چسب زدن بینی بعد از عمل

تلصيق الأنف بعد الجراحة

عمل بینی در حال حاضر یک جراحی زیبایی رایج در سراسر جهان است. ظاهر اولیه بینی بعد از جراحی به دلیل تورم، کبودی و انحراف، نتیجه عمل را به خوبی نشان نمی دهد. چسب زدن بینی پس از جراحی به بیماران کمک می کند تا از نظر روانی با ظاهر جدید خود سازگار شوند. علاوه بر این، نوار چسب تورم را کنترل می‌کند، خطر افتادگی بینی را کاهش می‌دهد و به عنوان زنگ خطری برای دیگران عمل می‌کند تا در طول دوره نقاهت بیمار بیشتر مراقب او باشند.

کشور ایران با حضور جراحان زیبایی متخصص و تجربه بالای آنها در این خصوص بهترین مقصد برای جراحی بینی در جهان شناخته شده است. شما می توانید به تجربه  TebMedTourismاعتماد کنید، زیرا این شرکت به شما اطمینان می دهد که بهترین فرم بینی متناسب با چهره شما را با هدف برآورده کردن خواسته هایتان به دست خواهید آورد.

butterfly
مزایای چسب زدن چیست؟

مزایای چسب زدن چیست؟

دانستن فواید چسب زدن بعد از جراحی بینی به شما انگیزه بیشتری برای پیگیری درمان می دهد. برخی از مزایای چسب زدن بعد از عمل عبارتند از:

 

  • کاهش تورم بینی: یکی از مهمترین فواید استفاده از نوار چسب، کاهش تورم است. تورم باعث درد بیشتر شده و روند بهبودی را کند می کند. چسب زدن به کنترل و کاهش تورم کمک می کند. نتیجه جراحی بینی معمولاً برای حداقل 6 تا 12 ماه قابل مشاهده نیست زیرا تورم اجازه دیدن نتایج واقعی را نمی دهد. در این صورت استفاده از چسب ها می تواند میزان تورم را کنترل کند.

 

  • کاهش خطر افتادگی بینی: یکی از نگرانی های بزرگ افرادی که می خواهند عمل جراحی بینی انجام دهند، افتادگی بینی بعد از جراحی است. در برخی از افراد، افتادگی بینی نیاز به عمل ترمیمی دارد. استفاده از چسب خطر تغییر شکل بینی و افتادگی بینی را کاهش داده، از بینی حمایت می کند و به حفظ فرم آن پس از جراحی کمک می کند.

 

  • عمل کردن به عنوان یک علامت خطر: جالب است بدانید که یکی از فواید چسب بینی این است که به عنوان علامت هشدار عمل کند. استفاده از چسب بینی بعد از عمل به دیگران هشدار می دهد که بیشتر مراقب شما باشند. حساسیت شکل و فرم بینی را به شما و سایر افراد یادآوری می کند. حتما برای شما هم پیش آمده که با شخصی شوخی کنید یا حرکت خاصی انجام دهید و بلافاصله متوجه شوید که طرف مقابل در حال مراقبت از عضو خاصی از بدن خود است.در این موارد معمولا از انجام رفتار خطرناکی که می تواند باعث آسیب یا درد طرف مقابل شود اجتناب می کنید. بنابراین بدیهی است که استفاده از چسب بینی می تواند خطر واکنش ها و شوخی های خطرناک برای بینی را تا حد زیادی کاهش دهد و مدام به اطرافیان شما می گوید که بیشتر مراقب باشند. به یاد داشته باشید که مراقبت های بعد از عمل تاثیر مستقیمی بر نتیجه هر جراحی زیبایی دارد و هر حادثه ای می تواند نتیجه را به خطر بیندازد.
butterfly

چگونه بینی را چسب بزنیم؟

 

مرحله 1: انتخاب چسب

در مرحله اول باید در انتخاب چسب مناسب دقت کنید. برای انجام این کار، چسب های کاغذی با عرض یک تا یک و نیم سانتی متر گزینه های خوبی هستند. بهترین چسب ها می توانند آنهایی باشند که ضد حساسیت بوده و عرض 1.25 سانتی متر دارند.

مرحله 2: پوست خود را تمیز کنید

در این مرحله باید صورت خود را با آب و صابون بشویید و با یک پد الکلی تمیز کنید. اینکار به حذف چربی های پوست و آرایش صورت که می توانند از درست چسبیدن چسب به پوست جلوگیری کنند کمک می کند. پس از تمیز کردن پوست می توانید چسب را استفاده کنید.

مرحله 3: استفاده از چسب

برای چسباندن نوارها می بایست جلوی آینه بایستید تا از قرارگیری مناسب چسب اطمینان حاصل کنید. از یک نوار چسب مناسب برای بینی استفاده کنید و آن را در یک جا چسبی قرار دهید تا راحت تر از آنها استفاده کنید. نوار را به طول 10 تا 12 سانتی متر ببرید و به شکل U بچسبانید. باید یک نوارچسب U شکل در پایین نوک بینی قرار دهید تا سوراخ های بینی و کناره های بینی را بپوشاند. سپس باید از 6 یا 7 قطعه نوار چسب 2-3 سانتی متری برای پوشاندن پل بینی استفاده کنید. نیازی به چسباندن نوارها با فشار زیاد نیست، بلکه فقط باید نوارها را به آرامی فشار دهید تا از چسبیدن آنها مطمئن شوید.

برای این کار باید نوک بینی را رها کنید و از ۲ تا ۳ میلی متر بالاتر شروع کنید. این نوارها برای حمایت از نوک بینی به منظور جلوگیری از افتادن آن در نظر گرفته می شود. لایه دوم باید کمی بالاتر از لایه قبلی روی بینی قرار گیرد و برای مقدار کمی بر روی لایه اول قرار گیرد. برای قسمت پل بینی به 3-4 تکه چسب نیاز دارید. در نهایت می توانید قسمت های اضافی نوارها را با استفاده از قیچی کوتاه کنید.

مرحله 4: برداشتن چسب ها

برداشتن چسب ها باید با دقت انجام شود زیرا بعد از جراحی بافت بینی حساس تر است. نمی توانید فقط انتهای نوار را بگیرید و آن را بردارید. اینکار می تواند هدف چسب زدن را که بهتر چسبیدن پوست به بافت است از بین ببرد. می توانید از یک محلول رقیق کننده چسب برای کمک به جدا شدن آسان نوارها از روی پوست استفاده کنید و یا حتی می توانید به راحتی از دوش آب گرم و صابون استفاده کنید.

ممکن است بخواهید که از موچین برای گرفتن لبه چسب استفاده کنید و به آرامی آن را از روی پوست بردارید. با این کار احتمال بالا کشیدن پوست از غضروف زیر آن به حداقل می رسد. باید تا زمانی که جراح به شما بگوید چسب زدن را متوقف کنید اینکار را ادامه دهید.

butterfly

برای چند ماه باید بینی ام را چسب بزنم؟

برای چند ماه باید بینی ام را چسب بزنم؟

به اکثر بیماران توصیه می شود که بینی خود را به مدت دو هفته تا دو ماه پس از جراحی ببندند. در این دوره، استفاده از چسب نواری بر روی تورم و شکل بینی تأثیر می گذارد. با این حال، بیماران ممکن است بر حسب نوع پوست، بافت بینی، و روند بهبودیشان نیاز باشد بینی خود را برای مدت طولانی تری چسب بزنند.

مدت زمان لازم برای چسب زدن بینی در افرادی که نوع پوست ضخیم تری دارند، اغلب طولانی تر از افرادی است که پوست نازک دارند. اگر پوست نازک باشد، چسب زدن بینی ممکن است بعد از 2 هفته متوقف شود. اما برای کسانی که پوست ضخیم تری دارند این مدت باید تا 2 ماه افزایش یابد.

butterfly

اثرات استفاده طولانی مدت از چسب بینی

باید گفت که استفاده طولانی تر از چسب باعث زیبایی بینی نمی شود. برخی از بیماران انتظار دارند که نتیجه نهایی را درست پس از برداشتن گچ بینی ببینند. در نتیجه، از آنجایی که تورم می تواند برای مدت طولانی تری ادامه یابد، برخی از بیماران ممکن است ترجیح دهند بینی خود را زیر نوارها پنهان کنند تا از چک کردن مکرر بینی خود در آینه اجتناب کنند. با این حال، پوشاندن بینی برای طولانی مدت تصمیم خوبی به نظر نمی رسد.

چسب زدن طولانی مدت بینی می تواند عوارض پوستی ایجاد کند. بنابراین، برای تهویه بهتر پوست، بهتر است نوارها را فقط در دوره توصیه شده استفاده کنید. داوطلبان باید بدانند که حداقل تا سه ماه پس از جراحی، نتیجه نهایی قطعی نیست و ظاهر بینی می‌تواند هر روز بهبود یابد. بنابراین، برای داشتن بهترین حالت بینی نباید عجله کنید، بلکه باید حداقل 1 سال برای دیدن ظاهر نهایی بینی خود منتظر بمانید.

butterfly

کانال یوتیوب عصر طب بین الملل

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت عمل بینی را با قیمتی مناسب و منطقی به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید:

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟