بهترین سن برای شروع بوتاکس و فیلر

بهترین سن برای شروع بوتاکس و فیلر

ای  داد بیداد، یه چروک درست وسط پیشونیم جا خوش کرده! آخ آخ نگاه کن دور دهنم داره خط میفته. تازه یه هفته است که وارد 30 سالگی شدم ولی این چروک­ها واقعا دارن روی اعصابم پیاده روی می­کنن. بنظرت برم بوتاکس بزنم یا زوده؟

بوتاکس از جمله مشهور­ترین درمان­های زیبایی در دنیاست که محبوبیتش از زمان شروع پاندمی کرونا، بیشتر هم شده است. از جمله دلایلی که برای محبوبیت این روش در میان اقشار مختلف جامعه آورده شده است، سپری کردن زمان نسبتا زیاد در شبکه­های اجتماعی، و شرکت در تماس­ها و کنفرانس­های ویدئویی متعدد است. یکی دیگر از روش­های محبوب برای کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست، تزریق فیلر است که حجم از دست رفته صورت را برگردانده و به صورت زاویه می­دهد.

با وجود این همه شهرت و محبوبیت، برخی از افراد دقیقا نمی­دانند که چه زمانی برای شروع این اقدامات زیبایی مناسب است. در ادامه این مقاله می­خواهیم به این تکنیک­های به روز بپردازیم و تا حد امکان به سوالات مهم در این باره پاسخ دهیم. با طب مد توریسم همراه باشید تا بدانید که چه سنی برای شروع ترزیق بوتاکس و فیلر مناسب است.

بوتاکس چیست؟

تا به حال اسم بوتولیسم را شنیده­اید؟ همان ماده سمی معروفی که در کنسروها ممکن است وجود داشته باشد و باعث مسمومیت حاد غذایی شود. بوتاکس نیز از سم بوتولونیوم ساخته می­شود و استفاده­های متعددی در موارد پزشکی و زیبایی دارد. از جمله مواردی که از این دارو برای درمان استفاده می­شود، می­توان به میگرن مزمن، مثانه بیش فعال، یا حتی تعریق شدید زیر بغل اشاره کرد.

البته اکثریت افراد جامعه، این ماده تزریقی را به عنوان روشی سریع و موقت بر کاهش چین و چروک­های پوستی می­دانند. بوتاکس با ضعیف یا فلج کردن برخی از ماهیچه­های خاص یا با بلوکه کردن عصب­هایی خاص، باعث کاهش ظاهر چروک­ها می­شود و چهره­ای جوان­تر و شاداب­تر به شما می­بخشد. انتظار می­رود تا اثرات تزریق بوتاکس برای 3 یا 4 ماه دوام بیاورد البته افراد جوان­تری که از بوتاکس برای پیشگیری از چروک شدن پوست بهره می­برند، می­توانند هر 6 ماه یا حتی سالی یکبار، تزریق را انجام دهند.

اصولا دو نوع چین و چروک صورت وجود دارد: چروک دینامیک و استاتیک. زمانیکه می­خندید یا اخم می­کنید، ماهیچه­ها مرتب در حال حرکت هستند و این موضوع باعث ایجاد خطوطی در صورت می­شود که به آنها چروک دینامیک گفته می­شود. در واقع، انجام کارهای تکراری و مداوم با عضلات صورت، دلیل ایجاد این خطوط دائمی روی پوست هستند. از جمله خطوط دینامیک صورت می­توان به خط اخم در پیشانی، خط خنده و خطوط پنجه کلاغی دور چشم اشاره کرد. با تزریق بوتاکس و ریلکس شدن این ماهیچه­ها، ظاهر خطوط و چروک­های دینامیک کاهش پیدا می­کند.

از سوی دیگر، روند پیری دلیل اصلی ایجاد چین و چروک استاتیک است. زمانیکه سنتان بالا می­رود، پوست نازکتر و خشک­تر می­شودد و با کاهش تولید کلاژن، چین و چروک­ها نمایان می­شوند. سیگار کشیدن و حمام آفتاب مدوام گرفتن یا حتی بیشتر اوقات روز در زیر نور خورشید بودن، باعث تسریع این پروسه می­شود. چنین خطوطی نیاز به تزریق فیلر دارند تا شادابی چهره بازگردانده شود.

چه کسی می­تواند بوتاکس تزریق کند؟

FDA مصرف بوتاکس را برای افراد بالای 18 سال که خواهان پوستی بدون چین و چروک هستند یا به دنبال روشی می­گردند تا از عمیق­ شدن چروک­هایشان جلوگیری کنند، تایید کرده است. اکثر افرادی که برای بوتاکس مراجعه می­کنند در دهه 30 زندگی خود هستند اما برخی نیز در اواسط دهه 20 به کلینیک­های زیبایی مراجعه می­کنند تا از بوتاکس به عنوان روشی پیشگیرانه استفاده کنند. می­توان گفت که تزریق بوتاکس برای زیبایی و کاهش چروک صورت، انتخابی فردی است که در مراحل مختلف زندگی قابل انجام است. برای مثال:

در اواسط دهه 20 زندگی: چنین تزریقی بیشتر جنبه پیشگیری از ایجاد یا عمیق شدن خطوط ریز صورت را دارد و بیشتر برای پیشانی و دور دهان استفاده می­شود.

در دهه 20 زندگی: در این دهه، بوتاکس به کاهش چین و چروک­های ظاهر شده روی پیشانی یا خطوط دور چشم کمک می­کند.

در دهه 40 زندگی: در این دوران، خطوط و چروک­های دینامیک بدون هیچ حرکتی، روی صورت محسوس هستند.

بعد از دهه 40: افراد مسن­تر در هر سن و سالی می­توانند از این تکنیک کم خطر برای درمان چین و چروک­های صورت و جوان­تر به نظر رسیدن، استفادده کنند.

به نظر می­رسد که اکثر مراجعان بوتاکس بین 25 تا 39 سال سن دارند. با این وجود، در نظر داشته باشید که برای جلوگیری یا کاهش چین و چروک پوست، علاوه بر تزریق بوتاکس، باید سبک زندگی سالمی داشته باشید. در واقع، برای مراقبت از پوست خود باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، مقدار زیادی آب بنوشید، استراحت کافی داشته باشید و تمرینات ورزشی مداومی در برنامه خود بگنجانید

برای اطلاع از هزینه تزریق بوتاکس در ایران، به وبسایت مدطب توریسم بیایید!

قبل از انجام بوتاکس چه کارهایی باید انجام دهید؟

اولین و مهم­ترین قدم برای تزریق بوتاکس، پیدا کردن پزشک متخصص و متبحری است که در مرکزی مجهز مشغول به کار است. از مراجعه به افرادی که هیچ مدرک پزشکی ندارند و یا فقط دوره­ای کوتاه برای این کار دیده­اند، جدا خودداری کنید. قبل از تصمیم نهایی برای تزریق بوتاکس باید با پزشک متخصص پوست خود صحبت کنید و از سوابق پزشکی خود، دلیلتان برای انتخاب بوتاکس و ترس­هایتان بگویید. این حق شماست که برند و بسته بندی کامل بوتاکس را ببینید و درباره آن سوال بپرسید. بعلاوه، پزشک باید اطلاعات کاملی درباره عوارض جانبی احتمالی و مراقبت­های بعد از تزریق به شما بدهد.

قبل از انجام بوتاکس چه کارهایی باید انجام دهید؟

چه کسی نباید بوتاکس تزریق کند؟

پزشک مورد نظر شما اگر تخصص و تبحر کافی در کار خود را داشته باشد، تزریق بوتاکس را در موارد زیر پیشنهاد نمی­کند: اگر در محل یا نزدیکی محل تزریق دچار عفونت پوستی هستید، وضعیت سلامتی مطلوبی ندارید، داروی خاصی مصرفی می­کنید، باردار هستید یا کودک خود را شیر می­دهید، یا ضعفی در ماهیچه مورد نظر دارید.

عوارض بوتاکس چیست؟

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، تزریق بوتاکس برای کاهش چین و چروک­های پوستی توسط FDA تایید شده است. اگر این کار توسط متخصص پوست باتجربه و ماهری انجام شود، تقریبا امن است و مشکلی پیش نخواهد آمد. اما این کار هم مانند سایر روش­های زیبایی دارای عوارض احتمالی خاص خود است، برای مثال: تورم، کبودی محل تزریق، سردرد، علائم شبه آنفولانزا، یا حتی افتادگی موقت ابرو یا پلک چشم. البته در صورتیکه تزریق بوتاکس در اطراف چشم باشد، احتمال ایجاد عوارض شدیدتری نظیر دوبینی یا تار دیدن نیز وجود دارد که بسیار نادر است.

هر آنچه که درباره تزریق بوتاکس باید بدانید!

فیلر چیست؟

فیلر چیست؟

انواع مختلفی از فیلرها وجود دارد که برای افزایش حجم یا پر شدن مناطق خاصی از صورت که به خاطر افزایش سن، دچار افتادگی یا کاهش چربی شده است، استفاده می­شود. فیلرها از مواد مختلفی ساخته می­شوند و هر کدام برای مورد خاصی مورد استفاده قرار می­گیرند. برای مثال، فیلرها می­توانند از مولکلول­های شکر ساخته شوند یا حاوی موادی نظیر هیالورونیک اسید، کلاژن، چربی خود شخص، یا پلیمرهای بیوسنتتیک باشند. این مواد قابل تزریق به زیر سطح پوست صورت تزریق می­شوند تا علائم افزایش سن را کاهش دهند یا به صورت حجم و زاویه ببخشند.

این وظیفه پزشک متخصص است تا بر اساس نیاز و خواسته شما و برای درمان علامتهای مشخص در پوست، فیلر مورد نظر را انتخاب کند. از فیلرها می­توان برای حجم دادن به لب­ها و گونه­ها، پر کردن جای اسکارهای پوستی، یا پر کردن خطوط و چروک­های استاتیکی که به خاطر از دست دادن کلاژن و شل شدن پوست اتفاق میفتند، استفاده کرد.

چه کسی می­تواند از فیلر استفاده کند؟

امروزه، افراد بیشتری خواستار تزریق فیلر در سنین پایین­تر (برای مثال در دهه 20 زندگی) برای جلوگیری از عمیق شدن خطوط ظریف روی صورتشان هستند. البته به نظر میرسد که دلیل اصلی افراد جوانتر برای استفاده از فیلر، حجم دادن به برخی از مناطق صورت نظیر لب­ها و گونه­ها باشد.

با گذشت زمان و شروع روند پیری، پوست حجم خود را از دست می­دهد و کلاژن کمتری تولید می­کند. اکثر افراد خواهان تزریق فیلر در دهه 40 یا 50 زندگی خود هستند و به دنبال روشی کمتر تهاجمی برای جوانسازی پوست خود می­گردند. اگر بخواهیم دقیق­تر بگوییم، اگر بالای 18 سال سن دارید، محدویت سنی برای انجام فیلر نخواهید داشت.

تزریق فیلر یا ژل به چه صورت است! بیشتر بخوانید.

قبل از تزریق فیلر باید چه کارهایی انجام دهید؟

اول از همه باید به دنبال پزشک متخصص پوست یا جراح زیبایی بگردید که تبحر و تجربه کافی در زمینه تزریق فیلر را دارد. انواع فیلرها و روش­های تزریق آنها را کاملا بداند و تشخیص دهد که کدام فیلر برای کدام مشکل پوستی مناسب است.

پزشک باید درباره سوابق پزشکی شما، و نتیجه دلخواهتان آگاهی داشته باشد. همانطور که پیشتر گفتیم، فیلرها انواع مختلفی دارند و این وظیفه پزشک است که تشخیص دهد کدام یک برای درمان شما مناسب­تر است. شما باید بدانید که چه محصولی قرار است برای شما استفاده شود و چه عوارض احتمالی خواهد داشت. علاوه بر این، پزشک تا حدی می­تواند پیش بینی کند که اثرات فیلر تا چه زمانی باقی خواهد ماند. مشخص است که اثرات فیلرها به نوع محصول، محل تزریق و … بستگی دارد.

قبل از تزریق فیلر باید چه کارهایی انجام دهید؟

چه کسانی نباید فیلر تزریق کنند؟

فیلرها اصولا از موادی طبیعی یا مصنوعی متنوعی ساخته می­شوند، پس قبل از تزریق باید مواد اولیه روی جلد محصول را با دقت مطالعه کنید تا اطمینان یابید که به هیچ یک از مواد سازنده آن حساسیت ندارید. کاملا مشخص است که تزریق فیلرها برای زنان باردار و شیرده، افراد زیر 18 سال، کسانی که در محل تزریق یا نزدیک آن دچار عفونت هستند، ممنوع است.

عوارض فیلر چیست؟

تزریق فیلر جز درمان­های زیبایی غیرتهاجمی و تقریبا امن است. البته اگر توسط پزشکی متخصص و متبحر صورت بگیرد. این روش کاهش سن پوستی، مانند سایر روش­های زیبایی، دارای عوارض احتمالی مخصوص به خود است و شما باید کاملا از آنها آگاه باشید. اکثر عوارضی که گزارش شده است، کمی بعد از تزریق بروز پیدا کرده و طی چند هفته از بین می­روند. اما برخی دیگر از عوارض ممکن است هفته­ها، ماه­ها یا حتی سال­ها بعد بروز پیدا کنند.

از جمله عوارض جانبی شایع تزریق فیلر می­توان به تورم، کبودی، درد، احساس خارش، کهیر و حساسیت به لمس پوست، اشاره کرد. جدی­ترین عارضه­ای که ممکن است رخ دهد و اثرات آن دائمی باشد، تزریق اشتباهی و تصادفی فیلر به رگ­های خونی است که می­تواند منجر به بلوکه شدن رگها ­شده و باعث نکروز (مردگی بافت)، سکته مغزی و نابینایی می­شود.

اگر می­خواهید بیشتر درباره پروسه تزریق فیلر بدانید، دیدن این ویدئوها را به شما پیشنهاد می­کنیم!

کانال یوتیوب عصر طب بین الملل

سخن پایانی

بوتاکس و فیلر جز روشهای کمتر تهاجمی و محبوب زیبایی هستند که به کاهش آثار پیری پوست از جمله چین و چروک­ها و یا حتی پیشگیری از آنها کمک می­کنند. برخی از افراد نیمی­دانند که چه سنی برای شروع این اقدامات زیبایی مناسب است. اگر چه اکثر افراد خواهان تزریق بوتاکس در دهه 30 زندگی خود هستند اما برخی از افراد 25 تا 30 ساله نیز برای پیشگیری از ایجاد چروک­های جدید یا عمقی شدن خطوط ظریف صورت، اقدام به تزریق بوتاکس می­کنند. از سوی دیگر، فیلرها برای کاهش چروک­هایی استاتیک که ناشی از افزایش سن و کاهش تولید کلاژن هستند، گزینه بهتری هستند و بیشتر متقاضیانش در دهه 40 و 50 زندگی خود هستند.

در واقع، اگر بالاتر از 18 سال سن دارید، خانم باردار یا شیرده نیستید، به بوتاکس یا فیلرها حساسیت ندارید و ماهیچه­های مورد نظر ضعف ندارند، می­توانید با پزشک درمورد تزریق بوتاکس یا فیلر مشورت کنید.

Author: Elham Aghamolaei

Publisher and SEO specialist: beheshteh hadizadeh

butterfly

شرکت عصر طب بین الملل با بهره مندی از پزشکان با تجربه و اساتید دانشگاهی، بالاترین کیفیت عمل زیبایی را با قیمتی مناسب و منطقی به شما ارائه می کند.

جهت مشاوره رایگان با پزشکان ما، لطفا با ما در ارتباط باشید:

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 00989032881930

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟