رحم اجاره ای ( رحم اهدایی) در ایران

تأجير الأرحام رحم اجاره ای

رحم اجاره ای ( رحم جایگزین یا اهدای رحمی) چیست؟

رحم اجاره ای یا رحم اهدایی ، موافقت نامه ای است که یک زن می پذیرد که باردار شود و یک فرزند متعلق به یک زوج دیگر را در رحم خود پرورش دهد. زوجین وقتی در جستجوی اهدای رحم یا رحم اجاره ای هستند که بارداری از نظر پزشکی برای خودشان غیرممکن یا بسیار خطرناک باشد. اهدای رحم یا رحم اجاره ای در برخی کشورها قانونی و در برخی کشورهای جهان عملی غیر قانونی و غیر مجاز است.

تأجير الأرحام رحم اجاره ای
butterfly
رحم اجاره ای

چرا رحم اجاره ای یا رحم اهدایی انجام می شود؟

والدین وقتی به سراغ روش درمانی رحم اجاره ای یا رحم اهدایی می روند که با روش های معمول بارداری نمی توانند بچه دار شوند یا حاملگی برای مادر خطرناک یا کشنده است.

شرایط پزشکی که استفاده از روش درمانی رحم اجاره ای یا رحم اهدایی را ضروری می کند شامل موارد زیر است:

  • اختلال ساختاری شدید رحم
  • عفونت شدید و درمان نشده رحم
  • برداشتن و خروج رحم یا هیسترکتومی
  • سابقه IVF مکرر ناموفق
  • سقط مکرر
  • بیماری قلبی شدید یا سایر بیماری های پزشکی شدیدی که بارداری را غیر ممکن یا خطرناک می کند.

Surrogacy in Iran

نظر اسلام در خصوص رحم اجاره ای یا اهدای رحم چیست؟

رحم اجاره ای یا اهدای رحم نوعی بارداری است که در آن، مادر جایگزین جنین را حمل می کند و به پدر و مادری که به دلایل مشکلات پزشکی توان فرزندآوری را ندارند، تحویل می دهد. بسته به نوع روش انتخابی برای رحم اجاره ای یا اهدای رحم ، ممکن است رابطه بیولوژیکی و ژنتیکی بین نوزاد با مادر جایگزین وجود داشته باشد یا وجود نداشته باشد. این مسئله موجب نظرات مختلفی بین علمای اسلامی شده است. برخی رحم اجاره ای یا اهدای رحم را مجاز می دانند ولی برخی دیگر اعتقاد دارند رحم اجاره ای یا اهدای رحم غیر قانونی و غیر شرعی است.

تأجير الأرحام رحم اجاره ای

آیا اهدای رحم سنتی در اسلام مجاز است؟

برخی علمای دین اعتقاد دارند که رحم اجاره ای یا اهدای رحم سنتی، که در آن مادر جایگزین بصورت مصنوعی و آزمایشگاهی با اسپرم پدر باردار می شود، مجاز نیست، زیرا مادر جایگزین مادر بیولوژیکی جنین بوده و همه مسئولیت ها و حقوق مادر را در خصوص نوزاد خواهد داشت. درصورتی که بعد از پایان پروسه رحم اجاره ای یا اهدای رحم ، مادر جایگزین ازدواج کند و باردار شود، فرزندان او با فرزندانی که در روش رحم اجاره ای یا اهدای رحم به دنیا آمده اند، محرم خواهند بود.

tebmed

این علما اعتقاد دارند که این روش درمانی نوعی رابطه نامشروع است، زیرا مادر جایگزین، جنین ایجاد شده توسط مردی را رحم خواهد کرد که همسر شرعی او نیست و نوزاد در نتیجه ازدواج شرعی متولد نمی شود. این علما نوزاد را فرزند نا مشروع می دانند.

البته این دیدگاه همه علمای دین نیست. بیشتر علمای دین رحم اجاره ای یا اهدای رحم را قانونی و شرعی می دانند. این علمای دین اعتقاد دارند بارداری مادر جایگزین، در اثر رابطه نا مشروع بین زن و مرد ایجاد نمی شود و بوسیله روش های آزمایشگاهی و برای حیات بخشیدن به جنین انجام می شود.

این دسته از علمای دین اسلام اعتقاد دارند وقتی زوجین توانایی فرزندآوری را به دلایل پزشکی ندارند، می توانند از روش های کمک باروری برای درمان مشکلشان استفاده کنند. رحم اجاره ای یا اهدای رحم روشی است که شرعا بنا به مصلحت جامعه مجاز شرعی است.  مادر جایگزین فقط رحم خود را اهدا می کند و درگیر رابطه نامشروع نمی گردد.

این علمای اسلام، رحم جایگزین یا اهدای رحم سنتی را با دایه فرزند که روزگاری مرسوم بوده و برای شیر دادن به فرزند توسط زنی که مادر نوزاد نیست، مقایسه می کنند.

آیا اهدای رحم یا رحم اجاره ای بارداری یا جایگزین یا کامل در اسلام مجاز است؟

اهدای رحم یا رحم اجاره ای بارداری یا جایگزین یا کامل به این معنی است که تخمک زن بوسیله اسپرم همسرش توسط آی وی اف (IVF)، لقاح می شود و جنین در رحم مادرش قرار داده می شود. در این روش، نوزاد از نظر بیولوژیکی و ژنتیکی مشابه پدر و مادرش خواهد بود.

در نوع دیگر از اهدای رحم یا رحم اجاره ای بارداری یا جایگزین یا کامل، تخمک مادر در محیط آزمایشگاهی به روش آی وی اف (IVF)، با اسپرم پدر لقاح می شود و جنین حاصل به دلیل اینکه مادر به دلایل پزشکی نمی تواند جنین را حمل کند، به رحم مادر جایگزین منتقل می گردد. مادر جایگزین هیچ ارتباط بیولوژیکی یا ژنتیکی با جنین نخواهد داشت.

اغلب علمای اسلام این نوع از رحم اجاره ای یا اهدای رحم را قبول داشته و از نظر اسلام مجاز می دانند و فقط تعداد اندکی هستند که این روش را نیز قبول ندارند.

علمایی که این روش از رحم اجاره ای یا اهدای رحم را تایید می کنند، به این عبارت از قرآن استناد می کنند که می فرماید:

“…مادران آنها تنها کسانی هستند که ایشان را آبستن شده و زاده‏ اند” (سوره مجادله، آیه 2)

تأجير الأرحام رحم اجاره ای
تأجير الأرحام رحم اجاره ای
تأجير الأرحام رحم اجاره ای

این علما به این نکته توجه می کنند که اگرچه مادر جایگزین جنین را حمل می کند، اما پدر و مادر او، والدین بیولوژیکی وی بوده و مسئولیت بر عهده پدر و مادر نوزاد است.

اگر فرض کنیم که از منظر اسلام، رحم اجاره ای یا اهدای رحم در هر دو نوع آن، مجاز و حلال است همچنان این مسئله یک روش درمانی پرچالش برای والدین متقاضی است. مادر جایگزین یا مادر جانشین، باید از بین افراد داوطلبی انتخاب گردد تا بتواند یک نوزاد را با سلامت جسمی و روانی به دنیا آورد.

رحم اجاره ای یا اهدای رحم در بین اغلب علمای اسلام، مسیحیت و سایر ادیان مورد تایید است. البته هر فرد مسئول و متعهدی عمق و اهمیت عاطفی موضوع مادر جایگزین را درک می کند. به همین دلیل در برخی کشورها رحم اجاره ای یا اهدای رحم تجاری غیرقانونی و ممنوع اعلام شده است.

مقایسه قیمت رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در ایران با سایر کشورهای جهان

رحم اجاره ای یا رحم اهدایی به این معنی است که زوجی که از نظر پزشکی امکان بچه دار شدن را ندارند، از زنی می خواهند که فرزندشان را در رحم خود پرورش دهد و حمل کند. مادر جایگزین بسته به نوع روش درمانی انتخاب شده، ممکن است با فرزند ارتباط ژنتیکی و بیولوژیکی داشته باشد یا فاقد هیچ ارتباط ژنتیکی و بیولوژیکی باشد.

رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در کشورهای مختلف، هزینه متفاوتی دارد. بنظر می رسد هزینه رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در برخی کشورها نظیر ایران، قیمت پایین تری داشته باشد.

 

Surrogacy in Iran

هزینه رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در ایران چقدر است؟

هزینه رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در مناطق جغرافیایی مختلف متفاوت است.

هزینه رحم اجاره ای یا رحم اهدایی برای افراد غیر ایرانی 14000 دلار متغیر است. این هزینه به فاکتورهای مختلفی نظیر نوع روش مورد نیاز برای رحم اهدایی یا رحم کرایه ای، فرد اهداء کننده رحم جایگزین، انتظارات شما و شرکت تسهیلگرتان دارد. این کل هزینه ای است که زوجین باید برای روش درمانی رحم اجاره ای یا رحم اهدایی باید پرداخت کنند. این هزینه شامل موارد زیر می شود:

  • انجام امور حقوقی و قانونی
  • آزمایشات باروری شامل غربالگری هورمونی و بیماری هایی نظیر بیماری های جنسی
  • ارزیابی های روانشناسی
  • هزینه IVF یا IUI و سایر هزینه های درمانی
تأجير الأرحام رحم اجاره ای

هزینه رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در ترکیه

امروزه اهدای تخمک، اهدای اسپرم، اهدای جنین و رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در ترکیه غیر قانونی می باشد.

قیمت رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در ترکیه در زمانی که این روش در ترکیه ممنون نبود، بالاتر از هزینه ها در ایران بود.

این هزینه ها شامل 3000 دلار برای IVF، 600 دلار برای تلقیح مصنوعی، 500 دلار IUI، 600 دلار برای PESA، 600 دلار برای شستشو و آماده سازی اسپرم و 1500 دلار TESE یا استخراج اسپرم می باشد.

بنابراین هزینه رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در ایران بسیار پایین تر از ترکیه می باشد.

تأجير الأرحام رحم اجاره ای
تأجير الأرحام رحم اجاره ای
تأجير الأرحام رحم اجاره ای

هزینه رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در هند

هند یکی از مشهورترین کشورها برای رحم اجاره ای یا رحم اهدایی بود. از دسامبر 2018، براساس قوانین هند، رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در هند برای بیماران خارجی ممنوع شده است.

هزینه روش درمانی رحم اهدایی یا رحم اجاره ای در هند 20000 دلار تا 35000 دلار بوده است. هرچند این قیمت در مقایسه با هزینه رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در امریکا بسیار ارزان است، اما قیمت رحم اجاره ای در هند در مقایسه با قیمت رحم اجاره ای در ایران، بسیار گرانتر است.

tebmed

هزینه رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در امریکا:

هزینه رحم اجاره ای یا رحم کرایه ای در امریکا بسیار بالاست. این هزینه شامل موارد زیر است:

  • 5000 تا 15000 دلار برای حق الزحمه آژانس معرف
  • 1000 تا 15000 دلار برای هماهنگی و یافتن داوطلب رحم اجاره ای یا رحم اهدایی
  • 8000 تا 10000 دلار برای هزینه انجام امور قانونی
  • 5000 تا 65000 دلار برای هزینه های رحم کرایه ای یا رحم اهدایی
  • 20000 تا 25000 دلار برای هزینه های کلینیک درمان نازایی و انجام IVF و انتقال جنین
  • 5000 دلار برای پیش پرداخت و مالیات
  • 2000 تا 5000 دلار برای کارهای اداری و برگشت به منزل

در کل هزینه های رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در امریکا به طور تقریبی 95.000 تا 150.000 دلار هزینه دارد.

قیمت رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در اروپا

هزینه رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در اروپا ارزان تر از امریکا می باشد. قیمت رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در اروپا بین 38000 تا 52000 دلار می باشد. این مبلغ شامل کل هزینه های مقتضی برای روش درمانی رحم اجاره ای یا رحم اهدایی می باشد. البته اگر هزینه های اقامتی اروپا را محاسبه کنید، ممکن است مجموع مخارج بالاتر باشد.

تأجير الأرحام رحم اجاره ای

رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در برخی کشورهای دنیا مجاز و قانونی است. البته هزینه ها در کشورهای مختلف دنیا یکسان نیست. بطور کلی،هزینه رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در کشورهای آسیایی در مقایسه با کشورهای اروپایی و امریکایی ارزان تر است.

ایران از نظر قیمت و هزینه یکی از بهترین کشورهای مقصد برای رحم اجاره ای یا رحم اهدایی در جهان برای والدین نیازمند رحم اجاره ای یا رحم اهدایی می باشد که شانس موفقیت و کیفیت خدمات ارائه شده بالایی دارد.

قرارداد رحم اهدایی در ایران و گزینه های شما در ایران

رحم اهدایی در ایران موضوعی است که مورد علاقه بسیاری از افراد از سراسر جهان می باشد. هرچند اطلاعات و آگاهی افراد از این موضوع در حدی که باید باشد، کافی نیست.

برای قرن ها درمان نازایی با رحم اهدایی یک موضوع مورد توجه اسلامی و نیز فرهنگی در ایران بوده است.

آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران، قوانین سنتی در ایران را مورد بازبینی و اصلاح قرار داد و استفاده از روش درمانی رحم اهدایی برای درمان ناباروری زوجین نیازمند را قانونی و شرعی اعلام کرد. البته رحم اهدایی در ایران صرفا برای زوجینی که از نظر پزشکی برای فرزندآوری نیاز به این روش درمانی دارند، مجاز می باشد.

رحم اهدایی در ایران همانند کشورهایی نظیر امریکا و برخی کشورهای غربی قانونی است.

رحم اهدایی در ایران همانند کشورهای مختلف دنیا قوانین بخصوصی دارد. به عنوان مثال در امریکا، فرد اهداکننده رحم می تواند در قبال این کار خود پول دریافت کند.

تأجير الأرحام رحم اجاره ای

برای رحم اهدایی در ایران، فرد اهدا کننده رحم می تواند ایرانی باشد یا شما فرد اهداکننده رحم مناسب را از کشور خودتان بیاورید.

درصورتی که تصمیم گرفته اید رحم اهدایی را به همراه خود به ایران بیاورید، نیاز به یک قرارداد رحم اهدایی دارید که براساس قوانین ایران نگارش شده باشد. این قرارداد رحم اهدایی شامل نام اهداکننده رحم، آدرس و شماره تلفن وی، شماره کارت شناسایی فرد و سایر اطلاعات می باشد.

هرچقدر اطلاعات بیشتری از شرایط پزشکی خود در اختیار شرکت تسهیلگر درمان در ایران قرار دهید، شانس موفقیت بالاتری برای رحم اهدایی در ایران خواهید داشت.

دفاتر حقوقی متعددی در ایران هستند که می توانند در تنظیم این قرارداد حقوقی رحم اهدایی در ایران به شما کمک کنند. البته اگر دنبال یک قرارداد جامع و مطمئن در ایران هستید، باید به شرکت تسهیلگر درمان خود اعتماد کنید یا از طریق فضای آنلاین نمونه قرارداد ها را بررسی و مطالعه کنید.

وقتی قرارداد رحم اهدایی در ایران را بدست آوردید، باید متوجه نکات مربوط به خود شوید. شرکت تسهیلگر درمان باید بتواند به تمامی سوالات شما به درستی پاسخ دهد، هرچند ممکن است شما در ابتدا بطور کامل متوجه تمامی نکات نشوید. هر سوالی را که در مورد رحم اهدایی در ایران و جوانب پزشکی و قانونی آن دارید، بطور کامل سوال کنید.

یک شرکت تسهیلگر درمان خوب،  همه بندهای یک قرارداد را قبل از شروع کار به شما توضیح می دهد. همچنین وقتی سفر درمانی شما قطعی شد، یک نسخه از قرارداد رحم اهدایی را برای مطالعه بیشتر در اختیار شما قرار خواهند داد.

یکی از نکات مهمی که در مورد رحم اهدایی در ایران باید بدانید این است که آیین نامه های خوبی در این کشور برای حفاظت از فرد اهداکننده رحم وجود دارد که از بیماری یا مرگ او مراقبت می کند.

درمان ناباروری به روش رحم اهدایی از هزاران سال پیش رواج داشته و در حال حاضر در جوامع مدرن نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اهدا کننده رحم نیاز به بستن قرارداد و اطمینان کافی از روند درمان دارد زیرا روند بچه دار شدن سخت و طاقت فرسا است.

رحم اهدایی در برخی کشورها نظیر هند و ترکیه غیرقانونی است اما در بسیار کشورها نظیر ایران، رحم اهدایی در موارد نیاز پزشکی زوجین،  قانونی و مجاز است.

درصورتی که می خواهید از رحم اهدایی در ایران استفاده کنید، مطمئن شوید که شما و فرد اهداکننده رحم از نظر سلامتی غربالگری شده اید. همچنین شما و فرد اهداکننده رحم باید از مصرف داروهایی که در زمان اخذ تخمک و نیز در طول بارداری منع مصرف دارند، مطلع شده اید، زیرا این داروها ممکن است باعث آسیب به جنین گردند.

تأجير الأرحام رحم اجاره ای

درمان رحم اهدایی در واقع ایجاد نوعی ارتباط بین زوج نابارور و فرد اهداکننده رحم می باشد. برخی مواقع، فرد اهداکننده رحم به عنوان ” میزبان ” نیز نامیده می شود.

امروزه اغلب زوجین نابارور که امکان فرزندآوری را به دلایل پزشکی ندارند، ترجیح می دهند از درمان رحم اهدایی استفاده کنند و کمتر به حضانت فرزند در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست مراجعه می کنند.

tebmed

به عنوان یک فرهنگ، ممکن است والدین نابارور در ابتدا تمایلی به استفاده از روش های درمان ناباروی مثل اهدای رحم نداشته باشند. بعضی افراد این ذهنیت را دارند که برای یک زن غیر طبیعی است که با روش های لقاح مصنوعی یا آی وی اف باردار شود. هرچند براساس فرهنگ یا قوانین برخی کشورها، رحم اهدایی غیر قابل قبول است، اما کماکان در بسیاری از کشورها و ملت ها، درمان ناباروری به روش رحم اهدایی مورد قبول است و انجام می گردد.

رحم اهدایی نوعی روش درمانی است که در آن، یک زن به روش های آزمایشگاهی باردار می گردد و جنین را تا زمان تولد حمل می کند. گاهی اوقات درصورتی که به دلایل پزشکی امکان زایمان طبیعی نباشد، ممکن است زایمان بصورت سزارین انجام شود.

البته درمان ناباروری به روش رحم اهدایی یک روش درمانی پیچیده می باشد و برخی والدین ممکن است از این نوع درمان نگرانی داشته باشند.

درصورتی که شما تصمیم دارید از طریق رحم اهدایی در ایران مشکل خود را درمان کنید و شرکت طب مد توریسم (TebMedTourism Co.) را برای تسهیل درمان خود انتخاب کرده اید، ما با شما و رحم اهدایی یک قرارداد رسمی در یک اداره دولتی امضاء می کنیم تا شما با اطمینان کامل این روش درمانی را با موفقیت به پایان برسانید و نگرانی بابت مدارک شناسایی و هویتی نوزادتان نداشته باشید.

شرکت طب مد توریسم (TebMedTouris Co.) تا پایان مراحل درمانی شما و اخذ مدارک هویتی جنین شما با همکاری سفارت کشورتان همراه شما خواهد بود.

برخی بیماران از دوستان یا اعضای خانواده خود به عنوان اهداکننده رحم ممکن است استفاده کنند. دوستان و اقوام می توانند محبت، مهربانی، عشق و احساس را نصیب شما و جنین تان کنند که در طول مدت بارداری بسیار کمک کننده خواهد بود.

هرچند برخی فرهنگ ها رحم اهدایی را قبول نمی کنند، اما بسیاری فرهنگ ها این روش درمانی را قبول دارند و حتی این روش درمانی را به عنوان یک روش فوق العاده برای کمک به زوجینی که امکان فرزندآوری را ندارند، تحسین می کنند.

پرسش های شایع در خصوص اهدای رحم یا رحم اجاره ای

سوالات بسیاری درخصوص موضوع رحم اجاره ای یا اهدای رحم ممکن است در ذهن افراد وجود داشته باشد که سعی داریم برخی را در این بخش پاسخ دهیم:

چه زنانی می توانند داوطلب اهدای رحم یا رحم اجاره ای باشند؟

بستگی دارد. برخی از این زنان، افراد مهربان و متعهدی هستند که می خواهند به دیگران برای پدر و مادر شدن کمک کنند. البته همیشه همین نیست. برخی از این موافقت نامه ها در ازای دریافت پول می باشد (اهدای رحم تجاری).

نکته مشترک در تمامی داوطلبین رحم کرایه ای سن آنهاست که باید بین 21 تا 40 سال داشته باشند.

الرحم المستأجر رحم اجاره ای

آیا اهدای رحم یا رحم اجاره ای قانونی است؟

رحم اجاره ای یا اهدای رحم در همه کشورهای جهان قانونی نیست و قوانین کشورهای مختلف در این خصوص متفاوت است. مثلا در کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، هلند، هند و ترکیه اهدای رحم یا رحم اجاره ای غیر قانونی است. در انگلستان، اهدای رحم یا رحم اجاره ای تجاری ممنوع است و فقط رحم اجاره ای یا اهدای رحم نوع دوستانه از سوی سازمان های غیرانتفاعی مجاز است. در استرالیا، فرد نمی تواند در ازای اهدای رحم یا رحم اجاره ای پولی دریافت کند و فقط اهدای رحم یا رحم اجاره ای نوع دوستانه مجاز است.

رحم اجاره ای یا اهدای رحم در امریکا، روسیه، اوکراین و ایران مجاز و قانونی است.

الرحم المستأجر رحم اجاره ای

اهدای رحم نوع دوستانه چیست؟

مادر جایگزین می پذیرد که باردار شده و فرزند را به زوج دیگری که امکان فرزندآوری ندارند، بدون چشم داشت و ارتباط مالی هدیه کند. این نوع اهدای رحم نوع دوستانه در نقطه مقابل اهدای رحم تجاری قرار دارد که در نوع اهدای رحم یا رحم اجاره ای تجاری، فرد در مقابل اهدای رحم، مبلغی پول بابت حق الزحمه دریافت می کند.

اهدای رحم یا رحم اجاره ای سنتی چیست؟

در این روش، مادر جایگزین با استفاده از اسپرم مرد در محیط آزمایشگاهی با روش های آی وی اف (IVF) یاICSI یا IUI باردار می شود. این انتقال اسپرم حتی در منزل فرد نیز می تواند انجام شود. فرزندی که حاصل می شود، از نظر ژنتیکی مشابه پدر و مادر جایگزین خواهد بود. در واقع در این روش، جنین از ترکیب اسپرم مرد و تخمک مادر جایگزین حاصل می گردد.

tebmed

اهدای رحم یا رحم اجاره ای سنتی و اسپرم اهدایی چیست؟

در این روش، مادر جایگزین با استفاده از اسپرم اهدایی در محیط آزمایشگاهی با روش آی وی اف (IVF) یا IUI باردار می شود. این انتقال اسپرم حتی در منزل فرد نیز می تواند انجام شود. در این روش، فرزندی که حاصل می شود، از نظر ژنتیکی مشابه اسپرم اهدا شده و مادر جایگزین می باشد.

اهدای رحم یا رحم اجاره ای بارداری یا جایگزین چیست؟

در این روش، اسپرم پدر با تخمک مادر در محیط آزمایشگاهی به روش آی وی اف (IVF)  یا ICSI ترکیب شده و تخم یا جنین تشکیل می شود. این جنین به رحم خانم داوطلب رحم اجاره ای یا اهدای رحم منتقل می گردد، زیرا مادر حقیقی به دلایل پزشکی امکان تحمل و حمل بارداری را ندارد. فرزند حاصل از نظر بیولوژیکی و ژنتیکی مشابه پدر و مادر خواهد بود.

اهدای رحم یا رحم اجاره ای بارداری یا جایگزین و تخمک اهدایی چیست؟

در این روش، مادر جایگزین جنینی را حمل می کند که از ترکیب تخمک اهدایی با اسپرم پدر حاصل شده است. در این روش، مادر به دلایل پزشکی قادر به تولید تخمک نیست. تخمک اهدایی با اسپرم پدر ترکیب می شود پس نوزاد، هیچ ارتباط بیولوژیکی و ژنتیکی با مادر و مادر جایگزین نخواهد داشت.

الرحم المستأجر رحم اجاره ای

اهدای رحم یا رحم اجاره ای بارداری یا جایگزین و اسپرم اهدایی چیست؟

این روش وقتی انجام می شود که پدر قادر به تولید اسپرم نیست. مادر جایگزین جنینی را حمل می کند که از ترکیب تخمک مادر و اسپرم اهدایی حاصل شده است. نوزاد حاصل از نظر ژنتیکی به مادر مرتبط است.

اهدای رحم یا رحم اجاره ای بارداری یا جایگزین و جنین اهدایی چیست؟

وقتی پدر قادر به تولید اسپرم نباشد و مادر قادر به تولید تخمک نباشد، مادر جایگزین یک جنین اهدایی را حمل می کند. در این روش، نوزاد هیچ ارتباط بیولوژیکی و ژنتیکی با والدین نخواهد داشت.

طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

2 دیدگاه دربارهٔ «رحم اجاره ای ( رحم اهدایی) در ایران»

  1. با سلام
    ما اصالتا افغانستانی اما سیتیزن استرالیا هستیم برای درمان ناباروری با چند پزشک ایرانی تماس گرفتیم و صحبت کردیم که روش IVF و رحم اجاره ای را به ما پیشنهاد دادن از اونجایی که ساکن ایران نیستیم و ایرانی الاصل هم نیستیم برای پیدا کردن رحم اجاره ای مشکل داریم شرکت شمارو از گوگل پیدا کردم میخواستم ببینم شما میتوانید در پروسه پیدا کردن رحم اجاره ای به ما کمک کنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟