عمل ثابت کردن بیضه نزول نکرده یا UDT در ایران

ثابت کردن بیضه نزول نکرده

ارکیوپکسی یا ثابت کردن بیضه نزول نکرده یا UDT چیست؟

ارکیوپکسی یا ارکیدوپکسی یا ثابت کردن بیضه نزول نکرده یا UDT، نوعی عمل جراحی برای قرار دادن بیضه نزول نکرده در داخل کیسه بیضه و ثابت کردن بیضه در داخل کیسه بیضه می باشد. این عمل برای ثابت کردن بیضه در موارد عدم نزول بیضه یا UDT یا تورشن بیضه (پیچ خوردن بیضه) استفاده می شود. شانس موفقیت این عمل جراحی فوق العاده است.

چرا ممکن است یک شخص نیاز به این عمل داشته باشد؟

ارکیوپکسی یا ثابت کردن بیضه نزول نکرده یا UDT در دو صورت مورد نیاز است:

  • بیضه نزول نکرده یا UDT
  • تورشن یا پیچ خوردن بیضه

بطور معمول، بیضه های نزول نکرده در دوران کودکی درمان می شوند تا از عوارض مشکلات آتی نظیر موارد زیر پیش گیری شود:

  • ناباروری
  • افزایش ریسک تومورهای بیضه یا سرطان بیضه
ثابت کردن بیضه نزول نکرده
ثابت کردن بیضه نزول نکرده

تشخیص ارکیوپکسی یا ثابت کردن بیضه نزول نکرده یا UDT:

تشخیص کریپتورکیدیسم یا UDT با معاینه و مشاهده عدم وجود بیضه در کیسه بیضه، صورت می گیرد. سوال این است که آیا بیضه نزول نکردم در شکم یا کشاله ران قرار دارد؟

تشحیص این مسئله تاحدودی سخت است. براساس مطالعات علمی، عکس با اشعه X یا سی تی اسکن به عنوان روش تشخیصی مناسب شناخته نمی شوند. اگر بیضه نزول نکرده قابل معاینه نباشد، مرحله بعدی تشخیصی باید توسط یک متخصص اورولوژیست انجام شود. این اتفاق وقتی می افتد که بیضه ها تا سن 6 ماهگی کودک در کیسه بیضه قرار نگرفته باشند. بهترین روش تشخیصی در این موارد استفاده از سونوگرافی شکم و کشاله ران است. به والدینی که فرزندی مبتلا به بیضه نزول نکرده یا UDT دارند، توصیه می گردد قبل، حین و بعد از عمل آرام و بدون استرس باشند و بچه را نیز آرام کنند.

تاخیر در درمان ارکیوپکسی یا ثابت کردن بیضه نزول نکرده یا UDT:

ارکیوپکسی یا ثابت کردن بیضه نزول نکرده یا UDT یک عمل غیر اورژانسی می باشد، هرچند در صورت تاخیر طولانی این عمل، ممکن است عوارضی به شرح ذیل رخ دهد:

  • کاهش توانایی باروری
  • آتروفی یا کوچک شدن بیضه ها
  • تورشن یا پیچ خوردن بیضه ها
  • فتق کشاله ران
  • آسیب به محل وجود بیضه ها (کشاله ران یا شکم)
  • تومور یا سرطان بیضه ها: مطالعه علمی نشان داده است درصورتی که عمل ارکیوپکسی یا ثابت کردن بیضه نزول نکرده یا UDT  در سن کمتر از 10 سال انجام شود، ریسک کانسر یا سرطان بیضه به طور چشمگیری کاهش می یابد.
ثابت کردن بیضه نزول نکرده

عمل ارکیوپکسی یا ثابت کردن بیضه نزول نکرده (UDT)

ثابت کردن بیضه نزول نکرده

قبل از عمل چه رخ می دهد؟

دستورالعمل های قبل از جراحی باید انجام گیرد. این دستورالعمل ها شامل:

  • قبل از عمل چیزی نباید خورده شود.
  • قبل از عمل چیزی نباید نوشیده شود.

اگر نیاز به مصرف داروی خاصی قبل از عمل باشد، باید با حجم کم مایعات مصرف شود. همچنین بسته به سن عمل، مصرف غذا یا مایعات متفاوت می باشد. فردی که باید عمل شود، نباید شب قبل از عمل غذا یا مایعات بنوشد و باید ناشتا باشد.

حین عمل ارکیوپکسی یا ثابت کردن بیضه نزول نکرده یا UDT چه اتفاقاتی می افتد؟

حین عمل جراحی، به دلیل بی هوشی عمومی، شما هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. بیضه معاینه می شود و در محل اصلی خود در کیسه بیضه قرار داده می شود. در حین عمل پزشک یک برش کوچک در کشاله ران ایجاد می کند و بیضه را در محل صحیح آن قرار می دهد و سپس آن را در آن محل ثابت می کند.

ثابت کردن بیضه نزول نکرده
ثابت کردن بیضه نزول نکرده

بعد از ارکیوپکسی یا ثابت کردن بیضه نزول نکرده یا UDT چه اتفاقی می افتد؟

سرگیجه و تهوع بعد از عمل جراحی شایع است، پس نباید نگران باشید. بیمار ممکن است با گیجی و وحشت بیدار شود. بعد از ارکیوپکسی یا ثابت کردن بیضه نزول نکرده یا UDT، معمولا بیمار به اتاق ریکاوری یا احیا هدایت می شود تا از نظر مشکلات احتمالی مورد ارزیابی قرار گیرد. درصورتی که همه چیز خوب و تحت کنترل باشد، مدت اقامت شما در کلینیک بسیار کوتاه خواهد بود یا همان روز ترخیص خواهید شد، البته همه چیز بستگی به شرایط شما دارد. شما باید تا چند هفته از کار سنگین پرهیز کنید تا روند بهبودی کامل شود. بویژه در پسر بچه ها که می خواهند ورزش کنند، باید مراقبت بیشتری کنند زیرا خطر آسیب در این سن بیشتر است.

ثابت کردن بیضه نزول نکرده
طب مد توریسم tebmedtourism

طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 537 177 88 (21)98+

76 44 51 88 (21)98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟