ليفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ چیست ؟

در طول زندگی، روند اجتناب ناپذیر پیری اتفاق می افتد. بدن ما با گذشت زمان تغییر می کند و علائم پیری را نشان می دهد. یکی از ویژگی های اصلی آن کاهش تولید کلاژن و در نتیجه افتادگی پوست در کل بدن و در صورت است. یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش هایی که امروزه برای درمان  افتادگی های خفیف تا متوسط پوست استفاده می‌شود لیفت صورت با نخ است که جایگزین روش‌های جراحی تهاجمی شده است . به دلیل مدت زمان بهبودی کم و هزینه های پایین تر و نتایج درمانی بهتر  به روش‌های جراحی ترجیح داده می‌شود.

عدم وجود چین و چروک در صورت، یکی از مهم ترین مواردی است که باعث می شود تا چهره شما جوان تر و زیباتر دیده شود. با افزایش سن و به دلیل تغییرات فیزیکی بدن شما، پوست صورت به مرور زمان دارای چین و چروک و خطوط مختلفی در صورت می شود. روش لیفت صورت با نخ یکی از راه های درمان این چین و چروک می باشد.

لیفت صورت با نخ روشی است که برای زیباسازی و جوان سازی پوست صورت و بدن استفاده می شود. در این روش درمانی، نخ های ظریفی با استفاده از سوزن در زیر پوست شما جایگذاری می شود که به صورت قلاب به زیر پوست متصل شده و باعث کشیده شدن پوست و در نتیجه صاف شدن چین و چروک می شود. این نخ ها تجزیه پذیر بوده و به راحتی توسط بدن قابل جذب هستند و باعث تولید کلاژن در زیر پوست شما می شوند. کلاژن یکی از مواد مورد نیاز برای جوان سازی و بهبود سلول های پوستی است که باعث حفظ استحکام و انعطاف پذیری پوست می شود.این روش هیچ گونه جای زخم و اسکار روی پوست باقی نمی گذارد و نخ های تزریقی قابل تشخیص نیستند.

سن پیشنهادی برای انجام لیفت صورت با نخ 35 تا 50 سال است اما اگر فردی شرایط جسمانی مناسبی داشت تا 60 سالگی هم می توان از این عمل زیبایی استفاده کرد.

لیفت صورت

در این روش نخ های قابل جذب PDO (Polydioxanone) در زیر پوست قرار داده می شوند و سپس محکم شده و به عقب کشیده می شوند و نواحی افتاده و شل را دوباره به حالت کشیده در می آورند. لیفت با نخ به پوست ظاهری صاف، تقویت شده و جوان می بخشند. برخی از انواع نخ ها می توانند از طریق تحریک پوست تولید کلاژن را در بافت نرم زیر پوست افزایش دهند.

انواع نخ های مورد استفاده در لیفت صورت با نخ

در روش لیفت صورت با نخ، برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن، نقش مواد مورد استفاده بسیار حیاتی می باشد.

نخ مورد استفاده در لیفت صورت انواع مختلفی دارد که به صورت خلاصه هرکدام را توضیح می دهیم:

لیفت صورت با نخ pdo

این نخ ها کاملا طبیعی بوده و هنگام ورود به بدن باعث جذب سلول های بافتی منطقه و تحریک تولید کلاژن می شوند. این نخ ها به طور کامل ایمن بوده و باعث ایجاد عفونت نمی شوند و برای بدن قابل جذب هستند. از این نخ ها در سال های قبل برای بخیه زدن استفاده می شد.

پکیج ها

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ سیلوئیت 

نخ سیلوئیت به صورت مخروطی بوده و کاملا قابل جذب است. این نخ با ایجاد کشش مناسب و تولید کلاژن پوستی، می تواند باعث بهبود چین و چروک پوستی و به دنبال آن جوان سازی پوست گردد.

لیفت صورت با استفاده از نخ های خاردار

جدید ترین نخ های لیفتینگ مورد استفاده توسط پزشکان، نخ های خاردار هستند که با ایجاد کشش در پوست صورت باعث از بین رفتن چین و چروک می شوند. نخ های خاردارآسیب بسیار ناچیزی به همراه دارند و عوارض و ناراحتی های بسیار جزئی ایجاد می نمایند.

tebmed

مراحل انجام لیفت صورت با نخ 

در ابتدا پزشک نواحی افتادگی پوست را شناسایی کرده و مشخص می کند که هر نخ در کجا قرار گیرد. پوست ضد عفونی شده و سپس از بی حس کننده موضعی تزریقی استفاده می شود تا تا تجربه ای راحت و بدون درد داشت باشید.

پزشک با استفاده از یک کانولا یا سوزن , نخ های درمانی لیفتینگ را ازطریق سوراخ‌های کوچکی در زیر پوست قرار می دهد. نخ در امتداد خطوط از پیش تعیین شده زیر پوست هدایت می شود تا به نقطه انتهایی برسد، سپس سرنگ یا کانول برداشته می شود.

این نخ ها بسیار ظریف هستند و قبل از عقب کشیده شدن و سفت شدن به شکل و قالب مورد نظر در محل قرار می گیرند. سپس باقی مانده نخ ها از روی پوست بریده می شوند تا از ایمنی و نامرئی بودن آنها در داخل پوست اطمینان حاصل شود.

اقدامات بعد از لیفت صورت با نخ

  • مسکن ممکن است برای کمک به درد تجویز شود.
  • در صورت وجود خطر عفونت، ممکن است آنتی بیوتیک ها برای پیشگیری از عفونت تجویز می شود.
  • کمپرس یخ را روی منطقه تحت درمان بگذارید.
  • از آرایش به مدت 24 ساعت خودداری کنید.
  • از انجام فعالیتهای بدنی شدید خودداری کنید.
  • صورت خود را رو به بالا نگه دارید و در وضعیت نشسته بخوابید.
  • از قرار گرفتن بیش از حد در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

نکات عمل لیفت صورت با نخ

قبل از انجام عمل لیفت صورت با نخ، از مصرف برخی داروها و الکل استعمال دخانیات بپرهیزید، چون روند بهبودی شما را تحت تاثیر قرار می دهند. این عمل به صورت سرپایی انجام شده و معمولا بلافاصله بعد از عمل می توانید به کارهای روزمره خود بازگردید.

ليفت صورت با نخ

 برخی از نواحی بسیار رایج برای انجام لیفت صورت با نخ عبارتند از:

  • ناحیه پایین صورت و خط فک
  • قسمت میانی صورت و گونه ها
  • ناحیه اطراف چشمی (ناحیه چشم)
  • ناحیه گردن
  • ناحیه ابرو

با این حال، لیفت با نخ همچنین می تواند برای مناطقی که افتادگی قابل توجهی دارند، مانند قسمت های داخلی ران ها، زیر بغل و باسن نیز استفاده شوند.

مدت ماندگاری اثر لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یکی از روشهای جوانسازی پوست است که باعث تولید کلاژن تازه شده و به پوست استحکام می بخشد. مدت ماندگاری اثر این روش بین یک تا سه سال و حتی بیشتر است که به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه بیشتر توضیح داده می شود.

با گسترش تکنیک های انجام لیفت صورت و افزایش محبوبیت آن بین بیماران برای بسیاری از افرادی که علاقمند به انجام این روش هستند این سوال وجود دارد که مدت ماندگاری آن چقدر است. اگرچه لیفت صورت با نخ بسیار سودمند است، اما مهم است که بیماران انتظارات واقعی از نتایج و مدت ماندگاری این روش داشته باشند. هر چند که این روش قطعاً تغییرات قابل توجهی ایجاد می کنند، اما اثرات آن دائمی نیست.

لیفت صورت با نخ

نتایج یک مطالعه در سال 2017، نشان داده که تاثیر اصلی و اولیه لیفت صورت با نخ این است که پوست صورت را محکم تر و کشیده تر نشان می دهد. به این معنی که بعد از از تمام شدن عمل، نتایج فوری را می توانید بلافاصله مشاهده کنید و شما با پوست سفت، صاف و جوانتر از کلینیک خارج خواهید شد. پس از اینکه تورم کاهش پیدا کرد، انتظار می رود نتایج نهایی طی 10 تا 14 روز پس از عمل ظاهر شوند. نتایج حاصل از لیفت صورت در مجموع می تواند تا 18 ماه طول بکشد. نخ های PDO قبل از حل شدن 6 تا 12 ماه در جای خود باقی می مانند و این به سن بیمار، نوع پوست، متابولیسم و ​​سبک زندگی بیمار نیز بستگی دارد.

اما پس از این مرحله، با حل شدن و جذب شدن نخ ها، این اثر اولیه شروع به کاهش می کند. با این حال، لیفت صورت با نخ یک اثر “جوان سازی” ثانویه هم دارد که در پوست برای مدت طولانی تری باقی می ماند و 3 سال یا بیشتر پس از عمل نیز دوام خواهد داشت. نتایج ثانویه این روش در طول زمان به طور مداوم ادامه خواهد داشت و به تدریج کاهش می یابد. یک مطالعه نشان داده که طول عمر لیفت صورت بر اساس متغیر های مختلف بین 1 تا 9 سال بوده است. این متغیر ها که بر مدت ماندگاری لیفت تاثیر می گذارند شامل نوع نخ و فناوری مورد استفاده، سن و سلامت بیمار، درجه شلی پوست، ضخامت پوست و کافی بودن حجم صورت بستگی دارد. بیماران جوانتر با حجم کافی صورت و پوست ضخیم بهترین نتیجه را دارند، به طوریکه نتایج در افراد جوانتر به طور متوسط 3 تا 4 سال طول می کشد، در حالی که بیماران مسن با کشش ضعیف پوست، کاهش حجم و افتادگی شدید ممکن است فقط برای یک یا دو سال از این عمل سود ببرند.

مطمئناً مدت ماندگاری اثر لیفت صورت با نخ به هیچ وجه دائمی نیست و نمی تواند باشد. پیری یک روند مداوم است و بافت های نرم صورت به هر حال افتادگی و سستی را تجربه می کنند اما با جایگذاری نخ ها فرایند پیری صورت با سرعت کمتری اتفاق می افتد، در صورت لزوم می توان درمان های لیفت با نخ را تکرار کرد. همچنین برای دستیابی به بهترین نتیجه و افزایش مدت ماندگاری آن، پزشکان توصیه می کنند که لیفت با نخ را با انواع دیگر روش های ضد پیری و جوانسازی پوست ترکیب کنید.

tebmed

تاثیر انواع نخ بر مدت ماندگاری لیفت صورت با نخ

یکی از مواردی که در ماندگاری بیشتر نتایج لیفت تاثیر دارد نوع نخ مورد استفاده است. انواع مختلفی از نخ ها در لیفت صورت استفاده می شود. آنها را می توان بر اساس قابلیت جذب یا عدم جذب و خاردار یا صاف بودن آنها طبقه بندی کرد.

 طبقه بندی نخ ها بر اساس بافت نخ

نخ های خاردار:

امکان لنگر انداختن بهتر در ساختارهای پوست را فراهم می کند و بنابراین لیفت بهتری حاصل می شود.

نخ های صاف:

یا بافته شده برای پر کردن بهتر خطوط و چین و چروک است و امکان اصلاح راحت تر بعد از عمل را فراهم می کند.

 طبقه بندی نخ ها بر اساس قابلیت جذب

نخ های قابل جذب شامل:

  • نخ پلی دیوکسانون Polydioxanone (PDO)
  • نخ پلی لاکتیک اسید Poly-L-lactic acid ( PLA) مانند نخ لیفت سیلوئت (Silhouette Soft )
  • نخ پلی کاپرولاکتون Polycaprolactone (PCA)

نخ های غیر قابل جذب شامل:

  • نخ APTOS
  • نخ کانتور
  • نخ پلی پروپیلن

مدت ماندگاری اثر لیفت صورت با نخ بر اساس نوع نخ

اولین نخ هایی که برای لیفت صورت با نخ استفاده می‌شد از پلی پروپیلن ساخته می شد که یک نوع بخیه دائمی و غیرقابل جذب است. اما این نخ ها دیگر به این دلیل محبوب نیستند که هرگز جذب پوست نمی شوند و گاهی اوقات هم می توانند با گذشت زمان بیرون آمده یا شکسته شوند.

بیشتر نخ هایی که امروزه استفاده می‌شوند از مواد قابل جذب ساخته می شوند، مانند نخ Nova که از PDO ساخته شده است. این یک بخیه قابل جذب است که در طول ماه ها جذب پوست می شود، اما به طور دائمی کلاژن در اطراف خود ایجاد می کند. رشته های اسید پلی لاکتیک، مانند نخ های Silhouette Soft، ویژگی های مشابه نخ PDO دارند.

لیفت صورت با نخ

نخ های PDO طی 6 ماه با هیدرولیز به بدن جذب شده و با تحریک فیبروبلاست ها برای تولید کلاژن بیشتر در ناحیه مورد نظر باعث بلند شدن بافت افتاده پوست می‌شوند. پس از آن نخ های PLA ساخته شدند که در مدت زمان طولانی تری حدود 12 ماه قابل جذب هستند و بازسازی کلاژن انجام می دهند و به دلیل ساختار مخروطی که دارند حجم نواحی شل شده را افزایش می دهند و برای فرم دهی صورت استفاده می شوند.

نخ های PCA جدیدترین نخ ها هستند و برای بازسازی کلاژن برای مدت زمان بیشتری نسبت به نخ های PDO و PLA کار می کنند و عمل لیفت صورت با نخ و کشش حتی پس از جذب مجدد این نوع نخ ها نیز برای مدتها ادامه خواهد داشت و با احیاء پوست نتایج ماندگارتری را تا بیشتر از 15 ماه ارائه می کنند. هر کدام از انواع نخ های لیفتینگ کاربردها و اثرات متفاوتی دارند که قبل از تصمیم گیری در مورد نوع نخ مورد استفاده، باید نتایج مورد انتظار و سایر موارد درمانی را در نظر بگیریم.

مزایا و معایب لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ  یک روش جوان سازی مداوم و تدریجی  برای  اصلاح  افتادگی پوست می باشد که از طریق نخ های درمانی   باعث کشیدگی و  تولید کلاژن می شود و مزایای متعددی نسبت به سایر روش های جراحی دارد.

مزایای لیفت صورت با نخ:

نتایج طبیعی 

مهمترین مزیت لیفت با نخ طبیعی بودن نتیجه آن است. به عنوان مثال ، جراحی لیفت صورت آنقدر لایه اپیدرم پوست را محکم می کند، که به نظر می رسد صورت فقط کشیده شده است. به همین دلیل حالت طبیعی پوست تغییر می کند و حجم ناحیه تحت درمان مثلا لب ها ، گونه ها و غیره کاهش می یابد . اما  لیفت صورت با نخ ، ویژگی های اصلی صورت را تغییر نمی دهند بلکه به آرامی و به طور ظریف نقایص را اصلاح میکنند ، پوست را صاف می کنند.

لیفت صورت با نخ

 روش سریع و غیرتهاجمی

یکی از پیشرفته ترین و سریعترین روش های زیبایی است که می تواند ظرف نهایت دو ساعت انجام شود و هیچ نگرانی از عوارض جانبی که فعالیت های روزانه را محدود می کند وجود ندارد. از برش بزرگ و قابل مشاهده در این روش استفاده نمی شود.

بدون عوارض

تقریبا لیفت  صورت با نخ هیچ عارضه جانبی ندارد. ممکن است کمی ناراحتی با بی حسی بعد از عمل وجود داشته باشد اما زخمی بر روی صورت ایجاد نمی شود. دوره نقاهت کوتاه حدود 5 روز است. در این مدت ، آثار عمل در صورت کاملاً از بین می رود. علاوه بر این سوراخ ها یی که از طریق آنها نخ به زیر پوست وارده شده است روی صورت قابل مشاهده نیستند.

سفارشی سازی نتایج

به دلیل اینکه این روش نسبتاً بدون درد است و از این رو از بیهوشی استفاده نمی شود بنابراین در طول عمل بیمار می تواند مشارکت فعال داشته باشد و  در تمام مراحل عمل  با جراح هماهنگ شود که این موضوع به  کنترل میزان لیفتینگ پوست از طریق درگیری فعال بیمار کمک می کند.

دیگر مزایای لیفت صورت با نخ شامل:

  • زمان بهبودی کوتاه
  • نتایج فوری
  • بیهوشی عمومی مورد نیاز نیست
  • مقرون به صرفه و ارزان تر از لیفت صورت با جراحی
  • طیف گسترده ای از مشکلات ناشی از افزایش سن را برطرف می کند.
لیفت صورت با نخ

معایب لیفت صورت با نخ:

همه افراد کاندیدای مناسبی برای لیفت صورت با نخ نیستند

این روش موارد منع مصرف   دارد: بیماران مبتلا به بیماری های خون و سیستم ایمنی بدن به طور کلی ، دیابت ، اختلالات متابولیکی و یا در دوران بارداری استفاده از لیفت با نخ توصیه نمی شود زیرا  اثر بخشی آن ناکافی خواهد بود. همچنین قبل از عمل  لازم است آزمایش آلرژی انجام شود زیرا برخی از افراد نسبت به مواد استفاده شده در لیفتینگ واکنش منفی دارند.

احتمال شکستگی نخ ها وجود دارد 

احتمالاً شکستگی نخ ها وجود دارد. این یک عارضه بسیار خطرناک است و زمانی رخ می دهد که فشار زیادی روی ناحیه تحت درمان وارد شود. برای مثال فعالیت های روزمره  می تواند باعث وارد شدن ضربه ، فشرده شدن و بریدگی در ناحیه تحت درمان و  شکستگی نخ شود .

مدت ماندگاری نتایج در بلند مدت نامشخص است 

ارائه برآورد دقیق در مورد طول عمر نتایج بسیار دشوار است. نتایج ممکن است طی یک سال یا فقط چند ماه خود را حفظ کنند. تأثیرات آن بستگی به مهارت جراح دارد. بعلاوه ، عادات زندگی مانند افزایش وزن و استعمال سیگارو  غیره می توانند به سرعت اثرات لیفت صورت با نخ را از بین ببرند

احتمال نامتقارن شدن صورت

هر چند که به ندرت اتفاق می افتد اما گاهی ممکن است ظاهر صورت در هر دو نیمه نامتقارن شود که به دلیل متفاوت بودن دو نیمه صورت در بعضی از افراد است .

دیگر معایب روش لیفت صورت با نخ شامل:

  • فقط می توان به پیشرفت متوسطی دست یافت
  • برای افتادگی خفیف تا متوسط مناسب است
  • نتایج در بلند مدت ضعیف است
  • برای حفظ نتایج به درمان های مکرر نیاز است
tebmed

مدت زمان بهبودی و عوارض لیفت صورت با نخ

 روش لیفت با نخ معمولاً بین 30 تا 45 دقیقه طول می کشد. نیازی به استراحت و زمان بهبودی بعد از لیفت صورت با نخ نیست و می توانید بلافاصله به کار و فعالیت های روزمره خود برگردید. علاوه بر حساسیت خفیف، تورم و کبودی ممکن است وجود داشته باشد که معمولاً بعد از یک یا دو روز فروکش کند. سایر عوارض این روش شامل موارد زیر است:

  • درد یا ناراحتی در حین و بعد از عمل
  • عدم تقارن صورت
  • خطر عفونت
  • کبودی و تورم
  • نخ هایی که در زیر پوست احساس می شوند
  • جابجایی نخ
  • شکستگی نخ

عوارض لیفت صورت با نخ

لیفتینگ صورت با نخ همانند سایر عمل های جراحی دارای عوارضی نیز می باشد. در کل عوارض ناشی از آن بسیار جزئی بوده و در عرض چند روز بهبود می یابد.

  • قرمزی و کبودی
  • درد و تورم
  • احساس خارش یا سوزش
  • بی حسی
  • امکان عفونت
لیفت صورت با نخ

چه مدت بعد از لیفت صورت با نخ می‌توان ورزش کرد؟

ورزش می تواند ضربان قلب را افزایش دهد ، که باعث می شود جریان خون نیز به ناحیه درمان افزایش یابد ، که به نوبه خود باعث تورم می شود. بنابراین باید برای  جلوگیری از طولانی شدن دوره بهبودی ، از انجام هرگونه تمرین  یا فعالیت ورزشی شدید حدود 1-3 هفته پس از درمان اجتناب کنید .  در مورد مدت زمان دقیق انتظار  برای شما باید با پزشک  معالج خود مشورت کنید.

هزینه لیفت صورت با نخ

هزینه لیفت صورت به عوامل زیادی بستگی دارد. تعداد و جنس نخ های مورد استفاده، ناحیه مورد عمل، پزشکی که عمل لیفتینگ را انجام می دهد و کلینیکی که در آن عمل انجام می شود، از جمله مواردی است که در هزینه لیفت شما تاثیر می گذارد.

tebmed
طب مد توریسم tebmedtourism

شرکت طب مد توریسم
طب مد توریسم یک شرکت تسهیلگر درمان بیماران بین المللی واقع در ایران (تهران) است. با توجه به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان موجود در ایران، در زمینه گردشگری سلامت، ما فعالیت خود را جهت بهره برداری و شکوفاسازی این استعدادها آغاز نمودیم. ما با آغوش باز پذیرای بیماران و میهمانان از سراسر جهان هستیم و آمادگی داریم تا آنها را از خدمات درمانی با کیفیت و پزشکان حاذق ایران بهره مند سازیم.

طب مد توریسم در حال حاضر با بیش از 40 مرکز درمانی بین المللی، 140 بیمارستان ملی و 300 مرکز تخصصی، 430 پزشک متخصص و فوق تخصص، 112 هتل و نیز ایرلاین های داخلی و بین المللی، همکاری دارد و ارائه خدمات گسترده در سراسر ایران را برای ما ممکن می سازد.

تیم ما پکیج های کامل درمانی و زیبایی به همراه کلیه خدمات مسافرتی -گردشگری لازم را برای شما فراهم می آورد.

تیم با تجربه طب مدتوریسم پروسه درمان را به نحوی مدیریت می کند تا شما با آرامش کامل صرفا روی درمان خود متمرکز شوید.

راه های ارتباطی:

شماره های تلفن: 5010 098 912 98+

آدرس: تهران- سهروردی شمالی- بین کوچه آزادی و باغ – پلاک 270 – طبقه اول – واحد1

ایمیل: [email protected]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Scroll to Top
بدء محادثة
ارید إستشارة . كيف يمكننا مس
شركة عصرطب الدولیة
سلام عليكم. ارید إستشارة .
كيف يمكننا مساعدتك؟