی های پلاستیک مختص به بازسازی عیوبی در صورت و بدن هستند که به دلیل اختلالات مادرزادی، حوادث، سوختگی ها و سایر دلایل بوجود آمده اند. جراحی های پلاستیک ماهیت ترمیمی داشته و به قصد اصلاح نواحی ناکارآمد صورت می گیرند. از سوی دیگر، جراحی‌های زیبایی همیشه بصورت داوطلبانه اتفاق افتاده و نه برای درمان اندام‌های ناکارآمد بلکه برای افزودن به جذابیت‌های زیبایی انجام می‌شوند.

آموزش های لازم برای جراحان پلاستیک و زیبایی

با توجه به نتایج متفاوت هر جراحی، آموزش های مربوط به انجام جراحی های زیبایی و جراحی های پلاستیک نیز متفاوت است. برای جراحی زیبایی، برنامه رزیدنتی خاصی که بر روی روش های زیبایی متمرکز شده باشد وجود ندارد. بنابراین جراحانی که مایل به دنبال کردن جراحی‌های زیبایی هستند، باید پیش‌زمینه تحصیل در دانشکده پزشکی و مدرک فلوشیپ در یک رشته خاص جراحی را داشته باشند که معمولاً با دریافت گواهی برد تخصصی یا آموزش های بازآموزی پس از تخصص در شاخه جراحی زیبایی از کارگاه‌ها، سمینارها و سخنرانی‌ها صورت می پذیرد.

جراحان پلاستیک معمولاً مسیر تحصیلی مشابهی را طی کرده و علاوه بر آن، دوره رزیدنتی یا فلوشیپ را در زمینه جراحی پلاستیک می گذرانند. برای یک جراح پلاستیک گذراندن دوره های آموزشی بیشتر در زمینه جراحی زیبایی امری اختیاری است.

پوشش بیمه ای برای جراحی های زیبایی و پلاستیک چگونه است؟

جراحی پلاستیک معمولاً برای بازگرداندن عملکرد قسمت آسیب دیده یا معیوب بدن انجام می شود. بنابراین هزینه ها ممکن است توسط بیمه پزشکی شما پوشش داده شود. اما در مورد جراحی های زیبایی شرایط دریافت بیمه متفاوت است. با توجه به هدف جراحی زیبایی که افزایش زیبایی صورت و بدن است، به احتمال بالا هزینه های آن توسط شرکت های بیمه پرداخت نمی شود. تنها شرایطی نادر وجود دارد که در آن افراد از مشکلات عملکردی رنج برده و بتوانند در کنار حل این مشکل از مزایای زیبایی نیز بهره مند شوند. به عنوان مثال، یک فرد باید قدرت دید خود را از دست داده باشد تا بتواند از مزایای جراحی پلک با پوشش بیمه بهره مند شود.

انجام جراحی زیبایی در خارج از کشور چگونه است؟

در حال حاضر انجام جراحی زیبایی در خارج از کشور رایج تر از گذشته است. افراد می توانند از بهترین و با کیفیت ترین جراحی های زیبایی توسط پزشکان مجرب هر رشته در سراسر جهان بهره مند شوند. گاهی اوقات زمانی که این خدمات پزشکی در خارج از کشور انجام می شوند حتی ارزان تر از کشور مبدا خواهند بود. به عنوان مثال، ایران با جراحان بسیار مجرب و هزینه های بسیار مقرون به صرفه یکی از محبوب ترین کشورها در زمینه جراحی بینی است.

از سوی دیگر انجام جراحی زیبایی در خارج از کشور چالش های خاص خود را دارد، زیرا باید بدانید که آیا جراح به خوبی آموزش دیده است و یا اینکه آیا کلینیک مطمعن است؟ در این خصوص انتخاب یک شرکت تسهیلگر قابل اعتماد در زمینه خدمات درمانی می تواند به شما کمک کند تا از جراحان واجد شرایط و مراکز مجهز و متناسب با انتظارات خود بهره ببرید.

شرکت تسهیلگر خدمات درمانی TebMedTourism بهترین خدمات پزشکی و غیرپزشکی را به تمامی مراجعین در ایران ارائه کرده و جلسات پیگیری درمان را برای بیماران هماهنگ می کند. ما از لحظه ورودتان به کشور تا زمان بهبودی کامل در کنار شما خواهیم بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و قیمت هر یک از جراحی های زیبایی، می توانید به راحتی از طریق شماره های ارائه شده و یا فرم آنلاین با پزشکان ما مشورت کنید.

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان جراح پلاستیک با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت لیپوماتیک را با قیمتی مناسب و منطقی به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید:

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟