روند درمان ناباروری به روش اهدای تخمک برای اهدا کننده تخمک

درمان ناباروری به روش اهدای تخمک

بارداری می تواند برای زوج هایی که درمان های باروری را پشت سر گذاشته اند و سال ها برای بچه دار شدن تلاش کرده اند، همانند یک رویا باشد. برای بیشتر مردم، لحظه ای که والدین کودک خود را در آغوش می گیرند، چنان لذت بخش است که با هیچ چیز دیگری در جهان قابل مقایسه نیست. در بسیاری از کشورها  به جز کشمکش های درونی زوجین نابارور، فشارهای محیطی نیز در مورد بچه دار شدن وجود دارند که زندگی آنها را دشوارتر از گذشته می کنند.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی اکنون ساده تر است که مسیری را برای رسیدن به آرزوی پدر و مادر بودن ایجاد کرد. یکی از این تکنیک های مفید اهدای تخمک است که می تواند به تعداد قابل توجهی از زوجین نابارور کمک کرده تا آرزویشان را درمورد داشتن فرزند محقق کنند.

اهدای تخمک دقیقاً چیست؟

اهدای تخمک فرآیندی است که طی آن یک زوج، تخمک سالم غربالگری شده ای دریافت می کنند تا از آن برای باردار شدن استفاده کنند. تخمک اهدایی با استفاده از روش Egg Donor IVF  به طور مصنوعی و در محیط آزمایشگاهی توسط اسپرم های “پدر مورد نظر” به منظور ایجاد جنین تلقیح می شود. سپس جنین به رحم شخص گیرنده یا “مادر مورد نظر” منتقل شده تا به یک بارداری سالم تبدیل شود.

butterfly

اهدا کننده تخمک چه کسی است؟

اهدا کننده تخمک یک زن سالم و غربالگری شده است که تعدادی از تخمک های خود را به کسانی که می خواهند بچه دار شوند اهدا می کند. این عمل می تواند بصورت “نوع دوستانه” یا “با اخذ حق الزحمه اهدا” انجام شود. اهدای تخمک به زوجی که مدت طولانی از ناباروری رنج می برند عملی بسیار آرامش بخش و سخاوتمندانه است که می تواند هدیه ای بی بها برای هر دو طرف باشد و باعث آرامش و شادی در زندگی آنها شود.

از کجا اهدا کننده تخمک را پیدا کنید؟

اهداکنندگان تخمک بهتر است کمتر از 35 سال بوده و هیچ گونه مشکل ناباروری قبلی نداشته باشند. اهدا کنندگان تخمک را می توانید از منابع مختلف پیدا کنید. یکی از آنها ”  شرکت های تسهیلگر  ” است که به شما امکان می دهد تخمک های منجمد را انتخاب کرده یا برای دریافت تخمک تازه با یک اهدا کننده ملاقات کنید. بر اساس قراردادی که امضا می کنید، اهدا کنندگان می توانند ناشناس باقی بمانند. برخی از کلینیک ها ممکن است مشخصات اهدا کننده را به شما ارائه کرده و عکس او را به شما نشان دهند. یا ممکن است به صورت حضوری  فرصت ملاقات با آنها را داشته باشید.

شرکت های تسهیلگر درمان ناباروری به روش  اهدای تخمک منبع دیگری برای یافتن اهدا کننده هستند که از نظر محرمانه بودن همانند مورد قبلی می باشند. همچنین می توانید اهدا کننده را از میان “دوستان و اقوام نزدیک خود انتخاب کنید. اهدا کننده حتی می تواند خواهر یا دخترخاله شما باشد که خود این امر می تواند باعث ایجاد یک ارتباط ژنتیکی بین شما و کودکتان شود.

به هرحال از هر کجا که اهدا کنندگان تخمک را پیدا کنید، آنها همیشه از نظر اختلالات ژنتیکی، بیماری های عفونی، سلامت عمومی، وضعیت روانی و … غربالگری خواهند شد.

روند اهدای تخمک برای اهدا کنندگان

مرحله 1: پر کردن فرم درخواست و غربالگری

اولین مرحله در روند اهدای تخمک، پر کردن فرم درخواست است. این فرم یک پرسشنامه دقیق در مورد خانواده، سوابق پزشکی، ویژگی ها، علایق شما و سایر موارد است که به همراه عکسی از شما عرضه می شود. پس از ارسال فرم درخواست، فرم توسط کلینیک باروری یا شرکت تسهیلگر بررسی می شود و پس از تأیید صلاحیت، آنها قرار ملاقات های غربالگری را برای شما از جمله معاینه فیزیکی، ارزیابی روانشناختی و آزمایش خون به منظور بررسی سطح هورمون های باروری ترتیب می دهند.

مرحله 2: تطبیق

بعد از اینکه شما به عنوان یک اهدا کننده تخمک واجد شرایط شناخته شدید، زمان آن است که اطلاعات و تصاویر خود را به والدین مورد نظری که به دنبال اهدا کننده هستند ارائه دهید. هنگامی که به عنوان اهدا کننده انتخاب شدید، آموزش خواهید دید که برای مصرف داروها و آمپول های خود آماده شوید.

مرحله 3: همگام سازی چرخه قاعدگی

در این مرحله، می بایست شما و گیرنده تخمک چرخه قاعدگی خود را با استفاده از قرص های ضد بارداری هماهنگ کنید. این مرحله برای شخص گیرنده لازم است تا تخمک های لقاح یافته ی اهداکننده را در زمان مناسب دریافت کند. در حالی که فرد گیرنده مقداری دارو را برای آماده سازی رحم خود برای بارداری مصرف می کند، شما باید بدن خود را برای تولید چندین تخمک مناسب برای اهدا آماده کنید. پس از 2-3 هفته مصرف قرص های ضد بارداری، پزشک برای به تعلیق دراوردن عملکرد طبیعی تخمدان به منظور کنترل چرخه قاعدگی و جلوگیری از تخمک گذاری قبل از زمان مقرر، به شما داروی لوپرون تزریق می کند. پس از آن تولید تخمک با تزریق هورمون محرک فولیکول (FSH) تحریک می شود. سطح هورمون شما به مدت دو هفته کنترل شده تا پیشرفت شما ارزیابی شود. همچنین انجام سونوگرافی واژینال برای بدست آوردن تصویری واضح از اندازه و تعداد فولیکول های تخمک که در تخمدان های فرد اهدا کننده در حال رشد هستند لازم است.

خوب است بدانید که اگر کسی بخواهد از تخمک های اهدایی منجمد استفاده کند نیازی به هماهنگ سازی چرخه قاعدگی نیست. هر زمان که فرد گیرنده آماده باشد، تخمک ها نیز برای باروری توسط اسپرم های پدر آماده می شوند.

مرحله 4: بازیابی تخمک یا پانکچر تخمک

پس از گذشت دو هفته دوره نظارت، زمان بازیابی تخمک ها از طریق واژن فرا رسیده است. در این فرآیند شما با استفاده از داروهای مسکن آرام شده یا تحت بیهوشی موضعی یا عمومی قرار می گیرید، بنابراین این امر کاملاً بدون درد است. ممکن است لازم باشد به مدت نیم روز در بیمارستان بستری شوید و توسط شخص دیگری به خانه منتقل شوید. بیشتر اهدا کنندگان می توانند فعالیت های عادی خود را در روز بعد انجام دهند. پس از طی این مراحل از لحاظ مالی تمام موارد همچون حق الزحمه شما، زمانی که صرف کرده اید و یا حتی اگر در صورت نیاز مجبور به سفر شده اید جبران خواهند شد.

مطالعات اخیر نشان داده است که اهدای تخمک ممکن است هیچ گونه تأثیر منفی بر توانایی شما برای بارداری در آینده نداشته باشد. با این حال برای امنیت بیشتر، اهدا کنندگان تخمک نمی توانند بیش از شش مرتبه تخمک اهدا کنند.

درانتها باید گفت که اهدای تخمک می تواند یک گزینه شگفت انگیز و ساده برای زوجین ناباروری باشد که نمی توانند با تخمک های خود باردار شوند و برای گسترش خانواده خود خواستار پیوندی ژنتیکی حتی با یکی از والدین می باشند.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟