تفاوت بین عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده

تفاوت بین عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده

تفاوت بین عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده

در حال حاضر روش های درمان و جراحی های چاقی به حدی زیاد شده است که بیماران قادر به انتخاب درست و درک دقیق آنها نبوده و سرگردان و مضطرب می شوند. عمل اسلیو معده و بای پس معده یکی از روش های رایج درمان چاقی و از موفق ترین عمل ها محسوب می شود که بسیار به یکدیگر شباهت دارند. اما وجود بعضی از تفاوت ها بین آن دو آنها را از یکدیگر متمایز ساخته است. ابتدا لازم است که در مورد هریک به صورت مختصر اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار داده و اختلافات و تشابهات آنان را توضیح دهیم زیرا برای یک تصمیم و انتخاب درست باید ابتدا نسبت به آن موضوع آگاهی کافی و لازم را داشته باشیم.

butterfly

عمل اسلیو معده چیست؟

در مقالات گذشته به طور مفصل وکافی به شرح و بسط درمورد این عمل پرداختیم. برای جلوگیری از اتلاف وقت و تکرار مکررات تنها به ذکر یک تعریف ساده از آن اکتفا می کنیم. در عمل اسلیو معده جراحان عمل های چاقی، سعی دارند با برداشتن 80 درصد از معده و تبدیل آن به شکل یک موز کوچک حجم معده را کاهش داده و تا حد زیادی از ترشح ماده گرلین در معده که احساس گرسنگی را به مغز فرمان می دهد جلوگیری کرده و در نهایت احساس گرسنگی را در فرد کاهش و کاهش وزن را برای فرد به ارمغان بیاورد.

عمل بای پس معده چیست؟

عمل بای پس معده یا عمل بای پس معده به شکل Y  یکی دیگر از جراحی های رایج درمان چاقی است که پزشکان و متخصصان سعی دارند که با برداشتن حجم معده و تبدیل آن به کیسه ای Y شکل و اتصال آن به باقیمانده روده ها که وظیفه ترشح آنزیم های اسیدی و گوارشی را به عهده دارد اشتهای فرد را کاهش دهند.

تفاوت بین عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده

در واقع این قسمت از معده که پزشکان سعی دارند آن را از معده خارج سازند کالری و مواد معدنی بدن را از غذاها جذب می کند که با خارج ساختن آن دیگر فرد احساس گرسنگی کاذب نمی کند و به پر خوری روی نمی آورد و فرد با کمترین وعده غذایی فرد احساس سیری می کند. به عبارت دیگر دراین روش غذای بلعیده شده مستقیما وارد روده می شود و دیگر همچون گذشته در تمام طول معده به حرکت در نمی آید. به همین دلیل مغز سریعتر از قبل فرمان سیری را صادر می کند. بنابراین طبیعی است که مریض مقدار زیادی کاهش وزن پیدا کند.

شباهت بین عمل اسلیو معده و بای پس معده

در هر دو عمل پزشکان سعی دارند با کاهش حجم معده و کاهش مصرف هورمون گرلین سعی در از بین بردن اشتهای کاذب و با بوجود آوردن احساس سیری در فرد کاهش وزن و تناسب وزن را به بیمار هدیه دهند.

در هر دو عمل جراحی فرد باید بعد از عمل رژیم غذایی تجویز شده توسط پزشک معالج را دنبال کند و به طور منظم از مکمل های غذایی و ویتامین ها و… به صورت روزانه استفاده کند.

تفاوت بین عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده:

1-در هر دو روش پزشکان سعی دارند که بافت معده را به صورت یک کیسه کوچک تغییر دهند؛ در عمل اسلیو معده شکل معده به صورت یک موز کوچک تغییر می کند و در عمل بای پس معده شکل معده تبدیل به یک کیسه کوچک Y شکل می شود.

2- عمل اسليو معده تنها از طریق لاپاراسکوپی انجام می شود حال آنکه عمل بای پس معده به دو صورت باز و لاپارسکوپی قابل انجام است. بطوریکه اگر بیماری بخاطر شرایط خاص بدنی و پزشکی قادر به انجام عمل باز نبود، می تواند با تایید و صلاحدید پزشک خود به صورت عمل لاپارسکوپی و از طریق ایجاد چند برش کوچک بر روی شکم اقدام به جراحی کند.

3- عمل اسلیو معده عمل پیچیده ای نیست و اگر همه چیز خوب پیش رود و بیمار درد زیادی نداشته باشد می تواند بعد از تنها یک روز اقامت در بیمارستان مرخص شود و به منزل بازگردد و در صورت وجود درد و عوارض ناشی از عمل تنها لازم است یک یا دو روز اضافی را در بیمارستان سپری کند. در حالیکه عمل بای پس معده عمل پیچیده ای است و حداقل دو روز به بستری در بیمارستان نیاز دارد تا بیمار بتواند بهبودی لازم را بدست آورد و به منزل باز گردد. طبیعی است که اگر بیمار شرایط جسمی خوبی نداشته باشد مدت زمان بیشتری را باید در بیمارستان سپری کند.

4- بیمار در عمل اسلیو معده 65 درصد از وزن زاید خود را از دست می دهد ولی در عمل بای پس معده 80 درصد وزن اضافی خود را از دست می دهد.

5- فرق بین دو عمل درمانی تنها محدود به نوع اجرا و مدت زمان بستری و… نمی شود بلکه نوع عوارض ها نیز با یکدیگر متفاوت است. بطوریکه بعد از عمل اسلیو معده ممکن است بیماران با عوارضی همچون ریفلاکس اسید معده، نشت مایعات معده، باریک شدن امتداد کیسه معده مواجه شوند ولی بیماران بای پس معده به علت کوتاه شدن روده کوچک ممکن است با عوارضی همچون سوء تغذیه، افزایش حساسیت به الکل، زخم معده، انسداد روده، سوراخ شدن معده مواجه شوند.

6- در عمل بای پس معده بیمار نسبت به عمل اسلیو معده حجم بیشتری ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن را از دست می دهد بنابراین حداقل باید تا 2 سال از مکمل های غذایی و داروهای حاوی ویتامین و پروتئین و…. استفاده کند و هر 6 ماه یکبار آزمایش و چک آپ انجام دهد.

کدام روش برای ما مناسب است؟

پاسخ به این سوال به عوامل زیادی همچون وزن، سابقه پزشکی و بیماری فرد، شرایط جسمانی او، میزان توقعات او از عمل بستگی دارد. اما معمولا پزشکان توصیه می کنند کسانی که از بیماری دیابت نوع دو رنج می برند یا کسانی که به صورت غیر قابل کنترل به مصرف شیرینی جات علاقه دارند و از ریفلکس مری رنج می برند عمل اسلیو معده را انجام ندهند.

تفاوت بین عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده

همچنین بیمارانی که از داروهای ضد التهاب استفاده می کنند برای جلوگیری از خطر ابتلا به زخم معده از عمل بای پس معده خودداری کنند.

توصیه پایانی: ما سعی کردیم در این مقاله به طور مختصر به توضیح در مورد عمل اسلیو معده و بای پس معده بپردازیم و تا اندازه ای ابهامات ذهن شما را بر طرف کنیم و به سوالات ذهنی شما پاسخ دهیم. طبیعی است که هنوز موضوعات و سوال های زیادی برای توضیح و پاسخگویی مانده است. اما جای هیچ گونه نگرانی نیست. زیرا مشاوران ما در شرکت عصر طب بین الملل با مهربانی و سعه صدر پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. بنابراین اگر هزاران سوال ذهن شما را مشوش ساخته است با یکی از راههای ارتباطی زیر با مشاورین ما در ارتباط باشید.

هدف ما شادی و آرامش شما است.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله : کاهش وزن به روش جراحی اسلیو معده  را مطالعه بفرمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

Sleeve weight loss surgery in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟