روش های کمک باروری و کمک به لانه گزینی

روش های کمک باروری و کمک به لانه گزینی

روش های کمک باروری و کمک به لانه گزینی

کمک به لانه گزینی جنین در روش آی وی اف (IVF)

روش کمک به لانه گزینی  zona hatching (assisted zona hatching) در اصل یک تکنولوژی کمک باروری است که در آن یک سوراخ کوچک در ناحیه زونا پلوسید (zonae pellucid) که روی بلاستوسیت قرار دارد، با استفاده از یک وسیله بسیار کوچک برای تسهیل در روند باروری و انجام روش کمک به لانه گزینی zona می باشد. در روشzona  hatch، بلاستوسیت می تواند از ژلاتین اطرافش (که زونا پلوسید نام دارد) رهایی یابد و به داخل حفره رحم وارد شود.

روش های کمک باروری و کمک به لانه گزینی
butterfly

وقتی بلاستوسیت اجازه پیدا می کند که وارد این مسیر شود، شانس بارداری افزایش می یابد زیرا به تخمک لقاح یافته کمک می کند که سریعتر و آسان تر از لوله فالوپ عبور کند.

روش کمک باروری و کمک به لانه گزینی zona hatching، همچنین شانس رخداد یک بارداری موفق را افزایش می دهد.

در این روش، ابتدا تخمک ها از تخمدان ها گرفته می شوند. سپس این تخمک ها به یک ظرف منتقل می شوند و در این ظرف با محلولی که امکان رشد را به تخمک ها می دهد، مخلوط می شوند. وقتی تخمک ها به مقدار کافی رشد کردند و بالغ شدند، مجددا در داخل بدن قرار داده می شوند تا با اسپرم لقاح پیدا کنند.

روش های کمک باروری و کمک به لانه گزینی
روش های کمک باروری و کمک به لانه گزینی

این روش کمک به لانه گزینی zona hatching ، به رشد تخمک ها در تخمدان ها نیز کمک می کند. همچنین ناحیه زونا پلوسید (zonae pellucid) شکسته می شود تا تخمک لقاح یافته راحت تر آماده حرکت به سمت لوله فالوپ شود. در مراحل اولیه که تخمک زمان کافی برای آماده شدن ندارد، در نزدیکی تخمدان ها باقی می مانند تا اسپرم از راه برسد و آن ها را بارور کند. اگر اسپرم نتواند در زمان مناسب به آن ها برسد، نمی تواند تخمک ها را بارور کند و جنین زنده مناسب ایجاد نمی شود.

روش کمک باروری و کمک به لانه گزینی zona hatching، یک بارداری طبیعی را ایجاد خواهد کرد. برخلاف روش های قدیمی کمک باروری که نیاز به مصرف داروهای مختلف دارد، با استفاده از این روش می توان بدون هیچ مداخله دارویی، بارداری موفق ایجاد کرد. به این معنی که خانم نیازی به مصرف داروهای مختلف و روش های مختلف کمک باروری برای باردار شدن نخواهد داشت. البته باید به این نکته هم توجه داشت که ممکن است وضعیت هایی وجود داشته باشد که بر شانس رخداد بارداری حین روش کمک باروری zona hatching تاثیر گذار باشد.

در برخی خانم ها، ممکن است استفاده از روش های کمک باروری برای فرزندآوری، دشوار و غیر قابل تحمل باشد. هرچند در این افراد، استفاده از روش کمک باروری zona hatching، می تواند تجربه راحت تری باشد زیرا در این روش، مداخله دردناک پزشکی وجود نخواهد داشت. به این معنی که یک خانم کماکان باید از مکانیسم های طبیعی بدن خود برای کمک به باردارشدن استفاده نماید.

روش های کمک باروری و کمک به لانه گزینی
روش های کمک باروری و کمک به لانه گزینی

روش کمک باروری zona hatching، می تواند برای باردار شدن مجدد افرادی که سابقه بارداری ناموفق داشته اند نیز مفید باشد. روش کمک باروری zona hatching می تواند زمان از دست رفته شما را در استفاده از داروهای مختلف و سایر روش های کمک باروری به شما برگرداند و یک بارداری موفق را تجربه کنید.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

IVF in Iran

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟