آیا با منجمد کردن جنین، کیفیت آن تغییری می کند؟

Does-the-quality-of-embryo-change-by-freezing01

یک روش کمکی درمان‌ ناباروری استفاده از جنین منجمد است. منجمد کردن جنین شامل مراحل فریز کردن و مراقبت از جنین است که با استفاده از میکرواینجکشن یا IVF انجام می‌شود.این کار امکان بارداری در آینده را فراهم می‌کند. اولین پروسه منجمد کردن جنین در سال 1980 صورت گرفت.در این روش می‌توان یک یا چند جنین را منجمد کرد. در صورت لزوم جنین از حالت انجماد خارج می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.البته یادآوری این نکته ضروری است که همه جنین‌های منجمد سالم و قابل استفاده نیستند. بعضی جنین‌ها امکان رشد ندارند.

بسیاری از متخصصان و درمانگران باروری بر این باورند که انتقال جنین منجمد شانس بارداری بالاتری نسبت به انتقال جنین تازه دارد.اما شانس موفقیت تنها عامل تعیین کننده نیست. تاثیر احتمالی جنین‌ منجمد و پروسه منجمد کردن روی زنده ماندن جنین هنوز مشخص نیست.یک تحقیق نشان داد که احتمال دارد در آینده جنین‌های منجمد برای تولید مثل با مشکل مواجه شوند.

تحقیقات دیگر چنین تاثیری روی جنین منجمد را تایید نکرده‌اند.شانس موفقیت جنین منجمد و جنین تازه بسیار مورد بحث است. فراتر از بحث، این موضوع زمینه تحقیق بسیاری از پژوهش‌ها بوده است. بسیاری متخصصان با استناد به تحقیقات باور دارند جنین منجمد شانس بیشتری دارد.بعضی تحقیقات هم نشان داده‌اند این موضوع تاثیر قابل توجهی در نرخ موفقیت ندارد.

حتی نتایج یک تحقیق نشان داد شمار تولد نوزاد زنده در هر دو روش یکسان بوده است.همانطور که گفته شد، نرخ موفقیت تنها عامل تعیین کننده نیست. متخصصان بر اساس وضعیت و سوابق پزشکی شما، راهنمایی‌تان می‌کنند که از جنین منجمد یا عادی برای انتقال استفاده کنید.

butterfly

انتقال جنین

برای زنان زیر چهل سال تعداد یک تا دو جنین و برای زنان بالای چهل سال تا سه عدد جنین منتقل می‌شود.برای انتقال، جنین‌ها ابتدا باید از حالت منجمد خارج شوند که برای این کار در یک مایع خاص قرار می‌گیرند تا CPAS برداشته شود. سپس جنینی که از انجماد خارج شده با استفاده از ابزاری به نام کاتتر به رحم مادر منتقل می‌شود.در حالت عادی پروسه انتقال جنین بی درد است و بدون بی‌هوشی یا بی‌حسی انجام می‌شود ولی ممکن است بیمار دردهای انقباضی داشته باشد. در این حالت مسکن ملایم داده می‌شود.بعد از انتقال جنین، بیمار می‌تواند مرکز درمانی را ترک کند و بعد از 36 ساعت به زندگی روزمره بازگردد.

Does-the-quality-of-embryo-change-by-freezing02

عوارض انتقال جنین

ممکن است بیمار بعد از انتقال درد شکمی و یا خونریزی داشته باشد.

بعضی عوارض رایج عبارتند از:

  • دفع مایعی شفاف یا خونی مدت کوتاهی بعد از انتقال
  • سفتی پستان به خاطر سطح بالای استروژن
  • نفخ خفیف
  • انقباض خفیف
  • یبوست

علائم تا این سطح نرمالند اما اگر درد شدید داشتید، با پزشک در میان بگذارید.فاکتورهای مهم برای IVF موفقبرخی فاکتورهایی که باید حین انجام پروسه انتقال در نظر گرفته شود، سن شما یا سن اهدا کننده، کیفیت اسپرم و سطح سلامت عمومی شماست.فارغ از این که جنین منجمد یا تازه باشد سن بخش مهم و تعیین کننده‌ای است.

اگر زیر35 سال تصمیم به انتقال جنین منجمد یا تازه بگیرید، شانستان برای داشتن جنین باکیفیت بالاتر می‌رود.اما اگر بعد از 35 سال بخواهید جنین منجمد کنید یا در پروسه انتقال جنین تازه شرکت کنید، احتمالا جنین با کیفیت پایین‌تری خواهد داشت.اگرچه این بدین معنا نیست که بالای 35 شانس انتقال و بارداری موفق را ندارید. فقط این اطلاعات کمک می‌کند تصمیم واقعی‌تر و بهتری بگیرید.

مزایای جنین منجمد

  • قیمت جنین منجمد کمتر است.

IVF پروسه پرهزینه‌ای است. داشتن تعدادی جنین منجمد از تکرار کل پروسه جلوگیری می‌کند. اگر اولین اقدام موفقیت آمیز نبود، از جنین‌های دیگر استفاده می‌شود.

  • با جنین منجمد زمان بیشتری برای تصمیم گیری دارید.

جنین تازه باید بلافاصله منتقل شود. اما جنین منجمد به شما زمان می‌دهد که تصمیم بگیرید انتقال چه زمانی باشد و با آمادگی کامل باردار شوید.به علاوه منجمد کردن جنین مشکل سن را حل می‌کند. داشتن جنین منجمد، خیالتان را از داشتن جنینی سالم و باکیفیت راحت می‌کند تا هر وقت آمادگی کامل داشتید باردار شوید.

  • استرس کمتر فیزیکی و ذهنی

جنین منجمد اضطراب و عجله شما را کاهش می‌دهد. با وجود جنین، هیچوقت برای باردار شدن خیلی دیر نیست.

  • انتقال جنین منجمد مشابه یک سیکل طبیعی است.
Does-the-quality-of-embryo-change-by-freezing03

انتقال جنین تازه سه تا پنج روز بعد از گرفتن تخمک اتفاق می‌افتد. در نتیجه ممکن است مادر سطح بالایی از استروژن داشته باشد. این می‌تواند با افزایش ریسک تکرار پروسه انتقال تاثیر منفی روی کاشت بگذارد.در نهایت تصمیم گیری پروسه پیچیده‌ای است. باید آزمایشات پزشکی را به دقت انجام دهید و بارها با دکترتان صحبت کنید. زمان بگذارید، با متخصصان صحبت کنید و معاینات را کامل انجام دهید تا ببینید چه روشی برای شما جوابگوست.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در این مورد داشتید، با ما تماس بگیرید.تیم پزشکی عصر طب بین الملل همواره آماده پاسخگویی به شماست.

برای کسب اطلاعات کامل تر مقاله : همه چیز درباره رحم اجاره ای ( رحم جایگزین) در ایران را مطالعه فرمایید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟