آیا می توان جنسیت جنین را با استفاده از روش IVF انتخاب کرد؟

آیا-می-توان-جنسیت-جنین-را-با-استفاده-از-روش-IVF-انتخاب-کرد

زوجینی که در فکر بچه دار شدن هستند ممکن است به این فکر بیفتند که آیا می توان با استفاده از روش IVF جنسیت بچه را انتخاب کرد یا خیر. انتخاب جنسیت فرآیندی است که در آن با کمک روشIVF ، جنین با یک جنسیت خاص انتخاب شده وسپس به رحم مادر منتقل می شود.

بعد از اینکه کریسی تیگن و جان لجند اعلام کردند که جنسیت فرزندشان را خودشان انتخاب کرده اند، بحث و جدال بین مردم درباره این موضوع آغاز شد. برخی از مردم اصلا نمی دانستند که انتخاب جنسیت در وهله اول وجود دارد! برخی دیگر آن را غیراخلاقی می دانستند، در حالی که دیگران از این ایده هیجان زده بودند.

با وجود همه جنجال هایی که ممکن است وجود داشته باشد، بسیاری از زوجین به دلایل مختلف ممکن است بخواهند جنسیت فرزند خود را انتخاب کنند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر می توان جنسیت کودک را با دقت تقریبی 100 درصد انتخاب کرد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به این موضوع بیندازیم و به چند سوال اصلی در مورد تعیین جنسیت پاسخ دهیم.

روش انتخاب جنسیت با IVF چگونه است؟

 

انتخاب جنسیت پروسه ای جداگانه نیست. این روند استفاده از لقاح آزمایشگاهی (IVF) همراه با غربالگری ژنتیکی قبل از لانه گزینی )معروف به (PGS را شامل می شود. از این روش برای تعیین جنسیت جنین قبل از کاشت در رحم زن استفاده می شود. در محیط آزمایشگاه، یک پزشک حرفه ای تخمک ها و اسپرم های زوجین را برای ساختن جنین ترکیب می کند. سپس جنین با تصمیم والدین به وسیله روش PGD از نظر اختلالات ژنتیکی غربالگری می شوند.

برای انجام این روش، یک تک سلول از جنین گرفته شده و از نظر محتوای کروموزومی که شامل اختلالات بالقوه در آینده و جنسیت جنین است، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

انتخاب جنسیت در طول فرایند IVF امکان پذیر است، زیرا ترکیبات مختلفی از کروموزوم ها برای مردان و زنان وجود دارد. وقتی والدین آینده از سلامت جنین خود مطلع می شوند، ممکن است از جنسیت جنین نیز مطلع شوند. جنس مونث دارای جفت کروموزوم XX  می باشد، در حالی که جنس مذکر دارای کروموزوم XY است. با انتخاب جنینی که شامل جفت کروموزوم XX یا XY باشد، می توانید جنسیت کودک را انتخاب کنید.

اگر غربالگری نشان دهد که جنین های سالم از هر دو جنس وجود دارند، بیشتر بیماران می خواهند که خودشان جنسیت را انتخاب کنند. انتخاب جنسیتی خاص در بین جنین ها چیزی نیست که بتوان به بیماران تحمیل کرد. این امر کاملاً به انتخاب شخصی آنها بستگی دارد. معمولاً همه این امر مربوط به داشتن تعادل در خانواده است. به عنوان مثال هنگامی که از قبل دو پسر در خانواده وجود دارند، ممکن است والدین این بار بخواهند تا صاحب یک دختر شوند. آنها حتی می توانند تصمیم بگیرند که سایر جنین های سالم را برای استفاده بعدی منجمد کنند.

butterfly

دلایل انتخاب جنسیت در حین انجام روش  IVF

 

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود یک زوج قبل از بچه دار شدن اقدام به تعیین جنسیت کند. یکی از مهمترین دلایل این امر برقراری تعادل است. این بدان معناست که برخی از والدین که دارای فرزندانی با جنسیت مشابه هستند، می خواهند فرزندی با جنس مخالف انتخاب کنند تا به این وسیله بتوانند در ساختار خانوادگی خود تعادل برقرار کنند. علاوه بر این، والدین مورد نظر ممکن است نگران نوعی بیماری ژنتیکی وابسته به جنسیت باشند که خطر انتقال بیماری را به نوزاد پسر یا دختر افزایش می دهد.

در برخی موارد دیگر، ممکن است یک زن و شوهر از داشتن بچه هایی با یک جنسیت احساس راحتی بیشتری داشته باشند. در میان ملل مختلف، گاهی مواقع ارزشهای خاصی در رابطه با داشتن فرزندی با جنسیت خاص وجود دارد. همچنین برخی از والدینی که در گذشته فرزندی را از دست داده اند ممکن است تمایل داشته باشند که فرزند دیگری از همان جنس داشته باشند. بنابراین دلایلی بسیار شخصی برای خواستن جنسیتی خاص برای فرزند وجود دارد که باید به همه این دلایل احترام گذاشت.

نرخ موفقیت انتخاب جنسیت با روش PGS

 

در طی فرآیندIVF ، والدین آینده می توانند جنسیت را از طریق روش PGS تعیین کنند. با شناسایی کروموزومهای XX یا  XY جنین در روزهای اول، میزان موفقیت در انتخاب جنسیت تقریباً 100 درصد است. با این حال، برخی از بیماران نمی توانند جنین مناسبی با جنسیت مورد نظر خود تولید کنند که این امر به دلیل عواملی مانند کهولت سن، تأمین تخمک و کیفیت اسپرم است و برای رسیدن به جنسیت مطلوب، ممکن است لازم باشد انجام مراحل تعیین جنسیت را با استفاده از تخمک های اهدایی (اهدای تخمک IVF +  ) در نظر بگیرند.

صرف نظر از دلیل انجام روش تعیین جنسیت، میزان موفقیت این روش با انجام  IVF + PGD  یا فقط با استفاده از غربالگری ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGS) بسیار بالا است.

و حرف آخر

انتخاب جنسیت یک روش بسیار مفید در درمان ناباروری است که با استفاده از روش IVF به بسیاری از زوجین کمک می کند تا فرزندی را با جنسیت مورد نظرشان با تقریبا 100 درصد شانس موفقیت در روش بزرگ کنند. انجام روش IVF + PGD  یاPGS  فرایندی بسیار پرهزینه است که از نظر اقتصادی در بسیاری از کشورها مانند آمریکا کمرشکن است. با این حال، در دنیا برخی کشورها وجود دارند که از امکانات پزشکی با کیفیت و همچنین هزینه های مقرون به صرفه برخوردار هستند.

ایران در حال حاضر یکی از بهترین کشورها از نظر هزینه و کیفیت خدمات است. ما در TebMedTourism (شرکت عصر طب بین الملل) بهترین خدمات درمانی را برحسب نیاز شما به صورت پکیج های درمانی به شما ارائه می دهیم. دامنه قیمت روش IVF + PGD به همراه پزشکان حرفه ای و امکانات مجهز می تواند برای بیماران خارجی فقط در حدود 4500 دلار باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انجام روش تعیین جنسیت در ایران، از شما دعوت می کنیم تا با تماس با شماره 00989120985010 مشاوره رایگان انجام داده و یا در صورت تمایل فرم های ارتباطی آنلاین ما را پر کنید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟