تفاوت جراحی پلاستیک زیبایی و جراحی پلاستیک ترمیمی چیست؟

جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی بینی در ایران

انواع عمل جراحی بینی

رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی، یک عمل جراحی پلاستیک برای ترمیم و بازسازی بینی است. در کل 2 نوع عمل جراحی پلاستیک بینی وجود دارد که شامل جراحی بینی ترمیمی (که در آن کل ساختار بینی ترمیم و اصلاح می شود) و جراحی بینی زیبایی (که ظاهر بینی زیباتر می شود).

جراحی زیبایی بینی
butterfly

در حالت کلی، جراح پلاستیک هر دو فرم عمل بینی ترمیمی و عمل بینی زیبایی را انجام می دهد. هم ایجاد یک بینی جدید آسیب دیده و نیز زیباتر کردن بینی یک فرد را جراح پلاستیک انجام می دهد.

برای جراحی بینی ترمیمی، یک بینی با فرم کاملا جدید ایجاد می شود و فرم قبلی و آسیب دیده و دفورمه بینی حذف می شود. شایعترین عمل در جراحی پلاستیک ترمیمی، عمل جراحی بینی ترمیمی می باشد.

جراحی زیبایی بینی
جراحی زیبایی بینی

وقتی در مورد عمل بینی صحبت می کنیم، شایعترین نوع عمل که توسط جراح پلاستیک ترمیمی انجام می شود، بازسازی یک بینی تخریب شده یا از دست رفته است که در اثر یک تصادف یا حادثه موجب آسیب بافتی وسیع در صورت شده است. در برخی از این بیماران، علاوه بر بازسازی و ترمیم بینی، همزمان سایر اجزا و بافت های آسیب دیده صورت نظیر پلک ها، چانه یا گونه ها نیز ترمیم می گردد.

برخی بیماران ممکن است به دلیل نقایص مادرزادی و ارثی، بافت بینی نداشته باشند. گاهی ممکن است فرد کل صورت خود را در اثر یک حادثه یا بیماری از دست داده باشد.

عمل جراحی ترمیمی بینی همچنین در افرادی که از عدم تقارن بینی رنج می برند نیز انجام می شود. اگر سوراخ های بینی بسیار بزرگ باشد، یا بینی پهن یا بیش از حد باریک یا بزرگ باشد، عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی انجام می شود. این افرادی که اشاره شد نیز نیاز به تغییر در بینی دارند.

اگر بیماری از اختلالاتی نظیر شکاف کام یا انحراف بینی رنج می برد، باید عمل جراحی زیبایی بینی یا عمل بینی ترمیمی انجام دهد. در برخی از موارد، افراد با اختلالات و دفورمیتی هایی به دنیا می آیند که برای اصلاح، نیاز به عمل رینوپلاستی یا عمل ترمیمی بینی خواهند داشت.

جراحی زیبایی بینی
جراحی زیبایی بینی

همچنین جراحانی که در زمینه جراحی پلاستیک زیبایی تخصص دارند، هم عمل ترمیمی و هم عمل زیبایی را می توانند انجام دهند. جراحان پلاستیک زیبایی، بیشتر بر بهبود نمای ظاهری بینی و فرم بینی و نیز تناسب بینی با کل صورت توانمندی دارند.

بطور کلی، افتراق جراحی پلاستیک ترمیمی و جراحی پلاستیک زیبایی کار ساده ای است. در عمل ترمیمی ، جراح پلاستیک ترمیمی، بر روی بدنه و ساختار بینی با ایجاد بخش های آسیب دیده و از بین رفته صورت تمرکز دارد و شکل اولیه بینی تخریب شده را بازسازی می کند.

برای کسب اطلاعات کامل تر، مقاله عمل زیبایی بینی در ایران را مشاهده نمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

عمل زیبایی بینی در ایران

Rhinoplasty in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟